Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Aditivare motorina pentru iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Stie cineva care sunt regulile pentru aditivarea motorinei impotriva inghetului in Romania? De la ce data incepe, functie de temperatura, prognoza meteo?

Am doua masini in Romania care stau mai mult degeaba si am patit intr-o iarna sa vin in Romania in Ianuarie si sa imi inghete motorina prin filtru din cauza ca era neaditivata (alimentat prin Septembrie).

De atunci mi-am cumparat un bidon de aditiv special anti inghet, dar ma intereseaza sa alimentez si motorina aditivata, just in case.

Mersi pentru informatie.

#2
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007
In perioada asta toata motorina e aditivata in piata pt iarna. De ex la Petrom la pompa apare o steluta ce inseamna ca e aditivata pt sezonul rece. Oricum iarna e recomandat ca rezervorul sa fie plin pt a se evita formarea vaporilor de apa ce pot ingheta

Edited by costinuti, 18 November 2017 - 08:26.


#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Producatorii de carburanti introduc combustibil aditivat in statilie de alimentare de regula la inceputul lunii decembrie.
Oricum, chiar si aditivata, motorina devine un fel de gel, daca da un ger crancen (cum au mai fost in anii trecuti)... si chiar daca nu ingheata tot nu circula cum trebuie prin furtune si nu se aprinde.

#4
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Informatii mai concrete? Poate chiar de la un profesionist in domeniu?

Ma intereseaza niste date precise. Functie de ce se aditiveaza motorina? Este reglementat in vreun fel prin lege?

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,120
  • Înscris: 22.05.2003
Chiar ma uitam la Petrom:
Cea normala pana la -20C
Cea aditivata pan la -26C

#6
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,311
  • Înscris: 29.07.2013
Am un amic cu parc auto de camioane.
5% benzina e reteta pe care o practica :)

#7
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai tie ti-a inghetat apa din filtru, nu motorina, si ma indoiesc ca exista vreun aditiv care sa previna situatia asta. Ce ai patit tu se imtampla mai ales la masini ca a ta, care stau in stand-by.
Inca un motiv (nu ca restul nu ar fi suficiente) sa faci revizia anuala cand incep sa scada temperaturile, nu cand s-o nimeri, gen primavara ca atunci ai luat masina. Probabil ca tu nu poti, ca esti plecat.

#8
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

View Postargonaut, on 18 noiembrie 2017 - 10:07, said:

Am un amic cu parc auto de camioane.
5% benzina e reteta pe care o practica Posted Image

Mixing gasoline and diesel fuel will cause bad fuel millage, poor power as well as your engine might be a bit more loud ( knocking sound), but will fire-up in cold. No more than 10 % of gasoline in very cold zones with bad diesel fluid. Nowadays diesel is good, better use anti-gell aditives if needed instead of gasoline.

View Postunderb, on 18 noiembrie 2017 - 10:23, said:

Pai tie ti-a inghetat apa din filtru, nu motorina, si ma indoiesc ca exista vreun aditiv care sa previna situatia asta. Ce ai patit tu se imtampla mai ales la masini ca a ta, care stau in stand-by.
Inca un motiv (nu ca restul nu ar fi suficiente) sa faci revizia anuala cand incep sa scada temperaturile, nu cand s-o nimeri, gen primavara ca atunci ai luat masina. Probabil ca tu nu poti, ca esti plecat.

Prietene, stiu ce vorbesc. Motorina era marmelada in filtru si pe conducte la -20 de grade. Am masini care stiu sa aprinda un bec in bord cand exista apa in filtru pentru a putea fi purjate, nu sunt chiar asa de facut gramada.

In rest umblu cu rezervorul peste jumatate mai mereu si las masina doar cu plinul facut tocmai ca sa evit la maxim condensul. Dieselul (combustibilul) nu sufera daca il tii un an degeaba in rezervor. Benzina in schimb se degradeaza.

Edited by izometric, 18 November 2017 - 10:31.


#9
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007

View Postargonaut, on 18 noiembrie 2017 - 10:07, said:

Am un amic cu parc auto de camioane.
5% benzina e reteta pe care o practica :)
Asta cred ca e cea mai mare prostie pt functionarea motorului in timp.

#10
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

View Postcostinuti, on 18 noiembrie 2017 - 10:47, said:

Asta cred ca e cea mai mare prostie pt functionarea motorului in timp.

Ba se practica in lipsa de aditiv. Adica ai de ales. Ori pornesti masina la primavara ori bagi nitica benzina si merge motorul putin mai prost dar porneste si merge. Adica daca m-ar prinde iarna in siberia si nu as avea niciun aditiv la dispozitie as baga fara sa ezit benzina peste motorina. Nu si in mijlocul civilizatiei si cu aditivi disponibili pe toate drumurile.

Iar ca fapt divers, aditivii pe care i-am bagat pana acum anti inghet, miros fix ca combustibilul de aviatie (Kerosen). Adica ce am vazut ca se recomanda pentru amestec pe unele forumuri. Kerosenul este tot in familia diesel ca si aranjament molecular.

#11
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Well
Am permis din 8o și merg zilnic cu troașca dizãl
Primul mondeo din 96 a fost alimentat doar rusește. N-am aditivat nimic, nu mai țin minte temperaturile dar Ceahlãul este cel mai rãcoros la o privire sumarã a vremii...
Urmãtoarea troașcã wv polo 2oo3...cã deh....ne dezvoltâm...ce dracu... Asta micã o ia la -17 grade mai ușor ca orice benzinarã din vecini... Tot luk, tot neaditivatã...ce vîndvei acolo de sezon...
Vara mai scap la plin juma de ulei T de motorete. Atît. N-am vãzut motorinã gelatinã. Filtrele se schimbã iarna...pentru 4o lei...

#12
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postcostinuti, on 18 noiembrie 2017 - 10:47, said:


Asta cred ca e cea mai mare prostie pt functionarea motorului in timp.

     De ce mah? Daca pui antigel in motorina este benefic pentru motor?

#13
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007

View Postcspot, on 18 noiembrie 2017 - 11:30, said:


     De ce mah? Daca pui antigel in motorina este benefic pentru motor?
Da, cine a zis de antigel in motorina? :facepalm:
Ce ideii mai au si unii...........

#14
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postsarac.lipit, on 18 noiembrie 2017 - 11:20, said:

Vara mai scap la plin juma de ulei T de motorete. Atît. N-am vãzut motorinã gelatinã.

Cum adica n-ai vazut motorina gelatinata. Toata se face muci la -15 grade, de fapt ingheatza apa din ea, asta se intampla.
De asta, camioanele profi sunt prevazute cu sisteme de preincalzire, cu rezistenta serioase.. Bujia incandescenta de la masina nu duce foarte mult, iar daca invarti cheia de 2-3 ori s-o incalzesti risti ca bateria sa nu mai invarta motorul daca temperaturile sunt mai jos de -15 grade.
Dieselul e masina foarte buna de tinut intr-un spatiu inchis (garaj) pe ger..
Eu, cand e foarte ger, nici n-o mai pornesc pe a mea, o las sa zaca in parcare si ii dau o cheie cand se mai incalzeste.

Aditivarea motorinei se face pentru imbunatatirea parametrilor de ardere, in regim de functionare, nu pentru ca masina sa poata porni pe ger.  O motorina facuta terci, nu se aprinde decat dupa ce incalzesti motorul.

#15
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postcostinuti, on 18 noiembrie 2017 - 13:02, said:


Da, cine a zis de antigel in motorina? :facepalm:
Ce ideii mai au si unii...........

     Bai asta, ai chef de mishtouri ? Antigel/aditivi ...tot un drac. Plimba ursu

Stii sa citesti ?

http://petroleumserv...fuel-anti-gels/

Edited by cspot, 18 November 2017 - 15:29.


#16
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007
"Bai asta" esti tu, vorbeste frumos.
Daca zici unuia sa puna antigel in motorina, sti ce o sa puna? antigel pt racire si nu aditiv, asa ca plimba tu ursul.

#17
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,455
  • Înscris: 04.05.2006
Eu alimentez la OMV, pentru ca....card :lol:
Cele doua tipuri de motorina vândute de ei (și evident PETROM), sunt aditivate conform inscripției de pe pompa, in mod uniform tot anul.

#18
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Pe timp de iarna motorina se aditiveaza cu cateva galeti de benzina la cisterna.
Ia motorina normala, baga izopropil si tine rezervorul cat mai plin posibil.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate