Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Aditivare motorina pentru iarna
Last Updated: Nov 28 2017 14:21, Started by
izometric
, Nov 18 2017 08:11
·
0
#1
Posted 18 November 2017 - 08:11
Stie cineva care sunt regulile pentru aditivarea motorinei impotriva inghetului in Romania? De la ce data incepe, functie de temperatura, prognoza meteo?
Am doua masini in Romania care stau mai mult degeaba si am patit intr-o iarna sa vin in Romania in Ianuarie si sa imi inghete motorina prin filtru din cauza ca era neaditivata (alimentat prin Septembrie). De atunci mi-am cumparat un bidon de aditiv special anti inghet, dar ma intereseaza sa alimentez si motorina aditivata, just in case. Mersi pentru informatie. |
#2
Posted 18 November 2017 - 08:25
In perioada asta toata motorina e aditivata in piata pt iarna. De ex la Petrom la pompa apare o steluta ce inseamna ca e aditivata pt sezonul rece. Oricum iarna e recomandat ca rezervorul sa fie plin pt a se evita formarea vaporilor de apa ce pot ingheta
Edited by costinuti, 18 November 2017 - 08:26. |
#3
Posted 18 November 2017 - 08:26
Producatorii de carburanti introduc combustibil aditivat in statilie de alimentare de regula la inceputul lunii decembrie.
Oricum, chiar si aditivata, motorina devine un fel de gel, daca da un ger crancen (cum au mai fost in anii trecuti)... si chiar daca nu ingheata tot nu circula cum trebuie prin furtune si nu se aprinde. |
#4
Posted 18 November 2017 - 09:00
Informatii mai concrete? Poate chiar de la un profesionist in domeniu?
Ma intereseaza niste date precise. Functie de ce se aditiveaza motorina? Este reglementat in vreun fel prin lege? |
#5
Posted 18 November 2017 - 10:00
Chiar ma uitam la Petrom:
Cea normala pana la -20C Cea aditivata pan la -26C |
#6
Posted 18 November 2017 - 10:07
Am un amic cu parc auto de camioane.
5% benzina e reteta pe care o practica |
#7
Posted 18 November 2017 - 10:23
Pai tie ti-a inghetat apa din filtru, nu motorina, si ma indoiesc ca exista vreun aditiv care sa previna situatia asta. Ce ai patit tu se imtampla mai ales la masini ca a ta, care stau in stand-by.
Inca un motiv (nu ca restul nu ar fi suficiente) sa faci revizia anuala cand incep sa scada temperaturile, nu cand s-o nimeri, gen primavara ca atunci ai luat masina. Probabil ca tu nu poti, ca esti plecat. |
#8
Posted 18 November 2017 - 10:28
argonaut, on 18 noiembrie 2017 - 10:07, said:
Am un amic cu parc auto de camioane. 5% benzina e reteta pe care o practica Mixing gasoline and diesel fuel will cause bad fuel millage, poor power as well as your engine might be a bit more loud ( knocking sound), but will fire-up in cold. No more than 10 % of gasoline in very cold zones with bad diesel fluid. Nowadays diesel is good, better use anti-gell aditives if needed instead of gasoline. underb, on 18 noiembrie 2017 - 10:23, said:
Pai tie ti-a inghetat apa din filtru, nu motorina, si ma indoiesc ca exista vreun aditiv care sa previna situatia asta. Ce ai patit tu se imtampla mai ales la masini ca a ta, care stau in stand-by. Inca un motiv (nu ca restul nu ar fi suficiente) sa faci revizia anuala cand incep sa scada temperaturile, nu cand s-o nimeri, gen primavara ca atunci ai luat masina. Probabil ca tu nu poti, ca esti plecat. Prietene, stiu ce vorbesc. Motorina era marmelada in filtru si pe conducte la -20 de grade. Am masini care stiu sa aprinda un bec in bord cand exista apa in filtru pentru a putea fi purjate, nu sunt chiar asa de facut gramada. In rest umblu cu rezervorul peste jumatate mai mereu si las masina doar cu plinul facut tocmai ca sa evit la maxim condensul. Dieselul (combustibilul) nu sufera daca il tii un an degeaba in rezervor. Benzina in schimb se degradeaza. Edited by izometric, 18 November 2017 - 10:31. |
#9
Posted 18 November 2017 - 10:47
#10
Posted 18 November 2017 - 11:07
costinuti, on 18 noiembrie 2017 - 10:47, said:
Asta cred ca e cea mai mare prostie pt functionarea motorului in timp. Ba se practica in lipsa de aditiv. Adica ai de ales. Ori pornesti masina la primavara ori bagi nitica benzina si merge motorul putin mai prost dar porneste si merge. Adica daca m-ar prinde iarna in siberia si nu as avea niciun aditiv la dispozitie as baga fara sa ezit benzina peste motorina. Nu si in mijlocul civilizatiei si cu aditivi disponibili pe toate drumurile. Iar ca fapt divers, aditivii pe care i-am bagat pana acum anti inghet, miros fix ca combustibilul de aviatie (Kerosen). Adica ce am vazut ca se recomanda pentru amestec pe unele forumuri. Kerosenul este tot in familia diesel ca si aranjament molecular. |
|
#11
Posted 18 November 2017 - 11:20
Well
Am permis din 8o și merg zilnic cu troașca dizãl Primul mondeo din 96 a fost alimentat doar rusește. N-am aditivat nimic, nu mai țin minte temperaturile dar Ceahlãul este cel mai rãcoros la o privire sumarã a vremii... Urmãtoarea troașcã wv polo 2oo3...cã deh....ne dezvoltâm...ce dracu... Asta micã o ia la -17 grade mai ușor ca orice benzinarã din vecini... Tot luk, tot neaditivatã...ce vîndvei acolo de sezon... Vara mai scap la plin juma de ulei T de motorete. Atît. N-am vãzut motorinã gelatinã. Filtrele se schimbã iarna...pentru 4o lei... |
#12
Posted 18 November 2017 - 11:30
#13
Posted 18 November 2017 - 13:02
#14
Posted 18 November 2017 - 13:18
sarac.lipit, on 18 noiembrie 2017 - 11:20, said:
Vara mai scap la plin juma de ulei T de motorete. Atît. N-am vãzut motorinã gelatinã. Cum adica n-ai vazut motorina gelatinata. Toata se face muci la -15 grade, de fapt ingheatza apa din ea, asta se intampla. De asta, camioanele profi sunt prevazute cu sisteme de preincalzire, cu rezistenta serioase.. Bujia incandescenta de la masina nu duce foarte mult, iar daca invarti cheia de 2-3 ori s-o incalzesti risti ca bateria sa nu mai invarta motorul daca temperaturile sunt mai jos de -15 grade. Dieselul e masina foarte buna de tinut intr-un spatiu inchis (garaj) pe ger.. Eu, cand e foarte ger, nici n-o mai pornesc pe a mea, o las sa zaca in parcare si ii dau o cheie cand se mai incalzeste. Aditivarea motorinei se face pentru imbunatatirea parametrilor de ardere, in regim de functionare, nu pentru ca masina sa poata porni pe ger. O motorina facuta terci, nu se aprinde decat dupa ce incalzesti motorul. |
#15
Posted 18 November 2017 - 15:28
costinuti, on 18 noiembrie 2017 - 13:02, said: Da, cine a zis de antigel in motorina? Ce ideii mai au si unii........... Bai asta, ai chef de mishtouri ? Antigel/aditivi ...tot un drac. Plimba ursu Stii sa citesti ? http://petroleumserv...fuel-anti-gels/ Edited by cspot, 18 November 2017 - 15:29. |
|
#16
Posted 18 November 2017 - 16:04
"Bai asta" esti tu, vorbeste frumos.
Daca zici unuia sa puna antigel in motorina, sti ce o sa puna? antigel pt racire si nu aditiv, asa ca plimba tu ursul. |
#17
Posted 19 November 2017 - 01:38
Eu alimentez la OMV, pentru ca....card
Cele doua tipuri de motorina vândute de ei (și evident PETROM), sunt aditivate conform inscripției de pe pompa, in mod uniform tot anul. |
#18
Posted 20 November 2017 - 15:32
Pe timp de iarna motorina se aditiveaza cu cateva galeti de benzina la cisterna.
Ia motorina normala, baga izopropil si tine rezervorul cat mai plin posibil. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users