Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Tesla Truck and Roadster

- - - - -
  • Please log in to reply
256 replies to this topic

#55
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Sunt cateva lucruri cu semnul intrebarii refgeritor la cifrele spuse la prezentarea camionului.
Asta referitor la consumul real ("sub 2 kwh pe mila") ceea ce pentru 400 mile distanta conduce la o baterie de 800 kwh (si cca 120.000 dolari bucata singura). Cat costa tot camionul atunci? Prin interpolari si calcule unii au ajuns la concluzia ca ar fi nevoie de minim 1.100 kwh. Ganditi-va ca Tesla X "cere" 0.3 kwh pe mila si este de cel putin 20 ori mai usoara, nu are 18 roti mari iar sectiunea frontala e poate de 3 orri mai mica. Ceva nu se leaga (lasand la o parte faptul ca acest camion foloseste aceleasi (?) motoare ca Tesla Mk.3, cum suna asta, de ex sa pui acelasi motor de Logan pe un TIR... Ori acel electric pe model 3 e mult supradimensionat ori e altceva la mijloc.

Apoi reteaua de chargere, megachargere, de cca 1, 6 MW de 13 ori mai puternice decat ce exista acum superchargere ca sa incarce in 30 minute bateria de 400 kwh. Numai la o tensiune marita pentru a elimuna probleme mari cu grosimea cablurilor si sistemul de racire a lor si poate numai o incarcare automatizata, care sa elimine prezenta operatorului uman in apropierea acestor cabluri si prize. Dublarea tensiunii inseamna cresterea puterii pe cablu/conector de patru ori P= V**2/R. Probabil insa ca e vorba de ceva nou, acel "breackthrough" de care spunea Musk mai demult.

La puterea asta, chestia cu panouri solare pe acoperusul camionului e ridicola, dar hai, cativa kilometri in plus, ultimii gafaiti pana la statie, salveaza misiunea. Sigur, buni si kilowatii aia solari, dar la 7 centi pe kwh cat vrea Tesla sa subventioneze, chiar ca nu merita. Plus, gabditi-va ca acoperisul e in continua vibratie in timpul mersului snt conexiuni electrice acolo, pot fi socuri in timpul incarcarii, etc. Nu tine deocamdata, pna cand nu se inventeaza ceva special. Dar oricum, nu merita pe masina. Situatia poate fi altfel pentru statii dar costurile sunt mari, ca si acolo trebuie baterii uriase. Plateste tata Musk tot, ca are bani, nu?

#56
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Ba cat abereaza Musk asta cu 10.000 nm cuplu. E vorba de cuplu la roata si trebuie tinut cont de etajarea treptelor de viteza. La "motor" e in jur de 1000 nm, ceea ce suna mult mai realist. Dar el trebuie sa fie bombastic sa isi uimeasca baza de fani avizi. Practica in industria auto nu este anuntarea cuplului la roata.

In fine, e reusita ca design dracia, sincer sper sa adopte linia asta de design si pt viitoarele masini ca nu e  rea.

Iar cu Tesla Truck, o idee excelenta, fiind atat de mare ca suprafata ma intreb cat din energia folosita poate fi generata cu panouri solare, plus daca transportatorii ar adopta electrificarea ar fi interesant cum se incadreaza cu reincarcarea bateriilor in intervalele de timp in care sunt obligati soferii sa se odihneasca, ar trebui sa fie totul corelat. Ma rog, atat cat va mai fi nevoie de soferi de camion pt ca sincer, cred ca e o meserie in mare pericol de disparitie.

#57
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Care trepte de viteza emile?

#58
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007
Cel mai probabil superchargerele vor fi dotate cu acumulatori care sa uniformizeze incarcarea retelei de electricitate.
Pentru superchargere ar fi utile daca s-ar dezvolta bateriile flux https://en.wikipedia...d_disadvantages
La asa ceva conteaza mai putin densitatea energetica, in comparatie cu celelalte avantaje.

#59
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,988
  • Înscris: 15.06.2007


View PostRosebud09, on 19 noiembrie 2017 - 20:11, said:

Sunt cateva lucruri cu semnul intrebarii refgeritor la cifrele spuse la prezentarea camionului.
Asta referitor la consumul real ("sub 2 kwh pe mila") ceea ce pentru 400 mile distanta conduce la o baterie de 800 kwh (si cca 120.000 dolari bucata singura). Cat costa tot camionul atunci? Prin interpolari si calcule unii au ajuns la concluzia ca ar fi nevoie de minim 1.100 kwh. Ganditi-va ca Tesla X "cere" 0.3 kwh pe mila si este de cel putin 20 ori mai usoara, nu are 18 roti mari iar sectiunea frontala e poate de 3 orri mai mica. Ceva nu se leaga (lasand la o parte faptul ca acest camion foloseste aceleasi (?) motoare ca Tesla Mk.3, cum suna asta, de ex sa pui acelasi motor de Logan pe un TIR... Ori acel electric pe model 3 e mult supradimensionat ori e altceva la mijloc.


Nu ma pricep eu tare la electrotehnica. Consumul specific al unui motor electric nu stiu cat este influentat de gabaritul sau. Ma refer la, sa zicem, mersul in gol.  Un motor termic, cu cat este mai mare sau mai puternic, va avea un consum propriu (la ralanti) direct proportional cu cilindreea, asta fiind si pretextul downsizing-ului.

Daca acest camion foloseste motoare identice cu Model 3, ori vor fi mai multe, ori vir fi "scalate".
Cert este ca Model S are motoarele electrice mult supradimensionate, doar de dragul acelor performante cu care sa rupa targul. Nu stiu daca autonomia ar fi crescut la acele masini daca aveau putere mai mica,  prin simpla scadere in greutate a masinii, datorita unor motoare mai slabe si mai mici. Referitor la gabarit, eu stiam ca motoarele electrics au o densitate de putere per kg sau volum mai mica decat motoarele termice. Nu stiu daca au transformat rotile in motoare, butucul devenind statorul si roata -rotorul.


#60
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Cu detaliile tehnice ne vom lamuri in timp, cred ca destul de scurt, odata ce-si vor pune mintea sa calculeze si ingineri din domeniu, direct interesati sau cu experienta acolo. E treaba lor, noi doar presupunem un ele lucruri, simple si parca da cu virgula. Hai sa zicem ca e greseala noastra si altii mai pe felie vor deslusi maruntisurile tehnice.

Ideea e baza este alta: Musk, in realizarea acesui camion (in primul rand, dar inaugurarea impreuna cu Roadster-ul este aleasa intentionat pentru reclama si deruta) nu urmareste decat agenda sa de mediu, salvarea mediului, etc. Secundar, repararea prestigiului companiei, lovite puternic la bursa dupa anuntarea rezultatelor cu modelul 3. Insasi intarzierea prezentarii camionului a fost regizata, in acest al doilea scop.

Dar sa revenim: principalul obiectiv urmarit nu este dotarea Americii cu camioane, ci continuarea agendei mediului.

Transporturile comerciale sunt altceva decat cele domestice, ale persoanelor fizice. Sunt multi factori care influenteaza eficienta transporturilor, iar partea cu poluarea si mediul este complet pe plan secundar pentru mersul afacerilor: transport in timp scurt, ieftin, sigur, fara intazieri si intreruperi. Banul...
E o un aspect aici, de ex.: deci pentru 400 mile astept 30 minute, in cel mai bun caz, dar acum, in cazul unui camion obisnuit, alimentez in 10 minute pentru 1200 mile, la aproape orice benzinarie. Sorry, in multe situatii, 400 mile e floare la ureche in transporturile cu camioane mari in US. Tot asa, doi soferi pe acelasi camion care ruleaza aproape non-stop 2000 mile e fapt destul de raspandit. Facem retea, da?

Stiti cate camioane mari, sunt in US? Aproape 4 milioane! Cea mai mare parte din timp, 80% poate, sunt pe drum. Cate megachargere poti face si cu ce le alimentezi?
Sigur ca nu trebuie toata "flota" pusa pe electric dar numarul acela de camioane, necesitate economica la urma urmei, spune destul despre obstacolele de invins si timpul necesar pentru asta.
Practic e vis, ceva ce va fi poate peste un numar mare de ani, cu conditia, ca sa existe suficient material pentru construirea bateriilor, pentru realizarea unui sistem functional de reciclare, etc.
Referitor la baterii, asa cum sunt ele acum, facute din mii sau zeci de mii de baterii individuale mici, legate cu fire intre ele: este o monumentala greseala, de conceptie dar se pare ca nu e alternativa convenabila. (?)

De ce n-ar fi doar baterii facute mai simplu, hai nu dintr-o bucata, dar din mult, mult mai putine elemente ? Cu cat sunt mai multe elemente intr-un ansamblu, cu atat probabilitatea de defectiune creste si tot asa creste dificultatea si costul de fabricare, intretinere, reciclare. Vedeti ce se intampla acum cu modelul 3.
Deci toata aceasta "revolutie" in baterii Li-Ion, sau LiPo sau dracu sa le ia, scartie rau de tot: prea multe elemente mici. Nu e calea cea buna pentru productia de foarte mare serie de baterii pentru masini si camioane electrice. Daca apre concurenta cu altceva, hop alte probleme pentru cei care au investit in tehnologia de acum, inainte sa-si amortizeze cheltuiala.

#61
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View PostRosebud09, on 20 noiembrie 2017 - 03:49, said:


Ideea e baza este alta: Musk, in realizarea acesui camion (in primul rand, dar inaugurarea impreuna cu Roadster-ul este aleasa intentionat pentru reclama si deruta) nu urmareste decat agenda sa de mediu, salvarea mediului, etc. Secundar, repararea prestigiului companiei, lovite puternic la bursa dupa anuntarea rezultatelor cu modelul 3. Insasi intarzierea prezentarii camionului a fost regizata, in acest al doilea scop.


Totul a fost regizat. Dar cand e vb.de banii tai, nu reusesti sa distragi atentie. Si de la defectiuni a incercat asta.

Eu sunt vigilent.

Edited by Torquemada-666, 20 November 2017 - 14:30.


#62
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014

View PostTorquemada-666, on 20 noiembrie 2017 - 14:30, said:



Totul a fost regizat. Dar cand e vb.de banii tai, nu reusesti sa distragi atentie. Si de la defectiuni a incercat asta.

Eu sunt vigilent.

Hahahahahaha. Oare exista vreun premiu pentru umor involuntar pe Softpedia?

#63
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,743
  • Înscris: 04.10.2006
Wal-mart a dat deja precomanda de 15 bucati.
Loblaw-o firma din Canada a dat precomanda de 25 de bucati.
Timid, dar uite ca se poate.

#64
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011
ati vazut video -ul cu acceleratia Roadster?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LbFTI657NFA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#65
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Posttfmercedez, on 20 noiembrie 2017 - 01:00, said:

Daca acest camion foloseste motoare identice cu Model 3, ori vor fi mai multe, ori vir fi "scalate".
Da, foloseste aceleasi motoare ca pe Midel 3, doar ca mai multe, mai exact 4. Am scris mai pe la inceputul topicului.
Ofera 1milion de mile garantie, asa ca se bazeaza puternic pe fiabilitatea acestor motoare, care nu poate decat sa bucure pe viitorii proprietari de Model 3.

View Posttfmercedez, on 20 noiembrie 2017 - 01:00, said:

Nu stiu daca au transformat rotile in motoare, butucul devenind statorul si roata -rotorul.
Nu. Asa ceva, pana acum, am vazut doar la Lamborghini Terzo Milenio.

View PostRosebud09, on 19 noiembrie 2017 - 20:11, said:

Sunt cateva lucruri cu semnul intrebarii refgeritor la cifrele spuse la prezentarea camionului.
Asta referitor la consumul real ("sub 2 kwh pe mila") ceea ce pentru 400 mile distanta conduce la o baterie de 800 kwh (si cca 120.000 dolari bucata singura). Cat costa tot camionul atunci? Prin interpolari si calcule unii au ajuns la concluzia ca ar fi nevoie de minim 1.100 kwh. Ganditi-va ca Tesla X "cere" 0.3 kwh pe mila si este de cel putin 20 ori mai usoara, nu are 18 roti mari iar sectiunea frontala e poate de 3 orri mai mica. Ceva nu se leaga (lasand la o parte faptul ca acest camion foloseste aceleasi (?) motoare ca Tesla Mk.3, cum suna asta, de ex sa pui acelasi motor de Logan pe un TIR... Ori acel electric pe model 3 e mult supradimensionat ori e altceva la mijloc.
Pana ai gandit si scris treaba asta puteai vedea video cu prezentarea sau citeai mai la inceputul topicului informatiile pe care le-am pus.
Raspuns: are 4 motoare identice cu cel de pe Model 3.
Calcului facut de tine despre capacitatea bateriei si costul acesteia este fals.


View PostRosebud09, on 18 noiembrie 2017 - 05:26, said:

Fa o socoteala si vezi cata energie trebuie pentru o singura incarcare de camion. nu mai multe, una pe zi, in statie si vezi cata suprafata de panou solar trebuie, plus ce faci cand nu e soare. FYI, numarul de zile insorite pe an e in medie mai mic de jumatate din numarul zilelor din an si asta in cele mai "insorite" zone, cu cateva exceptii de desert. Cat costa curentul ala "gratis"? Nu se poate si fara alimentare  din alta parte.
Mai e mult pana departe.
Daca nu stiai, Tesla integreaza tot "ecosistemul" acesta electric, de la productie de energie electrică (panouri solare), la stocare (powerwall si powerpack, batery-pack pe masini), si pana la consumul energiei electrice (masini si viitorul camion).
Asa ca o integrare pe verticala a unui Megacharger cu locuri de parcare acoperite cu panouri solare, cu niste powerpack-uri pentru a stoca energia si a o livra cand ni e soare sau cand e nevoie de mai mult decat pot livra panourile o vad perfect viabila, posibila si scalabila.
Vezi situatia ironica cand la o benzinarie, cand s-a luat curentul, doar Superchargerul Tesla functiona.
https://electrek.co/...werpack-system/

View PostJammalan-the-Prophet, on 18 noiembrie 2017 - 16:18, said:



Sa faci ce pe circuit cu ea?
Dupa o tura de e deja in reduced power mode ca ard bateriile.
Nu a reusit inca nimeni sa dea 2 ture complete de circuit la maxim cu ele. Si cand intra managemntul te depaseste si o Jetta.
Ai vazut vreo proba pe circuit cu noul Roadster de faci afirmatiile astea? Ultima data cand am verificat erau masinile electrice care spulberau recordurile pe orice circuit.

#66
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
Dumneata cand spui ca "e fals" fa bine si demonstreaza, Daca nu, las-o moarta sau repeta reclamele.
Vezi ca model 3 are si varianta cu 2 motoare, si tot masina aia (mica) este, doar ca mai nebuna.

Am mentionat ca trebuie o suprafata mare de panouri, doar pentru a incarca un singur camion, nu mai multe, si numai in anumite conditii. Daca e vorba de statie, unde sa se incarce cateva camioane pe zi (numai), suprafata aia devine "incomoda", ca sa nu zic altfel, pentru a fi amplasata in vreo regiune populata.

Costurile amenajarii acelei statii, costurile bateriilor fixe, intretinerea lor, cata vreme poate sa-si inchipuie careva ca vor fi suportate de Tesla? Parca e tot pe pierderi pana una alta.
Voi faceti putina socoteala si vedeti cata energie se poate obtine la maxim posibil, din panouri solare, si comparati cu energia necesara a fi inmagazinata si data baterilor camioanelor. Trebuie "ferma" solara in toata regula, zeci si zeci de mii de mp panouri.

Apoi, tineti cont ca acest camion minune nu este inca fabricat in serie deci vorbim povesti, ca si despre modelul 3.
Exploatarea va da verdictul daca e bun, nu specificatiile producatorului aflat la stramtoare cu banii.

Edited by Rosebud09, 21 November 2017 - 07:07.


#67
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View Postinuendo0, on 21 noiembrie 2017 - 06:50, said:

Ai vazut vreo proba pe circuit cu noul Roadster de faci afirmatiile astea? Ultima data cand am verificat erau masinile electrice care spulberau recordurile pe orice circuit.

A reusit vreo Tesla pana acum sa termine 3 ture pe un circuit?
Pana la proba contrarie, tinand cont ca foloseste aceleasi baterii, tot 4 km va merge pana intra in reduced power mode.

#68
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
De unde stii ca foloseste aceleasi baterii sau acelasi sistem de management termal? Ca ala ar fi de vina, nu bateriile? Vezi ca demult Tesla a rezolvat problema.

#69
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016
Problema rezolvata pe naiba.
Vezi ca e plin chiar forumul Tesla de o gramada care recunosc ca nu poti sa le tii la maxim nici 5 km.

Au incercat multi ture pe circuit si stiu ca masina nu poate. Da aia macar recunosc. Tu esti pe alta planeta, pana si KGB-ul avea decenta in propaganda comparativ.

#70
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
De cand ma stiu cifrele importante legate de performantele unei masini au fost caii putere, cuplul si acceleratia pana la 100km/h. De cum a aparut Tesla devin mai importanti timpii pe circuit, ca parca toata lumea merge zilnic pe circuit.
Nu vezi ridicolul situatiei sa vorbesti de o masina despre care nu stii nimic? Sa afirmi ca se incing bateriile doar dintr-o analogie falsa?
Deocamdata avem cateva date: 0-60mile/h in 1.9secunde, 10.000NM si 1000km autonomie. Ce-ar fi sa be rezumam la ce cunoastem si sa dam Cezarului ce este al Cezarului.

#71
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

View PostJammalan-the-Prophet, on 21 noiembrie 2017 - 10:12, said:

A reusit vreo Tesla pana acum sa termine 3 ture pe un circuit?

Da. Aia facuta pentru circuit: https://www.motoraut...a-model-s-p100d

#72
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View PostAnn0nyym0us, on 21 noiembrie 2017 - 12:05, said:


Da. Aia facuta pentru circuit: https://www.motoraut...a-model-s-p100d

Hahahahhahaha

Quote

The races won’t last long as the cars will only cover approximately 37 miles.

Deci si asta abia da doua ture de Nordschleife

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate