Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla Truck and Roadster
#19
Posted 17 November 2017 - 13:52
Ann0nyym0us, on 17 noiembrie 2017 - 09:52, said:
Sunt curios cu ce anvelope o sa fie incaltat roadster-ul ca sa accelereze atat de repede. ai aici poze detailate si la roti/anvelopE (Michelin Power Sport Cup2 de 265/35/ZR20 : https://arstechnica....a-new-roadster/ Edited by jakota, 17 November 2017 - 13:54. |
#20
Posted 17 November 2017 - 14:44
Eu as merge si pe varianta cu baterii amplasate si in sasiul remorcilor, care in timp ce stau sa fie incarcate cu marfa sunt cuplate si la o sursa de incarcare a bateriilor... sincer la camioane vad putin mai multa flexibilitate decat la vehicule personale si pt curse interne in mod sigur pot fi o solutie excelenta, problema apare la zonele cu restrictii de masa pt ca dupa cum stim bateriile este grele dom'le...
|
#21
Posted 17 November 2017 - 14:50
Si un motor de 16 litri cu tot cu cutia de viteze, reductor, evacuare, rezervoare de peste 1000 litri etc etc sunt grele cu draci. Tesla scapa de toate astea. Chiar sunt curios care e greutatea proprie a capului tractor. As fi mirat sa o depaseasca cu mult pe cea a unui camion diesel.
Edited by inuendo0, 17 November 2017 - 14:50. |
#22
Posted 17 November 2017 - 14:55
Cele 4 motoare electrice plus invertoarele cântăresc sigur mai mult decât cel diesel şi cutia aferentă, poate în total să fie mai puţin că dispare cardanul şi diferenţialele.
Iar la baterii 1MWh capacitate ar fi cam 2 tone, tot ca şi motorina plus lanţul de alimentare. |
#23
Posted 17 November 2017 - 14:58
Sunt curios daca ai vazut un motor V8 de 16 litri in viata ta. Cele 4 motoare sunt aceleasi de pe Model 3. Care stim ca nu e mai mare decat un pepene zdravan. invertoarele nu am idee.
Edited by inuendo0, 17 November 2017 - 14:59. |
#24
Posted 17 November 2017 - 16:40
business11, on 17 noiembrie 2017 - 13:21, said:
si timpul pierdut in timpul incarcarii amortizeaza pierderea. la spatiul dintre cabina si remorca m-am uitat si eu si ma intreb cum poate lua curbele, ce fel de sistem foloseste pentru asta. |
#25
Posted 17 November 2017 - 17:03
In comercial nu prea se cumpara cu banii jos, ci leasing. Iar aici devine interesant. Ei spun ar fi cu 20% mai ieftin de rulat comparativ cu un camion normal, e posibil ca pretul mai mare sa se compenseze cu economiile facute in exploatare.
|
#26
Posted 17 November 2017 - 17:44
Ei nu fac fata livrarilor de autoturisme si treca la camioane...urmeaza avioanele probabil.
La DHL,pe unde ma invart eu,au 2 Renault kangoo electrice,le folosesc doar pe o arie de cativa km patrati si doar pentru transportul documentelor...merg mai outin decat motostivuitoarele din hala. Autonomie 800 km este ideal pt un camion avand in vedere ca un sofer in Eu nu poate face mai mult de 880 km si nici mai mult de 390 km fara pauza de 45 min. Edited by bolo, 17 November 2017 - 17:46. |
#27
Posted 17 November 2017 - 18:06
880km intr-un program de 10h inseamna o medie de 88km/h. Ceva cam imposibil, cand camioanele in Europa sunt limitate la 90km/h, sa nu mai vorbim de transportul de substante periculoase si cisterne unde sunt limitate la 80km/h parca.
Ceva mai aproape de adevar ar fi vreo 750km zilnic. Maxim. Ca doar de 2 ori pe saptamana au program de 10h, in rest au doar 9h/zi. Cum vad eu situatia in Europa cu aceste camioane electrice: s-ar putea folosi si la curse lungi pornind cu bateriile 100%, faci cei 750km cat iti permite programul, iar pe timpul pauzei (9ore cred) incarci bateriile iar la 100% ca sa ai pe a 2-a zi. Perfect fezabil daca ai punct de incarcare pe traseu. Si acesta nu cred ca ar necesita puteri mai mari decat actualele Superchargere. Iar pentru transporturile locale, o raza de actiune de 400km (400km-dus + 400km-intors) este arhi suficient, mai mult decat poate conduce un sofer intr-o zi. Sigur, treaba se schimba daca acest camion este condus in echipaj (2 soferi), unde impreuna pot conduce maxim 20h (1500-1600km) impreuna fara a face pauza, iar autonomia ar fi insuficienta. Edited by inuendo0, 17 November 2017 - 18:09. |
#29
Posted 17 November 2017 - 19:35
business11, on 17 noiembrie 2017 - 10:40, said: Cea mai mare problema este incarcarea, daca am o cursa Anglia - Turcia si ma prind aia 400 de km prin Romania, Bulgaria, Turcia sunt curios unde voi incarca tirul. |
#30
Posted 17 November 2017 - 20:21
E iarasi chestie de reclama pura cu acel roadster.
Unde sa umbli cu 400 la ora daca vitezele pe autostrazi sunt limitate la 100, 110 sau max 120 iar in unele regiuni, daca depasesti mult limita ramai nu numai fara caret, dar si fara masina? Si e plin de camere, drone si sateliti care vad multe? Acceleratie formidabila? Cand esti singur pe sosea, altfel sperii ceilalti conducatori si poti crea accidente. Masina in serie limitata (daca nu doar prototip) pentru idioti cu bani de aruncat, si pentru distractie pe circuit (sunt destule, speciale pentru asta). E doar ca sa arate ca posibilitatile sunt mari, deci cumparati Tesla, dati navala aici, ca-mi trebuie banii vostri. Camionul asta electric e al 4 lea sau al cincelea in ordine, de cand au inceput sa apara. Sigur, nu e nici un altul care sa poarte acea sigla grozava, garantia calitatii si succesului. Piata va decide in timp, nu articolele din reviste. Mega chargers? Cine plateste constructia, intretinerea lor, cine subventioneaza curentul electric ? Musk, din banii lui? Nu, de la guvern. |
#31
Posted 17 November 2017 - 20:26
Rosebud09, on 17 noiembrie 2017 - 20:21, said:
Unde sa umbli cu 400 la ora daca vitezele pe autostrazi sunt limitate la 100, 110 sau max 120 iar in unele regiuni, daca depasesti mult limita ramai nu numai fara carnet, dar si fara masina? Pe de alta parte de ce se mai vand masini ca Ferrari, Lambo, Koenigsegg, Bugatti, etc? Aia au voie sa faca superbolizi, dar altii nu? |
#32
Posted 17 November 2017 - 20:41
Rosebud09, on 17 noiembrie 2017 - 20:21, said: Camionul asta electric e al 4 lea sau al cincelea in ordine, de cand au inceput sa apara. Sigur, nu e nici un altul care sa poarte acea sigla grozava, garantia calitatii si succesului. Piata va decide in timp, nu articolele din reviste. Rosebud09, on 17 noiembrie 2017 - 20:21, said:
Mega chargers? Cine plateste constructia, intretinerea lor, cine subventioneaza curentul electric ? Musk, din banii lui? Nu, de la guvern. Vezi ca nu stii prea multe despre Tesla dar te grabesti sa arunci cu rahat? Superchargerele sunt proprietatea Tesla, construite si intretinute de Tesla (sau de banii Tesla). Curentul il plateste Tesla. Megachargerele vor fi solare asa ca nu va mai beneficia nici de subventii la curent...lol. Hater much? Edited by inuendo0, 17 November 2017 - 20:44. |
#33
Posted 17 November 2017 - 20:56
Rosebud09, on 17 noiembrie 2017 - 20:21, said:
E iarasi chestie de reclama pura cu acel roadster. Auto traditionali: "Vom scoate masini electrice in 2020, Tesla-killer" Tesla: "Hold my beer" Si peste noapte scot un prototip care face toata industria auto sa tremure chilotii pe ei. |
|
#34
Posted 17 November 2017 - 21:22
Miscarea cu Roadsterul, dupa parerea mea e geniala, pentru ca pana la urma musiunea Tesla este de a accelera tranzitia catre un transport sustenabil si energia curata.
Tesla nu poate crește atât de repede incat sa produca mașini suficiente pentru a "înlocui VW și Toyota" peste noapte. Ci construieste ceea ce ii poate aduce cel mai mare profit pe masina. Nu isi fac griji pentru a construi "Loganul electric". (Chinezii pot lua această nișă.) Tesla vrea să scuture industria și să conducă schimbarea. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a face mașini care te lasa cu gura deschisa. Stabileste range-ul si acceleratia standard in industria auto. Dezvolta cele mai interesante gadgeturi si inovatii. Si ii face pe toți ceilalți producători de mașini să muncească din greu pentru a tine pasul. |
#35
Posted 17 November 2017 - 21:59
Bea un pahar de apa!
In Eu nu sunt nici macar suficiente parcari cu 3 becuri pentru iluminare si nici nu prea se construiesc altele si tu crezi ca se vor construi minicentrale termoelectrice in fiecare parcare ?Prin logistici abia gasesti o priza sa conectezi agregatul frigorific...Zilele trecute era un sofer de Tesla parcat la supermarket si manca un sandwich in masina asteptand sa se incarce.Daca asta e viitorul,prefer sa merg cu bicicleta. Edited by bolo, 17 November 2017 - 22:02. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users