Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ce inseamna pentru voi absolutul?
#19
Posted 17 November 2017 - 11:20
rosix, on 17 noiembrie 2017 - 10:43, said:
Existenta nu este in niciun caz un adevar absolut ci o realitate subiectiva la nivelul psihicului. Daca ai vazut Matrix stii ce spun... Nimeni nu are dovada absoluta a propriei existente cat timp lumea inconjuratoare, tot ce percepi prin simturi, e o realitate subiectiva la nivelul creierului... Deci existenta a CEVA pe care noi il numim creier este absoluta. Putem sa-l numim oricum, important este ca CEVA exista. Daca sustii ca nu exista nimic in timp ce exista CEVA care percepe CEVA si sustine ca nu exista nimic, discutia nu mai are sens. PlatonX, on 17 noiembrie 2017 - 10:47, said:
Existenta presupune ceva ce transcede transformarea. Existenta exista. Si asta e un adevar absolut. Edited by christinne69, 17 November 2017 - 11:22. |
#20
Posted 17 November 2017 - 11:27
altnume, on 17 noiembrie 2017 - 11:17, said:
Dar asta sustin si eu. Da.. si, pe mine, dupa indelungi cercetari, m-a impresionat idee aasta - ca omul traieste o viata intreaga ancorat in inchisoarea propriilor iluzii si porniri. Nimeni din afara nu poate sti la un moment dat care sunt temele si conceptele cu care se auto-amageste omul. De aceea, nu poti cunoaste pe cineva cu adevarat decat dupa aparente, dar niciodata nu vei avea ocazia sa cunosti setul de idei subiective, amagirile pe care se intemeiaza si functioneaza o viata intreaga psihicul acelui om. Edited by rosix, 17 November 2017 - 11:30. |
#21
Posted 17 November 2017 - 11:32
Problema e ca unii se indaratncicesc sa sustine ceva anume dintre considerentele umane, drept adevaruri absolute, adica indubitabile si infailibile; in opinia mea acesta este fundamentalism/fanatism/despotism/...
|
#22
Posted 17 November 2017 - 11:34
christinne69, on 17 noiembrie 2017 - 11:20, said:
Existenta exista. Si asta e un adevar absolut. altnume, on 17 noiembrie 2017 - 11:17, said:
Si acuma raportandu-ne la acest "transcende", este asta ceva ce poate fi considerat absolut ? Edited by PlatonX, 17 November 2017 - 11:37. |
#23
Posted 17 November 2017 - 11:34
christinne69, on 17 noiembrie 2017 - 11:20, said:
Deci existenta a CEVA pe care noi il numim creier este absoluta. Putem sa-l numim oricum, important este ca CEVA exista. Importanta este senzatia noastra subiectiva ca avem un creier adica ceva care "exista". Aceasta senzatie subiectiva (care ia nastere sub imperiul simturilor) face parte din caracteristicile din insusirile avatarului sub care ne desfasura propria existenta materiala. Cu alte cuvinte, avatarul nostru (corpul nostru fizic) are insusirea de a avea senzatia ca are un creier cu care gandeste si ca acest creier sta la baza vietii psihice a omului (asa se stie in prezent). Numai ca, cea mai mare supriza din psihologie (de care putini vorbesc) este ca psihicul uman nu se afla sub controlul voluntar al omului. Omul nu isi alege singur si nu poate controla (decat, poate, numai dupa asceza si experienta spirituala indelungata) propriile stari psihice. Acestea ii apar din senin omului si este confruntat cu ele, fapt care conduce la concluzia ca omul este, practic, prizonierul propriei stari psihice si, in fapt, a propriei constructii metale. Ideea asta de ancorare in propriile constructe mentale ar trebui sa dea de gandit oricui si ar trebui sa fie prima tema discutata la cursurile de psihologie in scoli. Edited by rosix, 17 November 2017 - 11:40. |
#24
Posted 17 November 2017 - 11:47
PlatonX, on 17 noiembrie 2017 - 11:34, said:
Este un adevar absolut ca ceea ce nu se transforma exista. In plus, cum faci ca sensul uman dat prin intelesuri, cuvinte (etc) si care simbolic este scris "(adevar) absolut", sa fie egal cu absolutul existential care nu se transforma si care nu este o punere in cuvinte, in sensuri umane, in raportare umana la el? Afirmarea a ceva drept absolut, este doar sens uman dat acelui ceva, nu este acel ceva! Edited by altnume, 17 November 2017 - 11:58. |
#25
Posted 17 November 2017 - 11:49
PlatonX, on 17 noiembrie 2017 - 11:34, said:
Existenta exista in prezent in spatiu si asta e un adevar absolut. Deci ai gasit un adevar absolut. La finalul postului se afla cel de-al doilea. Quote
Cand dispare din spatiu si timp, existenta nu mai este la fel de sigur ca exista. Nu ne ajuta cu nimic formularea unor astfel de constructii. Important este ca, aici, acum, ceva exista. Asta este un adevar absolut. In afara spatiului si timpului dispare localizarea, dar CEVA trebuie sa existe. Pana si vidul absolut este o forma de existenta. Quote
Cand o particula subatomica dispare sau cand spatiul dispare nu mai poti spune ca exista dar nu poti nu poti spune cu ceritudine nici ca nu exista. Particulele subatomice sunt excitatii in campul cuantic. Absenta acestor excitatii nu presupune deloc inexistenta campului cuantic. Vezi cursurile facultatii de fizica, anul 2. Quote
Este un adevar absolut ca ceea ce nu se transforma exista. Deci pana acum ai gasit 2 adevaruri absolute. Despre ce mai discutam atunci? rosix, on 17 noiembrie 2017 - 11:34, said:
Numai ca, cea mai mare supriza din psihologie (de care putini vorbesc) este ca psihicul uman nu se afla sub controlul voluntar al omului. Omul nu isi alege singur si nu poate controla (decat, poate, numai dupa asceza si experienta spirituala indelungata) propriile stari psihice. Acestea ii apar din senin omului si este confruntat cu ele, fapt care conduce la concluzia ca omul este, practic, prizonierul propriei stari psihice si, in fapt, a propriei constructii metale. Se stia de mult, vezi experimentele lui Benjamin Libet, nu e chiar asa un mister. |
#26
Posted 17 November 2017 - 11:52
rosix, on 17 noiembrie 2017 - 11:34, said:
Ideea asta de ancorare in propriile constructe mentale ar trebui sa dea de gandit oricui si ar trebui sa fie prima tema discutata la cursurile de psihologie in scoli. Sunt cateva teme ce ar trebui clarificate inainte de a da navala in lume la o liota de "oameni de stiinta" care nu stapanesc cele esentiale si elementare de psihologie, de logica a logicii, de filozofie a orice, inlusiv a stiintei; despre cei ce "se arunca inainte" pe alte domenii, nici nu are sens discutia. Edited by altnume, 17 November 2017 - 11:58. |
#27
Posted 17 November 2017 - 11:54
christinne69, on 17 noiembrie 2017 - 11:49, said:
Se stia de mult, vezi experimentele lui Benjamin Libet, nu e chiar asa un mister. Multe lucruri "se stiu de mult" dar sunt lasate, asa, undeva in aer... In tot acest timp copiii si tinerii sunt indobitociti in scoli cu definitii, categorii, teorii arbitrare, etc... pe care trebuie sa le retina, mintindu-ne pe noi ca facem educatie, pregatind in acest fel sclavii de maine. |
#28
Posted 17 November 2017 - 11:56
rosix, on 17 noiembrie 2017 - 11:54, said:
Multe lucruri "se stiu de mult" dar sunt lasate, asa, undeva in aer... In tot acest timp copiii si tinerii sunt indobitociti in scoli cu definitii, categorii, teorii arbitrare, etc... pe care trebuie sa le retina, mintindu-ne pe noi ca facem educatie, pregatind in acest fel sclavii de maine. Cine vrea sa studieze, o face, cine nu, nu. Cine se lasa indobitocit oricum mari sanse nu are. Iar cine are un psihic suficient de puternic incat sa nu se lase influentat, nu se lasa. Selectie naturala. Mai afirm ca procesul de indobitocire incepe cu relativizarea a orice, chiar si a adevarurilor absolute, astfel incat pulimea se indoieste de orice. Si un om care se indoieste poate fi usor manipulat. Si nu ma refer aici la prostii, ci la adevaruri absolute ca cele afirmate de mine mai sus. Sunt fizician, stiu foarte bine ce inseamna relativitatea, nu m-as hazarda in afirmatii. Dar existenta a ceva este un adevar absolut. Totul este sa nu dai sensuri acelui ceva. Edited by christinne69, 17 November 2017 - 12:01. |
|
#29
Posted 17 November 2017 - 12:18
PlatonX, on 17 noiembrie 2017 - 10:47, said:
In conditiile in care suntem limitati de cunoastere, ne apropiem de adevar asimptotic. Un adevar este absolut in limitele cunoasterii, atunci and limitele cunoasterii se schimba, adevarul se schimba. Pana sa aflam adevarul absolut ca Pamantul este rotund, am acceptat adevaruri absolute in limitele cunoasterii ca Pamantul este plat, care erau adevarate in limitele cunoasterii de atunci. Extrapoland, o persoana devine, nu exista, la fel si celelalte lucruri si fiinte. Nu poti spune despre ceva ce este intr-o continua transformatre ca exista (timpul prezent simplu) cand el de fapt devine, se transforma permanent (prezent continuu). |
#30
Posted 17 November 2017 - 12:36
#31
Posted 17 November 2017 - 12:48
altnume, on 17 noiembrie 2017 - 12:36, said:
Ce este piatra? O perceptie. Pana si organele de simt cu care percepem sunt tot perceptii, totul este perceptie din punctul nostru de vedere. Greseala ta este ca iei fraza asta strico sensu. Perceptia unui lucru nu este identica cu lucrul in sine. La lucrul in sine nu ai acces niciodata, doar la perceptia sa. |
#32
Posted 17 November 2017 - 13:04
#33
Posted 17 November 2017 - 13:35
|
#34
Posted 17 November 2017 - 13:40
Adica indiferent care e perceptia cuiva si chiar daca se schimba pe masura dezvoltarii sale, pe masura ascendentei, naravul nu il lasa sa isi recunoasca limitativul aprecierilor/raportarilor sale?
|
#35
Posted 17 November 2017 - 14:21
Da, bre ! Defectele nu dispar . Ele se acutizeaza pe masura ce trece timpul .
|
#36
Posted 17 November 2017 - 14:40
Si atunci daca perceptia e schimbatoare in functie de maturitatea/ascensiunea celui ce apreciaza, iar naravul mai ba, atunci cum de apreciem ceva drept adevar absolut, cand orice apreciere referitor la orice, este strict ceva schimbator (direct proportional cu nivelul atins) si noi numai perceptiv avem acces la ceea e consideram a fi realitatea?
Numai datorita naravului degustarii placerii sentimentului adevarului, a placerii sentimentului dreptatii/justetii, al placerii celor poftite etc? Pana la urma logica in cauza include degustarea placerii (inclusiv orgolioase si a interesului, pe langa cele enumerate) si de aceea ajunge a fi sustinuta cu indarjire? M-am raportat la logica intrucat e cea mai credibila. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users