Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Constructorul japonez Nissan propune un nou tip de motor pe benzină despre care spune că ar putea face diesel-urile moderne să pară depășite.

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#19
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Post68x95, on 13 noiembrie 2017 - 22:35, said:

Adica turbina variabila. Care e noutatea?

Pe urma, turbina nu comprima amestecul carburant, compresia se face pe ridicarea pistonului cu valva inchisa.
Cred ca e o greseala de traducere.
Cred ca n-or zis "raport de compresie", ci doar "compresie".

#20
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Diesel-ul are randament mai mare din doua motive simultan, nu doar unul:
1. compresie muuuuuuuuuuuuuuuuult mai mare.
2. capacitate calorica mai mare la motorina si ulei fata de benzina.

E vorba de randamentul litru de combustibil / energie obtinuta, sau de randamentul pret combustibil / energie obtinuta.

Insa si unele si altele, odata utilizate pe un automobil, au randament practic de sistem ridicol de mic la utilizarea in oras, datorita limitarii plajei de turatie utila in jur de ~ 3000 RPM si pt benzinare si pt dieselul modern de turism ( inainte aveau turatie mai mica), motiv pt. care motorul dezvolta o putere mult mai mare decat este necesar pt mersul in oras, si face asta consumand mult combustibil.

Motorul electric are plaja de turatie utila, cuplu mare de la cea mai mica turatie,  de la 0 la 6000 si chiar de la 0 la 30000 RPM in f de model, si poate consuma lejer si 50 - 200 Wh / km care la 60 km/h inseamna 4 - 12 KW - adica o putere suficient de mare dar nu risipa ridicola cum face un motor pe combustie care trebuie tinut la 3000 RPM si are 5500-6500 turatia maxima, deci +/- 2 X la fata de 6000 X sau chiar 20 K X la electrice.

Edited by loock, 13 November 2017 - 23:01.


#21
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014
De la japonezi ne putem astepta  sa reinventeze motorul pe benzina intrunul mai bun si eficient.

#22
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Asa functioneaza:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/P0j4UAFEAx4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Arborele cotit e o ciudatenie. Mie mi se pare prea complicata treaba, predispusa defectiunilor.
Raportul de compresie maxim il va avea ca multe masini mult mai ieftine, treaba e ca poate sa il scada.
Oricum la benzina nu poti avea raport de compresie mai mare 14:1 nici macar la injectia directa, ca altfel apar autodetonatii pana si in galeria de alimentare cu combustibil sau pompa de combustibil, nu numai in cilindru.
Iar la un raport de compresie mare trebuie benzina cu CO mare, 98-100, care e mai scumpa. Degeaba consuma cu 27% mai putin (estimarea e pur teoretica, in practica nu va fi atinsa) daca iti trebuie benzina mult mai scumpa ca CO95 de ex.

#23
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,510
  • Înscris: 16.10.2017

View PostHunor_66, on 13 noiembrie 2017 - 22:56, said:

Cred ca e o greseala de traducere.
Cred ca n-or zis "raport de compresie", ci doar "compresie".
Ar trebui sa lasi engleza si sa te apuci de mecanica.

#24
Monstruozitate

Monstruozitate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 18.04.2017
Cel mai probabil va avea

http://www.topgear.c...vc-t_engine.gif

#25
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013

View Postutopium, on 13 noiembrie 2017 - 22:07, said:

Wow, au descoperit japonezii motoarele turbo, care in Europa au depasit de cativa ani de zile motoarele diesel Posted Image

Nissan nu mai sunt masini japoneze

#26
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Nu intelegeam ce e aia compresie variabila, m-am lamurit in poza aia, cred ca asta ar fi tradus prin modificare cuplu in functie de nevoi.

Edited by ionutz_joe2009, 13 November 2017 - 23:20.


#27
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,871
  • Înscris: 14.08.2007

View Postdresler, on 13 noiembrie 2017 - 23:15, said:

Nissan nu mai sunt masini japoneze
Da' ce-s? Renault-Nissan e doar o alianta, Nissan are sediul central tot in Japonia.

#28
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Motoarele pe benzina serioase fabricate de Nissan (cele din Infinity, 370Z, GTR, etc) sunt de conceptie Nissan si nu au vreo treaba cu Renault.
Altfel, asa se vorbea acum 20 ani si despre motoarele cu VVT / VTEC si uite ca au trecut testul timpului. Mai recent despre motoarele pe benzina Mazda cu compresie de 14:1. Nici ele nu au nici pe naiba.
Nu se pricep ei la diesele insa la motoare pe benzina e alta mancare de peste.
Cat despre "japonezii care abia acum descopera motoarele pe benzina", doar cineva care nu are cultura auto poate spune asa asa ceva. Cand astia faceau motoare turbo care duceau inca cateva sute de cai peste puterea stock unii europeni inca faceau trecerea de la carburatie la sistem mono-injector pe motoare aspirate.
Uitati de asemenea ca au cateva zeci de ani de experienta in motoare mici supra-alimentate (montate in kei-cars), chestie pe care europenii abia au descoperit-o de cativa ani.

Edited by closchkutza, 13 November 2017 - 23:56.


#29
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,871
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcloschkutza, on 13 noiembrie 2017 - 23:55, said:

Cand astia faceau motoare turbo care duceau inca cateva sute de cai peste puterea stock unii europeni inca faceau trecerea de la carburatie la sistem mono-injector pe motoare aspirate.
Ce sa-i faci daca japonezii inca fac motoare de 1.8-2 litri care au performante ca unul european de 1 litru, dar consuma mai mult Posted Image Ideea e ca nu mai e vreo noutate ca benzinarele moderne pot sa se bata cu dieselurile la consum, de aia popularitatea dieselurilor e in evidenta scadere (evident si inasprirea normelor de poluare isi spune cuvantul).

Edited by utopium, 14 November 2017 - 00:02.


#30
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Doar pe hartie dragule, doar pe hartie. Altfel, inca astept un consum mixt pe vreo 20.000km (parte cu trafic in oras aglomerat la ore de varf) din partea ta. Pana atunci ma multumesc cu un foarte cinstit 6.6l/100km mixt din partea unui motor care a fost proiectat acum 15 ani. Stiu, a ta ar fi consumat 4, insa numai in anumite zile si pe anumite tronsoane, dar putem extrapola, nu?

#31
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Post68x95, on 13 noiembrie 2017 - 23:11, said:

Ar trebui sa lasi engleza si sa te apuci de mecanica.
Nici matale nu stiai despre ce e vorba, doar chibitai de pe margine.

#32
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View PostRosebud09, on 13 noiembrie 2017 - 22:26, said:

Motorului Diesel i se pune cruce, indiferent ca devin cele pe benzina mai bune din anumite puncte de vedere (oricum au unele avantaje si asa)
Și când petroliștii le vor spune birocraților care emit directive că rămân cu motorina pe stoc din cauză că se vinde mai multă benzină să vezi că dieselul nu o să mai fie așa de rău! Ba chiar este benefic pentru protecția mediului înconjurător! Chiar nu te-ai prins că totul e pă bani?

#33
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,510
  • Înscris: 16.10.2017

View PostHunor_66, on 14 noiembrie 2017 - 07:37, said:

Nici matale nu stiai despre ce e vorba, doar chibitai de pe margine.

Eu mi-am schimbat distributia singur la tigaie..... dar totusi nu e vorba de orgolii aici.

#34
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postutopium, on 13 noiembrie 2017 - 23:34, said:

Da' ce-s? Renault-Nissan e doar o alianta, Nissan are sediul central tot in Japonia.
Dupa alianta din anul 1999 intre cei doi constructori auto, din anul 2013, cei de la Renault detin 43,4% din actiunile Nissan si drept de vot in consiliul de administratie al Nissanului in timp ce Nissan detine 15% din actiunile Renault, fara drept de vot in consiliul de administratie al Renaultului.
Ca sa poata vinde fara taxe vamale in UE, Nissanul a incheiat alianta cu Renault, in anul 1999, iar Renault, ca sa aiba acces la tehnologia Nissan, a acceptat aceasta alianta care a ajutat constructorul francez sa faca economii.

Edited by max_01, 14 November 2017 - 09:46.


#35
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Hmmm ,  trebuia sa se orienteze spre electric nu sa  reinventeze " roata " . Sa scapam drq si de diesel si de benzina , ca tot se zbiara in nestire cu poluarea !

#36
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Adevarat va spun: Turbo-dieselul e una dintre cele mai importante inventii ale omenirii si, deocamdata, nu are moarte.

In afara de ofticosii care se kk pe ei cu poluarea... Ei nu vad ca termocentralele si corporatiile polueaza masiv si sunt responsabile pentru 90% din incalzirea globala, nu masinile diesel.

Conduceti un turbo-diesel si veti renunta imediat la orice alta improvizatie de masina.

Edited by rosix, 14 November 2017 - 10:37.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate