Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Constructorul japonez Nissan propune un nou tip de motor pe benzină despre care spune că ar putea face diesel-urile moderne să pară depășite.
Last Updated: Dec 04 2017 22:34, Started by
max_01
, Nov 13 2017 21:53
·
0
#19
Posted 13 November 2017 - 22:56
#20
Posted 13 November 2017 - 22:59
Diesel-ul are randament mai mare din doua motive simultan, nu doar unul:
1. compresie muuuuuuuuuuuuuuuuult mai mare. 2. capacitate calorica mai mare la motorina si ulei fata de benzina. E vorba de randamentul litru de combustibil / energie obtinuta, sau de randamentul pret combustibil / energie obtinuta. Insa si unele si altele, odata utilizate pe un automobil, au randament practic de sistem ridicol de mic la utilizarea in oras, datorita limitarii plajei de turatie utila in jur de ~ 3000 RPM si pt benzinare si pt dieselul modern de turism ( inainte aveau turatie mai mica), motiv pt. care motorul dezvolta o putere mult mai mare decat este necesar pt mersul in oras, si face asta consumand mult combustibil. Motorul electric are plaja de turatie utila, cuplu mare de la cea mai mica turatie, de la 0 la 6000 si chiar de la 0 la 30000 RPM in f de model, si poate consuma lejer si 50 - 200 Wh / km care la 60 km/h inseamna 4 - 12 KW - adica o putere suficient de mare dar nu risipa ridicola cum face un motor pe combustie care trebuie tinut la 3000 RPM si are 5500-6500 turatia maxima, deci +/- 2 X la fata de 6000 X sau chiar 20 K X la electrice. Edited by loock, 13 November 2017 - 23:01. |
#21
Posted 13 November 2017 - 22:59
De la japonezi ne putem astepta sa reinventeze motorul pe benzina intrunul mai bun si eficient.
|
#22
Posted 13 November 2017 - 23:10
Asa functioneaza:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/P0j4UAFEAx4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Arborele cotit e o ciudatenie. Mie mi se pare prea complicata treaba, predispusa defectiunilor. Raportul de compresie maxim il va avea ca multe masini mult mai ieftine, treaba e ca poate sa il scada. Oricum la benzina nu poti avea raport de compresie mai mare 14:1 nici macar la injectia directa, ca altfel apar autodetonatii pana si in galeria de alimentare cu combustibil sau pompa de combustibil, nu numai in cilindru. Iar la un raport de compresie mare trebuie benzina cu CO mare, 98-100, care e mai scumpa. Degeaba consuma cu 27% mai putin (estimarea e pur teoretica, in practica nu va fi atinsa) daca iti trebuie benzina mult mai scumpa ca CO95 de ex. |
#23
Posted 13 November 2017 - 23:11
#24
Posted 13 November 2017 - 23:12
#25
Posted 13 November 2017 - 23:15
#26
Posted 13 November 2017 - 23:15
Nu intelegeam ce e aia compresie variabila, m-am lamurit in poza aia, cred ca asta ar fi tradus prin modificare cuplu in functie de nevoi.
Edited by ionutz_joe2009, 13 November 2017 - 23:20. |
#28
Posted 13 November 2017 - 23:55
Motoarele pe benzina serioase fabricate de Nissan (cele din Infinity, 370Z, GTR, etc) sunt de conceptie Nissan si nu au vreo treaba cu Renault.
Altfel, asa se vorbea acum 20 ani si despre motoarele cu VVT / VTEC si uite ca au trecut testul timpului. Mai recent despre motoarele pe benzina Mazda cu compresie de 14:1. Nici ele nu au nici pe naiba. Nu se pricep ei la diesele insa la motoare pe benzina e alta mancare de peste. Cat despre "japonezii care abia acum descopera motoarele pe benzina", doar cineva care nu are cultura auto poate spune asa asa ceva. Cand astia faceau motoare turbo care duceau inca cateva sute de cai peste puterea stock unii europeni inca faceau trecerea de la carburatie la sistem mono-injector pe motoare aspirate. Uitati de asemenea ca au cateva zeci de ani de experienta in motoare mici supra-alimentate (montate in kei-cars), chestie pe care europenii abia au descoperit-o de cativa ani. Edited by closchkutza, 13 November 2017 - 23:56. |
|
#29
Posted 14 November 2017 - 00:02
closchkutza, on 13 noiembrie 2017 - 23:55, said:
Cand astia faceau motoare turbo care duceau inca cateva sute de cai peste puterea stock unii europeni inca faceau trecerea de la carburatie la sistem mono-injector pe motoare aspirate. Edited by utopium, 14 November 2017 - 00:02. |
#30
Posted 14 November 2017 - 00:11
Doar pe hartie dragule, doar pe hartie. Altfel, inca astept un consum mixt pe vreo 20.000km (parte cu trafic in oras aglomerat la ore de varf) din partea ta. Pana atunci ma multumesc cu un foarte cinstit 6.6l/100km mixt din partea unui motor care a fost proiectat acum 15 ani. Stiu, a ta ar fi consumat 4, insa numai in anumite zile si pe anumite tronsoane, dar putem extrapola, nu?
|
#31
Posted 14 November 2017 - 07:37
#32
Posted 14 November 2017 - 07:50
Rosebud09, on 13 noiembrie 2017 - 22:26, said:
Motorului Diesel i se pune cruce, indiferent ca devin cele pe benzina mai bune din anumite puncte de vedere (oricum au unele avantaje si asa) |
#33
Posted 14 November 2017 - 08:18
|
#34
Posted 14 November 2017 - 09:35
utopium, on 13 noiembrie 2017 - 23:34, said:
Da' ce-s? Renault-Nissan e doar o alianta, Nissan are sediul central tot in Japonia. Ca sa poata vinde fara taxe vamale in UE, Nissanul a incheiat alianta cu Renault, in anul 1999, iar Renault, ca sa aiba acces la tehnologia Nissan, a acceptat aceasta alianta care a ajutat constructorul francez sa faca economii. Edited by max_01, 14 November 2017 - 09:46. |
#35
Posted 14 November 2017 - 09:50
Hmmm , trebuia sa se orienteze spre electric nu sa reinventeze " roata " . Sa scapam drq si de diesel si de benzina , ca tot se zbiara in nestire cu poluarea !
|
#36
Posted 14 November 2017 - 10:34
Adevarat va spun: Turbo-dieselul e una dintre cele mai importante inventii ale omenirii si, deocamdata, nu are moarte.
In afara de ofticosii care se kk pe ei cu poluarea... Ei nu vad ca termocentralele si corporatiile polueaza masiv si sunt responsabile pentru 90% din incalzirea globala, nu masinile diesel. Conduceti un turbo-diesel si veti renunta imediat la orice alta improvizatie de masina. Edited by rosix, 14 November 2017 - 10:37. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users