Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme retea vodafone - convorb...

De anul viitor, inmatricularea un...

Despre natura realitatii

ITP expirat = suspendarea inmatri...
 Audi a anunțat ca va schimba denu...

o intrebare va rog ?

Gareth Emery feat. Christina - Co...

PS4 Move
 Cast to LAN TV

Windows 10 Enterprise sau LTSB ?

Retur produs cumparat din magazin

Bere facuta acasa - lipsa spatiu ...
 Doogee s60 vs Ulefone Armor 2

Portare nr de telefon de la Tec T...

Setari torrent pentru Fiberlink 1...

Caut rezervor GPL TOROIDAL interi...
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Constructorul japonez Nissan propune un nou tip de motor pe benzină despre care spune că ar putea face diesel-urile moderne să pară depășite.

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,637
  • Înscris: 07.02.2017
  • ID membru: 978,837
,,
Constructorul japonez Nissan propune un nou tip de motor pe benzină despre care spune că ar putea face diesel-urile moderne să pară depăşite.
Noul motor foloseşte o tehnologie de compresie variabilă. Inginerii Nissan spune că tehnologia permite motorului să aleagă în orice moment raportul de compresie optim, un factor cheie în motoarele pe benzină.

Noul motor produs de Nissan combină puterea unui motor pe benzină cu turbină cu eficienţa pe care o are un diesel la consum, obţinând un echilibru pe care motoarele pe benzină nu au reuşit să-l atingă până în prezent.
Invenţia Nissan vine într-un moment delicat pentru motoarele diesel, după ce scandalul Dieselgate a zdruncinat încrederea unora în tehnologia motoarelor diesel.
Constructorul german a recunoscut că a folosit sisteme software pentru a păcăli testele de emisii, scandal care a dus la campania mondială de rechemări şi a atras demisiile mai multe oameni de la vârful grupului Volkswagne.
"Suntem de părere că noul nostru motor pe benzină ar putea înlocui la un moment dat motorul diesel modern", a declarat Kinichi Tanuma, un inginer Nissan care se ocupă de dezvoltarea modelelor pentru brandul de lux Infiniti.
"Creşterea eficienţei motorului cu combustie internă este o problemă critică pentru constructori. Nu toţi consumatorii vor accepta un vehicul hibrid sau electric. Totuşi, rămân de rezolvat problemele privind complexitatea şi costul de fabricaţie, precum şi problema vibraţiilor", a declarat James Chao, Asia-Pacific managing director al companiei de consultanţă IHS.
Noul propulsor Variable Compression-Turbo (VC-T), a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Paris, urmând să fie introdus pe un viitor model Infiniti. Inginerii Nissan nu au oferit mai multe detalii. Într-un final, ar fi de aşteaptat să fie utilizat atât pe modele Nissan, cât şi pe modele ale partenerului Renault.
Motorul cu turbină de 2 litri şi tehnologie VC-T oferă o economie de combustibil cu 27% mai bună decât motorul de 3,5 litri V6 pe care-l înlocuieşte, puterea oferită şi cuplul disponibil fiind comparabile.
Nissan mai spune că noul motor este mai ieftin de fabricat decât diesel-urile moderne şi îndeplineşte limitele de emisii.''
http://www.promotor....sel-ul-16813356

Si comentariul unei persoane la articolul de mai sus.

,,Orice motor pe benzina, chiar si cel cu compresie variabila, nu va fi mai economic decat cel pe motorina (Diesel) pe motiv de fizica (materia de la scoala) Randamentul e dat si de raportul de comprimare care este mai mare la Diesel. Din aceasta cauza Dieselul are un randament sensibil mai mare. Motorul Otto (pe benzina) cu compresie variabila nu mareste raportul de comprimare (caci am avea detonatie) ci il scade in anumite regimuri de functionare astfel incat el sa functioneze mai economic. Totusi mecanismele care perrmit modificarea raportului de comprimare complica motorul pe benzina si eu cred ca fiabilitatea va avea de suferit (oricum era mai slaba la motoarele pe benzina). Vom trai si vom vedea. Personal nu cred in detronarea Dieselului.''

Edited by max_01, 13 November 2017 - 21:55.


#2
andreic

andreic

    Superior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 71,520
  • Înscris: 07.02.2003
  • ID membru: 2,942
  • Locație: Bucuresti, KN34AL
Orice motor pe benzina e mai putin poluant ca unu diesel.

#3
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 16.10.2017
  • ID membru: 998,818
Sunt curios ce se modifica, biela sau se ridica chiulasa.

#4
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,061
  • Înscris: 01.01.2010
  • ID membru: 545,163
  • Locație: South East Ivory Coast
Au inceput sa ma sperie motoarele Diesel. Vine iarna acum, sa vedeti la accelerare cum iese fumul din ele. Pe cuvant, poate erau bune acum 50 ani. Cu plouarea actuala la care tot ele au ajutat, motoarele Diesel sunt moarte curata.

Legat de motorul pe benzina al celor de la Nisan, sper sa fie bun, desi vad ca se merge pe din ce in ce mai putin fiabil. Oricum, trebuie sa fim optimisti.

#5
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,943
  • Înscris: 14.08.2007
  • ID membru: 214,259
  • Locație: Cluj
Wow, au descoperit japonezii motoarele turbo, care in Europa au depasit de cativa ani de zile motoarele diesel :)

#6
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,050
  • Înscris: 14.06.2006
  • ID membru: 81,876
  • Locație: N N-E

View Postandreic, on 13 noiembrie 2017 - 22:02, said:

Orice motor pe benzina e mai putin poluant ca unu diesel.
Interesant, de ce dupã benzinare pute de tre'sã-nchid clapeta? Lasã euro 7...
Iar Nissan mai are pînã descoperã carburația elefãnțelului....ãla de nu tremura apa-n pahar pe capotã și la 2 tone consum de 5 cu garanție pe viațã... Dar sunt invenții ce trebuiesc uitate. Nu pușcã cu încãlzirea globalã și taxa de mediu...
Apropos, ce polueazã biodizãlul de este interzis?

#7
mihaicozac

mihaicozac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,535
  • Înscris: 05.12.2005
  • ID membru: 56,263
  • Locație: Luftenberg, Austria
Nu cred că se mişcă toată chiulasa, ar fi dificil de realizat şi nu răspunde destul de repede. Mai degrabă un cap cilindric ca un piston care să pătrundă mai mult sau mai puţin într-o cameră alăturată cilindrului, ca antecamerele de la diselele mai vechi.

View Postsarac.lipit, on 13 noiembrie 2017 - 22:10, said:

Apropos, ce polueazã biodizãlul de este interzis?
Provoacă foame pe unde trece, că urcă preţul uleiului comestibil.

#8
dicdobre

dicdobre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 12.09.2005
  • ID membru: 46,801
  • Locație: Braila
Biela nu, poate manivela.

View Post68x95, on 13 noiembrie 2017 - 22:04, said:

Sunt curios ce se modifica, biela sau se ridica chiulasa.


#9
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 16.10.2017
  • ID membru: 998,818

View Postdicdobre, on 13 noiembrie 2017 - 22:13, said:

Biela nu, poate manivela.
https://www.google.c...iw=1366&bih=662

#10
TLGTLC

TLGTLC

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,082
  • Înscris: 27.06.2007
  • ID membru: 195,942
Și fiabilitatea la fel de variabilă ca și raportul de compresie!

#11
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 16.10.2017
  • ID membru: 998,818
Nu stiu cum poate fi arderea optima fara sa fie amestecul optim si bine comprimat.

#12
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,050
  • Înscris: 14.06.2006
  • ID membru: 81,876
  • Locație: N N-E

View Postmihaicozac, on 13 noiembrie 2017 - 22:12, said:

Nu cred că se mişcă toată chiulasa, ar fi dificil de realizat şi nu răspunde destul de repede. Mai degrabă un cap cilindric ca un piston care să pătrundă mai mult sau mai puţin într-o cameră alăturată cilindrului, ca antecamerele de la diselele mai vechi.


Provoacă foame pe unde trece, că urcă preţul uleiului comestibil.
uuups...d-aia nu se planteazã la noi...au interzis bio...nici ulei nu mai facem...fain!
Ãștia cu biela mișcãtoare și manivela fixã urãsc motoarele electrice?

#13
Rosebud09

Rosebud09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 02.10.2009
  • ID membru: 516,773
Motorului Diesel i se pune cruce, indiferent ca devin cele pe benzina mai bune din anumite puncte de vedere (oricum au unele avantaje si asa)
Competitia cu Dieselul se muta acum spre competitia cu electricele.
Lucrurile sunt insa mai complicate si se prevede o convietuire destul de lunga a tuturor acestor variante. Deosebirea va fi ca probabil nu se vor monta motoare Diesel sau Electrice doar de chestie, ca consuma sau polueaza mai putin sau sa fie la moda ci mult mai legat de necesitatile reale, tipul si folosirea masinii respective.

Inventiile acestea (vezi si SkyActive, cel vechi si cel nou, de ex) pot prelungi putin dominatia motoarelor pe benzina, cel putin pana la momentul in care productia de electrice va deveni rentabila, atragatoare, fara smecherii si subventii exagerate.

#14
realduc

realduc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 540
  • Înscris: 04.09.2017
  • ID membru: 996,018
da' cat costa un Infiniti d'ala ?Posted Image Posted Image Posted Image

Edited by realduc, 13 November 2017 - 22:30.


#15
Hunor_66

Hunor_66

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,472
  • Înscris: 22.08.2016
  • ID membru: 964,243

View Post68x95, on 13 noiembrie 2017 - 22:04, said:

Sunt curios ce se modifica, biela sau se ridica chiulasa.
Cred ca nici una, nici alta.
Variaza de fapt, compresia asigurata de turbina.

De-aia ii si zice Variable Compression Turbo.

#16
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 16.10.2017
  • ID membru: 998,818
Adica turbina variabila. Care e noutatea?

Pe urma, turbina nu comprima amestecul carburant, compresia se face pe ridicarea pistonului cu valva inchisa.

#17
dicdobre

dicdobre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 12.09.2005
  • ID membru: 46,801
  • Locație: Braila

View Post68x95, on 13 noiembrie 2017 - 22:19, said:



https://www.google.r...o3_Rofbah2kCbM:


Nu-ti place ideea cu manivela? O manivela mai lunga sau mai scurta comprima mai mult sau mai putin amestecul. Cahiar si boltul sau manetonul excentric ar putea produce o compresie mai mare sau mai mica - cel putin in teorie. Te rog sa ma crezi ca stiu ce-i aceea o biela.

#18
68x95

68x95

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 16.10.2017
  • ID membru: 998,818

Pune si tu o poza cu o manivela intr-un motor.



Anunturi


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users