Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Chestie ciudata

De la un proiect scris in python ...
 Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS
 Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx
 Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy
 

Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza

- - - - -
  • Please log in to reply
187 replies to this topic

#145
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
https://m.adevarul.r...6084/index.html

O fi de bine ? Aveti idee daca sunt repercursiuni tehnice sau afecteaza motoarele noastre in vreun fel un continut aproape dublu de biocarburant?

#146
Techmasters35

Techmasters35

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 632
  • Înscris: 08.02.2018
Pai nu știu exact dar biodiselul este un ulei din plante tehnice,ar trebui sa ardă odată cu carburantul.La motoarele in 2 timpi cred ca o sa lubrefieze mai bine motorul.

#147
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,075
  • Înscris: 16.02.2008
Diesel in 2 timpi ? da-ne un exemplu...Posted Image

Cat despre motoare afectate, da, tot ce este cu DPF si EURO 6 (adica motoare noi nepoluante) sunt afectate in mod GRAV de aceste uleiuri de rapita, prin scaderea majora a performantelor, cresterea consumului, uzura injectoarelor, infundarea mult mai rapida a DPF-ului.

Este un singur avantaj: injectoarele caraie mai putin.

#148
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
1.4 Avantajele utilizarii combustibilului bio-diesel

Utilizarea combustibilului bio-diesel drept combustibil pentru motoarele cu ardere interna prezinta o serie de avantaje:

- principalul avantaj, conform specialistilor, il reprezinta reducerea poluarii;

- este biodegradabil intrand in ciclul de descompunere naturala. In plus producand biodiesel micsoram importul de benzina si diesel care de pe zi ce trece este tot mai scump si facilitam totodata si agricultura;

- este simplu de utilizat, netoxic si nu emana in procesul de ardere gaze ce contin noxe periculoase cum ar fi NOx sau Sox;

- este simplu de utilizat, netoxic si nu emana in procesul de ardere gaze ce contin noxe periculoase cum ar fi NOx sau Sox;

- este mai ieftin decat motorina, nu trebuie facute modificari la motor, reduce emisia de dioxid de carbon cu 80% si pe cea de monoxid de carbon cu 50%, ” Combustibil 'verde'

- Prezinta o serie de beneficii de natura economica:

                        - pretul unui litru de biodiesel este sub cel al motorinei;

                         - fermierii, profitand de cererea mai mare,  pot obtine preturi mai bune pe culturile de soia, floarea-soarelui sau rapita; fermierii mai mari isi pot face din plante propriul biodiesel, reducandu-si astfel considerabil costurile de productie. Daca un fermier isi face singur biodiesel, in mai putin de un an recupereaza cheltuielile.

                        - avand in vedere profitabilitatea in crestere a acestor culturi, se estimeaza o majorare a suprafetelor cultivate, ceea ce va duce la echilibrarea productiilor;

            - biodiesel este mai bun pentru mediu deoarece este fabricat din materie prima reciclata si are emisii poluante reduse comparativ cu motorinele extrase din petrol. Este mai putin toxic decat sarea si se biodegradeaza la fel de repede ca zaharul;

                        - producand biodiesel micsoram importul de benzina si diesel care de pe zi ce trece este tot mai scump si facilitam totodata si agricultura;

                        -  aceasta optiune este ideala in agricultura cind toate lucrarile se efectueaza primavara.vara si toamna cind temperaturile sint inca favorabile;

                        -  uleiul vegetal presat la rece este agreat ca sibiocombustibil  in CE prin Directiva 2003/30/EC din 8 mai 2003. (L123, volumul 46)

                        - uleiul vegetal din presarea la rece nu este clasificat ca lichid inflamabil si in consecinta poate fi depozitat si transportat fara autorizare intrucat este in clasa “0” de pericol ca si apa sau solutiile apoase

                        - nu este supus taxelor, accizelor pentru ca nu polueaza mediul (prin lipsa sulfului, fosforului si a neutrabilitatii ecologice privind bioxidul de carbon din gazele de ardere)

                        - are aceiasi putere calorica ca  si motorina, si arderea este completa

                        - pretul de cost aproape 1,5 – 2 ori mai mic ca al motorinei

                        - nu se plateste nici o taxa-nici TVA- cand se proceseaza din productia proprie (se achita TVA doar pe contravaloarea procesarii)*

                  *in cazul producatorilor agricoli

- in timpul admisiei in motor “unge” interiorul

cilindrului (se schimba sunetul dieselului)

-        permite recuperarea fostele terenuri industriale, imbibate

 cu diferiti poluanti.

Pentru a le face reutilizabile, in aceste zone se cultiva plante care absorb si tolereaza diferitii contaminanti, iar procesul poarta numele de bioremediere.

In cele mai multe cazuri aceste culturi trebuie distruse dupa ce procesul s-a incheiat, dar o initiativa a Universitatii de Stat din Michigan va testa fezabilitatea cresterii pe aceste terenuri a unor plante care produc biodiesel, relateazaRenewableEnergyAccess.

Un profesor de la universitatea din Michigan, impreuna cu organizatia nonprofit NextEnergy si sponsorizat deDaimlerChrysler va examina posibilitatea cresterii unor culturi de soia, floarea soarelui, rapita sau porumb in zonele poluate - cunoscute si ca terenuri maronii -, precum si cea a bioremedierii cu aceste plante.

In prezent, proiectul este doar o parcela de un hectar situata in statul Oklahoma din SUA intr-o fosta zona de deversare a deseurilor industriale. Pentru inceput, grupul de cercetatori condus de Thelen va studia daca culturile crescute in terenurile poluate produc recolte destul de bogate pentru a fi viabile economic in productia de biodiesel.

De asemenea, un alt obiectiv este bioremediereaterenurilor maronii. Daca aceste plante extrag toxinele din sol si in acelasi timp isi pastreaza calitatea pentru productia de biodiesel, echipa va incerca diferite soiuri pentru a obtine randamente maxime. Se spera ca de indata ce guvernul va standardiza combustibilul B20 - un amestec de 80% motorina si 20% biodiesel - va putea sa recomande cele mai bune soiuri de cultura.

1.5 Dezavantajele utilizarii combustibilului bio-diesel

Biodiesel-ul prezinta si unele dezavantaje:

- poate fi considerat ca un diluant mai slab care corodeaza produsele metalice si nemetalice. Din acest motiv este nevoie inlocuirea tuturor garniturilor de caucuic din pompa de injectie cu materialul numit Viton care rezista la biodiesel. De asemenea este necesara schimbarea mai deasa a filtrelor de ulei si combustibil din cauza inbicsirii premature cauzate de efectul de corodare.

- diferenta de pret intre diesel-ul fosil si biodiesel nu este asa de mare (marile companii petroliere cumpara en-gros instalatiile de fabricat biodiesel ca sa-si poata impune politica proprie).

- folosirea biodieselului poate duce la deteriorarea sistemului de alimentare cu combustibil.

- nu se va putea produce acasa deoarece al doilea produs
folosit la fabricare si anume metanolul e pus pe lista sustantelor periculoase si interzise ( in primul rind datorita toxicitatii si in aldoilea rand faptului ca se foloseste la fabricarea drogurilor artificiale).

- are vascozitatea de 10 ori mai mare ca motorina

- are punctul de inflamabilitate ridicat (intre 270s si 321s grade celsius) comparativ cu motorina (55s-70s grade celsius)

- nu se pastreaza pentru utilizare mai mult de 6-8 luni

            -  nu se poate folosi ca si combustibil direct ci numai dupa montarea unui CONVERTOR  care corecteaza vascozitatea si asigura comutarea pe ulei cand parametrii acestuia sunt similari cu cei ai motorinei



#149
Techmasters35

Techmasters35

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 632
  • Înscris: 08.02.2018
Mulțumesc !Foarte bune informațiile.Nu stiu cum e cu garniturile dar m-am uitat in cartea de la masina si acolo spune ca se poate folosi biodizel Rne dupaa nu știu ce norme.

#150
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
mercedes a scos ultima norma 229.52 cu upgrade pt biocombustibili. practic daca un ulei are norma VW 504/507+mb 229.52 e cel mai protector din toate punctele.

ps: shell/vapsoil 0w-30 e unul din ele, desigur. :P

#151
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Are cineva detalii despre benzina de la benzinariile TSV? Am alimentat astazi vreo 10 L benzina 95 si m am uitat la pompa sa vad info. Se pare ca nici macar nu au actualizat datele. A ramas tot placuta de anul trecut in care se mentiona biocombustibil maxim 5%. De asemenea , foloseau ca la Rompetrol , aditiv Keropur 312 ml / 1000 ml

#152
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,082
  • Înscris: 09.01.2007
Rompetrol motorina de 55 e cu zero biodiesel.

#153
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Un alt subiect care vad ca nu prea a fost atins si informatii nu prea am gasit in acest sens , ar fi aditivii metalici din combustibil ( benzina mai ales) - Methylcyclopentadienyl manganese tricarbonyl - prescurtat denumiti MMT. Fac rau , fac bine ? Afecteaza motorul in timp? Tot ce am putut gasi pana acum este faptul ca au fost mai multe scandaluri la nivel inalt de-a lungul timpului legat de faptul ca aditivii metalici din benzina ( MMT ) in timp afecteaza negativ motorul , imbacsind catalizatoarele si defectand sonda lambda si senzorii aferenti de pe evacuare. De asemenea , in urma arderii benzinei si implicit si a acestora , sunt nocivi si pentru mediu si pentru oameni ,  nu numai pentru anumite componente ale motorului.

Acum , daca este asa , aveti idee care dintre benzinariile de la noi au benzina fara aditivi metalici ( MMT ) ? Si daca se gaseste benzina fara acesti aditivi , acea benzina mai este aditivata in vreun fel sau este simpla / normala ? De exemplu , Rompetrol foloseste acesti aditivi si la sortimentul de baza CO 95 si la cel premium CO 98. Scrie la pompa '' Contine aditivi metalici ( MMT) '' . La celelalte benzinarii nu am fost atent ce si cum scrie ca de regula alimentez de la Rompetrol.

#154
SirCypress

SirCypress

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 15.04.2010
La Lukoil scrie ca nu contine aditivi metalici. Vazut cu cei 2 ochi din dotare ieri 15 martie 2019

#155
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,276
  • Înscris: 16.08.2016
Poate nu au actualizat datele, toate au di aditivi metalici.
@eolianul, cel mai bine te uiți în manualul mașinii. La mașinile mai vechi e problema cu conținutul de biodiesel peste anumita valoare :)

#156
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
@MicroEdge - nu ma refeream la biocombustibil. Aia e altceva. Eu ma refeream la aditivii metalici din benzina. Adica aditivii aia care cica protejeaza , curata , intretin  motorul , de se lauda toti benzinarii cu ei.

La OMV scrie clar la toate sortimentele ca nu contin aditivi metalici.
La MOL nu scrie nici ca nu contin nici ca ar contine. Se mentioneaza ca benzina lor are in componenta aditivi special conceputi pt a curata , proteja etc. dar nu spune ce si cum.

#157
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,082
  • Înscris: 09.01.2007
Eu sunt fan Rompetrol, motorina de 51 zice ca are 7% biodiesel, cea de 55 0%. Stiam ca e directiva UE sa bage bio in toate...

#158
Bobby5g

Bobby5g

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 14.10.2019
Pentru ca s.a scos acciza la benzina si motorina m.am dus repede sa fac plinul la Focus tdci 1.5 euro 6 ptr prima oara de la rompetrol si mi.a placut ce vad... 0 biodiesel rahat si NU contine aditivi metalici ...la prima impresie mi-a placut dar mai aveam cam 30% de la Mol in masina...sa vedem dupa ce se duce plinul asta si o sa fie numai efix s 55 in rezervor :) parca urca mai usor in ture

#159
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,658
  • Înscris: 24.10.2015
Cred ca am mai spus-o pe aici. Eu folosesc doar BP ultimate sau Total Excelium si-mi pare ca se duce mai rapid decat diesel standard.

#160
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019
De 10 ani alimentez exclusiv cu Mol Evo si in caz de avarie OMV Carrera insa anul asta am bagat Shell V-Power racing prin calatorii.
Deci pana si aia de la bulgari e departe rau fata de apa pe care o ardem noi, nu mai vorbesc de cea de la greci cu 1.8 euro litrul.
Motorul are un comportament total schimbat, sunet ,dinamica iar consumul semnificativ mai mic.
Pana la urma treaba sta in aditivare .
Ps: am bonuri de combustibil din Ro din anul 2011 cu 7lei+ pe litrul de benzina, deci...e inca ieftina 😂😂

Edited by SSpantzer, 02 January 2020 - 12:01.


#161
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,699
  • Înscris: 27.06.2007

View Postvinciun, on 02 ianuarie 2020 - 11:42, said:

Cred ca am mai spus-o pe aici. Eu folosesc doar BP ultimate sau Total Excelium si-mi pare ca se duce mai rapid decat diesel standard.
Eu am sticluțe cu aditivi utilizați în rafinărie pentru motorină superioară sau pentru economie de carburant. Cu primii mașina capătă putere, se turează ușor dar consumul crește. Cei pentru economie parcă blegesc un pic mașina dar consumul este mai bun. Dacă mergi tare la drum lung situația se inversează, cu aditiv pentru economie consumă mai mult decât celălalt și cam tragi de mașină. Concluzia este că pentru mers zilnic este mai bun un carburant standard iar cel premium folosit atunci când ai drum lung unde poți să o calci.

#162
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,658
  • Înscris: 24.10.2015
O sa testez un plin de standard. Desi e foarte greu de facut concluzii corecte fiindca poate nu merg identic timp de doua plinuri. Monitorizez mereu consumul, alimentez doar plin ochi si merg pana se aprinde lampa. Acum, pe timp de iarna, drumuri scurte de 10-15 km intr-o directie si ambuteiaje des, mereu imi iese 12.5 consumul, parca e batut in cuie. Asta vara 10.5. O sa pun de proba un plin de standard. Chiar daca o sa fie ceva economie oricum prefer diesel ultimate BP. Parca e mai brutala, mai nervoasa, ori imi pare mie... Chiar si motorul parca  e mai zgomotos si vibratiile se resimt mai bine dar nu ma deranjeaza. Ma deranjeaza cand e lesinat.

Totusi e foarte probabil sa fie doar in capul meu diferenta.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate