Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Momentul Aprilie 1964

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 

Calcul presiune sistem franare

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Fac un exercitiu de dimensionare pentru un sistem simplu de franare cu disc, si m-am blocat.

Se dau urmatoarele:

O pompa de frana cu un cilindru cu diametru de 17mm care produce o presiune de 10MPa. Pompa este conectata printr-un furtun cu diametru interior de 4mm (care nu se dilata) la un etrier cu 4 pistoane. Fiecare piston are un diametru de 12mm.

Care este presiunea per piston din etrier? Cum se distribuie presiunea pompei catre cele 4 pistoane, si care este influenta furtunului?

Vorbim pe cat posibil de conditii ideale, fluid omogen, sistem hidraulic fara pierderi sau dilatari. Nu exista sisteme de amplificare precum servofrana.

Edited by Ann0nyym0us, 09 November 2017 - 00:16.


#2
Al3xandru35

Al3xandru35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 30.09.2011
Acel pe cat de posibil ideal inseamna ca acei 10MPa se impart la numarul de pistoane din etrier. 10.000Pa/4 inseamna un 2.5MPa per etrier, in conditii ideale. Diametrul furtunului poate influenta si el presiunea fluidului, dar in caz ideal sau aproape ideal, cum doresti, deiferenta de presiune intre cele doua capete ale furtunului este neglijabila.

#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
10Mpa/ piston.
Fizica clasa 7`a.

#4
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Asta-i mai mult problema -ghicitoare..... Sigur ai citit problema bine sau ti-a scapat ceva pe langa ?

Sigur era intrebarea despre presiunea pe pistoane sau era despre forta ?

Edited by keta, 09 November 2017 - 01:25.


#5
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Mie sau lui Pascal?

#6
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Intr-adevar, n-am pus eu bine problema. Ma intereseaza sa stiu ce forta va exercita fiecare piston din etrier asupra placutei de frana cu care vine in contact. Da, este evident ca aproximativ 2.5 MPa vor fi distribuiti catre fiecare piston. Insa nu-mi dau seama cum sa deduc forta cu care va actiona fiecare piston din etrier cand pompa apasa cu 2.5 MPa asupra lui.

LE: Nevermind, ma complicam cu alte chestii cand era suficient sa aplic legea lui Pascal (F1/A1 = F2/A2, de unde il scot pe F2=(F1/A1)*A2 )

Edited by Ann0nyym0us, 09 November 2017 - 06:30.


#7
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007
Presiunea este forta /suprafata.

#8
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Intr-adevar. Eu am notat cu A1 siA2 aria (suprafata) pistoanelor din pompa, respectiv etrier. Faptul ca am folosit "presiune" unde defapt aveam nevoie de "forta" m-a indus in eroare.

Edited by Ann0nyym0us, 09 November 2017 - 06:53.


#9
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,759
  • Înscris: 18.04.2007

View PostAl3xandru35, on 09 noiembrie 2017 - 00:19, said:

Acel pe cat de posibil ideal inseamna ca acei 10MPa se impart la numarul de pistoane din etrier. 10.000Pa/4 inseamna un 2.5MPa per etrier, in conditii ideale. Diametrul furtunului poate influenta si el presiunea fluidului, dar in caz ideal sau aproape ideal, cum doresti, deiferenta de presiune intre cele doua capete ale furtunului este neglijabila.
Genial ! Câte pistoane / etrier zici că sunt ? De împărțirea presiunii de unde știi ?

#10
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

View PostIon_Bumbu, on 09 noiembrie 2017 - 01:13, said:

10Mpa/ piston.
Fizica clasa 7`a.
Corect. Presiunea intr-un sistem inchis este aceiasi in orice punct. Asta daca ne referim la un sistem orizontal. Pentru ca daca este vertical, presiunea variaza o data cu inaltimea.


View PostAnn0nyym0us, on 09 noiembrie 2017 - 06:26, said:

Da, este evident ca aproximativ 2.5 MPa vor fi distribuiti catre fiecare piston.
Evident este gresit. Sunt tot 10Mpa.

Edited by tehnics, 09 November 2017 - 09:39.


#11
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View Posttehnics, on 09 noiembrie 2017 - 09:38, said:

Asta daca ne referim la un sistem orizontal. Pentru ca daca este vertical, presiunea variaza o data cu inaltimea.

Am o diferenta de nivel de aproximativ 200mm intre axa centrala a pistonului din pompa si axa centrala a pistoanelor etrierului (care sunt in format 2x2, coliniare, asezate paralel cu solul.).  La aceasta inaltime te referi, sau strict la pozitionarea pistoanelor receptoare din etrier?

#12
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

View PostAnn0nyym0us, on 09 noiembrie 2017 - 10:59, said:

Am o diferenta de nivel de aproximativ 200mm intre axa centrala a pistonului din pompa si axa centrala a pistoanelor etrierului (care sunt in format 2x2, coliniare, asezate paralel cu solul.).  La aceasta inaltime te referi, sau strict la pozitionarea pistoanelor receptoare din etrier?
200mm e infinit nimic. Gandeste-te ca la o coloana verticala de apa lunga de 10m, in capatul de sus al coloanei ai 0 bar presiune pentru ca este presiunea atmosferica iar la capatul de jos al coloanei ai 1 bar presiune datorita greutatii apei.
10Mpa = 100 bar.
Acum intelegi cat de mult influenteaza acei 200 mm la 100 de bari cand diferenta de 1 bar se rezuma la 10m inaltime ? Si acei 10m se refera la o coloana de apa care are densitate mai mare decat a lichidului de frana, adica o greutate specifica mai mare.

Eu ce ziceam acolo era pur teoretic, nu ma refeream strict la problema ta.

Cauta pe net cel mai bine calculul unui cilindru hidraulic. Ca tu acolo ai 1 sau 4 etriere este nesemnificativ. Difera doar volumul de lichid, dar presiunea e aceiasi.
Uite un start

Edited by tehnics, 09 November 2017 - 11:21.


#13
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View Posttehnics, on 09 noiembrie 2017 - 11:15, said:

Eu ce ziceam acolo era pur teoretic, nu ma refeream strict la problema ta.

Cauta pe net cel mai bine calculul unui cilindru hidraulic. Ca tu acolo ai 1 sau 4 etriere este nesemnificativ.
Am inteles, voiam sa ma asigur ca n-am omis eu ceva.

Este semnificativ numarul de etrieri/cilindrii, dar nu in sensul de presiune, ci pentru restul dimensionarii. Multumesc.

#14
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
la 10MPa ai 1131N (cam 115kgf) pe fiecare cilindru de 12mm. Sunt 10MPa peste tot.

#15
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,049
  • Înscris: 02.03.2003
Nu vreau sa par rau dar nu am incredere intr-un sistem de franare calculat de o persoana care incurca legile de baza ale hidraulicii.
In ultimii 10 ani domeniul auto se confrunta cu un val de persoane care folosesc exclusiv programele PC fara a mai avea cunostintele necesare pentru verificarea calculelor pe hartie.

#16
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View Postterratec, on 28 martie 2018 - 17:02, said:

Nu vreau sa par rau dar nu am incredere intr-un sistem de franare calculat de o persoana care incurca legile de baza ale hidraulicii.
In ultimii 10 ani domeniul auto se confrunta cu un val de persoane care folosesc exclusiv programele PC fara a mai avea cunostintele necesare pentru verificarea calculelor pe hartie.

Nici nu trebuie sa ai. Pana una alta, monopostul pe care s-a instalat sistemul se descurca foarte bine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate