ANCOM amendeaza Telekom Mobile pentru nerealizarea sau intarzierea portarii unor numere de telefon
Last Updated: Nov 07 2017 13:20, Started by
Gotyc
, Nov 01 2017 15:03
·
0
#1
Posted 01 November 2017 - 15:03
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a sanctionat Telekom Romania Mobile Communications cu amenda in cuantum de 200.000 de lei pentru nerealizarea portarii a 1.232 de numere de telefon si intarzierea procesului de portare pentru alte 4.941 de numere de telefon.
Procesul de portare Portarea ofera posibilitatea utilizatorilor de a isi pastra numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul de telefonie. Procesul de portare se initiaza prin depunerea de catre utilizator a unei cereri in acest sens la noul furnizor (furnizorul acceptor). Vechiul furnizor (furnizorul donor) are obligatia ca, la primirea unei cereri de portare, sa raspunda, prin transmiterea unui mesaj standard catre baza de date prin care se administreaza portabilitatea numerelor (baza de date centralizata). Acest mesaj confirma ca se poate realiza portarea sau, din contra, ca exista un motiv justificat pentru care aceasta nu poate continua (de exemplu, cererea de portare nu a fost facuta de titularul de drept al numarului). In absenta transmiterii de catre furnizorul donor a acestui raspuns, procesul de portare este, in cele din urma, anulat de baza de date centralizata. Incalcari constatate Ca urmare a unor plangeri venite atat din partea unor clienti ai Telekom Mobile, cat si din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau impiedicarea sau intarzierea procesului de portare a unui numar semnificativ de numere, ANCOM a demarat un control. S-a constatat astfel ca, in perioada 1 mai – 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a raspuns prin mesajul standard in cazul a 7.213 cereri de portare, fapt ce a determinat ca, pana la data de 21 august 2017, sa nu se realizeze portarea pentru 1.232 de numere individuale unice, respectiv sa se intarzie portarea pentru alte 4.941 de numere individuale unice. Pentru ca a incalcat astfel prevederi ale legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, Telekom Romania Mobile Communications a fost amendata cu suma de 200.000 de lei, pe care va trebui sa o achite catre bugetul de stat. Sesizari privind desfasurarea procesului de portare ANCOM a primit pe parcursul acestui an un numar de 364 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare catre diverse retele fixe sau mobile. Principalele probleme sesizate au vizat disfunctionalitati aparute in cadrul procesului de portare (cum ar fi nesincronizarea informatiilor privind identificarea utilizatorilor sau netransmiterea unor mesaje intre bazele de date), ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informatii suplimentare privind stadiul procesului de portare. Despre portabilitate Portabilitatea numerelor de telefon ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si pastra numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie. De la lansarea portabilitatii, au fost portate peste 4,2 milioane de numere de telefon, dintre care peste 3,5 milioane de numere de telefonie mobila si aproape 700.000 de telefonie fixa. ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon sau pentru a anula procesul de portare, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Persoana de contact: Catalina Dragomir, Sef serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie si internet, intrati pe www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro. Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa [email protected]. ____________________________________________________________ |
#2
Posted 01 November 2017 - 15:10
Culmea ironiei ar fi sa ii amendeze pentru nerealizarea portarilor din Tkrm in Tkr. Ca la astia e posibil.
Edited by wantsome, 01 November 2017 - 15:31. |
#4
Posted 01 November 2017 - 15:28
Nu se poate porta in aceeasi retea
Dacă e de pe prepay pe abonament se numeste migrare... PORTAREA SE FACE DINTR O RETEA IN ALTA |
#5
Posted 01 November 2017 - 15:48
Ba se poate
Quote
Numarul 0768********* este portat Operator curent: TELEKOM Romania (ROMTELECOM) Operator iniţial: TELEKOM Romania MOBILE (COSMOTE) Data curentă: 01.11.2017 15:48:07 Tip număr: Mobil Edited by simplul, 01 November 2017 - 15:50. |
#6
Posted 01 November 2017 - 15:50
Pai la T se poate pentru ca la nivel juridic sunt 2 societati care au derivat din fostul Romtelecom si Cosmote si poti avea la ambele abonament de servicii mobile...
|
#8
Posted 01 November 2017 - 16:43
Fostul sef Telekom isi amendeaza firma =))) =d> BRAVOOO ))))
|
#9
Posted 01 November 2017 - 17:07
Nu stiu ce sa mai cred, am portat din telekom in digi vreo 4 numere de telefon si in maxim 4-5 zile s-a rezolvat problema
|
#11
Posted 02 November 2017 - 17:19
Gotyc, on 01 noiembrie 2017 - 16:43, said:
Fostul sef Telekom isi amendeaza firma =))) =d> BRAVOOO )))) https://www.agerpres...-ancom-17-32-43 |
#12
Posted 02 November 2017 - 17:26
Poti renunta la o portare si implicit la anularea abonamentului pe numarur temportar daca nu s-a realizat in termenul scris ca data limita?
Edited by clader, 02 November 2017 - 17:28. |
#13
Posted 02 November 2017 - 19:52
Odata ce ai acceptat un numar temporar aceela ramane activ chiar daca nu se realizeaza portarea
|
#14
Posted 03 November 2017 - 03:25
catalinman, on 02 noiembrie 2017 - 17:19, said:
Si-a dat demisia persoana amintita de tine. Adrian Dita a demisionat din 20 octombrie. Acum au sef interimar pana il pun pe Grindeanu sef la ANCOM. https://www.agerpres...-ancom-17-32-43 Problema este ca el a luat niste decizii foarte anti-consumatori prin nereducerea tarifului de interconectare sau urmatoarea licitatie pentru frecvente,care o sa aiba loc prin 2020. Astea au fost tintele teleKK pe anul asta,lucru recunoscut de ei. Raul a fost facut deja si telecomunicatiile in Ro o sa aiba de suferit din cauza lui cel putin 4-5 ani. Fac pariu ca in cateva luni o sa fie iar un director in teleKK cu un bonus destul de mare la instalare. Ceea ce a facut el ,in mod normal, ar cam trebui sa fie ANALizat putin de DNA pentru conflict de interese. Mai ales ca sotia(sau fosta oricum traiesc impreuna) lui este un director la Telekom. |
#15
Posted 03 November 2017 - 07:50
illegal_operations, on 02 noiembrie 2017 - 19:52, said:
Odata ce ai acceptat un numar temporar aceela ramane activ chiar daca nu se realizeaza portarea Edited by clader, 03 November 2017 - 07:51. |
|
#16
Posted 03 November 2017 - 09:07
Merita amenzi peste amenzi mai ales ca au cei mai slabi oameni in call center
|
#17
Posted 06 November 2017 - 15:37
Am facut cerere de portare la Telekom saptama trecuta miercuri, dupa care mi s-a propus o reofertare de la Orange. Am acceptat oferta primita de la Orange, trebuia sa renunt la cererea de portare. Am fost la ei a doua zi sa renunt. Tanti de acolo dupa ceva timp cat conversam imi da de stire ca a operat anularea cererii si aceasta cerere este incheiata. Vorbesc cu Orange, dar mi se spune ca numarul meu inca mai este in proces de portare, adica blocat. Pana cand nu se elibereaza nu poate sa faca nimic. Am mers la sediul Telekom unde am fost pentru a vedea ce si cum cu numarul meu. Tanti spune ca ea a facut modificarea, si ca a postat in sistemul lor un incident cu cazul meu (mi-a dat si print screen cu incidentul). Vineri sun la ei la relatii cu clienti sunt pasat la un departament compatibil care imi spune ca cererea de portare este anulat. Pe siteul Orange cand vrau sa simulez o operatiune cu numarul meu apare mesajul, numarul meu este blocat in proces de portare. Sun si azi la Telekom, un alt tanti imi spune din nou, ca cererea de anulare este facuta. Ce dracu sa mai cred? Cand am facut cererea de portare nu aveau telefonul dorit in stoc, dar pentru a doua zi au adus dar si cartela noua era pregatita. Cand ceva se intampla dupa care beneficieaza ei, totul merge ca uns, dar cand situatia se inverseaza atunci totul sta pe loc.
|
#18
Posted 07 November 2017 - 12:46
tomde, on 06 noiembrie 2017 - 15:37, said:
Am facut cerere de portare la Telekom saptama trecuta miercuri, dupa care mi s-a propus o reofertare de la Orange. Am acceptat oferta primita de la Orange, trebuia sa renunt la cererea de portare. Am fost la ei a doua zi sa renunt. Tanti de acolo dupa ceva timp cat conversam imi da de stire ca a operat anularea cererii si aceasta cerere este incheiata. Vorbesc cu Orange, dar mi se spune ca numarul meu inca mai este in proces de portare, adica blocat. Pana cand nu se elibereaza nu poate sa faca nimic. Am mers la sediul Telekom unde am fost pentru a vedea ce si cum cu numarul meu. Tanti spune ca ea a facut modificarea, si ca a postat in sistemul lor un incident cu cazul meu (mi-a dat si print screen cu incidentul). Vineri sun la ei la relatii cu clienti sunt pasat la un departament compatibil care imi spune ca cererea de portare este anulat. Pe siteul Orange cand vrau sa simulez o operatiune cu numarul meu apare mesajul, numarul meu este blocat in proces de portare. Sun si azi la Telekom, un alt tanti imi spune din nou, ca cererea de anulare este facuta. Ce dracu sa mai cred? Cand am facut cererea de portare nu aveau telefonul dorit in stoc, dar pentru a doua zi au adus dar si cartela noua era pregatita. Cand ceva se intampla dupa care beneficieaza ei, totul merge ca uns, dar cand situatia se inverseaza atunci totul sta pe loc. Tanti nu te-a mintit cu nimic. Intradevar,cererea de portare este in curs de anulare. "Tanti" ti-a anulat cererea de portare,dar in procesul de anulare,s-au produs erori pe cererea ta. De aceea a facut "tanti" incident,ca cei de la departamentul tehnic sa o anuleze. Ai putina rabdare,cererea de portare se va anula. "Tanti" a procedat corespunzator. Acum cei de la Tehnic tre' sa isi faca treaba. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users