Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 

Foloseste cineva dintre voi Torque 3D, Godot, Urho3D sau Unreal Engine 4?

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
mireazma

mireazma

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 01.04.2007
Va salut.
Caut un game engine care sa indeplineasca anumite criterii (features). Dupa indelungi cautari m-am oprit la cateva engine-uri in care le-am identificat aproximativ:
Unreal Engine 4, Torque 3D, Godot Engine, Urho3D.
Daca lucreaza cineva dintre voi intr-unul dintre engine-urile astea va rog frumos sa-mi dea si mie o mana de ajutor si ii voi fi recunoscator (to say the least).

Am experienta in Unity si C# insa cu toata experienta, ma limiteaza limbajul. Vreau sa lucrez in C++ (unul din criteriile despre care vorbeam). As prefera Unreal Engine - am inceput sa studiez UE4 dar mi se pare f. greoi si neintuitiv comparativ cu Unity (mai pe romaneste "not so straight forward"). In 2 saptamani de citit nu prea am inteles structura de baza a claselor si obiectelor din framework/editor Posted Image Insa stiu ca as invata f. usor "furand meserie". Poate chiar un internship sau ceva in genul asta - nici eu nu am o idee conturata. Tot ce stiu e ca vreau sa ma dedic invatatului unui game engine capabil care sa nu imi limiteze optiunile in viitorul mediu.

Fata de acum 2 saptamani cand eram 90% sigur de alegere, acum tind sa ma indrept catre unul din celelalte. Insa nu nu as sti cum sa suplinesc anumite avantaje ale unui engine de talia UE4 sau Unity si in plus nu exista prea multa documentatie sau tutoriale.
Doar un exemplu: light probes/reflection probes, banuiesc ca niciunul dintre engine-uri in afara de UE4 nu are asa ceva. Si personal nu as sti sa le implementez. Asta e doar un exemplu de feature peste care poate as putea trece.

Nu enumar criteriile fiindca nu asta e subiectul. Oricum nu sunt batute in cuie. Ideea e daca pot da de cineva care foloseste unul din engine-urile mentionate si ar avea inima sa impartaseasca din cunostintele lui.
Topicul se adreseaza unora ca acestia.

Edited by mireazma, 30 October 2017 - 19:45.


#2
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postmireazma, on 30 octombrie 2017 - 19:43, said:

In 2 saptamani de citit nu prea am inteles structura de baza a claselor si obiectelor din framework/editor Posted Image Insa stiu ca as invata f. usor "furand meserie". Poate chiar un internship sau ceva in genul asta - nici eu nu am o idee conturata.
Daca nu te descurci de unul singur, inseamna ca nu ai inca skills mai generice necesare. Ca sa te intaresti, o posibilitate e sa te implici in open-source.

De exemplu, te duci aici https://github.com/c...ns/game-engines, gasesti engines in C++, si apoi cauti jocuri open-source dezvoltate cu acele engines.

Apoi te implici in proiectul respectiv: le explici programatorilor din comunitatea respectiva in ce situatie te afli, si ei vor decide din aproape in aproape ce tasks sa iti dea, pe masura ce afla cat de bine stii C++ si alte notiuni.

View Postmireazma, on 30 octombrie 2017 - 19:43, said:

Si personal nu as sti sa le implementez.
Aici e adevarata ta problema, si e mult mai grava.

A folosi un "game engine" ca un code monkey orice tembel stie. Nu acesta ar trebui sa fie scopul tau, daca vrei sa ai o cariera in gamedev.

#3
mireazma

mireazma

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 01.04.2007
TL;DR: Vreau sa invat sa folosesc un engine "luand notite" (ca la scoala).

Multumesc, OriginalCopy. Apreciez ca ai avut rabdare sa citesti postul meu. De obicei scriu mai mult decat majoritatea.

La subiect: poate am lasat sa se inteleaga gresit. Eu am lucrat cu game engine-uri, cu ultimul - Unity - am mancat o paine buna timp de aproape 2 ani. Nu as vrea sa te superi insa consider ca nu e constructiv ce ma sfatuiesti tu. Eu vreau sa invat sa folosesc un engine nu sa invat sa-l construiesc. Pe piata exista o plaja larga de posibilitati de a dezvolta jocuri, de la a-l scrie de la 0 in C++ si OpenGl/DirectX pana la faimosul (sau infamul) "FPS Creator". Depinde la ce nivel vrea fiecare sa lucreze, fiecare nivel cu satisfactiile specifice.
Mai pe scurt: exista meseria de strungar, sofer si cea de mecanic auto. Nimeni nu le poate stapani pe toate.
In plus, nu stiu daca iti este familiar principiul incapsularii din OOP. Daca da, stii ce vreau sa spun.
Despre light probes/reflection probes e f. probabil sa nu stii, din moment ce spui ca e grav ca nu stiu sa le implementez in C++.

Eu stiu bine de ce am adresat intrebarea utilizatorilor acestor engine-uri. Ei imi pot spune ce se poate si ce nu, ce e rentabil sau ce resurse - timp, bani, nervi necesita un feature sau cu ce compromis sa ma impac cu gandul.

Edited by mireazma, 31 October 2017 - 11:29.


#4
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Un mecanic auto bun va conduce mai bine masina, chiar si pus in situatii noi (terenuri noi, etc), deoarece stie principiile de fond, si, deoarece creierul uman e incredibil de bun la generalizari si particularizari, abstractizari.

Un "anti-mecanic" va sti papagaleste ce i s-a spus o data, dar nu va fi capabil de adaptabilitate in situatii noi. Ba mai mult, va sti exact ce are de facut daca, in mijlocul drumului, incepe sa iasa abur de sub capota.

Eu nu zic aici ca nu poti conduce masini si necunoscator fiind, eu vorbesc despre ce inseamna excelenta, profesionalism.

Basca ca lipsa acestora se vede in insusi spusele tale: "nu ma descurc cu documentatia". Faptul ca ai castigat o paine e irelevant, se datoreaza simplului fapt ca e cerere mare de oameni, atat de mare incat si neexcelentii si neprofesionalistii sunt acceptabil de "buni".

Cat despre incapsulare si abstractizari, pari sa stii despre ele, dar nu pare ca aceste notiuni s-ar fi tasat bine in creierul tau inca, altfel ai fi aplicat puterea abstractizarii in insusi procesul de invatare (vezi primul paragraf din acest raspuns). E normal sa se intample asta, si, dupa ce vei mai creste dpv profesional, vei intelege ce spun. Cu totii am trecut prin asta.

#5
mireazma

mireazma

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 01.04.2007
Stiam eu ca o sa te superi. Uite cum sta treaba: eu nu am creat topicul asa de dragul polemicii. L-am creat de nevoie. Si l-am adresat celor cu inima si care foloseste unul din engine-urile enumerate.
Am specificat asta de 3 ori.

In plus se vede ca nu ai idee despre pedagogie. Altfel ti-ai fi dat seama ca o materie se invata pornind de la simplu la complex.
O sa presupun ca fiind in aria Programming ai scris macar un "Hello world" in C++ (desi despre incapsulare nu ai demonstrat ca ai sti). Daca e adevarat, spune-mi ce ai studiat tu prima data: ai inceput cu libraria standard? Pana n-ai dat-o gata nu te-ai oprit din studiu. La inceputurile programarii cand ai tot folosit `cout<<` mai in toate programelele, te-ai oprit si ai studiat si ai vazut ca este un membru al std cu operatorul de insertie overloadat sa returneze o referinta la un obiect ostream, corect?
Ai fost un code monkey la inceput - ti-o spun eu. Si toti am fost asa fiindca asa e si normal sa incepi, nu e nicio rusine.

Cand ai invatat sa conduci masina (presupun ca ai carnet) nu te-ai urcat la volan fiindca nu ai stiut mecanica dinauntrul masinii in care te-ai urcat. Instructorul numit tot OriginalCopy te-a trimis sa inveti mecanica inainte, ca sa conduci in adevaratul sens al cuvantului.

A, ca veni vorba de excelenta si profesionalism si de cererea mare din ziua de azi care accepta orice: se pare ca nu trebuie sa ai o logica buna ca sa fii un programator profesionist. Si nu ti-am mai spus de greseala de ortografie fiindca oricum in ziua de azi un programator profesionist nu trebuie sa stie sa si scrie corect.

Eu nu mai continui cu sarada asta. Nu de alta dar am un engine de studiat. Si stii ce e cel mai rau? Ca cei care cu adevarat erau in masura sa ma ajute - cei care asta fac - lucreaza intr-un game engine, probabil nu au mai postat din cauza ta.

#6
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Măi, OriginalCopy a început programare cu punch cards. A compostat la carduri mai mult decât tot CFR-ul.

Doi la mână, pe forumul ăsta C++ e aproape inexistent, înafară de 3 oameni și mulțimea de liceeni. Nici dacă mergi pe devforum nu vei găsi pe cineva interesat de C++ sau game engines.

Sorry, dar prin România se fac bani din PHP, Java și Javascript.

#7
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Nu știu de ce aduci în discuție treaba cu începătorii, după 2 ani de câștigat pâinea din asta, ar trebui să nu te mai consideri începător.

Faptul că te consideri începător după lucrul într-un mediu competitiv atâta timp, ar trebui să îți dea de gândit legat de cât de bună sau nebună e tactatica ta de învățare și că poate alții știu ce zic.

Mi-ar fi și rușine dacă după doi ani într-un domeniu încă m-aș smiorcăi "vai ce începător sunt".

#8
mireazma

mireazma

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 01.04.2007

Quote

Mi-ar fi și rușine dacă după doi ani într-un domeniu încă m-aș smiorcăi "vai ce începător sunt"
M-ai inteles gresit. Sunt incepator strict la oricare din game engine-urile enumerate, inclusiv la Unreal Engine. Nu sunt incepator la game development. Desi toate au fost dezvoltate pe C++, asta nu ajuta cu nimic fiindca arhitectura fiecaruia difera radical. De fiecare data cand inveti un engine nou o iei practic de la capat.
E ca si cum desi stii sa scrii in lb. romana si ai publicat multe nuvele de razboi, e altceva cand vrei sa scrii poezie. Tot literatura se cheama.

Nu stiu de ce, dar RedDev m-a facut sa te vad altfel, OriginalCopy. Dar nu strica putin mai multa atentie fata de celalalt :)

Edited by mireazma, 01 November 2017 - 15:14.


#9
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005
Din pacate tu esti cel care intelege gresit,   esti incepator in meserie nu in scule.
Spui ca ai 2 ani experienta in game development atunci ar trebui sa fii capabil sa intelegi cum foloseste se alt engine ( ca doar nu vine fara nici un fel de documentatie)
De ce iti pasa de arhitectura ?

Edited by MarianG, 01 November 2017 - 17:43.


#10
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Sa fim seriosi, un engine nu e un ciocan. Mai ales ca sint destui "intelectuali" care nu-s in stare sa bata un cui fara sa-si distruga falangele, ce sa mai vorbim de un engine supermegacomplicat. Invatatul de unu singur are limitele lui si cineva care sa te indrume nu doar te poate scoate din impas, ci poate sa-si mareasca semnificativ viteza de invatare. Mai ales ca daca inveti singur poti sa inveti prost. De-aia pentru orice limbaj de programare sint jde milioane de site-uri, bloguri si alte rahaturi cu "bad practices", "tips & tricks" si alte alea.

In alta ordine de idei, daca vrei sa vorbesti cu oameni care folosesc Unreal Engine si nu bat cimpii:

https://forums.unrealengine.com/

#11
mireazma

mireazma

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 01.04.2007
E evident ce urmeaza sa spun:
In sfarsit, mai exista pe forumul asta oameni rezonabili. Sau pur si simplu oameni.

Mossoti, multumesc. Vezi? Cine n-a lucrat intr-un game engine nu realizeaza. Nu stie ca:
1. VS si UE4 nu merg impreuna asa, scoase din cutie. Oricine stie ca singura metoda de a dezinstala complet MSVS este reinstalarea Windowsului. Cum n-am fost dispus sa fac asta mi-a luat 2 zile de instalare a VS si a UE. Pana nu am descoperit ce registri din Windows legati de VS accesa UE si sa-i sterg manual, nu am facut nimic.
2. Oficialii UE recunosc ca VS si API-ul UE nu comunica perfect si apar erori in cod desi dpdv al sintaxei C++, totul e OK. Aici adaug timpul extrem de mare de compilare, nerecunoasterea de catre intellisense a codului din API etc.
3. Tutorialele de pe YT de doar cateva luni sunt outdated si induc si mai multa confuzie.
4. Unreal Engine se bazeaza mai mult pe blueprints decat pe C++ si asta se vede in documentatie care e disproportionata.
5. Lucrul cu interfata grafica nu e intuitiva ci se bazeaza pe documentatie si tutoriale. Acum degeaba urmezi mot-a-mot un tutorial daca atunci cand vrei sa particularizezi ceva de acolo nu functioneaza.
6 etc.

Daca te uiti din afara la un engine si nu ai creat macar un cub intr-o scena cu mainile tale, poti sa critici - e dreptul tau dar critica ta nu are niciun efect.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate