Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Satisfactii traite, dar in necunostinta de cauza ca ar fi satisfactii

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#37
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010

View PostAbc2OO1ro, on 24 octombrie 2017 - 16:37, said:

Ce exemple in care asta nu se aplica ai putea da ?
Nu acord niciodata creatiilor mele cognitive (adica perceptive de identificare, interpretare si reprezentare, precum si cognitiv superioare asa cum sunt gandurile, respectiv intelesurile, rationamentele, intuitiie, inspiratia, imaginatia etc)* si nici celor ale altora, valoare absoluta.
De ce?
Intrucat intotdeauna, esa ceva nu este altceva decat un model uman, o conventie cognitiva* despre realitate, despre o realitate, despre constituentii ei, nu este decat o transpunere in forma cognitiva* a ceea ce psihologic se numesc detectii si discriminari.
Stii, e de tot rasul (daca nu ar fi de tot plansul) faptul ne umflam de infatuare cu creatiile noastre cognitiva* despre realitatea care nu este cognitiva (cognitiv de tipul mentionat cu *); totusi acest topic se vrea unul al explicarii unor lucruri pentru incepatorii in arta dezambiguzarii (cand si daca va fi cazul voi deschideun topic pentru avansati, dar am dubii mari ca va intelege cineva ceva daca nici aici nu prea.

Acuma, un exemplu ar fi, adica unul dar major, starea pe care o dobandeste cineva, astfel incat sa nu se raporteze la detectiile si discriminarile de care beneficiaza ca realitate (precum si la perceptivul ce le completeaza prin identificari, interpretari si reprezentari), prin prisma satisfactiei sau insatisfactie ci, printr-o ancorare extrem de puternica in repere obiective de gradul 1 si chiar 2 de raportare la realitate (cognitive* desigur, altceva nefiind probabil, chiar daca unii alunega inspre domenii ciudate, catre iluzie si inventeza surse ale realitatii, transcendenta, divinitati etc) care sa il tina in neutralitate liber decizionala fata de placut/satisfactie-neplacut/insatisfactie (asa zis) psihica.

Intrebarea a fost buna!

#38
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010

View PostMembruAnonim, on 24 octombrie 2017 - 16:58, said:

Un lucru pe care il traiesti in mod repetat, dar care ti-a lasat la un moment dat o mare satisfactie, dupa o perioada in care devine tabiet nu iti mai ofera aceeasi satisfactia sau nu ti-o mai ofera deloc. Satisfactia vine ca urmare a unei schimbari in viata ta, o schimbare in bine.

ex. Avansezi la locul de munca, de la stadiul de muncitor la stadiul de sef de echipa. Cresti pe mai multe planuri, inclusiv dpdv al venitului. In momentul ala ai o satisfactie. Dupa un an lucrul asta nu-ti mai ofera satisfactie si vrei sa avansezi din nou....

Un obiectiv pe care initial nu l-ai atins, desi ai dat tot ce ai putut, dar la un moment dat o sa il atingi. Atunci o sa ai o satisfactie. Dupa ce l-ai atins, nu neaparat imediat, satisfactia dispare incet.

Acum legat de subiect, acesta este oarecum in neconcordanta. Satisfactia trebuie sa iti ofere ceva pozitiv ca sa se poata numi satisfactie.  „Nesatisfacutul” degeaba are parte de lucruri care pe altcineva l-ar fi satisfacut, daca in cazul lui nu se intampla asta ori nu le constientizeaza. Tot nesatisfacut ramane.  Satisfactia nu este universal valabila.
Nu asa, ce e asta? Nu se  observa diferenta de obiect al atasarii (vezi scrierea de mai sus, carnatul ala lung pe care nici dracu nu-l va citi, daramite sa-l inteleaga, intrucat nu intereseaza pe nimeni real tema, ci satisfactia de stari afective deviante gen mistouri,...) fata de "senzatii tari", adica fata de satisfactii extreme? De aceea nu mai apare satisfactie intrucat se vaneaza satisfactia extrema; lipsa ei, intrucat prin rutina si banalizarea ea nu isi mai face treaba ca la inceput, fiind posibil inlocuita de satisfactia subtila a banalizarii (sau de o dezambiguizare si iesire din placut/neplacut ca si conditionare); dar vanatorul de satisfactii extrem nu poate ramane in rutina, el vaneaza premiul cel mare mereu si mereu (asta fiind cu doua taisuri).

Nu s-a inteles tema!
Tu de ce crezi ca se enerveza omul?
Din cauza satisfactiei enervarii, printre alte satisfactii (asa cum sunt satisfactia atasarii de enervare, satisfactia sentimentulii adevarurului fata perceptiile de identificare, interpretare, reprezentare si de cognitile superioare gen ganduri, intelesuri, rationamente etc); desigur tiparul enervarii conlucreaza cu alte tipare, cu cel al transpunerii perceptiv-cognitive* a detectilor si dicriminarilor ce ii constituie realitatea, cu cel al justetii/dreptatii, cu cel al poftirii etc.
Datorita acestor satisfactii (deci inclusiv datorita satisfactiilor referitor la adevarurile proprii, la dreptata proprie), vaneaza aceste satisfactii si atunci cand se enerveaza are loc o deversare de astfel de satisfactii subtile dar consistente pentru "pradatori" pe care el ca "reptilian vanator de satisfactii" le "ingurgiteaza cu nesat sfartecand orice si pe oricine"; repet, nu isi da seama la NCO decele explicate aici, dar la nivel subconstient pradatorul din el de satisfacie subtila, devoreaza.
Pai ala deprimatul ce face?
Da impresia ca sufera si la nivel constient obisnuit (NCO) chiar se afla in suferinta, dar la nivel subconstient, el savureaza satisfactia deprimarii, o devoreaza; cine sa il educe astfel inca sa isi lucreze dezambiguizarea, prin "iluminare" si integrarea unei noi viziuni/perspective/punct de vedere si unui nou mecanism/tipar functional?
Nu are cine, nivelul actual al umanitatii, al culturii si educatiei umane fiind mult sub asa ceva, parinti, profesorii, liderii de opinie, vedete, valori, ... aflandu-se toti prizonieri ai ambiguizarii, aflandu-se cu totii prizonieri ai tiaparelor cognitiv-afective deviate sau celor considerate benefice.

Edited by altnume, 25 October 2017 - 08:22.


#39
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010

View PostAbc2OO1ro, on 24 octombrie 2017 - 18:43, said:

altnume, uite alte chestii la care ma gandeam si eu: orice actiune are nevoie de un scop. Daca n-ai avea niciun scop, ai sta toata ziua in pat si ai muri. Orice scop are nevoie de speranta. Daca n-ar exista speranta (speranta ca ducandu-te la magazin gasesti paine, speranta ca mergand pe strada nu da o masina peste tine), niciun scop nu ar fi dus la implinire, deci ai ajunge inapoi la stat in pat si murit. Deci la fel cum zici si tu, chiar si situatia in care iti ia uraganul casa si urli de disperare, este o situatie de speranta. Lipsa oricarei sperante ar insemna moarte subita. La modul cel mai serios! Chiar si bolnavul de cancer in stare terminala se afla intr-o situatie de speranta. Chiar si mancat pe jumate de un crocodil te afli intr-o situatie de speranta. Daca chiar ar fi sa iti dispara speranta in situatiile astea, ai muri subit, inainte sa te termine cancerul si inainte sa te termine de mancat crocodilul.
Atata vreme cat nu ajungi ca scopul sa te mane pe tine si nu tu pe el, e ok.
Si cu speranta la fel ca mai sus.
Adica daca ajungi sa vanezi satisfactia scopului sau a sperantei (tiparelor in cauza), ajungand la procentaje mari de atasare fata de ele, te-ai ambiguizat, nu te-ai dezambiguizat.

View PostQuantum, on 25 octombrie 2017 - 04:08, said:

Cu asta te-ai apropiat de Cioran (nihilism, tragedia vietii, pesimismul filozofic pe care-l aveau atat Eminescu, cat si contemporanul Houellebecq). In mod ciudat, acelasi Cioran a luat din trairismul lui Nae Ionescu partea cu trairea frenetica a vietii, ceea ce de fapt simt si la tine (vs. ce e scris in paranteza anterioara).

In acelasi mesaj, tu aluneci dinspre satisfactie inspre fericire, ceea ce e totusi altceva, nu?

Nu orice, dar majoritatea lucrurilor...  Atunci intelegi satisfactia fiecarui lucru, mic sau mare - de fapt constientizezi bucuria de a trai
Sunt intrucatva de acord, dar pe total general nu sunt sigur ca s-a inteles tema satisfactiilor subtile; subtil neinsemnand in nici un caz nesimnificativ; ele sunt consistente si din besug, dar "prostul" de la nivel constient obisnuit -NCO nu isi da seama, insa "pradatorul" de la nivel subconstinet, le devoreaza trimitand furtuna la prost si acesta facand prapad in jur.

Edited by altnume, 25 October 2017 - 08:39.


#40
hwplanet

hwplanet

    Cont sters.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,641
  • Înscris: 05.07.2018
Este foarte simplu de raspuns. Daca nu simti ca este satisfactie, inseamna ca nu este satisfactie. Daca ai simti, ar fi satisfactie. Incearca sa te masturbezi sau sa faci sex, esti satisfacut? Daca esti, inseamna ca nu ai nicio problema cu sanatatea sau din punct de vedere psihic. Evident ca avem satisfactii diferite, insa la majoritatea cea mai sigura si cea mai buna metoda de satisfactie este sexul,banii, si masturbarea.

Edited by hwplanet, 08 July 2018 - 14:04.


#41
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostBombalurina, on 24 octombrie 2017 - 03:00, said:

Daca fac o laba e satisfactie?
Cu siguranta DA, mai ales daca o faci altuia. :D

View Postaltnume, on 25 octombrie 2017 - 08:35, said:

Sunt intrucatva de acord, dar pe total general nu sunt sigur ca s-a inteles tema satisfactiilor subtile; subtil neinsemnand in nici un caz nesimnificativ; ele sunt consistente si din besug, dar "prostul" de la nivel constient obisnuit -NCO nu isi da seama, insa "pradatorul" de la nivel subconstinet, le devoreaza trimitand furtuna la prost si acesta facand prapad in jur.
N-ai vrea sa detaliezi si exemplifici amplu?   (ar fi interesant!)

#42
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010
https://forum.softpe...8#entry21873704

#43
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007
"If you're happy and you know it, overthink...
If you're happy and you know it, overthink...
If you're happy and you know it
Give your brain a chance to blow it
If you're happy and you know it, overthink!"

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate