Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Banci amendate pentru reclama mincinoasa

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
30 replies to this topic

#1
trabaho

trabaho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 21.08.2017
Oare sunt toate in lista asta?
Doresc ca statul sa amendeze direct conducatorii bancii (persoane fizice) cu 100.000 de Euro daca mai fac reclame mincinoase.


Quote

ANPC a amendat 15 banci cu sume totalizand peste 500.000 de lei pentru practici comerciale incorecte in ceea ce priveste activitatile de publicitate, solicitandu-le totodata sa inceteze aceste practici, sa corecteze contractele deja incheiate, sa restuie sumele incasate fara temei legal si sa isi suspende campaniile publicitare pentru a intra in legalitate, scrie News.ro. Controlul la cele 15 banci a fost facut in perioada 28 august - 6 octombrie si a vizat respectarea prevederilor legale privind modalitatile sau mijloacele de desfasurare a activitatilor de publicitate.
Cele 15 banci sunt Raiffeisen Bank, Piraeus BANK, BCR, Bancpost, UNICREDIT, Credit Europe, CEC BANK, OTP BANK, BRD, GARANTI BANK, ALPHA BANK, ING, LIBRA INTERNET BANK, Banca Transilvania si Leumi Bank.
In cazul Alpha Bank au fost constatate nereguli la mai multe tipuri de credite, printre care nementionarea in orice forma de publicitate printr-un exemplu reprezentativ a ratei dobanzii, duratei creditului, dobanzii anuale efective (DAE), valorii totale platibile de catre consumator si valoarea ratelor lunare, precum si faptul ca nu era furnizata consumatorului informatia  privind faptul ca-a posibilele fluctuatii ale ratei de schimb valutar ar putea afecta suma ce trebuie platita.
La Credit Europe, au fost vizate, printre altele, pliantele  "Tot ce vrei la un card distanta" si "Traieste cum iti place"  si "Cu Ferrari Card ai 2 rate pe orice circuit de shopping", reprosurile vizand in principal absenta oricarei mentiuni referitoare la rata dobanzii. In cazul altor produse si servicii oferite de banca s-a constatat ca deformeaza comportamentul economic al consumatorului mediu.
In cazul Unicredit, au fost vizate mai multe pliante publicitare referitoare la credite imobiliare, care nu cuprindeau informatii referitoare la contractele de credit sau consemnau ca avantaj comision 0% la rambursarea anticipaata, desi acesta este legiferat deja.

La Bancpost controlul ANPC a relevat ca in unele cazuri un tip de serviciu este valabil pentru o perioada limitata, ulterior fiind insa extins, dar si ca in cazul dobanzii la un credit nu se specifica daca aceasta este fixa sau variabila.

La Bank Leumi, s-a constat ca aplicarea unui comision lunar de administrare la valoarea totsala acreditului reprezinta o incalcare a prevederilor legale, fiind decisa restituirea sumelor incasate fara baza legala.

La Banca Transilvania, echipa de control a constatat abateri la contractele pentru carduri de credit, precum diferente dintre tarifele inscrise in pliantele publicitare si cele din contracte sau inscrierea cu caractere foarte mici si intr-un loc putin vizibil a unor infiormatii importate pentru consumator.
In cazul BCR, publicitatea pentru un credit pentru achizitionarea unei locuinte nu avertiza cu privire la variatia indicelui de referinta,  la fluctuatia veniturilor proprii. De asemenea, au fost constatate deficiente in continutul mai multor contracte de credit.

La publicitatea unor credite imobiliare de la BRD, inspectorii ANPC au constatat ca erau mentionate avantaje care de fapt nu existau.
Neregulile gasite la Garanti Bank sunt cele din campanii si pliante publicitare, care anuntau facilitati pentru  creditele de nevoi personale cu ipoteca si fara ipoteca, desi in realitate se refera doar la cele fara ipoteca cu dobanda fixa standard. De asemenea, au existat si omisiuni considerate inselatoare de inspectorii ANPC.
In cazul CEC Bank, comisionul de retragere numerar in reteaua proprie prezentat ca avantaj al unui card de credit s-a dovedit a fi valabil pentru orice retragere de numerar. Nereguli au fost gaste si la un serviciu de transfer bani din strainatate.

OTP Bank este acuzata ca nu si-a ilustrat informatii standard din pliante printr-un exemplu reprezentativ sau ca o anumita dobanda pentru un anumit serviciu este practicata in continuare desi pliantele anuntau ca este valabila doar pe durata verii.

La Raiffeisen, unele pliante nu mentioneaza tipul dobanzii practicate, o alta campanie prezinta un anumit nivel al dobanzii ca fiind "exclusiv pentru Cluj", desi si pentru alte localitati erau exact aceleasi conditii.

La ING Bank, la conditiile referitoare la acordarea unui credit este mentionata ca avntaj absenta unor comisioane, desi prin lege acestea erau excluse de existenta altora, deja incluse in pachetul prezentat de banca.

Libra Internet Bank este acuzata ca in trei pliante de prezentare a unui card de credit  nu a inclus un exemplu reprezentativ care sa contina informatii privind costurile incluse in valoarea totala a creditului sau suma totala platibila.
Pentru Piraeus Bank, este semnalata tot absenta  unui exemplu reprezentativ care sa contina rata dobanzii aferente creditului si informatii privind costul total.


http://economie.hotn...ublicitatii.htm

Edited by trabaho, 23 October 2017 - 10:46.


#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,546
  • Înscris: 05.12.2005
Cam orice reclamă e mincinoasă, nu numai la bănci.

#3
Al3xandru35

Al3xandru35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 30.09.2011
Nu e nimic nou. Welcome to the 21st century. Lumea face orice sa iti ia banii pe care ii muncesti din greu.

#4
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Pai numai daca ne gandim la reclamele la detergenti si paste de dinti. Mai toate "numarul unu" "indeparteaza 99%" "nu gasesti altul mai ieftin si bun". Ma intreb cum de nu le-a luat nimeni la purecat "bai nene e chiar asa cum spui?"

#5
gepres

gepres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,949
  • Înscris: 09.04.2005
Dubioasă chestia cu nemenționarea în reclamă a unor costuri
Ca și cum ai amenda vînzătorul unui aspirator că n-a spus în reclamă cît curent consumă, cît costă sacii de praf, ce risc ai să faci hernie dacă-l ridici și ce lungime are cablul de alimentare.

#6
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
Trebuie sa intelegem c anu interesul consumatorului primeaza.
Fara reclame, nu am mai avea televiziuni gratuite..posturi de radio, concerte, spectacole.
Si inca ceva: bani. Reclama, mincinoasa sau nu, aduce bani celui care o difuzeaza si incasari celui care plateste pentru ea.

#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Daca ai nevoie de produsul respectiv si vezi reclama, nu te duci si semnezi ca primarul. Mi se pare un pic ciudat la ING, stiindu-i destul de tipicari in informare, dar cine stie. Eu am un card de credit la ei (initial era cu 12 rate fara dobanda pentru platile care depasesc 100 lei, schimbat recent intr-unul cu rate multiple cu 0 dobanda deoarece nu mai lucreaza cu mastercard) si mi-au detaliat destul de explicit (atat telefonic, cat si in contract) cum si ce anume se modifica.

#8
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

 gepres, on 23 octombrie 2017 - 10:55, said:

Dubioasă chestia cu nemenționarea în reclamă a unor costuri
Ca și cum ai amenda vînzătorul unui aspirator că n-a spus în reclamă cît curent consumă, cît costă sacii de praf, ce risc ai să faci hernie dacă-l ridici și ce lungime are cablul de alimentare.
Cumparatorul nu e expert in tehnica sau ceva. De aceea trebuie sa existe obligatia vanzatorului sa explice ce se intampla si mai ales a producatorului sa ia masuri de siguranta si sa testeze produsul inainte de scoatere pe piata. Si asta se verifica de OPC pentru ca un cumparator n-are timp sa faca experimente si etc are familie si job la care trebuie sa se duca.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 karax, on 23 octombrie 2017 - 10:54, said:

Pai numai daca ne gandim la reclamele la detergenti si paste de dinti. Mai toate "numarul unu" "indeparteaza 99%" "nu gasesti altul mai ieftin si bun".
Cu toate reclamele la pastele de dinţi, avem cel mai mic consum de pastă de dinţi pe dantură de locuitor din toată Europa şi cei mai aglomeraţi medici stomatologi.
Dar cel mai mult mă enervează faptul că lumea pune botu' la minciuna reclamelor la deodorante: ei chiar cred că durează 48 de ore, iar la amiază nu mai poţi umbla prin autobuze fără mască de gaze.
Ca idee, pentru o persoană activă, în mediu tipic zilelor de vară, un deodorant spray durează maxim între 1-3 ore. Dacă acea persoană activează în mediu controlat climatic (AC, 22 de grade), sunt şanse ca deodorantul să reziste vreo 6 ore.

#10
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

 YOUR_GOD, on 23 octombrie 2017 - 10:56, said:

Trebuie sa intelegem c anu interesul consumatorului primeaza.
Fara reclame, nu am mai avea televiziuni gratuite..posturi de radio, concerte, spectacole.
Si inca ceva: bani. Reclama, mincinoasa sau nu, aduce bani celui care o difuzeaza si incasari celui care plateste pentru ea.
Asta suna ca un fel de "duceti-va draq toti , banii sa circule, nu imi pasa nici daca mancati cianura". Pariu ca sacrifici pe oricine mai putin pe tine.

 Pololica, on 23 octombrie 2017 - 11:10, said:

Daca ai nevoie de produsul respectiv si vezi reclama, nu te duci si semnezi ca primarul. Mi se pare un pic ciudat la ING, stiindu-i destul de tipicari in informare, dar cine stie. Eu am un card de credit la ei (initial era cu 12 rate fara dobanda pentru platile care depasesc 100 lei, schimbat recent intr-unul cu rate multiple cu 0 dobanda deoarece nu mai lucreaza cu mastercard) si mi-au detaliat destul de explicit (atat telefonic, cat si in contract) cum si ce anume se modifica.
Cu exceptia ca un cumparator , care ce sa vezi nu s-a nascut invatat, trebuie sa fie educat de mic sa se intereseze si ca are dreptul sa se intereseze. La noi daca esti atent parca si vad ca primesti raspuns gen "du-te domne cu prostiile astea de aici".

#11
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 YOUR_GOD, on 23 octombrie 2017 - 10:56, said:

Fara reclame, nu am mai avea televiziuni gratuite.
What? Eu plătesc abonamentul la cablu TV, prin urmare plătesc pentru a viziona atât TVR Abonament, cât şi Pro TV, Digi etc. (mai puţin Antenele).
De asemenea, plătesc abonamentul la Internet pentru a urmări Digi Online, HBO Go etc.
O parte din aceşti bani ajung la televiziuni, deci nu sunt gratuite.
A, da, reclama mincinoasă spune că sunt.
Inclusiv pentru radiourile online plătesc (acelaşi abonament la Internet, plus unul la furnizorul de tel. mobilă), deoarece la radiourile româneşti nu am ce asculta (cu excepţia ştirilor de la Actualităţi, poate).

#12
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,773
  • Înscris: 25.01.2007

 gepres, on 23 octombrie 2017 - 10:55, said:

Dubioasă chestia cu nemenționarea în reclamă a unor costuri
Ca și cum ai amenda vînzătorul unui aspirator că n-a spus în reclamă cît curent consumă, cît costă sacii de praf, ce risc ai să faci hernie dacă-l ridici și ce lungime are cablul de alimentare.
de exemplu, am un credit brd cu 12% dae. rata aproape 320 lei.
cateva zile am avut reclame pe net, unicredit, dae 7% la refinantare... ok, trimit mail, am atat de plata, am de platit atatea luni, cat iese rata la refinantare. raspuns, 380 lei. cum naiba la dae 12 rata e 320, la dae 7, rata 380?

colaborari ok am avut cu brd si cec, cec a zis cap/coada orice comision, brd totusi a omis comisionul lunar al contului, 5 lei.

la bancpost, in momentul semnarii creditului a mai aparut o asigurare, aproximativ 40 lei, la o rata de 240 lei, s-a putut putea renunta gratuit la asigurare din luna a doua. a aparut un comision de 200 lei. au deschis 2 conturi, unul normal, in al doilea au bagat banii din credit apoi i-au transferat in primul. m-am trezit abia dupa un an la realitate, ca plateam comision la ambele conturi, 4,7 lei pe luna/cont, si am inchis contul deschis degeaba. oricum 1-0 pentru bancpost, au papat 100 lei degeaba.

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Şi da, să nu uit: TVR Abonament difuzează reclame.

#14
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

 PSC, on 23 octombrie 2017 - 11:14, said:

Cu toate reclamele la pastele de dinţi, avem cel mai mic consum de pastă de dinţi pe dantură de locuitor din toată Europa şi cei mai aglomeraţi medici stomatologi.
Dar cel mai mult mă enervează faptul că lumea pune botu' la minciuna reclamelor la deodorante: ei chiar cred că durează 48 de ore, iar la amiază nu mai poţi umbla prin autobuze fără mască de gaze.
Ca idee, pentru o persoană activă, în mediu tipic zilelor de vară, un deodorant spray durează maxim între 1-3 ore. Dacă acea persoană activează în mediu controlat climatic (AC, 22 de grade), sunt şanse ca deodorantul să reziste vreo 6 ore.
Asta pentru ca romanul duce o viata de subzistenta. Sacrifica parti "neesentiale"  ca sa aiba bani de altceva, de fapt fiind incapabil sa inteleaga ca in unele cazuri de boli platesti mult mai mult boala decat prevenirea, deci tot la faliment ajunge.
Si mai inseamna ca romanul invatat din comunism sa nu puna intrebari aplica chestia asta si la produsele de pe piata. Nu exista in Romania spirit civic, intreprinzator, atent la ce se intampla , si cu initiativa. Poate prin bucuresti ca la tara e jale. Daca ii spui la un taran roman "da bre in judecata pe firma x ca ti-a vandut produse stricate pe reclama mincinoasa", se uita la tine ca la felul 14 si izbucneste in ras , gen "uite si pe ciudatul asta". Si uite asa si tinerii sunt descurajati sa ia initiativa si pana sa se trezeasca sunt prinsi in probleme.

 PSC, on 23 octombrie 2017 - 11:17, said:

What? Eu plătesc abonamentul la cablu TV, prin urmare plătesc pentru a viziona atât TVR Abonament, cât şi Pro TV, Digi etc. (mai puţin Antenele).
De asemenea, plătesc abonamentul la Internet pentru a urmări Digi Online, HBO Go etc.
O parte din aceşti bani ajung la televiziuni, deci nu sunt gratuite.
A, da, reclama mincinoasă spune că sunt.
Inclusiv pentru radiourile online plătesc (acelaşi abonament la Internet, plus unul la furnizorul de tel. mobilă), deoarece la radiourile româneşti nu am ce asculta (cu excepţia ştirilor de la Actualităţi, poate).
Se refera la faptul ca pana sa ajunga o televiziune in lista de must carry cu audienta si sa ajunga la sustinere din reclame trebuie sa aiba o sursa de venit. De aia platesti la operatorul de cablu , DTH etc. + faptul ca platesti operatorul in sine. Exceptie poate facand cazul in care , la telekom de exemplu, operatorul este si televizune.

#15
hister

hister

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 12.08.2017
Nu ma uit la reclame si nu cred nimic din ce se spune acolo. Cand am nevoie de ceva de la banci intreb in mai multe locuri. In general ma pij pe banci, firme si stat. Nu am incredere in nimeni.

#16
buyonevideo

buyonevideo

    STATI ACASA !! :)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,442
  • Înscris: 06.02.2016
Aaaaawwwwwwwww 15 banci, peste 500.000 de lei TOTAL, vaaaiiiii, cred ca au stat toti directori si au plins noaptea aia, de focul clientilor, bineinteles.

#17
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,546
  • Înscris: 05.12.2005

 PSC, on 23 octombrie 2017 - 11:14, said:

Cu toate reclamele la pastele de dinţi, avem cel mai mic consum de pastă de dinţi pe dantură de locuitor din toată Europa şi cei mai aglomeraţi medici stomatologi.
Cu doar jumătate de dantură rămasă nu mai consumi atâta pastă de dinţi.

Edited by mihaicozac, 23 October 2017 - 11:32.


#18
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

 trabaho, on 23 octombrie 2017 - 10:35, said:

Doresc ca statul sa amendeze direct conducatorii bancii (persoane fizice) cu 100.000 de Euro daca mai fac reclame mincinoase.

Sunt de acord cu tine.
Da' o baza legala,ceva acolo,avem?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate