Plati online cu un card pierdut/furat
#19
Posted 19 October 2017 - 15:59
Si daca pierdea banii din buzunar, ce optiuni de "securitate" avea ?
|
#20
Posted 19 October 2017 - 16:07
Adm, on 19 octombrie 2017 - 15:25, said:
1. Banca nu tine loc de educatie financiara si zgarcenie. 2. Iti vei recupera banii, dar in cca 30 de zile pt ca e frauda. Sistemul 3D secure e putin implementat la nivel global. 3. Data viitoare activeaza optiunea de SMS. 4. Online nu se foloseste PIN! Pe Amazon nici macar de acel cod de pe spatele cardului nu ai nevoie... E mult mai util sa ai notificare SMS pentru fiecare plata decat 3Dshit. Autentificarea prin SMS nu e sigura, https://techcrunch.c...ntication-over/ 3Dshit protejeaza comerciantul de fradua, nu protejeaza posesorul cardului. Daca o plata se autentifica prin 3dshit banii nu ii mai vezi, banca considerand ca tu ai facut plata. @c3ezar o securitate in plus ofera cardul de credit, unde banii nu sunt ai tai ci a bancii, si daca ai probleme primesti inapoi acea suma mult mai repede decat daca ai fi facut plata prin card de debit. Pe viitor poti modifica limita pentru plati pe internet. |
#21
Posted 19 October 2017 - 16:17
Iata de ce eu de 5 ani am răzuit/polizat codul CVV2 si 4 cifre din cod de pe card. Pur si simplu au disparut de acolo. Astfelca daca il pierd nu se poate folosi nici online. Doar contactless si ma bate capul sa ii dau o gaura in card exact in antena pt contactless.
Am schimbat si codul PIN astfl icat sa il pot tasta tinand mana pe tastatura si apasand rapid cu 4 degete fara sa misc mana de acolo. Oare sunt paranoic? |
#22
Posted 19 October 2017 - 16:29
rosix, on 19 octombrie 2017 - 15:25, said:
Iti pui niste intrebari de om naiv. Pentru astfel de situatii, ca cea care s-a intamplat, s-a inventat sistemul de securizare 3D Secure, cu confirmare prin SMS pentru fiecare plata facuta pe internet. Acu, daca tu si tatal tau, n-ati auzit in viata voastra de 3D Secure, cine e vinovat? Asteptati, poate va rezolva banca, ce sa zic? Ia cumpara ceva de pe Amazon sa vezi ce misto functioneaza 3D Secure. dorin_2k, on 19 octombrie 2017 - 16:17, said: Oare sunt paranoic? |
#23
Posted 19 October 2017 - 16:29
c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 15:53, said:
Nu a avut cod pin lipit de card sau mai stiu eu ce alea sunt plati facute online... omu are 56 ani el nu stie ce sunt alea plati online, pur si simplu a pierdut cardu, o fi cazut din buzunar cumva. Vorbeam la modul ca ar fi frumos ca bancile sa iti implementeze sistemele de protectie ca cel prin sms ele nu sa fie un moft pentru care sa optezi tu... Puneti-va in locul unui om iesit la pensie si tehnologia pe care acesta o cunoaste... Cam cati oameni pensionari stiti sa faca plati online ca sa inteleaga ce presupune asta? Am pomenit de cod pin doar ca sa vedeti cam cat stie el de plati online. Stiu ce presupune o tranzactie online tocmai daia mi se pare penibil de usor sa tranzactionezi banii unui strain. Din nou, dupa cum ti s-a tot raspuns, deja banca ofera toate aceste servicii. Doar ca nu automat, se pare, in cazul tau. Adica neah, presupun ca aceste servicii implica niste costuri, din partea bancii sau a ta (sms primit la fiecar tranzactie). Deci, banca nu prea are nici un interes, uneori, sa ofere automat aceste servicii sau, pur si simplu, nu poate. Dar presupun ca puteai sa intrebi pina acum, la banca, despre aceste servicii. Nu e nevoie sa te arati atit de indignat, mai ales cind esti [putin] pe linga subiect. Edited by buyonevideo, 19 October 2017 - 16:30. |
#24
Posted 19 October 2017 - 16:47
dorin_2k, on 19 octombrie 2017 - 16:17, said:
Iata de ce eu de 5 ani am răzuit/polizat codul CVV2 si 4 cifre din cod de pe card. Pur si simplu au disparut de acolo. Astfelca daca il pierd nu se poate folosi nici online. Doar contactless si ma bate capul sa ii dau o gaura in card exact in antena pt contactless. Am schimbat si codul PIN astfl icat sa il pot tasta tinand mana pe tastatura si apasand rapid cu 4 degete fara sa misc mana de acolo. Oare sunt paranoic? |
#25
Posted 19 October 2017 - 16:47
c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 15:53, said:
Am pomenit de cod pin doar ca sa vedeti cam cat stie el de plati online. Stiu ce presupune o tranzactie online tocmai daia mi se pare penibil de usor sa tranzactionezi banii unui strain. Apoi, daca nu stim sa folosim ceva, fie nu folosim, fie citim/invatam sa folosim. Nu? Edited by dexterash, 19 October 2017 - 16:49. |
#26
Posted 19 October 2017 - 16:48
c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 15:53, said:
Nu a avut cod pin lipit de card sau mai stiu eu ce alea sunt plati facute online... omu are 56 ani el nu stie ce sunt alea plati online, pur si simplu a pierdut cardu, o fi cazut din buzunar cumva. Vorbeam la modul ca ar fi frumos ca bancile sa iti implementeze sistemele de protectie ca cel prin sms ele nu sa fie un moft pentru care sa optezi tu... Puneti-va in locul unui om iesit la pensie si tehnologia pe care acesta o cunoaste... Cam cati oameni pensionari stiti sa faca plati online ca sa inteleaga ce presupune asta? Am pomenit de cod pin doar ca sa vedeti cam cat stie el de plati online. Stiu ce presupune o tranzactie online tocmai daia mi se pare penibil de usor sa tranzactionezi banii unui strain. Stai linistit, nu e vina lui. Pe aici toti sunt zmei cand au tastatura in fata. Edited by laffin, 19 October 2017 - 16:48. |
#27
Posted 19 October 2017 - 17:23
dexterash, on 19 octombrie 2017 - 16:47, said:
Ce ti se pare mai "usor"? Sa tranzactionezi cei 3000 de lei care i-au cazut din buzunar pe strada sau cei 3000 de lei "de pe card"ul cazut pe strada, cu posibilitatea de charge-back/care pot fi recuperati? Apoi, daca nu stim sa folosim ceva, fie nu folosim, fie citim/invatam sa folosim. Nu? As fi preferat posibilitatea de prevenire a unei tranzactii fara informarea titularului de card. Sunt naiv inradevar ma astept ca siguranta utilizarii cardului sa fie un standard si pentru plati online nu doar pentru extragerea de numerar de la atm sau plati via pos. Nu stiu de ce m-a inteles lumea gresit am postat aici doar sa aflu opinii daca voiam strict informatii ma duceam la banca, nu zic ca taica'miu nu are vina lui spun doar ca unele servicii la banci ar trebui sa fie un standard ci nu un plus cum ar fi 3d secure sau anuntarea prin sms a unei tranzactii. |
#28
Posted 19 October 2017 - 17:34
|
#29
Posted 19 October 2017 - 17:36
c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 15:53, said:
Nu a avut cod pin lipit de card sau mai stiu eu ce alea sunt plati facute online... omu are 56 ani el nu stie ce sunt alea plati online, pur si simplu a pierdut cardu, o fi cazut din buzunar cumva. Vorbeam la modul ca ar fi frumos ca bancile sa iti implementeze sistemele de protectie ca cel prin sms ele nu sa fie un moft pentru care sa optezi tu... Puneti-va in locul unui om iesit la pensie si tehnologia pe care acesta o cunoaste... Cam cati oameni pensionari stiti sa faca plati online ca sa inteleaga ce presupune asta? Am pomenit de cod pin doar ca sa vedeti cam cat stie el de plati online. Stiu ce presupune o tranzactie online tocmai daia mi se pare penibil de usor sa tranzactionezi banii unui strain. |
#30
Posted 19 October 2017 - 17:39
Adm, on 19 octombrie 2017 - 15:25, said:
1. Banca nu tine loc de educatie financiara si zgarcenie. 2. Iti vei recupera banii, dar in cca 30 de zile pt ca e frauda. Sistemul 3D secure e putin implementat la nivel global. 3. Data viitoare activeaza optiunea de SMS. 4. Online nu se foloseste PIN! Optiunea SMS nu te ajuta cu mare lucru. In cazul de fata doar l-ar fi anuntat pe tatal sau ca a fost efectuata o tranzactie de RON 3,500 cu cardul sau. Chiar daca suna apoi sa anuleze cardul, banii tot au iesit din cont si trebuie sa urmeze aceiasi pasi. O varianta mult mai buna e optiunea notificare SMS + stabilirea unor limite la tranzactiile zilnice (online dar si de la bancomat). LE - O varianta perfecta ar fi sa nu tina grosul banilor pe un card pe care il foloseste online sau in comert. Sa aiba un card separat pentru asa ceva, pe care sa tina sume mici. Edited by Tywin, 19 October 2017 - 17:42. |
#31
Posted 19 October 2017 - 17:56
s-a mai spus, nu toate site-urile fac verificarea prin sms. am platit de multe ori asa, avand surpriza sa nu ceara parola 3d secure.
cea mai buna metoda: inca un cont de economii la banca respectiva in care se muta tot salariul odata primit. costa cativa lei pe luna dar daca ai destul, dobanda acopera toate cheltuielile cu 2 conturi si miscarea se face simplu online, adica asa merge la rzb, nu stiu la ceilalti cum e. nu-mi place rzb dar ofera cateva servicii bune, si mai nou, HA, nu ai comisioane. ceea ce e o vrajeala evident, conditia e sa ai rulaj de minim 2000 de lei pe luna. deja stiu persoane care s-au tepuit si dau 15 lei pe luna pt ca au salariu mai mic. eu tin maxim cateva sute de lei pe card, doar cand cumpar ceva mut din contul de economii cat am nevoie. |
#32
Posted 19 October 2017 - 17:58
#33
Posted 19 October 2017 - 18:13
c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 17:23, said:
As fi preferat posibilitatea de prevenire a unei tranzactii fara informarea titularului de card. Sunt naiv inradevar ma astept ca siguranta utilizarii cardului sa fie un standard si pentru plati online nu doar pentru extragerea de numerar de la atm sau plati via pos. Stiu ca suna aiurea, da' sa trebuiasca sa te tina careva de manuță pentru ca nu ai citit cum se foloseste ceea ce detii... mi se pare o stupizenie demna de Evul Mediu. c3ezar, on 19 octombrie 2017 - 17:23, said:
Nu stiu de ce m-a inteles lumea gresit am postat aici doar sa aflu opinii daca voiam strict informatii ma duceam la banca, nu zic ca taica'miu nu are vina lui spun doar ca unele servicii la banci ar trebui sa fie un standard ci nu un plus cum ar fi 3d secure sau anuntarea prin sms a unei tranzactii. Pan' la urma, utilizatorul nu tre' sa fie responsabil de nimic? Un fel de Voda-prin-loboda / las' ca merge si asa? Edited by dexterash, 19 October 2017 - 18:14. |
|
#34
Posted 19 October 2017 - 18:16
#36
Posted 19 October 2017 - 18:21
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users