Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne
 Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 

Sunet metalic la motor

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010
De ceva vreme se tot aude un sunet ciudat la motor , ca atunci cand trepideaza o saiba sau piulita  care nu e stransa bine (ca zdranganitul unei monede in castron Posted Image)  ...
Se aude la mers constant pe la 2000-2500 sau atunci cand accelerez sau decelerez (nu creste o data cu turatia ) si se aude numai cand am geamul deschis (deci nu foarte tare) si niciodata  sub 2000 sau peste 2500-3000
Astazi am pus-o pe fiemea sa accelereze un pic si am ascultat  ....   parca vine de undeva din zona alternatorului ...
Nu am mare experienta cu dieselurile si sincer nu stiu la ce sa ma stept !
Masina este Pejo 1.6 HDI
Am tot auzit ca la diesel cam asa face turbina ....Posted Image

#2
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Nici vorba sa faca turbina asa! Aceea fluiera daca defectiunea nu e grava, nu trage cum trebuie motorul, consuma ulei, scoate fum mult, etc. Turbina se invarte la turatii foarte mari asa ca nu cred ca poate scoate sunetele pe care le descrii tu.
Daca se aude de la alternator, vezi sa nu fie chiar fulia lui. Pe la diesel sunt niste fulii cu un sistem de patinare, un fel de ambreiaj. Cel mai bine du-te la un mecanic care stie sa asculte pe acolo si iti va spune el.
Mai degraba cred ca e chiar ceea ce pare: o piulita slabita.

#3
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
pune o poza. :D

#4
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,321
  • Înscris: 24.02.2017

 mihaiduban, on 15 octombrie 2017 - 23:24, said:

Masina este Pejo 1.6 HDI
Am tot auzit ca la diesel cam asa face turbina ....


In nici un caz nu e turbina. In primul rand mergi la service si urca masina pe elevator. Ai sa vezi ca galeriile de evacuare sunt protejate de un scut termic (practiv o tabla) care este prins cu suruburi in sasiu. Alea se slabesc si incep sa scoata un zgomot (exact metalic, cum bine ai precizat). Nenea de la service le va scoate si va pune niste saibe in plus iar apoi le va strange. Problem solved.  Am acelasi motor si eu pe Ford Focus. :)

#5
sanyi_2005

sanyi_2005

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 25.12.2007
Daca e aude la alternator vezi surubele care  e strans statorul alternatorului, e descfacut vreunul si da in paletii de la fulie

#6
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010

 sanyi_2005, on 16 octombrie 2017 - 07:47, said:

Daca e aude la alternator vezi surubele care  e strans statorul alternatorului, e descfacut vreunul si da in paletii de la fulie
La asta m-am gandit prima data dar nu e asta (am verificat si eu cat de cat inainte sa scriu pe forum ) :)

 Bogotta, on 16 octombrie 2017 - 07:34, said:




In nici un caz nu e turbina. In primul rand mergi la service si urca masina pe elevator. Ai sa vezi ca galeriile de evacuare sunt protejate de un scut termic (practiv o tabla) care este prins cu suruburi in sasiu. Alea se slabesc si incep sa scoata un zgomot (exact metalic, cum bine ai precizat). Nenea de la service le va scoate si va pune niste saibe in plus iar apoi le va strange. Problem solved.  Am acelasi motor si eu pe Ford Focus. :)

Mai dupa masa ma bag sub ea sa vad ...
Eu cunosc multi schimbatori de piese , asa ca mecanici ....

 panaitepaul, on 16 octombrie 2017 - 06:09, said:

Nici vorba sa faca turbina asa! Aceea fluiera daca defectiunea nu e grava, nu trage cum trebuie motorul, consuma ulei, scoate fum mult, etc. Turbina se invarte la turatii foarte mari asa ca nu cred ca poate scoate sunetele pe care le descrii tu.
Daca se aude de la alternator, vezi sa nu fie chiar fulia lui. Pe la diesel sunt niste fulii cu un sistem de patinare, un fel de ambreiaj. Cel mai bine du-te la un mecanic care stie sa asculte pe acolo si iti va spune el.
Mai degraba cred ca e chiar ceea ce pare: o piulita slabita.
Ma nene cred ca "matale" ai nimerit-o ... Am vazut eu de cateva ori niste "fluctuatii" la curent , fulia cred ca e ....

#7
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Sa nu fie fulia de pe arbore. E din doua bucati, cu cauciuc intre ele si are obiceiul sa se desprinda.

#8
yesyesyesyo

yesyesyesyo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,367
  • Înscris: 11.10.2007
Vezi sa nu fie o saiba pe la evacuare.

#9
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010

 rumegus, on 16 octombrie 2017 - 08:51, said:

Sa nu fie fulia de pe arbore. E din doua bucati, cu cauciuc intre ele si are obiceiul sa se desprinda.
Aia mare ????

#10
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Da, aia mare de pe arborele cotit, care invarte cureaua de accesorii. Incearca cu un levier sa vezi daca e rigida.

#11
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Poți înerca să apeși pedala de ambreiaj,dacă dispare zgomotul este uzură a rulmentului de presiune.

#12
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010

 ct13mey, on 16 octombrie 2017 - 19:24, said:

Poți Ă®nerca să apeși pedala de ambreiaj,dacă dispare zgomotul este uzură a rulmentului de presiune.

Nu e ala , am incercat !


Am fost pe la vreo 4 mecanici ; 2 nu au avut chef de mine , unu mi-a zis ca e tamponul de la cutie si celalalt ca e tamponul de sus ....Nu cred asa ceva :)

 rumegus, on 16 octombrie 2017 - 19:17, said:

Da, aia mare de pe arborele cotit, care invarte cureaua de accesorii. Incearca cu un levier sa vezi daca e rigida.
M-ar mira dar chiar o sa incerc !

#13
marceltapi

marceltapi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 09.09.2008

 rumegus, on 16 octombrie 2017 - 08:51, said:

Sa nu fie fulia de pe arbore. E din doua bucati, cu cauciuc intre ele si are obiceiul sa se desprinda.
Si eu am avut aceasta problema. Se auzea ca un ciocan care lovea in nicovala. Schimbat fulia de pe arbore plus ce a mai stricat pe acolo. Uite aici. (Iti trebuie cont)

#14
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010
Nu am fulie din aia pe arbore ... e dintr-o bucata a mea , am vb cu un baiat si mi-a zis sa mai astept sa se accentueze sunetul  :P

#15
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Originala e cu cauciuc. Posibil sa fi fost schimbata cu una dintr-o bucata, dar m-as mira, eu am cautat dar nu am gasit. La unele modele cauciucul ala nu se observa la exterior, probabil de asta crezi ca e dintr-o bucata. La Peugeot e un consumabil, am schimbat 3-4 in mai putin de 10 ani. Noroc ca se schimba in cateva minute.

#16
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010
Maine , daca am timp, dau cureaua de accesorii jos sa vad cum sta treaba !

#17
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Daca se aude la alternator sunt rulmentii dusi sau fulia acestuia daca e cu masa dubla.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate