Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 

Pozitie corectă montaj

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Tepesh

Tepesh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 467
  • Înscris: 31.05.2005
Bună seara.

Sunt în plină renovare și m-am gândit că, dacă tot e praf în toată casa, să dau acum găurile pentru hotă și trasee AC. După ce termin finisajele doar cumpăr aparatele și le fixez în perete, fără să mai fac balamuc în casă. Prizele speciale sunt deja trase în zonele respective.

Aș avea nevoie de câteva lămuriri de la cei care se pricep:
- care e standardul pentru un montaj optim de AC? La ce înălțime se montează splitul pe perete și, mai ales, în ce poziție se dă gaura prin care va trece traseul frigorific spre unitatea exterioară?
- E nevoie de o lungime minimă a traseului? Și ce înclinație ar trebui să aibă panta țevilor de freon între unitatea interioară și gaura din perete?
- Ce diametru trebuie să aibă gaura?

Dilema secundară: o fi bine să pun un AC și într-o bucătărie de 10mp? Pusesem ochii pe un Gree Lomo Inverter de 9.000 BTU, dar înțeleg că nu prea se recomandă montaj de AC în bucătărie. Ce alte dezavantaje ar mai putea fi în afară de îmbâcsirea mai rapidă a filtrelor?

Mulțumesc.

#2
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
Cel mult sa tragi firele de curent, gaurile se dau la montaj.

#3
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Eu asa prefer sa fac pentru mine. Traseele ingropate in zidarie pana la pozitiile de montaj, gata pozate. Unitatile le montez cand e varuit.

Ai nevoie ca unitatea interioara sa fie mai sus de 210cm deasupra podelei panta de jos si ~>20 cm sub tavan. Daca e nevoie sa faci compromisuri, e mai importanta distanta fata de tavan.
Panta nu ai nevoie pentru freon, dar ai nevoie pentru condens. Ai grija sa fie continua si fara sectiuni cu panta inversa ca sa nu ai mirosuri neplacute peste o vreme. Panta nu e critica, de bun simt. E apa curata, deci poate fi oricat de abrupta e nevoie din considerente de montaj.
Traseele vin in unitatea interioara la partea de jos cu condensul tubul cel mai de jos. In mod normal incap toate printr-o gaura de ~70mm, dar aici depinzi de ce au doreii tai.
In afara exista ceva care arata ca o doza de capat unde se termina traseele premontate in asteptarea unitatii. La noi poti uita de asa ceva, sau poate faci vreo inventie cu o doza de electrica. Sau pur si simplu scobesti in perete atat cat ai nevoie ca sa ai loc de manevra daca nu ti se lipeste unitatea de perete complet.
La majoritatea unitatilor, traseul incepe din coltul dreapta jos cum privesti spre ea montata pe perete si merg spre stanga. Tu trebuie sa vii cu traseul frigo la intalnire. La unele poti muta condensul pe coltul opus, la altele nu.
Gaura de trecere la exterior da-o cu o panta semnificativa spre inafara. Va ajuta si la unghiurile coturilor traseului frigorific. Evident, astupa capetele traiectului frigo pana la montaj. Cel mai bine, lasa-le lungi si striveste capatul complet + ceva banda.

Daca-ti iese teava in exterior direct din spatele unitatii interioare, mare parte din ce am zis aici nu ti-e necesar. Ai nevoie de o gaura de ~70 cu panta spre afara in coltul din dreapta jos al unitatii asa cum o privesti dinauntru.

#4
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
70 mm. este prea mare pentru un AC de pana la 12000 BTU.
55 mm. este mai mult decat suficient.

Daca esti in renovare, si ai posibilitatea, coboara cu tuburile de condens pana la sol, in incapere, si apoi le duci pana la sifonul de pardoseala cel mai apropiat. Asa nu ai nevoie de nici o panta pentru traseul frigorific si nici nu ai scurgeri de condens la exterior.
De la unitatea interioara catre unitatea exterioara este de preferat sa bagi un tub copex de 25 mm. pe langa tuburile de cupru, in loc de cablu de interconexiune. Spun asta deoarece exista aparate care au nevoie de 4 fire, altele de 5 fire, aparate care se alimenteaza la exterior, altele care se alimenteaza la interior, si astfel ai posibilitatea sa bagi cate fire vrei si unde vrei in momentul montajului.

Splitul are in medie 70-80 cm. lungime, 27-30 cm. inaltime.
Privind un dreptunghi de asemenea dimensiuni pe perete ar trebui sa perforezi in partea din stanga jos, asa cum a spus si @sebulbus. In nici un caz sa nu o faci in partea din dreapta jos, deoarece ar trebui ca tuburile sa iasa direct prin spatele splitului si in acest caz in functie de grosimea peretelui ai ocazia ca in interiorul peretelui sa ramana conexiunile, sau si mai rau sa ajunga exact la iesirea din perete si sa nu poti sa curbezi cum trebuie tevile.
Un asemenea montaj creaza probleme deoarece nu ai acces la conexiuni decat demontand tot circuitul frigorific.

Daca ai posibilitatea sa montezi o cutie de preinstalatie ar fi mult mai bine.

Uitasem, ideal ar fi ca circuitul frigorific sa-l pozeze un montador de AC si sa-l presurizeze cu Nitrogen.
Astfel cand vei monta aparatele vei sti daca circuitul este su nu etans, preuspunand ca sudurile initiale au fost corect executate, si montadorul in cazul pierderii freonului ulterior nu poate sa dea vina pe traseu.
Practic in momentul in care ajunge montadorul ar trebui sa gaseasca traseele sub presiune pentru a elimina indoieli.

Pentru aceasta operatie la interior capetele celor doua duburi se sudeaza cu ajutorul unei reductii, la exterior unul dintre tuburi se astupa cu sudura iar la celalalt se sudeaza o valva de serviciu pentru a introduce presiune.
Astfel elimini si riscul de a patrunde impuritati sau umezeala din momentul pozarii si pana la ora montajului, timp ce poate fi destul de indelungat.

Attached Files



#5
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
Se lamureste foarte usor daca traseul e etans din faptul ca ii tine vidul. De acord ca ar trebui purjat cu azot inainte de montaj, dar pe la noi abia vezi pompele de vid, si alea folosite incorect. Azot am vazut live la un singur frigotehnist de auto la mine in sat.

#6
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
Pai daca nu prea se folosesc pompe de vid cu ce se lamureste? Posted Image

Si la urma urmei eu am recomandat presurizarea tuburilor pana la montaj pentru a demonstra clientul ca nu are pierderi traseul si astfel daca ulterior se pierde freonul montadorul nu poate arunca vina pe circuit.

#7
Tepesh

Tepesh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 467
  • Înscris: 31.05.2005
Stați, că m-am zăpăcit de tot cu stânga și dreapta Posted Image

Asta e imaginea din încăpere - unde e albastru va fi unitatea interioară:

a sau b.jpg

Unde dau gaura pentru traseu? În poziția A sau în poziția B?

Attached Files


Edited by Tepesh, 15 October 2017 - 19:47.


#8
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
Trage firul de curent pana in partea de jos a unitatii, cea marcata cu albastru si gata, e suficient. gaura si tevile se pun la montaj.

Edited by arg, 15 October 2017 - 19:57.


#9
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,911
  • Înscris: 03.12.2005
In pozitia A. Realizez acum ca am scris ambiguu in ultimul paragraf mai sus.  
Doza de langa B presupun ca vrei sa fie o priza pentru AC. Treaba asta nu se mai face de cativa ani si majoritatea aparatelor nici nu mai au cablu cu stecher la unitatea interioara. Ori folosesti doza aia ca doza de tragere si mai ingropi o bucata de tub pana sub unitatea interioara, ori chiar poti duce alimentarea direct la unitatea exterioara.
Poti da curent si pe la UI si pe la UE la mai toate modelele de pe piata. Chiar si alea care mai au un stecher (cred ca doar un Vortex am vazut anul asta) duce la cutia de conexiuni a unitatii interioare si poate fi inlocuit cu alimentare fixa.

#10
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
Ciudata pozitionare a UI.
Nu vei avea o perdea/draperie in respectiva incapere?

#11
Tepesh

Tepesh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 467
  • Înscris: 31.05.2005

View Postteknotronik, on 15 octombrie 2017 - 23:20, said:

Ciudata pozitionare a UI.
Nu vei avea o perdea/draperie in respectiva incapere?

Este o bucătărie. Va fi, probabil, o perdea mică, doar în dreptul geamului. Sau o roletă care se prinde direct pe profilul termopanului. Așa că nu va incomoda unitatea interioară. Pe ceilalți pereți vor fi corpuri de bucătărie, pe de-o parte, și frigider + masă, de cealaltă parte.

Edited by Tepesh, 15 October 2017 - 23:47.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate