Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Autorizatie de mediu

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Buna ziua.
De curand mi-am deschis o firma in domeniul tipografic. Mai exact o tipografie digitala. O sa folosesc doar imprimante atat laser, inkjet cat si uv. Momentan sunt la stadiul de obtinere a autorizatiilor.

Dupa cateva ore petrecute pe internet pentru a ma lamuri daca am nevoie sau nu de autorizatie de mediu, pot sa spun ca sunt mai indecis decat eram.

1. Mai exact, conform ordinului Nr. 1798 din 19 noiembrie 2007 ( http://www.anpm.ro/-...zatiei-de-mediu ) in care sunt trecute codurile CAEN care necesita aceasta autorizatie, codul caen 1812 Alte activitati de tiparire n.c.a, la care se raporteaza firma mea, nu exista. In consecinta inseamna ca nu am nevoie de autorizatie.

2. Conform anexei 1, tot de la ei de pe site, acesta apare.
Attached File  AutMediu_Anexa1 (1).doc   531K   3 downloads

3. Conform acestui site, el apare, dar apare mentionat in dreapta lui "cu excepția fotocopierii și imprimării computerizate" ceea ce eu fac.
https://www.eficient...zatie-de-mediu/

Ce sa inteleg pana la urma? Am sau nu nevoie de autorizatie de mediu? Si inca ceva, avand in vedere ca inca sunt in stadiul de amenajare cum pot ei sa-mi dea aceasta autorizatie neavand efectiv utilajele acolo?

Va multumesc anticipat.

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006
vezi aici, ai toate informatiile necesare: https://forum.softpe...iul-tipografic/

#3
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013

View Post_Smiley_, on 14 octombrie 2017 - 15:13, said:

vezi aici, ai toate informatiile necesare: https://forum.softpe...iul-tipografic/
Avand in vedere ca nu sunt lamurit in momentul de fata, nu cred ca am toate informatiile necesare. Intre timp m-am interesat la primarie pentru autorizatia de functionare dar nici acolo nu stiau daca am sau nu nevoie de autorizatia de mediu pentru a o obtine pe cea de functionare....

#4
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Eu am verificat Anexa așa cum e azi, pe Legis, și apare că se autorizează, cu excepția activităților de fotocopiere și imprimare computerizată. Vezi că folosesc CAEN-urile vechi în lege, este la 2222 activitatea ta.

Dacă faci tipărire de ziare sau alt tip te tipăriri care necesită presă tipografică, tuș specific, atunci ai avea nevoie. Dacă folosești imprimante comune, de genul ăstora cu jet de cerneală, laser, nu ai nevoie.
Cea mai simplă soluție este să faci o adresă către APM-ul din județul tău, unde spui exact pe ce coduri CAEN îți desfășori activitatea și menționezi și ce tip de imprimante utilizezi, din care să reiasă că faci imprimare computerizată. Ei o să îți dea răspuns dacă ai sau nu nevoie de autorizație. Cu răspunsul lor, te duci la Primărie, iar ei îți dau autorizație de funcționare.

Presupun că diferența asta se face din cauza pigmenților, a tușului de tipografie și a procesului, care generează pulberi și care necesită stocarea unor substanțe periculoase.

View Postmihai_costea, on 14 octombrie 2017 - 14:55, said:

Si inca ceva, avand in vedere ca inca sunt in stadiul de amenajare cum pot ei sa-mi dea aceasta autorizatie neavand efectiv utilajele acolo?

Autorizația de mediu, teoretic, se dă în momentul în care obiectivul este pregătit de funcționare. Toate utilajele, pubelele, tot, amenajat. Acum, nu-i neapărat bai dacă aștepți să-ți ajungă o imprimantă. Se depune fișa de prezentare și declarație, iar reprezentanții APM vor veni în teren, să facă PV de verificare a amplasamentului. Ei verifică dacă ce ai scris tu în fișa de prezentare corespunde situației de pe teren. Îi interesează mai mult chestiile importante, amenajarea cu apă, evacuarea, platforme, ce ai tu pe-acolo. Dacă oi avea o imprimantă care n-a ajuns încă și le arăți comanda, factura, plata, nu prea au de ce să comenteze. Teoretic, trebuie să le ai pe toate, ca și cum ai fi gata să începi imediat.

Dar fă cum ți-am spus, vezi ce zic ei.

Nu s-a făcut un proiect, ceva, de construire, schimbare destinație. Dacă ai avut o autorizație de construire, ai avut automat și acord de mediu, unde ei menționează "la finalizarea lucrărilor se va solicita autorizația de mediu" sau nimic dacă nu e cazul.

Ce utilaje ai?

#5
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013

View PostSmurfK, on 19 octombrie 2017 - 18:51, said:

Eu am verificat Anexa așa cum e azi, pe Legis, și apare că se autorizează, cu excepția activităților de fotocopiere și imprimare computerizată. Vezi că folosesc CAEN-urile vechi în lege, este la 2222 activitatea ta.

Dacă faci tipărire de ziare sau alt tip te tipăriri care necesită presă tipografică, tuș specific, atunci ai avea nevoie. Dacă folosești imprimante comune, de genul ăstora cu jet de cerneală, laser, nu ai nevoie.
Cea mai simplă soluție este să faci o adresă către APM-ul din județul tău, unde spui exact pe ce coduri CAEN îți desfășori activitatea și menționezi și ce tip de imprimante utilizezi, din care să reiasă că faci imprimare computerizată. Ei o să îți dea răspuns dacă ai sau nu nevoie de autorizație. Cu răspunsul lor, te duci la Primărie, iar ei îți dau autorizație de funcționare.

Presupun că diferența asta se face din cauza pigmenților, a tușului de tipografie și a procesului, care generează pulberi și care necesită stocarea unor substanțe periculoase.



Autorizația de mediu, teoretic, se dă în momentul în care obiectivul este pregătit de funcționare. Toate utilajele, pubelele, tot, amenajat. Acum, nu-i neapărat bai dacă aștepți să-ți ajungă o imprimantă. Se depune fișa de prezentare și declarație, iar reprezentanții APM vor veni în teren, să facă PV de verificare a amplasamentului. Ei verifică dacă ce ai scris tu în fișa de prezentare corespunde situației de pe teren. Îi interesează mai mult chestiile importante, amenajarea cu apă, evacuarea, platforme, ce ai tu pe-acolo. Dacă oi avea o imprimantă care n-a ajuns încă și le arăți comanda, factura, plata, nu prea au de ce să comenteze. Teoretic, trebuie să le ai pe toate, ca și cum ai fi gata să începi imediat.

Dar fă cum ți-am spus, vezi ce zic ei.

Nu s-a făcut un proiect, ceva, de construire, schimbare destinație. Dacă ai avut o autorizație de construire, ai avut automat și acord de mediu, unde ei menționează "la finalizarea lucrărilor se va solicita autorizația de mediu" sau nimic dacă nu e cazul.

Ce utilaje ai?
Buna ziua,
multumesc de raspuns. Printre codurile CAEN secundare este trecut si cel de "tiparire al ziarelor" dar asta nu inseamna ca o sa am utilaje pentru tiparul offset. Am doar imprimante inkjet si laser. O sa am si imprimante UV si cam atat. Celelalte echipamente de finisat hartia (capsatoare, ghilotine, masini de biguit,perforat etc.) nu necesita asa ceva. Acum astept raspunsul primariei. Intre timp am vorbit cu cineva care mi-a spus ca autorizatia de mediu se mai cere doar in cazul firmelor cu echipamente numeroare (peste 50) din aceeasi categorie. Deci nu e cazul la mine.

#6
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Numărul echipamentelor nu are absolut nici o relevanță.

Necesitatea autorizației e dată de codurile CAEN, activitățile desfășurate. Unde sunt observații, precum la 2222, e condiționată de respectivele limite/condiții. Dacă nu sunt alte observații în Ord. 1798/2007, se autorizează activitatea în sine, indiferent de modul în care o faci sau câte echipamente ai.
Legal, tu nu poți desfășura activitatea de tipărire a ziarelor fără autorizație de mediu.

Procesul de autorizare e simplu și te costă doar 500 de lei. Desfășori activități care necesită autorizare fără, aștepți să se sesizeze Garda de Mediu, să te amendeze (e amendă penală la asta), să-ți închidă activitatea și o obții atunci. Și atunci o să-i și ai pe cap, în general vin mai des în primii ani dacă ai avut probleme de genul.

Cazurile cu > 50 echipamente sunt câteva, la textile. Nu e cazul aici.

Întreabă APM-ul, că ei sunt cel mai în măsură să-ți spună ce trebuie să faci.

#7
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013

View PostSmurfK, on 29 octombrie 2017 - 18:19, said:

Numărul echipamentelor nu are absolut nici o relevanță.

Necesitatea autorizației e dată de codurile CAEN, activitățile desfășurate. Unde sunt observații, precum la 2222, e condiționată de respectivele limite/condiții. Dacă nu sunt alte observații în Ord. 1798/2007, se autorizează activitatea în sine, indiferent de modul în care o faci sau câte echipamente ai.
Legal, tu nu poți desfășura activitatea de tipărire a ziarelor fără autorizație de mediu.

Procesul de autorizare e simplu și te costă doar 500 de lei. Desfășori activități care necesită autorizare fără, aștepți să se sesizeze Garda de Mediu, să te amendeze (e amendă penală la asta), să-ți închidă activitatea și o obții atunci. Și atunci o să-i și ai pe cap, în general vin mai des în primii ani dacă ai avut probleme de genul.

Cazurile cu > 50 echipamente sunt câteva, la textile. Nu e cazul aici.

Întreabă APM-ul, că ei sunt cel mai în măsură să-ți spună ce trebuie să faci.
Cand spuneti ca procesul de obtinere a acesteia este simplu, la ce va referiti? Din cate m-am uitat eu sunt o sumedenie de documente de completat si obtinut.

Quote

- Cerere pentru eliberarea autorizaţiei de mediu;
- Fişa de prezentare şi declaraţie Anexa 2 din OM nr. 1798/2007;
- Dovada că a făcut publică solicitarea prin cel puţin una dintre metodele de informare prevăzute în anexa nr.3;
- Plan de situaţie şi plan de încadrare în zonă a obiectivului;
- Procesul-verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse prin acordul de mediu întocmit potrivit Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 860/2002*) pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi de emitere a acordului de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent, după caz;
- Formularul de înregistrare prevăzut în tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, însoţit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activităţii grădinilor zoologice, acvariilor publice şi centrelor de reabilitare şi/sau îngrijire, după caz.
Iar fisa de prezentare arata in felul urmator:
Attached File  fisa de prezentare CU citat cod penal autorizatie de mediu.doc   70K   2 downloads
Nu mi se pare deloc usor de completat aceasta fisa. Nu de acea suma de bani imi fac probleme. Ci de completarea acestei fise in mod adecvat.

Edited by mihai_costea, 29 October 2017 - 19:47.


#8
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View Postmihai_costea, on 29 octombrie 2017 - 19:45, said:

Cand spuneti ca procesul de obtinere a acesteia este simplu, la ce va referiti? Din cate m-am uitat eu sunt o sumedenie de documente de completat si obtinut.

Fișa de prezentare și declarație, cererea, dovada plății taxei și anunțul public, se depunde documentația, pe hârtie și format electronic (în SIM). Vin la amplasament, fac un PV de verificare a amplasamentului, unde verifică dacă ce ai notat în fișa de prezentare și declarație coincide cu ce e în teren.

Pe urmă, primiți un îndrumar, unde, cam asta vi se cere:
- CUI;
- Act prorpietate;
- Certificat constatator în baza Legii 359/2004, art. 17;
- Contracte salubrizare;
- Contracte de preluare a deșeurilor reciclabile (dacă e cazul);
- Contract alimentare cu apă/evacuare ape uzate (presupun că aveți acces la utilități). Dacă nu e acces și faceți puț forat și fosă, e posibil să vă ceară notificarea de punere în funcțiune a puțului. În cazul ăsta ați mai avea cheltuieli cu documentația.

Fișa de prezentare și declarație o completezi după cum te pricepi. Nu există "mod adecvat". Cât timp scrii ce e și pe teren, nu poți greși. Dacă nu au suficiente date, le vor cere în îndrumar, vor discuta cu tine. Când ajungi în etapa aia dă-mi un PM și te ajut cu fișa. Poți căuta pe google "autorizație mediu" și vezi cum arată o autorizație. Datele alea îi interesează să le regăsească în fișă. Capacitate de producție, scule, echipamente, dotări, consumabile (cantități), deșeuri, ape, în mare. La deșeuri e mai complicat puțin, trebuie să te gândești bine ce deșeuri generezi, să le codifici cf. HG 856, să estimezi niște cantități și să scrii modul de eliminare/valorificare.
Nu e documentație tehnică. E o fișă care, în mod normal, se întocmește de beneficiar și se ia cu titlu de declarație. Tu declari că faci activitatea conform celor scrise. Atâta tot.

Adică nu mi se par multe. Contractele se fac gratuit, certificatul constatator de la Registrul Comerțului e câțiva lei. E o zi sau două de umblat, dar nu sunt chestii complicate. E bine să discuți cu cei de la reglementări din cadrul APM și să urmezi ce zic ei. Ei nu sunt organ de control, nu te poți duce la ei și pleca cu amenzi sau alte nebunii, la fel și când vin să verifice, sunt cooperativi, în general. Ei se ocupă strict de reglementare. Nu știu de unde ești, dar cel puțin pe unde am avut eu treabă, Călărași, Ialomița și București, toți au fost comunicativi, n-au fost probleme.

#9
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Inca o intrebare as avea. Pot face acest lucru doar in momentul in care am toate echipamentele? Sau e de ajuns sa le descriu in fisa chiar daca inca nu mi-au ajuns. O sa vina pe comanda in 2-3 luni unele din ele. In principiu vreau sa incep activitatea si fara acelea.

#10
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Dacă ai factură și e plătită, nu cred că au ce să zică. Tu spune-le și vezi ce zic. Oricum e bine să te duci la ei în prealabil, să-ți dea formatul anunțului public și contul în care să faci plata dacă n-au casierie. Eventual dacă au preferințe la cum să le dai documentele. Unii folosesc SIM-ul, alții nu, unii le vor pe toate de la început, alții merg cum am zis, în două etape, cu îndrumar, depinde cum lucrează APM-ul de la tine.

Teoretic, se autorizează ce-i pe teren, iar când îți vin celelalte echipamente faci revizuire (250 lei), doar depui autorizația în original și fișa de prezentare și declarație, la care adaugi noile echipamente, iar ei ți-o eliberează pe cea revizuită în câteva zile. Dar ce echipamente ai tu, nu cred că au ce probleme să aibă.

Apropo, când vorbim de echipamente, vorbim în primul rând de partea de ziare, că aia autorizezi. Adică dacă mai aștepți tu știu eu ce fotocopiator și calculatoare, nu interesează pe nimeni, pe-alea nici nu le treci în fișă. Doar cele care sunt cumva implicate în activitatea care se autorizează.

Ca o completare. Tu autorizezi doar treaba cu ziarele.

1811 Tipărirea ziarelor
Această clasă include de asemenea:
-tipărirea altor publicaţii periodice care apar de cel puţin patru ori pe săptămână

Restul, ce intră pe 1812, Alte activități de tipărire, fotocopiere și imprimare computerizată, le poți desfășura fără autorizația de mediu, doar cu cea de la Registrul Comerțului sau Primărie, dacă e cazul. Adică tu poți începe lucrul fără să ai autorizația de mediu, dar dacă vrei să faci ziare, ar trebui s-o obții. Asta poate fi când îți vin utilajele, dacă n-ai avea nevoie până atunci.

#11
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013

View PostSmurfK, on 30 octombrie 2017 - 00:28, said:

Dacă ai factură și e plătită, nu cred că au ce să zică. Tu spune-le și vezi ce zic. Oricum e bine să te duci la ei în prealabil, să-ți dea formatul anunțului public și contul în care să faci plata dacă n-au casierie. Eventual dacă au preferințe la cum să le dai documentele. Unii folosesc SIM-ul, alții nu, unii le vor pe toate de la început, alții merg cum am zis, în două etape, cu îndrumar, depinde cum lucrează APM-ul de la tine.

Teoretic, se autorizează ce-i pe teren, iar când îți vin celelalte echipamente faci revizuire (250 lei), doar depui autorizația în original și fișa de prezentare și declarație, la care adaugi noile echipamente, iar ei ți-o eliberează pe cea revizuită în câteva zile. Dar ce echipamente ai tu, nu cred că au ce probleme să aibă.

Apropo, când vorbim de echipamente, vorbim în primul rând de partea de ziare, că aia autorizezi. Adică dacă mai aștepți tu știu eu ce fotocopiator și calculatoare, nu interesează pe nimeni, pe-alea nici nu le treci în fișă. Doar cele care sunt cumva implicate în activitatea care se autorizează.

Ca o completare. Tu autorizezi doar treaba cu ziarele.

1811 Tipărirea ziarelor
Această clasă include de asemenea:
-tipărirea altor publicaţii periodice care apar de cel puţin patru ori pe săptămână

Restul, ce intră pe 1812, Alte activități de tipărire, fotocopiere și imprimare computerizată, le poți desfășura fără autorizația de mediu, doar cu cea de la Registrul Comerțului sau Primărie, dacă e cazul. Adică tu poți începe lucrul fără să ai autorizația de mediu, dar dacă vrei să faci ziare, ar trebui s-o obții. Asta poate fi când îți vin utilajele, dacă n-ai avea nevoie până atunci.
Pe certificatul constatator, cel primit dupa inregistrarea punctului de lucru, am trecute urmatoarele coduri caen:
1811 - Tiparirea ziarelor
1812 - Alte activitati de tiparire n.c.a. (CODUL CAEN DE BAZA)
1813 - Servicii pregatitoare pentru pretiparire
1814 - Legatorie si servicii conexe
4762 - Comert cu amanuntul al ziarelor si articolelor de papetarie, in magazine specializate
5812 - Activitati de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese si similare
5813 - Activitati de editate a ziarelor
5814 - Activitati de editate a revistelor si periodicelor
5819 - Alte activitati de editare
7311 - Activitati ale agentiilor de publicitate

Ca sa fiu sincer n-o sa tiparesc ziare, cel putin nu offset. In schimb am tiparit digital (pe imprimanta cu toner cmyk) niste meniuri pe o hartie asemanatoare ziarului. Tot pentru acestia si niste flyere pe aceeasi hartie. Aceste coduri caen sunt trecute pentru a fii acoperit total. In schimb se pare ca m-am incurcat mai mult decat trebuia.
Dupa cum v-am spus, altceva decat tiparit digital (inkjet, cmyk, uv) si operatiunile de legatorie si finisare de hartie, nu fac.
Am impresia ca in cererea pentru autorizatia de functionare, am trecut si acel cod caen 1811 - tiparirea ziarelor. In acest caz, pentru a nu da niste bani degeaba si a nu ma complica degeaba in definitiv, daca cer celor de la primarie reformularea cererii si nu mai trec acel cod. Ar fi ok? Pentru ce fac eu nu am nevoie de autorizatie de mediu, dar fiind nou si nestiind cum sta treaba am facut greseala asta.
Va multumesc.

#12
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Nu contează hârtia, după cum vezi, ci periodicitatea. Ziarul fiind "publicaţe periodica care apar de cel puţin patru ori pe săptămână". Cât timp nu tipărești cotidian, n-ai ce să cauți pe codul ăla. Poți tipări inclusiv gazete sau ziare periodice, care apar săptămânal, intri tot pe 1812.

1812 Alte activităţi de tipărire n.c.a.
Această clasă include:
-tipărirea  revistelor şi a altor publicaţii periodice, care apar mai rar de patru ori pe săptămână
-tipărirea de cărţi şi broşuri, partituri şi manuscrise muzicale, hărţi, atlase, afişe, cataloage publicitare, prospecte şi alte tipărituri publicitare, timbre poştale şi fiscale, bilete de bancă, cecuri  şi alte titluri fiduciare, carduri, albume, agende, calendare şi alte imprimate comerciale, produse de papetărie personalizate şi alte imprimate, tipărire efectuată cu ajutorul presei de tipar înalt, a offset-ului, a fotogravurii, a imprimării flexografice, serigrafice şi a altor prese de tipărit, maşini de multiplicat, imprimante de calculator, maşini de tipărit in relief, inclusiv maşini de tipărire rapida
-tipărirea direct pe suport textil, pe material plastic, pe sticlă, metal, lemn si ceramică
Materialul tipărit poseda dreptul de reproducere (copyright).
Această clasă include de asemenea:
-tipărirea de etichete şi plăcuţe metalice prin litografiere, gravare, tipărire flexografică, şi alte metode
Aceasta clasă exclude:
-imprimarea  materialelor textile şi a articolelor de îmbrăcăminte, vezi 1330
-fabricarea articolelor de papetărie (agende, registre, registre de conturi, formulare comerciale, etc) atunci când informaţia tipărită nu este principala caracteristică, vezi 1723
-activităţi de editare, publicare, vezi 581


Acum sincer, habar n-am cum merge treaba la primărie. Dacă ei îl autorizează, nu ești obligat să și lucrezi pe el. Îl poți lăsa autorizat de ei, dar nu poți face ziare fără autorizația de mediu. Dacă ei îți condiționează eliberarea autorizației de cea de la mediu, atunci îl scoți.

În general, din câte știu, autorizațiile se dau individual. Adică fiecare instituție autorizează partea ei, nefiind condiționată de altă instituție. Cum e și Registrul Comerțului. Ei au spus că sunt de acord ca tu să desfășori activitățile. Mai departe, unele dintre ele sunt condiționate de alte autorizații, dar nu-i interesează pe ei, din punctul lor de vedere îndeplinești condițiile. S-ar putea să fie la fel și la primărie. Caz în care rămâi cu el autorizat, dar nu lucrezi pe el. Dacă o să găsești peste un an, doi, să tipărești un ziar, obții atunci autorizația de mediu.

Edited by SmurfK, 30 October 2017 - 19:07.


#13
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Am inteles cum functioneaza acum. In acest caz nu are ce cauta acel cod acolo atata timp cat n-o sa fac aceasta operatiune. In cazul in care imi cer autorizatia, renunt la cod.
Va multumesc!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate