Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Suzuki SX4 S-cross 1.4T AT Luxus

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#1
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006
Daca tot n-am mai scris de mult in celelalte jurnale pe care le aveam pe aici, zic sa deschid unul nou, ca merita si masina asta Posted Image.

De vreo 2 ani ma tot gandeam la un SUV compact, 4x4, benzina, cutie automata, 20-25K E, preferabil nou, insa nu era o necesitate, ci mai mult ma saturasem de cutie manuala si de motoarele pe benzina aspirate care nu-mi mai faceau placere sa le conduc (Clio 3 1.6 prin oras, Mondeo 4 2.0 concedii)

Cam la 2 luni faceam cate un test drive, insa nimic nu prea ma convingea sa dau atatia bani:

- Kadjar - a fost prima alegere, pt ca imi placea cum arata, iar faptul ca mai cumparasem 2 Renault-uri de la ei, ma ajuta sa obtin un discount bun; totusi, motorasul de 1.2 benzina nu m-a convins, ca sa nu mai zic ca nu le puteam avea pe toate: 4x4 + AT + benzina, asa ca am trecut la urmatorul
- Qashqai - aici aveam motorul de 1.6T, care imi placea cum trage, masina foarte ok la interior/exterior, dar bineinteles, la fel ca la Renault, nu puteam sa combin cele 3 lucruri de mai sus
- Tiguan - mi-a placut cum merge, cred ca are cea mai buna tinuta de drum din clasa, insa interiorul nu-mi placea deloc cum arata, chiar daca era de o calitate foarte buna; deasemenea, daca puneam pe ea tot ce voiam, cam depaseam bugetul si nu prea mi se parea ca merita efortul
- Kuga - a fost a 2-a alegere, la fel ca in cazul Renault, avem 2 masini luate de la ei, discount bun, insa interiorul nu-mi place sub nicio forma, mi se pare ca da spre kitch, si totodata, parca nu m-a convins la test drive, mi se parea greoaie; la fel zecile de review-uri erau neconvingatoare
- CX5, CX3 - primul scump, al 2-lea cam mic, dar oricum aveau doar motorul de 2.0 aspirat, pe care-l am pe Mondeo si nu mi se pare cine stie ce
- Sportage - din pacate singurul motor decent pe benzina (1.6T) nu-l puteam pune decat in varianta GT Line, care mi se parea destul de rigida pt drumurile noastre (jante 19", suspensiile setate spre sport), destul de inconfortabila
- Tucson - la fel ca mai sus


Oricum, dintre toate, ultimele 2 ramasesera in cursa si ma mai uitam cateodata daca a aparut vreo promotie, pana cand am vazut o reclama la noul SX4 S-Cross, care habar n-aveam ce e. Mi-a placut din start cum arata (stiu, multi zic ca e hidoasa grila aia), si am intrat pe site sa vad ce si cum. Site-ul arata de parca era facut acum 20 de ani (cred ca s-ar fi incarcat bine pe dial-up Posted Image ), am ajuns cu greu la ce cautam. Am vazut specificatiile si pretul de 23,5K E full, cu toate dotarile pe care le voiam am sunat la reprezentanta pt test drive. Facut test drive, placut, citit zeci de review-uri, dat avans si 3 luni mai tarziu aveam masina.

M-au intrebat mai multi de ce nu am luat Vitara, care chiar daca arata mai bine are cateva minusuri:
- mai slab insonorizata, nu ca Sx4 ar fi o campioana la asa ceva
- spatiu mult mai mic in spate si portbagaj
- materiale mai slabe in interior (nici SX4 nu e vreo masina premium, insa mai are ici colo un plastic moale)
- suspensiile mai galagioase la trecerea peste diverse

Acum cate ceva despre masina (am vreo 3000 KM cu ea), o sa incep cu plusurile:

- motorul 1.4T m-a impresionat de la test drive, face masina mai agila decat SUV-urile pe benzina testate de mine mai sus, cu motoarele de 1.6T; e adevarat, SX4 are 1300kg, celelalte de la 1600 in sus
  (in specificatiile oficiale masina are niste timpi destul de modesti (de ex 0-100 10.2s), insa in realitate tinde sa scoate cu vreo 1,5 - 2s mai putin - sunt multe video-uri pe youtube care confirma, dar ca fost utilizator de Clio Sport si fan liniute acum 15 ani, nu m-am abtinut sa nu o testez si eu Posted Image ; a nu se intelege ca mi-am luat masina pt liniute, sau ca a fost vreunul  din motivele pt care am ales-o)
- masina are punte rigida pe spate si ma asteptam sa fie cam aiurea la condus mai alert, insa am fost placut susrprins ca pt un mini SUV se mentine destul de bine pe virajele luate mai tare, dand senzatia de hatchback normal
- cutia nu este dublu ambreiaj, ci AT clasica, insa e mare diferenta fata de cum imi aminteam eu cutiile automate, cand dadeai kickdown, mai asteptai 2s si apoi dadea si ea inferioara; pe modul Auto este decenta, iar pe Sport chiar poti conduce sportiv; daca nici asa nu-ti place o poti pune in modul manual si schimba din padele
- 4x4 - evident nu este o masina de offroad, insa am avut ocazia sa o bag pe niste drumuri unde nu puteam trece niciodata cand ploua cu 4x2 si si-a facut treaba foarte bine (pe modul Auto mai greu, insa pe Snow/Mud a trecut fara probleme)
- dotarile - ACC-ul face toti banii, pacat ca nu avem mai multe autostrazi sa beneficiez calumea de el
   - RBS-ul e eficient in 90% din situatii, insa cateodata mai tipa din senin si are impresia ca intru in ala din fata (bine macar ca nu mi-a franat pana acum, ci doar a tipat)
   - trapa panoramica e destul de misto, se deschide pana la locurile din spate, aproape ca iti da senzatia de cabio Posted Image
   - Apple Carplay merge foarte ok, astept sa mai bage si ei alte aplicatii, cum ar fi Waze sau Google Maps, insa am observat ca si Maps-ul de la Apple e decent
   - farurile cu led lumineaza foarte bine

Chestii negative:
- materialele interioare sunt in general tari, chiar daca bine/solid prinse, insa din punctul de vedere al calitatii sunt sub cele din SUV-urile de mai sus
- insonorizarea este okish, insa la fel, mai slaba decat la concurenta
- display-ul dintre ceasurile de bord este cam la nivelul celor din anul 2010
- trapa ia vreo 4-5cm din inaltimea plafonului, asa ca cei inalti au o mica jena la freza pe locurile din spate Posted Image

Dintre negativele de mai sus nu pot spune ca ma deranjeaza vreunul foarte tare si inteleg ca astea au facut sa tina masina cu 4-5000E mai ieftina decat concurenta, ceea ce mie mi se pare un foarte bun raport calitate-dotari/pret.

Attached Files



#2
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Sportage putea-i avea si fara jante de 19. Daca doar asta te-a deranjat la ea.

Sa o stapanesti sanatos! Ai dreptate, e naspa rau botul ala.

#3
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
S-o stapanesti sanatos!
Cateva remarci.
Puntea spate nu e rigida ci punte H (semirigida) ca la Clio sau Megane. Punte rigida e la VW Caddy de exemplu.
Cutia este robotizata cu dublu ambreiaj. Cutie clasica e doar pe 1.6 benzina.
Ma gandeam si eu la Suzuki (Vitara ce-i drept) dar, avand la fel ca tine si o masina frantuzeasca (eu PSA) si fiind obisnuit cu protectia la coroziune si vopsirea caroseriei facute cu simt de raspundere, mi s-a parut inacceptabil ce am aflat despre aspectele astea doua. Hai, partea cu vopseaua, treaca-mearga dar protectia slaba impotriva coroziunii mi se pare inacceptabila. Asta la Vitara. Si nu halesc povestea cu vopseaua ecologica.  Toate au vopsea ecologica de mai bine de 10 ani si nu am auzit de povesti horror decat la unele masini. Nu stiu SX4 cum se prezinta. Sper sa fie mai ok, fiind dintr-o clasa superioara.

Edited by underb, 14 October 2017 - 13:33.


#4
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006

View Postarab, on 14 octombrie 2017 - 13:29, said:

Sportage putea-i avea si fara jante de 19. Daca doar asta te-a deranjat la ea.

Sa o stapanesti sanatos! Ai dreptate, e naspa rau botul ala.

Merci!
Acum un an cand am facut ultimul test drive era asa: 1.6T il puteam pune doar pe GT Line, iar echiparea asta venea standard cu jante de 19" si suspensii mai tari.
Oricum, intre 26K E cat era Sportage-ul cu tot ce voiam eu pe ea si reducerile aferente si cei 20,5K E cat am dat pe SX4, ma bucur ca am facut alegerea asta (chiar daca prima e o masina mai "premium" ca sa zic asa)

View Postunderb, on 14 octombrie 2017 - 13:31, said:

S-o stapanesti sanatos!
Cateva remarci.
Puntea spate nu e rigida ci punte H (semirigida) ca la Clio sau Megane. Punte rigida e la VW Caddy de exemplu.
Cutia este robotizata cu dublu ambreiaj. Cutie clasica e doar pe 1.6 benzina.
Ma gandeam si eu la Suzuki (Vitara ce-i drept) dar, avand la fel ca tine si o masina frantuzeasca (eu PSA) si fiind obisnuit cu protectia la coroziune si vopsirea caroseriei facute cu simt de raspundere, mi s-a parut inacceptabil ce am aflat despre aspectele astea doua. Hai, partea cu vopseaua, treaca-mearga dar protectia slaba impotriva coroziunii mi se pare inacceptabila. Asta la Vitara. Si nu halesc povestea cu vopseaua ecologica.  Toate au vopsea ecologica de mai bine de 10 ani si nu am auzit de povesti horror decat la unele masini. Nu stiu SX4 cum se prezinta. Sper sa fie mai ok, fiind dintr-o clasa superioara.

Merci!
Nu ma pricep foarte bine, insa asta scrie la specs: Suspensie spate Punte rigidă cu arc elicoidal
Legat de cutie, atat de la dealer, cat si din unele review-uri stiu ca e automata clasica. TCSS (dublu abreiaj) e pe 1.6 diesel. 1.6 benzina nu mai exista pe varianta asta

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ar fi ciudat ca Vitara sa aiba dublu ambreiaj si SX4 automata clasica.
Puntea e 100% semirigida (H). Am vazut-o cu ochii mei.

#6
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme!

Consider ca ai facut o alegere foarte buna. In acest moment , Suzuki ofera cel mai bun / ideal raport pret / dotari si de ce nu si calitate. As alege oricand o japoneza sau asiatica in detrimentul unei europene. Masinile europene ofera putin pe bani multi , parerea mea. De curand am trecut si eu in tabara Suzuki dar cu un Baleno aspirat 1.2  full option de care sunt foarte multumit , am 1500 km cu ea pana acum. Consum de 5.2% numai oras pana acum , dotari , confort , tehnologie la zi si toate astea intr-un pret de bun simt. Personal sunt multumit. Si la mine tiuie RBS si mi-a franat de multe ori pana acum , uneori mai slabut alteori mai brusc chiar daca eram constient de situatie , a reactionat mai rapid decat mine. Desi , intr-o singura situatie pot spune ca mi-a fost chiar folositor si m-a salvat sa-l trosnesc pe un idiot in spate care nici el nu stie de ce a franat brusc. Pe de alta parte daca fac depasiri la limita si sunt perfect constient de situatie si am timp sa fac depasirea chiar daca putin la limita , RBS tiuie si chiar franeaza , moment in care din cauza acestui sistem pot intra in obstacolul sau auto din fata mea ca ma opreste din avant / viteza. Cu toate astea , se poate dezactiva sau sa-i maresti distanta de reactie.

Ca minusuri pana acum : - intradevar calitatea plasticului la interior este indoielnica , nu cum ar trebui sa fie , pe drumurile neasfaltate , unde sunt trepidatii sau care lasa de dorit se aud mici paraituri si greierasi dar care sunt acoperiti cu succes de sistemul audio la un nivel redus. Se poate trai cu asta numai sa nu avanseze in timp....

- problema din punct de vedere al costurilor si comoditatii legat de senzorii de presiuni anvelope. Dar din ce am inteles este lege data ca toate auto noi sa beneficieze de acesti senzori ( sunt ca ABS sau airbagurile) deci toate astea noi au asa. Oricum este o problema nu chiar de lepadat , o sa vezi.

In final , fa-i reviziile ( ulei , filtre) la 10.000 km / an maxim , nu te lua dupa altii chiar daca iesi mai ieftin o idee si te asteptam cu un jurnal de bord pe forumul Suzuki daca nu cumva esti deja pe acolo.

#7
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Mie mi se pare reusit botul masinii.

#8
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006

View Postunderb, on 14 octombrie 2017 - 14:04, said:

Ar fi ciudat ca Vitara sa aiba dublu ambreiaj si SX4 automata clasica.
Puntea e 100% semirigida (H). Am vazut-o cu ochii mei.

La punte nu te contrazic, nu am vazut-o, si chiar daca as vedea-o nu as stii sa zic de care e :)

La cutie uite ce spune si in review-ul de la Vitara tipul de la Turatii (valabil de fapt, la toate masinile Suzuki unde este perechea asta - 1.4T + AT):
http://www.turatii.r...jet-at-allgrip/

Si, surpriza, era varianta cu motor 1.4l Boosterjet imperecheat cu automata cu convertizor de cuplu, Aisin, 6 trepte

Asta nu e automata clasica? Poate ne lumineaza cineva care se pricepe :)

View Posteolianu, on 14 octombrie 2017 - 14:36, said:

Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme!


Multumesc la fel! Si pt sfaruri!

View Postmariovrs, on 14 octombrie 2017 - 18:08, said:

Mie mi se pare reusit botul masinii.

Iti dai seama ca si mie, altfel n-o luam :). Insa reactiile sunt asa:
- ce agresiv/suparat/marfa arata
- ce hidosenie/oribilitate/etc. de grila/bot

#9
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014
E automata cu convertizor de cuplu. Si pe Vitara si pe SX4, la toate motorizarile pe benzina.

Cu dublu ambreiaj (TCSS au botezat-o) exista pe Vitara si SX4 1.6 diesel.

Si felicitari pentru masina. E foarte bun raportul calitate/pret, plus ca ai cateva chestii (ca pilot automat adaptiv) care nu se gasesc nici pe masini mult mai scumpe.

Edited by tatalor51, 15 October 2017 - 16:17.


#10
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006
Merci frumos pt urari!
Deci intelesesem eu bine ca e automata "clasica".

Dap, ACC-ul face condusul mult mai confortabil, singura nemultumire e ca, atunci cand esti pe Sport, acceleratiile sunt destul de violente. De fapt, nu e o nemultumire de-ale mele, ci mai mult pasagerii se plang. Daca pun CC la 140, intra cineva pe banda mea si merge cu 100, masina pune frana, dupa care, cand se elibereaza banda brusc, retrogradeaza astfel incat sa fie pe la 5000rpm, moment in care te baga in scaun :). Chestia asta nu se intampla daca sunt pe Auto.

#11
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,856
  • Înscris: 28.11.2001
Cum ti se pare directia? Iti ofera ceva feedback sau e moale, fara sa spuna nimic?

#12
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006
Slabut feedback-ul, insa la multe masini e asa acum si mi se pare mult mai confortabil in oras. Chiar daca la cele cu "problema" asta volanul se intareste dupa o anumita viteza, diferenta este destul de mica.

Daca e sa-l compar cu masinile din ograda, e mai ok decat la Clio 3, insa mai slab decat la Mondeo 4. Nu pot sa zic ca ma deranjaza neaparat, mai ales pt ca merg 80% in oras cu ea.

#13
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,856
  • Înscris: 28.11.2001
Ok, mersi. Mi se confirma ce am simtit eu.

#14
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006
Cu placere! Daca nu cumva te confund, tu parca dadusei comanda si apoi ai renuntat la ea din cauza asta, nu?

#15
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,774
  • Înscris: 23.09.2005
felicitari pt achizitie.
SX4 a fost si la mine pe lista, dar am vrut ceva putin mai mare si in interior si la portbagaj.
Pana la urma am luat Sportage 1.6T cu jante pe 17 :), din ianuarie au posibilitatea sa pui motorul de 1.6T si pe Style.
Oricum daca e ok spatiul din masina pt nevoile tale, atunci e un best buy.

#16
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
S-o stapanesti sanatos !
Referitor la comparatia dintre SX4 si Vitara , eu am ales Vitara pentru ca spatiul in habitaclu pe locurile din fata este mai aerisit geamurile usilor din fara fiind aproape drepte fara curbura spre plafon ca la SX4 ( in care m-am simtit putin " apasat " ) . Intr-adevar SX4 castiga la volumul portbagaj . In final e chestie de necesitati si binenteles de gusturi care nu pot fi comparate . Botul la Vitara il consider mai frumos dar asta nu inseamna ca botul lui SX4 este urat .
Oricum iti doresc s-o plimbi multi km fara probleme !

#17
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,856
  • Înscris: 28.11.2001

View Postherculane, on 16 octombrie 2017 - 09:12, said:

Cu placere! Daca nu cumva te confund, tu parca dadusei comanda si apoi ai renuntat la ea din cauza asta, nu?
Da, eu sunt si acu caut sa vad daca am simțit bine atunci.
Sa o porți multi kilometri fara probleme.

#18
herculane

herculane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,982
  • Înscris: 01.02.2006

View Postrelu_24, on 16 octombrie 2017 - 09:33, said:

felicitari pt achizitie.
SX4 a fost si la mine pe lista, dar am vrut ceva putin mai mare si in interior si la portbagaj.
Pana la urma am luat Sportage 1.6T cu jante pe 17 Posted Image, din ianuarie au posibilitatea sa pui motorul de 1.6T si pe Style.
Oricum daca e ok spatiul din masina pt nevoile tale, atunci e un best buy.

Multumesc la fel!
Spatiul este okish, ca sa zic asa. Daca am neaparata nevoie de spatiu mai mult, o sa folosesc Ford-ul. Oricum, pe mine ma ajuta mult dimensiunile masinii in locurile in care merg/parchez.

Se putea configura si cu 4x4 si AT in echiparea Style?

View PostBaxon, on 16 octombrie 2017 - 09:53, said:

S-o stapanesti sanatos !
Referitor la comparatia dintre SX4 si Vitara , eu am ales Vitara pentru ca spatiul in habitaclu pe locurile din fata este mai aerisit geamurile usilor din fara fiind aproape drepte fara curbura spre plafon ca la SX4 ( in care m-am simtit putin " apasat " ) . Intr-adevar SX4 castiga la volumul portbagaj . In final e chestie de necesitati si binenteles de gusturi care nu pot fi comparate . Botul la Vitara il consider mai frumos dar asta nu inseamna ca botul lui SX4 este urat .
Oricum iti doresc s-o plimbi multi km fara probleme !

Multumesc la fel!

Dap, si mie imi place mai mult cum arata botul la Vitara. Imi pare rau ca n-au scos un Grand Vitara nou, cred ca ar fi fost ideal - sa arate ca Vitara si sa fie putin mai mare.

View Postpetman, on 16 octombrie 2017 - 10:49, said:

Da, eu sunt si acu caut sa vad daca am simțit bine atunci.
Sa o porți multi kilometri fara probleme.

Multumesc!
Ti-ai luat altceva pana la urma?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate