Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
CCR: Tudorel Toader dă dreptate Liviei Stanciu: deciziile CCR sunt obligatorii, dar nu în integralitatea lor
Last Updated: Oct 24 2017 18:06, Started by
unbrutus
, Oct 14 2017 11:44
·
0
#37
Posted 20 October 2017 - 15:50
Krystina, on 19 octombrie 2017 - 18:09, said:
Curtea chiar a obligat legiuitorul sa reglementeze pragul valoric prin considerentele de la paragraful 56 din Decizia CCR nr. 392/2017: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei și intensitatea vătămării dreptului sau interesului legitim rezultate din comiterea faptei în cuprinsul normelor penale referitoare la infracţiunea de abuz în serviciu, pasivitatea acestuia fiind de natură să determine apariţia unor situaţii de incoerenţă şi instabilitate, contrare principiului securităţii raporturilor juridice în componenta sa referitoare la claritatea şi previzibilitatea legii.” Pana la Decizia nr. 392/2017, judecatorii care au judecat abuzul in serviciu, inclusiv judecatori de la ICCJ, n-au considerat, in urma Deciziei nr. 405/2016, ca abuzul in serviciu este neconstitutional fara prag valoric. Mai mult, nici judecatori CCR, dintre cei care care au fost judecatori la Curte cand s-a pronuntat Decizia nr. 405/2016, nici macar ei nu au considerat ca in urma Deciziei 405/2016 trebuie pus prag valoric. - Tudorel Toader (fost judecator CCR): "Avem în acel proiect de lege şi propunerea de modificare a abuzului în serviciu, actualul 297 din Codul Penal, şi nu voi stabili niciun prag. Nici maxim, nici minim. Eram judecător la Curte, sunt membru în Comisia de la Veneţia, dar legiuitorul naţional trebuie să respecte legea fundamentală. Legea fundamentală spune că constituie abuz fapta funcţionarului şi acolo nu se referă la un prag.” - Petre Lăzăroiu (judecator CCR): ”Nu s-a întâmplat absolut nimic, nu e afectat absolut nimic. Se judecă şi se constată de către judecător că actul a fost întocmit cu încălcarea legii sau dimpotrivă”. Deci e cum spune Livia Stanciu, prin considerentele Deciziei nr. 392/2017, CCR a obligat legiutorul sa puna prag valoric, desi CCR trebuia sa se rezume doar la considerentele care sustineau solutia de inadmisibilitate. Chiar daca sint multe cuvinte, nu sint de loc complicate de cititi. adevarat ca nefiind un hashtag o lozinca si un cliseu vor da dureti de cap. Quote
din consideratiunile 392 / 2017 Ţinând seama de cele expuse, Curtea reţine că, încă din data de 8 iulie 2016, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei Curţii Constituţionale nr. 405 din 15 iunie 2016, în sarcina legiuitorului primar sau delegat s-a născut obligaţia de a reglementa valoarea pagubei şi gravitatea vătămării rezultate din comiterea faptei de „abuz în serviciu”, cu aplicarea principiului „ultima ratio”, astfel cum acesta a fost dezvoltat în doctrină şi jurisprudenţă (inclusiv cea a Curţii Constituţionale). Dezvoltând raţionamentul juridic pe care s-a întemeiat soluţia pronunţată în decizia menţionată, Curtea a considerat că delimitarea dintre diferitele forme de răspundere juridică şi răspunderea penală nu poate avea drept unic criteriu tipul actului normativ încălcat în exercitarea atribuţiilor de serviciu, respectiv un act de reglementare primară (lege sau ordonanţă a Guvernului) sau un act normativ administrativ, ci, dimpotrivă, reţinând posibilitatea ca în cazul săvârşirii unei fapte prin încălcarea unei legi sau ordonanţe a Guvernului să poată fi incidenţă atât răspunderea penală, cât şi alte forme de răspundere extrapenală, cum este cea disciplinară, administrativă sau civilă, Curtea a reţinut, drept criteriu suplimentar, gradul de intensitate necesar aplicării unei pedepse penale, respectiv necesitatea existenţei unei anumite valori a pagubei sau a unei anumite gravităţi a vătămării a drepturilor sau intereselor legitime rezultate din comiterea fapte Quote consideratiuni 405 /2016 Curtea constată că, în cadrul acestui raport, Comisia de la Veneţia a considerat că prevederile penale care interzic „abuzul în serviciu”, „folosirea inadecvată a puterilor” şi „abuz de putere” sau infracţiuni similare se găsesc în numeroase sisteme juridice europene, iar Comisia de la Veneţia recunoaşte că poate exista necesitatea pentru asemenea clauze generale [...]. În acelaşi timp, Comisia subliniază că asemenea prevederi penale generale sunt foarte problematice, atât cu privire la cerinţele calitative ale art.7 al CEDO, cât şi la alte cerinţe fundamentale conform principiului statutului de drept, precum pre vizibilitat ea şi securitatea juridică, şi relevă , de asemenea, că acestea sunt în mod special vulnerabile la manevre politice abuzive. Comisia de la Veneţia consideră că prevederile penale naţionale cu privire la „abuzul în serviciu”, „abuz de putere” şi expresii similare trebuie interpretate în sens restrâns şi aplicate la un nivel înalt, astfel încât să poată fi invocate numai în cazuri în care fapta este de natură gravă, cum ar fi, spre exemplu, infracţiuni grave împotriva proceselor democratice naţionale, încălcarea drepturilor fundamentale, subminarea imparţialităţii administraţiei publice ş.a.m. 7 Iunie 2017 Ministerul Justiţiei va stabili un prag valoric "rezonabil" de la care abuzul în serviciu va fi considerat infracţiune. Precizarea a fost făcută, în această dimineaţă, la un post de televiziune, de ministrul Toader Tudorel, ca urmare a deciziei pe care Curtea Constituţională a dat-o, ieri, în cazul excepţiei de neconstituţionalitate invocată de Bombonica Prodana, fosta soţie a preşedintelui PSD, Liviu Dragnea. Din pura curiozitate, in cuvintele domniei voastre, imi puteti indica exact unde pot citi in consideratiunile deciziei 405 /2016 sau 392 /2017 ca CCR obliga leguitorul sa puna prag ? Edited by active95, 20 October 2017 - 15:51. |
#38
Posted 20 October 2017 - 19:43
active95, on 20 octombrie 2017 - 15:50, said:
[...] Din pura curiozitate, in cuvintele domniei voastre, imi puteti indica exact unde pot citi in consideratiunile deciziei 405 /2016 sau 392 /2017 ca CCR obliga leguitorul sa puna prag ? Quote
[...] paragraful 56 din Decizia CCR nr. 392/2017: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei [...] |
#39
Posted 21 October 2017 - 12:51
moftware, on 20 octombrie 2017 - 19:43, said:
Chiar la inceputul comentariului pe care tocmai l-ai citat: Cred ca ti s-a spus de 3(trei) ori pana acum (doar din cate stiu eu) Pai de ce nu ziceti asa dom'le, acu' e clar ca in ciuda faptului ca decizia CCR nr. 392 /2017 spune cu subiect si predicat in cuvinte simple ce pot fi intelese si la grupa mica la gradi ca, citez: CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 297 alin. (1) din Codul penal, excepție ridicată de aceeași autoare în același dosar. ceeace ce face ca Parlamentul sa nu trebuiasca sa armonizeze legea cu decizia, prin consideratiuni la aceasta decizie CCR obliga Parlamentul sa instituie prag. La fel de clar fiind faptul ca in cadrul motivarii unei decizii, consideratiunea ce doar consemneaza un fapt juridic intimplat cu un an de zile in urma obliga Parlamentul sa modifice legea, chiar daca, reiterez, decizia a fost de respingere, ca doar se stie, fiind in lege si mai ales, sint convins, in Constitutie, ca in ciuda unei decizii de respingere, prin consideratiuni CCR poate obliga Parlamentul sa modifice orice, inclusiv respiratu'. E absolut clar si total juridic, ca in momentu' in care tu judecator CCR esti pus sa judeci o exceptie, opinia ta concurenta sa critice decizia de admitere, impreuna cu consideratiunile respective, luata cu un an de zile in urma. Acest lucru nu-i nici pe departe politicianistic, deoarece la momentu' respectiv n-a avut mititica posibilitatea, deci vorba partenerului nostru strategic, nu-i moment mai bun timp ca prezentul. |
#40
Posted 21 October 2017 - 22:05
active95, on 20 octombrie 2017 - 15:50, said:
Chiar daca sint multe cuvinte, nu sint de loc complicate de cititi. adevarat ca nefiind un hashtag o lozinca si un cliseu vor da dureti de cap. Se spune, pe buna dreptate, ca atacul la persoana este apanajul celor fara argumente. Quote ,,Ţinând seama de cele expuse, Curtea reţine că, încă din data de 8 iulie 2016, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei Curţii Constituţionale nr. 405 din 15 iunie 2016, în sarcina legiuitorului primar sau delegat s-a născut obligaţia de a reglementa valoarea pagubei....” Da, CCR spune in Decizia nr. 392/2017 ca urmare a Deciziei nr. 405/2016 s-ar fi nascut obligatia legiuitorului de a reglementa pragul valoric. Dar pentru ca pragul valoric nu a fost reglementat, CCR a obligat legiuitorul sa reglementeze pragul valoric prin Decizia 392/2017: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei...” Este evident ca aceasta obligatia a venit dupa Decizia 392/2017, caci dupa Decizia 405/206, asa cum am aratat, judecatorii instantelor care au judecat in continuare abuzul in serviciu fara prag valoric, inclusiv cei de la Curtea Suprema, nici macar judecatorii CCR, n-au inteles ca trebuie pus prag valoric. Si e firesc ca nu s-a inteles ca legiuitorul ar fi obligat sa reglementeze pragul valoric, pentru ca, potrivit art. 147 din Constitutie, legiuitorul pune in acord legislatia cu deciziile CCR doar cand se constata ca anumite dispozitii din legi sunt neconstitutionale. Or, prin Decizia 405/2016, nu s-a constatat ca art. 297 CP este neconstitutional fara prag valoric. Prin Decizia 405/2016 s-a constatat ca ,,dispoziţiile art. 246 alin.(1) din Codul penal din 1969 şi ale art. 297 alin.(1) din Codul penal sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma „îndeplineşte în mod defectuos” din cuprinsul acestora se înţelege „îndeplineşte prin încălcarea legii”. Quote Curtea constată că, în cadrul acestui raport, Comisia de la Veneţia a considerat că prevederile penale care interzic „abuzul în serviciu”, „folosirea inadecvată a puterilor” şi „abuz de putere” sau infracţiuni similare se găsesc în numeroase sisteme juridice europene, iar Comisia de la Veneţia recunoaşte... Credeam ca s-a inteles: - ,,Raportul (Comisiei de la Veneția) privind relaţia dintre responsabilitatea politică şi penală a miniştrilor se referă, conform titulaturii sale, doar la situaţia miniştrilor.” - ,,Decisivă este natura faptei, iar pragul la care se referă nu este în niciun caz unul financiar.” http://adevarul.ro/n...4d6d/index.html Quote 7 Iunie 2017 Ministerul Justiţiei va stabili un prag valoric "rezonabil" de la care abuzul în serviciu va fi considerat infracţiune. Precizarea a fost făcută, în această dimineaţă, la un post de televiziune, de ministrul Toader Tudorel, ca urmare a deciziei pe care Curtea Constituţională a dat-o, ieri, în cazul excepţiei de neconstituţionalitate invocată de Bombonica Prodana, fosta soţie a preşedintelui PSD, Liviu Dragnea. Exact, asa cum spuneam, pragul valoric urma sa fie legiferat in urma Deciziei nr. 392/2017. Quote Din pura curiozitate, in cuvintele domniei voastre, imi puteti indica exact unde pot citi in consideratiunile deciziei 405 /2016 sau 392 /2017 ca CCR obliga leguitorul sa puna prag ? In mod sigur, considerentele Deciziei nr. 405/2016, CCR nu obliga legiuitorul sa puna prag valoric la abuzul in serviciu. Considerentele de la Decizia nr. 392/2016, paragraful 56, obliga legiuitorul sa puna prag: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei...” Edited by Krystina, 21 October 2017 - 22:16. |
#41
Posted 24 October 2017 - 18:06
Krystina, on 21 octombrie 2017 - 22:05, said:
Se spune, pe buna dreptate, ca atacul la persoana este apanajul celor fara argumente. Din capul locului reiterez ca n-am absolut nici o treaba cu persoana domniei voastre, care sint convins ca in afara de mirobolanta nu exista alt cuvint. Ca ironizez opiniile pe care le exprimati, aia e alta altceva si se spune, pe buna dreptate, ca ironia este un atribut al oamenilor mai inteligenti. Ca de pilda opinia de ma jos: Krystina, on 21 octombrie 2017 - 22:05, said:
Da, CCR spune in Decizia nr. 392/2017 ca urmare a Deciziei nr. 405/2016 s-ar fi nascut obligatia legiuitorului de a reglementa pragul valoric. Dar pentru ca pragul valoric nu a fost reglementat, CCR a obligat legiuitorul sa reglementeze pragul valoric prin Decizia 392/2017: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei...” Este evident ca aceasta obligatia a venit dupa Decizia 392/2017, caci dupa Decizia 405/206, asa cum am aratat, judecatorii instantelor care au judecat in continuare abuzul in serviciu fara prag valoric, inclusiv cei de la Curtea Suprema, nici macar judecatorii CCR, n-au inteles ca trebuie pus prag valoric. Si e firesc ca nu s-a inteles ca legiuitorul ar fi obligat sa reglementeze pragul valoric, pentru ca, potrivit art. 147 din Constitutie, legiuitorul pune in acord legislatia cu deciziile CCR doar cand se constata ca anumite dispozitii din legi sunt neconstitutionale. Or, prin Decizia 405/2016, nu s-a constatat ca art. 297 CP este neconstitutional fara prag valoric. Prin Decizia 405/2016 s-a constatat ca ,,dispoziţiile art. 246 alin.(1) din Codul penal din 1969 şi ale art. 297 alin.(1) din Codul penal sunt constituţionale în măsura în care prin sintagma „îndeplineşte în mod defectuos” din cuprinsul acestora se înţelege „îndeplineşte prin încălcarea legii”. Sint convins ca in momentu' in care se sta strimb si se judeca la fel, indice, pardon, paragraful 56 este citit inainte de paragraful 53, sint convins ca in momentu' in care se citeste , la paragraful 53 ,,Ţinând seama de cele expuse, Curtea reţine că, încă din data de 8 iulie 2016, data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei Curţii Constituţionale nr. 405 din 15 iunie 2016, în sarcina legiuitorului primar sau delegat s-a născut obligaţia de a reglementa valoarea pagubei....” se intelege clar ca nu din 405 data cu un an de zile in urma apare necesitatea institutirii unui prag valoric, ci din 392 care zice: Quote
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 297 alin. (1) din Codul penal, excepţie ridicată de aceeaşi autoare în acelaşi dosar. E clar ca-n bezna ca in ciuda deciziei de respingere, in ciuda art. 147 alin.4 din Constitutie care zice De la data publicării, deciziile sunt general obligatorii şi au putere numai pentru viitor” , in ciuda faptului ca, considerentele deciziilor CCR care sustin solutia enuntata in dispozitiv sint, deopotriva, general obligatorii, clar ca 392 este cea care spune leguitorului ca tre' sa puna prag. Si in momentu' in care se citeste de la coada la cap, asa o suna, cind se citeste de la cap la coada, total anormal desigur, in cuvinte simple se spune ca: Quote
91. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.146 lit.d) şi art.147 alin.(4) din Constituţie, precum şi al art.1-3, al art.11 alin. (1) lit.A.d) şi al art.29 din Legea nr.47/1992, cu unanimitate de voturi, CURTEA CONSTITUŢIONALĂ În numele legii DECIDE: 1. Admite excepţia de neconstituţionalitate ridicată de Bica Alina Mihaela în Dosarul nr.4397/1/2014 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – Secţia penală, Inainte de va obosi in a recicla opinia cretina a lu' daniet vasilica,tin sa va aduc aminte ca in cazu' in care interpretarea era indejuns, n-ar fi existat indice 53, 56 din 392/2017. Krystina, on 21 octombrie 2017 - 22:05, said:
Credeam ca s-a inteles: - ,,Raportul (Comisiei de la Veneția) privind relaţia dintre responsabilitatea politică şi penală a miniştrilor se referă, conform titulaturii sale, doar la situaţia miniştrilor.” - ,,Decisivă este natura faptei, iar pragul la care se referă nu este în niciun caz unul financiar.” http://adevarul.ro/n...4d6d/index.html Cind se formeaza o opinie bazat pe ce zice extraordinaru' avram liviu ce de la pus faianta in baie pina la fizica cuantica le stie pe toate, nicidecum nu doar repeta ca un papagal ce i-a fost trimis de la centrala, asa pare. Altfel, in realitatea cotidiana, cum se poate observa mai sus, decizia 405 a CCR a fost luata cu unanimitate de voturi, ceeace ce face ca opinia exprimata de avram liviu sa fie de un cretinism feroce. Da' chiar si in cazu' in care s-ar pleca de la premiza ca respectivu' raport e doar pt. ministri, de cind restu' de cetateni sint mai cu mot decit ministri ? De cind ceeace s-ar recomanda ministrilor nu poate fi extrapolat si restului de populatie? Probabil de cind percuteaza avram liviu cind ii este apasat butonu'. Ca sa nu mai zic ca doar printr-o miscare brauniana a neuronilor poate fi acceptata "Decisiva este natura faptei, iar pragul la care se refera nu este în niciun caz unul financiar" Abuzul in serviciu definit de 297 zice:"Fapta functionarului public care, în exercitarea atributiilor de serviciu, nu îndeplineste un act sau îl îndeplineste în mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice " Deci cretinule care esti tu cretin (ma refer la avram liviu) pt. a fi acuzat de abuz in serviciu prin fapta ta trebuie sa cauzezi o paguga, iar paguba este definita ca fiind prejudiciu material suferit de o persoana sau cauzat unei persoane. Krystina, on 21 octombrie 2017 - 22:05, said:
Exact, asa cum spuneam, pragul valoric urma sa fie legiferat in urma Deciziei nr. 392/2017. Aici tudorel toader a cam incercat o harneala, facind-o pe niznaiu' vis-a-vis 405, d'aia CCR a simtit nevoia, ca in indice 53, pardon paragraf 53, sa i-o cam dea in pifometru. Krystina, on 21 octombrie 2017 - 22:05, said:
In mod sigur, considerentele Deciziei nr. 405/2016, CCR nu obliga legiuitorul sa puna prag valoric la abuzul in serviciu. Considerentele de la Decizia nr. 392/2016, paragraful 56, obliga legiuitorul sa puna prag: ,,Curtea subliniază că legiuitorul are obligația de a reglementa pragul valoric al pagubei...” In mod sigur considerentele unei decizii ce respinge exceptia de neconstitutionalitate nu pot obliga leguitorul la nimic. In mod sigur considerentele unei decizii nu obliga. Edited by active95, 24 October 2017 - 18:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users