Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

4x4 offroad usor

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Pana luni trebuie sa decid daca iau un Duster 2012 diesel 110 cai 4x4. Duminica trecuta am fost prin targul auto si cam la aceeasi bani as lua Rav4, Jeep Compass, Grand Vitara de prin 2007-2008.Masina va fi folosita pe drumuri forestiere si prin sat.Am de 10 ani 2 frontere sport dar a venit vremea sa le dau la fier vechi.

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Dai Frontera la rabla si primesti voucher cu care cumperi o masina noua. Vitara nou e prea scump?

Edited by Kroghy, 13 October 2017 - 15:34.


#3
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,691
  • Înscris: 21.08.2008
Cauta o Grand Vitara MK 1, pana in 2005...

#4
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Bugetul ar fi 7 mii euro dar daca gasesc masina buna l-as suplimenta cu alte 2-3 mii.Masina noua nu gasesc la banii astia. As vrea diesel, m-am saturat de 30-40 l/100 km la 2.0 i-urile de pe frontere.Ideal ar fi sa gasesc masina inmatriculata altfel Rar-ul abia in 2018 il mai pot face. Pe mobile.de gasisem Duster 2013 la 5500 .
Am uitat sa spun ca Dusterul pe care vreau sa-l iau e de la Petrom cu vreo 130 mii km in bord.

Edited by csi1, 13 October 2017 - 15:51.


#5
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Eu as lua asa ceva https://www.autovit....a-ID7GncDf.html

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Vitara au motoare de Renault, au reductor, sunt cam lente, consuma mult, eu nu as lua asa ceva. Dusterul e mai potrivit, e mai popular, este euro 5, piese gasesti peste tot, taxele sunt mici ca are motor sub 1.6, etc.

#7
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Pai si ce Dusterul are motor de Bentley si zboara ca un supersonic?

Edited by uhu10uhu, 13 October 2017 - 16:42.


#8
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,691
  • Înscris: 21.08.2008
Eu am zis de GV  (nu Vitara) benzina, nu diesel. Alea sunt motoare Suzuki, cele diesel sunt Mazda sau Peugeot (nu stiu exact).
Si faptul ca au reductor (de fapt cutie de transfer) e un plus pentru offroad oricat ar fi el de "usor", nu e mai lenta o masina care are reductor decat atunci cand il folosesti (si e si logic).

#9
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Duster pentru ca :
- piese ieftine si le gasesti de pe o zi pe alta
- suspensie perfecta pt drumuri forestiere
- motorul diesel 1,5 s-a dovedit f f fiabil
- cel mai important , pretul de achizitie !

Grand Vitara nu pentru ca :
- piese scumpe si nu gasesti pe stoc niciodata , doar pe comanda si doar OEM
- ce poti face cu Grand Vitara faci si cu Dusterul
- consum de carburant mare pe diesel si foarte mare pe benzina ( la motorul de 2,4i )
- impozit si rca mai mari ca si la Duster
- pretul de achizitie cam mare

Parerea mea .

#10
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,691
  • Înscris: 21.08.2008
Esti total pe langa, parerea mea.
Am si GV din 1999, piese gasesc absolut permanent si la preturi normale, nu poti face cu Dusterul ce faci cu GV (asta e clar), nu stiu de motorul de 2,4i pe GV MK 1, pretul de achizitie de vreo 2 ori (cel putin) mai mic, consum benzina/GPL 10%   E japoneza, nu romaneasca.
A, si impozitul e tot in gama de pana in 1,6 litri. Eu sunt boer si am luat de 2 litri.

Edited by danghetau, 13 October 2017 - 17:33.


#11
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
MK 1 , da . ca au reductor dar is niste vechituri ruginite majoritatea iar daca ai noroc sa gasesti una fara rugina , te costa s-o cumperi cat un Duster aproape nou ...totusi discutia este de a lua masina din 2012 nu din 1995 !
Colegul de mai sus ( uhu10uhu ) zicea de MK3 care la versiunea 5 usi motorizarea benzina nu gasesti decat 2,4i care consuma foarte mult , el a dat un ex cu motorizare diesel . Pe versiunea 3 usi gasesti si 1,6i . Dar is niste cotete vechi care nu se compara cu un Duster .
P.S. Nu am citit ca vrea sa faca off road serios asa discutia cu GV si alte trompete vechi si obosite nu - si are rostul ...

#12
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 Baxon, on 13 octombrie 2017 - 17:51, said:

Dar is niste cotete vechi care nu se compara cu un Duster .
Nu ca Duster ar fi altceva. Singura diferenta e vechimea.

Arunca un ochi si la Tucson vechi si Sportage vechi, sunt cam urate dar se descurca ok in teren greu.

La compacter/clasa mica cu tractiune integrala te-ai uitat? Golf 4Motion, SX4, Panda 4x4?

Edited by Kroghy, 13 October 2017 - 18:01.


#13
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Ce sa ma uit la Tucson sau Sportage cand la astea nu gasesti piese decat OEM si cand auzi pretul , cazi pe jos si te zvarcolesti ... Masini coreene nici din greseala .
Coreene nu au ce cauta in discutie - parerea mea , dar fiecare face ce vrea cu banii lui .

#14
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,691
  • Înscris: 21.08.2008
Si la astea tot (doar) piese OEM gasesti? Da esti cunoscator al pietei, nu gluma.

Toate bune.

#15
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Suzuki Jimny?

#16
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Daca initiatorul topicului a si condus dusterul si ii place atunci e ok.
Variante sunt destule. Mai noi sau mai vechi.

Insa nu stiu cati din cei care tot recomanda dusterul au mers cu unul sau si-ar cumpara asa ceva.
Mie nu mi-a placut deloc. Si am mers si cu prima generatie si cu ultima, diesel si benzina. Detest pozitia de condus din Duster. Nu ma simt in largul meu la volan.
Plus siguranta zero oferita si tinuta de drum de mare angajament si tabla negalvanizata.

Edited by uhu10uhu, 13 October 2017 - 19:02.


#17
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Nu am condus dusterul , de asta am intrebat aici. Ma gandesc ca e o masina ieftina de intretinut. Are si portbagajul suficient sa intre si partenerul actual dw drumetii, un malamut de vreo 50 kg.

#18
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Grand Vitara dupa 2006 este un model destul de slab in off-road, cu tot cu reductor.  NU stiu daca sistemul 4x4 este problema (cu toate ca nu ar trebui) sau garda sol.

Ca tot era vb de Duster vs G. Vitara:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kiT5GNZ2UqU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La un buget de 7000e eu as merge pe Pathfinder 2.5dci, confort bun pe sosea (nu are punti rigide), dotari ok, putere suficienta, spatiu mai mult decat ok. Comportament ok off-road, garda la sol  buna, unghiuri ok,  diferential central, reductor si lsd spate (intr-adevar lsd-ul nu este diferential dar este mai bun decat nimic). Sisietmul 4x4 poate fi folosit si pe sosea.

Dezavantaje : cauta unul automat, considerabil mai fiabil decat manuala, probleme cu rugina+ probleme specifice unui diesel euro 3 sau 4 dupa caz.

Ar mai fi posibilitatea sa optezi pt o masina f buna de off-road si f. ok de sosea (nu are punti rigide), anume Pajero III cu 4x4 super select. Masina este f ok de off-road: reductor, cutie de transfer (face ac lucru cu dif central, adica imparte cuplul 50:50 cuplul intre punti) , plus diferential spate (mare avantaj in off-road). Toate acestea sunt mecanice (fiabilitate buna). Masina are marele avantaj fata de un Patrol / Jimny / Pajero sport etc ca se poate conduce pe asfalt cu 4x4 cuplat. Garda la sol este buna, la fel si unghiurile de atac, mai ales daca se opteaza pt versiunea in 3 usi. Daca ti se pun piticii, la nevoie, gasesti usor kit inaltare. Gasesti destule la 5000e.

Dezavantaje: 3.2d, deci trebuiei musai sa fie utilitara (sunt destule la vanzare), fiabilitate redusa cu pompa de injectie, rugina+ probleme specifice unui diesel euro 3, vechi, consum mare. 2.5d este mult mai fiabil insa are doar 116cp si sunt foarte rare.


Alte suv-uri ok in off-road, dar sub cele doua:  Freelander 2, Forester, x-Trail, Duster, Outlander, Grand Vitara.

Edited by ionutMembruAnonimut, 13 October 2017 - 19:29.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate