Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Parisul pune un dead-line masinilor termice: 2030
Last Updated: Oct 23 2017 23:17, Started by
inuendo0
, Oct 12 2017 19:29
·
0
#19
Posted 12 October 2017 - 22:10
inuendo0, on 12 octombrie 2017 - 19:29, said:
Autoritățile Pariziene intenționează să interzica toate mașinile pe benzina si pe motorină din cel mai vizitat oraș din lume până în 2030, a anuntat primaria Parisului. Măsura marchează o accelerare în planurile de a dezvata țara de gaz-guzzlers și trecerea la vehiculele electrice într-un oraș adesea obligat să impună interdicții temporare din cauza varfurilor în poluarea cu particule din aer. Primaria Parisului a declarat ca Franța a setat deja o dată țintă - 2040 ca dead-line pentru mașinile cu combustibili fosili iar pentru aceasta este necesara accelerarea faza-out-ului în orașele mari. „Este vorba despre planificarea pe termen lung cu o strategie care va reduce emisiile de gaze cu efect de seră“, a declarat Christophe Najdovski, un funcționar responsabil de politica în domeniul transporturilor la biroul primarului Anne Hidalgo. „Transportul este unul dintre principalii producători de gaze cu efect de seră ... așa că planuim o eliminare a vehiculelor cu motor cu combustie, sau vehicule cu energie fosila, până în 2030“, declara aceasta pentru Radio France Info Capitala franceză, care va găzdui Jocurile Olimpice în vara anului 2024 și a fost gazdă pentru ultimul pact la nivel mondial privind politicile de încălzirea globală, a intentionat deja sa puna capăt mașinilor diesel în oraș pana la Jocurilor Olimpice. Primaria Parisului, care este deja sub atac din cauza crearii de zone pietonale, instituirii de zilele fără mașini și amenzi pentru conducătorii auto care intră în oraș cu mașini care au o vechime mai mare de 20 de ani, a declarat că nu a folosit cuvântul „interzicere“, ci mai degrabă introducând un termen limită fezabil prin care mașinile cu motor cu combustie ar fi eliminate treptat. Există aproximativ 32 de milioane de automobile particulare în Franța, unde populația este de aproximativ 66 de milioane, potrivit datelor din 2016 ale publicației Argus, a industriei auto. Mulți parizieni nu dețin mașini, bazându-se pe sistemele extinse de transport public și, din ce în ce mai mult, pe rețelele care oferă biciclete, scutere și mașini hibride pentru închiriere pe termen scurt. Interzicerea vehiculelor alimentate cu benzină sau motorina, marchează o escaladare radicală a politicii anti-poluare. Multe alte orase din lume au în vedere masuri similare, iar China, cel mai mare poluator din lume, după Statele Unite, recent a anunțat că în curând va incerca să scape de mașinile cu motor cu combustie. https://www.reuters....0-idUSKBN1CH0SI http://www.rfi.ro/sp...zontul-lui-2030 Cu acordul moderatorilor, voi incerca sa centralizez pe acest topic anterioarele si viitoarele restrictii de circulatie si acces pentru masinile termice. Alta problema e ca acum 2 ani motoarele diesel erau considerate mai putin poluante ca cele pe benzina... Deci evolutia poate fi surprinzatoare in 2-3 ani... darmite in 23 de ani... Sint doar speculatii, si propuneri ale unui guvern, care insa va fi schimbat peste 3-4 ani. Si daca vine unul ca Trump si spune ca nu exista incalzire globala? Si atunci de ce sa elimini motoarele astea... Sau daca pana in 2040 Franta are niste guvernanti musulmani? Si ei hotarasc ca petrolul mai merita o sansa? |
#20
Posted 12 October 2017 - 22:12
Sigur, cumparati diesel baietii, masina electrica e pentru bufoni si hipsteri si oricum va mai dura 500 de ani pana la implementarea ei, pana atunci liber la pipi in piscina.
|
#21
Posted 12 October 2017 - 22:29
max_01, on 12 octombrie 2017 - 19:49, said:
Nici vorba.Din fericire, Romania, in calitate de tara membra UE, va fi obligata sa adopte legislatia europeana inclusiv pe linie de poluare. Daca nu am fi tara membra UE, atunci ar fi asa cum zici tu. Sintem in UE de 10 ani deja, si nu avem inca nici o groapa de gunoi la standarde europene, nici statii de tratare si epurare Si depasim normele de poluare in marile orase, si nu avem nici macar statii de masurare si monitorizare calitate aer, desi toate sint obligatorii Deci sa nu visam prea mult _-AppleS-_, on 12 octombrie 2017 - 22:12, said:
Sigur, cumparati diesel baietii, masina electrica e pentru bufoni si hipsteri si oricum va mai dura 500 de ani pana la implementarea ei, pana atunci liber la pipi in piscina. Tu? Ce cumperi? ce conduci? Bici? |
#22
Posted 13 October 2017 - 05:45
Si aici vine partea frumoasa: masinile electrice sunt atat de eficiente incat cu aia 6 litri de motorina "stocati" in baterie (nu stiu daca valoarea data este reala) mergi peste 500km.
Edited by inuendo0, 13 October 2017 - 05:58. |
#23
Posted 13 October 2017 - 05:53
6 litri de motorina sunt echivalentul unui set de baterii de peste 100 kg? Cum ai facut coversia?
Edited by Kroghy, 13 October 2017 - 05:53. |
#24
Posted 13 October 2017 - 07:17
#25
Posted 13 October 2017 - 07:28
632km ca sa fim mai exacti. Mai informeaza-te.
https://www.tesla.co...U/models/design Attached FilesEdited by inuendo0, 13 October 2017 - 07:28. |
#26
Posted 13 October 2017 - 08:22
Daca te uiti cu atentie, masina aia are acumulatori de 100kwh.
Asta echivaleaza cu 25 de litri benzina/motorina. Deci nu 6 litri cat ai spus initial... Oricum, 600km sunt putini ca sa nu mai vorbim de pret :90 de mii. |
#27
Posted 13 October 2017 - 08:39
Am preluat afirmatia userul @reten referitoare la echivalenta energerica. Pentru unii si 1000km sunt putini, si ei poate fac 30km/zi. De bani nu are rost sa discutam ca deja suntem mult offtopic
|
#28
Posted 13 October 2017 - 09:24
missionnad, on 12 octombrie 2017 - 20:59, said:
Sunt de parere că motorul cu combustie internă nu va dispărea atat de usor,tehnologia avanseaza si se vor pune la punct noi si noi filtre de particule din ce in ce mai performante .Gândiți-va in primul rand la statele exportatoare de petrol. Sunt zeci,poate chiar sute de milioane de autoturisme in lume,spuneți-mi si mie in cati ani vor fi înlocuite toate cu electrice? Nu trebuie sa fie inlocuite toate. In Japonia un studiu indica faptul ca tinerii si-au pierdut interesul in a detine un autoturism personal ceea ce face ca cererea de autoturisme sa scada an de an. Si in occident moda ride sharing prinde tot mai mult in randul tinerilor, iar Tesla ( si probabil si ceilalti care vor produce autoturisme electrice ) isi pregateste softul pentru acest trend. La noi in România este o situatie speciala fiindca suntem cu simțul proprietății exacerbat de lipsa lui din anii comunismului ( suntem si tara cu cei mai multi proprietari de locuințe raportat la mia de locuitori ), dar din fericire noi nu contam in stabilirea trendurilor pe piața auto. unbrutus, on 12 octombrie 2017 - 22:10, said: . Si daca vine unul ca Trump si spune ca nu exista incalzire globala? Si atunci de ce sa elimini motoarele astea... Sau daca pana in 2040 Franta are niste guvernanti musulmani? Si ei hotarasc ca petrolul mai merita o sansa? Ai vrea tu, nebunaticule ! |
|
#29
Posted 13 October 2017 - 10:25
#30
Posted 13 October 2017 - 11:33
inuendo0, on 13 octombrie 2017 - 08:39, said:
Am preluat afirmatia userul @reten referitoare la echivalenta energerica. Pentru unii si 1000km sunt putini, si ei poate fac 30km/zi. De bani nu are rost sa discutam ca deja suntem mult offtopic 600 de km aia sunt probabil in conditii ideale. Hai sa zicem ca in conditii normale faci maxim 500. Asta inseamna ca nu te poti departa mai mult de 200 km de casa, sau trebuie sa ramai acolo peste noapte ca sa incarci bateriile. Sunt sigur ca multi din aia care circula prin Paris fac mai mult de 500km pe zi. |
#31
Posted 13 October 2017 - 11:52
Poftim? Cand ai facut ultima data 500km/zi? Si sa nu mai zic numai in oras, ca iti ia 10 ore.
Iar o electrica scoate consum mai mic in oras, asa ca aia 630km pot fi mult mai multi, recordul cu o Tesla Model S e peste 1000 km la o viteza media de 40km/h. Nu vreau sa te jignesc dar trebuie sa te mai informezi inainte de a face afirmatii false. Si ca sa revenim la topic, in jurul parsului sunt 4 Superchargere Tesla, la care incarci 80% in 30min, ca tot vorbeai de Tesla. Si sunt alte sute de puncte de incarcare publice si alte zeci de puncte de incarcare rapida. Deci nu e chiar asa dificil pentru bastinasi |
#32
Posted 13 October 2017 - 12:08
#33
Posted 13 October 2017 - 13:59
cspot, on 13 octombrie 2017 - 11:33, said: 600 de km aia sunt probabil in conditii ideale. Hai sa zicem ca in conditii normale faci maxim 500. Asta inseamna ca nu te poti departa mai mult de 200 km de casa, sau trebuie sa ramai acolo peste noapte ca sa incarci bateriile. Sunt sigur ca multi din aia care circula prin Paris fac mai mult de 500km pe zi. Asa este. Informatii corecte si pertinente. Plus ca in trafic mai stsi si cu ac sau incalzirea sau muzica. Ca radio unele nu au 🤣🤣🤣 |
|
#35
Posted 13 October 2017 - 14:40
Ford3, on 13 octombrie 2017 - 12:08, said: Uau ! Trebuie sa fiu atent daca voi lua vreun sh sa nu fie din Franta. Dupa doi ani va avea peste 370k km ! Asta din cauza ca nu ai vazut niciodata autostrazi. In Londra sunt extrem de multi care calatoresc distante mari pana la job. Fie locuiesc in afara Londrei si au job in Londra si invers. Distante de 150-200 de km de job pana acasa sunt o nimica toata. Pe autostrada se circula lejer cu 120kmh. |
#36
Posted 13 October 2017 - 14:55
Aham...prin jurul Londrei si Parisului naveta de 150-200km zilnic...sigur. Cand ai fost ultima data pe acolo si ai circulat lejer la 120?
Ai vreo statistica pentru aia "extrem de multi"? Sau e doar o inventie proprie? Vad ca e greu sa recunosti ca nu prea ai dreptate si o dai din minciuna in minciuna poate o scoti la capat. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users