Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cat cheltuiti anual pentru masina personala?
#37
Posted 02 October 2017 - 22:07
13k de euro pe an devalorizarea, Casco, întreținere și impozite. Benzina de încă vreo 3k de euro.
|
#39
Posted 02 October 2017 - 22:45
SmurfK, on 02 octombrie 2017 - 21:13, said:
.... Și mașina nouă devine una veche, așa că peste 5-6 ani, începi să bagi mâna mai adânc în buzunar. Dar primii ani sunt al naibii de relaxanți. Și merită, zic eu. |
#40
Posted 02 October 2017 - 22:49
#41
Posted 02 October 2017 - 22:52
Citeaza tot ce am scris nu jumatati si poate ai sa si intelegi contextul .
|
#42
Posted 02 October 2017 - 23:04
Daca vrei sa zici ca in primii ani pierzi mai mult cu amortizarea si mai putin cu reparatii/intretinere, iar ulterior pierzi mai putin cu amortizarea dar incepi sa cheltui mai mult cu reparatiile/intretinerea, atunci e altceva ... dar de "pierdut" pierzi permanent, masina e o cheltuiala permanenta, unii care au masini mai vechi (deci nu prea mai pierd prea mult la amortizare) si circula putin pot sa cheltuie doar pe la 300-400 de lei pe luna, altii, dupa cum vedem mai sus, ajung la 5.000 de lei pe luna daca vor masini de fitze. Parerea mea e ca e bine sa tii cheltuiala cu masina la un prag de sub 20% din veniturile familiei (cu tot cu amortizare), ideal sub 10%, deci daca castigi 50.000 de lei pe luna nu e asa mare problema daca cheltui 5.000 cu masina.
|
#43
Posted 02 October 2017 - 23:22
Baxon, on 02 octombrie 2017 - 22:45, said:
E cu dus si intors ., pt ca investitia initiala este mare si dupa 5-6 ani cand o vinzi nu iei jumatate din bani , asa ca imparte suma pierduta la revanzare , pe cei 5-6 ani si o sa vezi adevarata cheltuiala cu masina ta cea noua ! Cam asta e adevarul ... daca te gandesti s-o tii 10 ani atunci sa zicem ca ai amortizat-o fara pierderi numai ca dupa 5-6 ani , asa cum ai spus , ajungi sa fie s-h si incepi sa pompezi bani in plus . Da, dar eu n-aș mai lua SH. Am avut trei, mi-a ajuns. Mai bine una mai slabă nouă, să-mi fac treaba cu ea. Dacă pierd 2-3000 în toată treaba, îi consider ca tratament anti-stres. Prin ce senzații am trecut când nu-mi mai pornea motorul la -20 de grade, în mijlocul câmpului, în miez de noapte, când eram înzăpezit, nu-mi mai trebuie. Când mi-am dat seama că puteam muri în cel mai stupid mod posibil, pentru că m-am zgârcit la mașină mi-am cam schimbat punctul de vedere. Mașina e bună dacă ți-o permiți și îți e necesară. Dacă n-aș fi nevoit să am, pentru c-o folosesc cel mai mult în interes de serviciu, m-aș descurca foarte bine fără. În România a devenit banală pentru oricine, prețul de achiziție pentru o mașină ieftină e mai mic decât al unui telefon mediu, iar mulți și-o iau fără să ia în calcul și restul cheltuielilor. Dacă îți iei mașina să ajungi la muncă și câștigi 3000 de lei pe lună, poți considera că de fapt câștigi 2000, că 1000 îi cheltuiești cu mașina. Mai pui prețul de achiziție, faci de un avans la un apartament în doi ani. Dacă pun pe hârtie cât am cheltuit eu cu cele trei mașini second hand de-a lungul anilor, având în vedere că în perioada aia nu le foloseam pentru muncă, doar de fâțâială, dus la muncă, cred că mă ia durerea de cap. Dacă mașina îți mănâncă o parte considerabilă din venit (30-40%), atunci e clar că nu ți-o permiți. |
#44
Posted 03 October 2017 - 07:43
Argent, on 02 octombrie 2017 - 16:35, said:
Sunt curios cat va costa masina personala, cat cheltuiti cu asigurare, rovinieta, vinieta, schimbat cauciucurile de iarna, impozit la primarie, locul de parcare, combustibil si etc... De ce sunt curios? Pai nu am masina personala si sunt curios cat plateste cineva care detine masina personala pe toate cele de mai sus. Daca s-ar putea sa treaceti si ce masina aveti. Una din ele: cam 700 RCA, 110 rovigneta, 50 ITP (100 dar se face la 2 ani) 800 ulei+filte (4 schimburi de cate 200/an) 400 cauciucuri 12.000 combustibil si restul depinde de ce se mai strica. Total 13660 lei+reparati daca e nevoie (astea variaza dar media pe ultimii 5 ani e 550 lei/an) La cealalta: cam 500 RCA rovigneta nu, ca nu iese din oras, 50 de lei cauciucuri (iau mai rar) 50 de lei ITP, 200 lei ulei+filtre 3200 combustibil Total 4000 de lei. Deci 2 masini, aceeasi familie si cheltuieli diferite, in functie de cat ruleaza fiecare masina. Ce am dat e o medie, costurile variaza dar media pe acolo e. PS Uitasem de impozit. 200 respectiv 50 de lei, deci 13860 si 4050 lei si sunt strict cheltuieli de exploatare, fara reparatii. Nu poti generaliza cheltuielile cu o masina. Difera de la una la alta in functie de mai multi factori. Edited by PoeOvidiu, 03 October 2017 - 07:52. |
#45
Posted 03 October 2017 - 09:19
In concluzie, daca scadem combustibilul care e intre jumatate si trei sferturi din cheltuiala totala anuala, o masina nu e chiar atat de greu de intretinut.
|
#46
Posted 03 October 2017 - 09:23
tfmercedez, on 02 octombrie 2017 - 18:08, said:
Esti boier cu parcare pa 160 euro/ an. Ce-mi amintesc cand am fo la viena, ca aveau "discount" la cazare, si apoi ce am economisit la cazare am dat pe parcare: 18 euro pe noapte x2 nopti. Apoi pe unde am circulat , de exemplu Schonbrun, 12 euro parcarea pe 3-4 ore. Am lasat intr-un weekend 50 de euro numa pe parcari. Totusi, pe dincolo "lumea" pare construita sa nu incurajeze masinile asa de tare. Adica se taxeaza destul de serios orice e legat de masini. Ai alternative bune la masina personala, te descirci civilizat so fara masina, si fara taxi. Dar noi nu avem nici autobuze si nici trenuri. este parcarea intr-un singur sector pe an. In restul sectoarelor trebuie sa platesc, asta este problema. |
|
#47
Posted 03 October 2017 - 09:31
Ma bag si eu.
Asigurare – 800 lei/an Impozit – 200 lei/an ITP – 100 lei / 2 ani Anvelope iarna – 1500 lei / 4 ani Anvelope vara - 1500 lei / 3 ani Rovigneta – 150 lei / an Revizie – 500 lei / an Revizie generala – 2000 lei / 4 ani Reparatii – 1500 lei / an in medie pana acum. Combustibil – 30 lei / 100km la diesel si 50 lei/100km pe benzina. Aproximativ 20000km/an cu diesel si vreo 6000 km/an cu benzinara doar in oras. Am 3 masini in familie momentan, doua diesel. Sper sa dau una.... Costurile de mai sus sunt cost/masina. Edited by punktnet, 03 October 2017 - 09:32. |
#48
Posted 03 October 2017 - 09:33
Magicwisewolf, on 03 octombrie 2017 - 09:19, said:
In concluzie, daca scadem combustibilul care e intre jumatate si trei sferturi din cheltuiala totala anuala, o masina nu e chiar atat de greu de intretinut. Nu mi-am pus niciodata intrebarea cat exact cheltui cu masina , probabil daca as stii cu exactitate as vinde una din ele , da' nu ma indur ! |
#49
Posted 03 October 2017 - 09:36
Magicwisewolf, on 03 octombrie 2017 - 09:19, said:
In concluzie, daca scadem combustibilul care e intre jumatate si trei sferturi din cheltuiala totala anuala, o masina nu e chiar atat de greu de intretinut. In general o masina care mai mult sta decat merge are mai multe probleme decat una care merge zilnic. La fel o masina care face 7000km/an dar o freci toata ziua in oras e posibil sa necesite o suma mai mare pentru reparatii decat una care face 20.000km/an dar toti in afara localitatii. Baxon, on 03 octombrie 2017 - 09:33, said:
Nu mi-am pus niciodata intrebarea cat exact cheltui cu masina , probabil daca as stii cu exactitate as vinde una din ele , da' nu ma indur ! Stiu ca la aia care circula mult iau in medie 2 cauciucuri/an. Ca iau 4/2 ani, media e tot acolo Si mai stiu ce reparatii am facut in ultimii 5 ani, desi e posibil sa imi fi scapat una-doua. Am pus paralela intre masinile detinute de mine tocmai pentru a scoate in evidenta ca nu poti generaliza costurile de exploatare a unei masini. Am doua, una ma costa 13000/an si cealalta 4000, adica un sfert. Asa ca nu putem sa ii zicem initiatorului cat o sa il coste pe el ca nu stim nici ce masina vrea, nici cat circula, nici daca face revizii la reprezentanta sau nu etc. Nici daca o intretine in stare decenta sau doar schimba ce se rupe pe la ea. Edited by PoeOvidiu, 03 October 2017 - 09:43. |
#50
Posted 03 October 2017 - 09:38
15.000 lei pe an.
Masina nepretențioasa dar întreținută corect. |
#51
Posted 03 October 2017 - 11:28
arab, on 02 octombrie 2017 - 16:46, said:
Combustibilul nu-l pui? Ala e majoritar ca pondere la o masina, care circula. Urmeaza reviziile si piesele fel de fel. bladhaund, on 02 octombrie 2017 - 16:50, said:
Hmmmm, ceva nu prea pusca aici, asigurarea unui Aventador e cateva zeci de mii de euro/ an.
Edited by Karhu, 03 October 2017 - 11:29. |
|
#52
Posted 03 October 2017 - 13:39
#53
Posted 03 October 2017 - 13:54
#54
Posted 03 October 2017 - 14:07
Karhu, on 03 octombrie 2017 - 11:28, said:
La masinile mici poate, la alea premium si de lux asigurarea, reviziile, piesele etc costa mult mai mult decat combustibilul. Hmmmm, ceva nu prea pusca aici, asigurarea unui Aventador e cateva zeci de mii de euro/ an. Nu e atat de scump, ala e calcul facut la misto. Eu dau 2400 de euro / an, la o masina de 70k, chiar si multiplicand suma asta, tot nu ajungi decat la maxim 10k. Iar un supercar il poti asigura cu un numar mai mic de km daca e nevoie, eventual o fransiza mai mare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users