Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cat cheltuiti anual pentru masina personala?
#20
Posted 02 October 2017 - 18:45
@aris 11k de lei pe an sau de km?
Edited by DannyMC, 02 October 2017 - 18:45. |
#21
Posted 02 October 2017 - 18:48
Argent, on 02 octombrie 2017 - 16:35, said:
Sunt curios cat va costa masina personala, cat cheltuiti cu asigurare, rovinieta, vinieta, schimbat cauciucurile de iarna, impozit la primarie, locul de parcare, combustibil si etc... De ce sunt curios? Pai nu am masina personala si sunt curios cat plateste cineva care detine masina personala pe toate cele de mai sus. Daca s-ar putea sa treaceti si ce masina aveti. total irelevant postul tau. eu poate am masina nou nouta si ma costa doar sa o spal si sa ii bag lichid de parbriz, dar poate vecinul meu nr1 are o masina veche care i se strica mult si baga anual inca 1500 euro pe reparatii in fiecare an. si vecinul meu nr2 are tot o masina veche dar are noroc si a lui nu i se strica si nu repara decat de vreo 500 euro. mai e si vecinul nr3, care are o masina veche, i se strica, dar merge asa cu ea fara sa o repare, cumpara anvelope la mana a doua, si nu cheltuie decat f putin. asadar care e relevanta postului? daca iti cumperi masina noua cheltuielile neprevazute sunt minime (mai ales ca stai binisor financiar daca iti permiti una noua). daca iti iei o masina de 2000 euro, in 3 ani depasesti cu intretinerea cat ai dat pe masina. Edited by bossake, 02 October 2017 - 18:50. |
#22
Posted 02 October 2017 - 18:55
DannyMC, on 02 octombrie 2017 - 18:45, said:
@aris 11k de lei pe an sau de km? 11000 de lei pe an, e cam mult, dar asta e, 20% reprezinta asigurarile, 2 revizii, distributie, placute de frana, 18500 km, rovinieta, mai o imbunatatire, etc. Majoritatea poate nu v-ati contabilizat cheltuielie, insa e destul de scumpa intretinerea. Edited by aris86, 02 October 2017 - 19:13. |
#23
Posted 02 October 2017 - 18:57
@bossake
Si la o masina noua , revizia te costa ceva + anvelopele de iarna care nu le primesti moka ... eu as zice ca la una veche ( ex Bombita ) m-astept ca 3 ani de aci inainte sa-i schimb anual doar uleiul si filtrele si sa-i bag benzina , deci revizia anuala nu va depasi 200 lei nicicum . La 7 k km cat estimez ca fac cu ea , ies chiar bine Edited by Baxon, 02 October 2017 - 18:57. |
#24
Posted 02 October 2017 - 19:03
#25
Posted 02 October 2017 - 19:17
business11, on 02 octombrie 2017 - 17:08, said:
Ieftin in Romania, in Austria am asa costuri:
Păi nu, că cheltuielile sunt cheltuite. Dacă nu le-ai fi cheltuit ți-ai fi luat mașină nouă. |
#26
Posted 02 October 2017 - 19:29
Hyundai Elantra.
Merg cam 3000 km/luna Cheltuieli lunare sunt cam 600 Euro/luna. 250 Euro benzina, 350 Euro restul (chirie, care include toate taxele, vignetele, RCA, CASCO, revizii, reparatii, ITP, cauciucuri si orice altceva). |
#27
Posted 02 October 2017 - 20:32
Cheltuieli lunare in Germania pentru o Fiesta 1.25 benzina (aspirat):
Asigurare lunara: 55 € Loc de parcare inchiriat in Parkhaus: 65 € Bani pe combustibil: cam 100 € La mine impozitul anual e ieftin: 55 € Gumele iarna/vara se depoziteaza contra cost: 60 € pe an, montarea lor mai costa 60 € anual Schimbarea uleiului costa cam 100 € (depinde de ulei) pe an Inspectia se face la 2 ani si costa cam 80 € Service-ul pe an a fost pana acum pe la vreo 300 € Sunt genul soferului de ocazie, conduc cam 8000 km pe an, pe cei mai mult ii fac in concedii. Edited by LeopardSurd, 02 October 2017 - 20:35. |
#28
Posted 02 October 2017 - 20:35
Sa zic si eu,asadar avem;
Mazda 3 1.6 diesel,2008,luata noua. Casco am facut doar in primii 2 ani[nu locuiesc la oras],iar acum in 2017 am platit asa; impozit 58 lei/an asigurare 450 lei/an rovinieta 128 lei/an Cauciucurile de iarna le am cu tot cu jante,deci le schimb singur,loc de parcare si spalatorie nu platesc ptr ca locuiesc la curte Pana anul trecut nu am bagat niciun ban in piese,in afara de filtre si ulei[care intra binenteles la consumabile] care le-am schimbat in regie proprie .La piese am schimbat asa;2 bielete antiruliu,2 bucse,2 pivoti si un amortizor[din cauza unor gropi luate in viteza]. La astea se mai adauga o geometrie de roti,un tester ptr a verifica parametrii optimi,etc...+ la fiecare 60.000 km mers la reprezentanta ptr completat aditiv FAP,200 lei 1 litru+25 lei manopera. Masina are 150.000 km,anual parcurg 15.000-17.000 km,deci pe luna fac in jur de 1.500[+/-].Cu un consum de 5 % calculati si voi[merg doar extraurban,foarte rar vede masina orasul,nu stie ce-i ala semafor]. Edited by missionnad, 02 October 2017 - 20:44. |
|
#29
Posted 02 October 2017 - 20:36
Argent, on 02 octombrie 2017 - 16:35, said:
Sunt curios cat va costa masina personala, cat cheltuiti cu asigurare, rovinieta, vinieta, schimbat cauciucurile de iarna, impozit la primarie, locul de parcare, combustibil si etc... Edited by OriginalCopy, 02 October 2017 - 20:36. |
#30
Posted 02 October 2017 - 20:44
Adaug si eu. Masina SH :
1. Asigurare RCA - 600 lei pe an ; Casco - Nu 2. Impozit - 50-60 lei anual 3. Rovigneta - 130 lei pe an 4. ITP - 60 lei pe an (120 lei la 2 ani) 5. Parcare - free, stau la casa 6. Ulei + filtre - 250 lei pe an 7. Distributie - 160 lei pe an (o fac la 5 ani, nu ating 60000 de km in 5 ani) 8. Placute frana x 4 buc - 70 lei pe an, le schimb cam la 4 ani (nu conduc agresiv) 9. Cauciucuri x 4 - 200 lei pe an (800 lei, la 4 ani, am all season, nu le schimb) 10. Alte revizii, reparatii si neprevazute - cam 300 lei anual 11. Geometrie si echilibrat roti - 80 lei pe an (250 lei la 3 ani ) 12. Benzina - cam 3500-4000 lei (bag 700-800 L pe an cu tot cu concedii/iesiri) Total : 5500 - 6000 lei anual Edited by Magicwisewolf, 02 October 2017 - 20:47. |
#31
Posted 02 October 2017 - 21:01
Ceea ce am scris mai sus, sunt cheltuieli cu taxele si consumabilele. Daca mai pica cate ceva, suma poate creste cu cateva sute sau cateva mii de lei intr-un an, in functie de ce pica. Desi masina e sh si am avut doar sh, pana acum am fost destul de norocos, nu au fost chestiuni majore sau scumpe.
Una peste alta, sunt multumit, costurile sunt suportabile. Avand si familie, masina la mine e necesara, nu este un moft. Edited by Magicwisewolf, 02 October 2017 - 21:09. |
#32
Posted 02 October 2017 - 21:13
Mașină nouă, deci 0 reparații sau alte intervenții/îmbunătățiri în primii trei ani de când o am. E Dacia Logan 1.2, iar valoarea rovinietei și a RCA-ului sunt date de firma de leasing (RCI Leasing). Asta în cazul în care te-ar interesa în leasing. Cheltuielile sunt rotunjite, dar sunt apropiate de adevăr. Unde sunt cheltuieli care se fac odată la mai mulți ani (ITP) sau la lunare, le-am calculat pe un an.
Impozit: 50 lei/an; Rovinietă: 130 lei/an; RCA: 800 lei/an; Casco: 1600 lei/an; Revizie: 500 lei/an (ulei, filtre, verificare). Nu am schimbat altceva în primii doi ani, văd anul ăsta; ITP: 70 lei/an; Spălat: 360 lei/an; Anvelope: O să pun 500/an. Ideea este că am cumpărat un set de anvelope de iarnă, care au fost în jur de 8-900 lei. Acum, că le voi schimba în al 4-lea sau al 5-lea an, nu pot spune cu siguranță. Oricum, mă costă 70 de lei/an să mi le țină la depozit, iar montaju tot cam atât. Cred că 500 lei/an îți cam mortizează și primul set de gume de sezon, precum și schimburile din anii viitori. Benzină: Îmi este greu să estimez, pentru că în funcție de nevoi. Între 200 și 400 lei/lună în cazul meu. Aș zice în jur de 4000 de lei pe an, 400 lei/lună ar fi suficient la o mașină nouă, în primii 3-4 ani, plus benzina, care e oarecum simplu de calculat, cam ce necesar ai avea. Mă refer la mașină ca a mea, mică și ieftină. Că acum dacă vorbim de monștri cu cauciucuri mari, care costă 2000 bucata, cu motoare mari, unde plătești și impozit/asigurare mare, se dă peste cap tot calculul. La una second hand... Dumnezeu cu mila. Eu de-asta am renunțat să mai am mașini vechi, pentru că aveam constant o incertitudine. Nu știam ce-mi mai poate pica mâine, nu eram 100% sigur că pot ajunge la destinație fără probleme, chiar era un stres. Mă trezeam că mi-a picat o piesă care costă 1000 lei, era o sumă considerabilă pe care trebuia s-o cheltuiesc din senin. Cu mașina nouă, știu exact ce voi cheltui și când. Și mașina nouă devine una veche, așa că peste 5-6 ani, începi să bagi mâna mai adânc în buzunar. Dar primii ani sunt al naibii de relaxanți. Și merită, zic eu. |
#33
Posted 02 October 2017 - 21:21
Argent, on 02 octombrie 2017 - 16:35, said:
Sunt curios cat va costa masina personala, cat cheltuiti cu asigurare, rovinieta, vinieta, schimbat cauciucurile de iarna, impozit la primarie, locul de parcare, combustibil si etc... De ce sunt curios? Pai nu am masina personala si sunt curios cat plateste cineva care detine masina personala pe toate cele de mai sus. Daca s-ar putea sa treaceti si ce masina aveti. Pune si devalorizarea automobilului in timp!!! Cand iti iei alta, pe asta nu o mai vinzi cu aceiasi bani, deci ai pierdut si acolo. Pentru cele mai noi, e cam 1000 euro pe an pierderea, cele vechi mai putin, iar cele noi noute.... vreo 5000 doar dupa ce ai iesit cu ea de la reprezentanta. SmurfK, on 02 octombrie 2017 - 21:13, said:
Mașină nouă, deci 0 reparații sau alte intervenții/îmbunătățiri în primii trei ani de când o am. E Dacia Logan 1.2, iar valoarea rovinietei și a RCA-ului sunt date de firma de leasing (RCI Leasing). Asta în cazul în care te-ar interesa în leasing. Cheltuielile sunt rotunjite, dar sunt apropiate de adevăr. Unde sunt cheltuieli care se fac odată la mai mulți ani (ITP) sau la lunare, le-am calculat pe un an. Impozit: 50 lei/an; Rovinietă: 130 lei/an; RCA: 800 lei/an; Casco: 1600 lei/an; Revizie: 500 lei/an (ulei, filtre, verificare). Nu am schimbat altceva în primii doi ani, văd anul ăsta; ITP: 70 lei/an; Spălat: 360 lei/an; Anvelope: O să pun 500/an. Ideea este că am cumpărat un set de anvelope de iarnă, care au fost în jur de 8-900 lei. Acum, că le voi schimba în al 4-lea sau al 5-lea an, nu pot spune cu siguranță. Oricum, mă costă 70 de lei/an să mi le țină la depozit, iar montaju tot cam atât. Cred că 500 lei/an îți cam mortizează și primul set de gume de sezon, precum și schimburile din anii viitori. Benzină: Îmi este greu să estimez, pentru că în funcție de nevoi. Între 200 și 400 lei/lună în cazul meu. Aș zice în jur de 4000 de lei pe an, 400 lei/lună ar fi suficient la o mașină nouă, în primii 3-4 ani, plus benzina, care e oarecum simplu de calculat, cam ce necesar ai avea. Mă refer la mașină ca a mea, mică și ieftină. Că acum dacă vorbim de monștri cu cauciucuri mari, care costă 2000 bucata, cu motoare mari, unde plătești și impozit/asigurare mare, se dă peste cap tot calculul. La una second hand... Dumnezeu cu mila. Eu de-asta am renunțat să mai am mașini vechi, pentru că aveam constant o incertitudine. Nu știam ce-mi mai poate pica mâine, nu eram 100% sigur că pot ajunge la destinație fără probleme, chiar era un stres. Mă trezeam că mi-a picat o piesă care costă 1000 lei, era o sumă considerabilă pe care trebuia s-o cheltuiesc din senin. Cu mașina nouă, știu exact ce voi cheltui și când. Și mașina nouă devine una veche, așa că peste 5-6 ani, începi să bagi mâna mai adânc în buzunar. Dar primii ani sunt al naibii de relaxanți. Și merită, zic eu. Dar devalorizarea ei unde o pui? La revanzare care e diferenta de pret intre ce ai dat si ce ei? |
|
#34
Posted 02 October 2017 - 21:35
filiptg, on 02 octombrie 2017 - 21:21, said:
Dar devalorizarea ei unde o pui? La revanzare care e diferenta de pret intre ce ai dat si ce ei? Ai și tu dreptate, dar având în vedere că plătesc în leasing, nu se resimte așa rău. În orice caz, vorbeam de cât cheltuim lunar, nu cât pierdem la revânzare. În cazul meu, pot arunca mașina într-o râpă peste 2 ani, pentru că și-a făcut banii în cinci ani de viață. Oricum, cât naiba crezi că se devalorizează... Mașina mea costă 8000 de nouă, se vinde pe Autovit cu 6000. Deci a pierdut 2000 în trei ani. Eu ăia pe 2000 îi consider justificați și sunt fericit să-i dau, din cauza stresului pe care mi-l putea produce o rablă. Dacă ajung la 7 ani fără nici un fel de probleme care să necesite cheltuieli mari, mă declar foarte mulțumit. Pe urmă o vând și-o pot lua de la capăt cu leasing-ul. Sau poate o vând când mi se termină și fac altul. Om trăi și om vedea. |
#35
Posted 02 October 2017 - 21:51
Vreo 0.45 lei/km incluzand si CASCO (pe langa combustibil, RCA, impozit, vigneta, schimb cauciucuri de 2 ori pe an, parcari, spalari) si mers majoritar in oras (75%) la 15.000 de km/an. Daca mergi mai multi km pretul mai scade pe km, daca mergi mai putin mai creste. Fara CASCO si cu mers majoritar in afara se poate duce si la 0.35 lei/km. Insa asta e pret fara amortizarea masinii ... la o masina noua de 15.000 de euro de exemplu in 10 ani pierzi in medie cam 1.200 de euro pe an, adica la 15.000 de km pe an inca vreo 0.35 lei/km (in primii ani mai mult, undeva peste 0.5 lei/km, apoi mai putin, dupa anul 6-7 ajungi sub 0.2 lei/km amortizare). Deci cheltuieli + amortizare masina noua compacta in 10 ani te cam duci la 0.7-0.8 lei/km (daca n-ai prea multe de reparat si nu-s prea scumpe/dese reviziile), in primii ani fiind mai aproape de 1 leu/km, apoi scade spre 0.6 lei/km. Asta la o Skoda Octavia 1.0 TSI 115CP 2016 care consuma putin si are asigurari, taxe, impozite mici (si cu o oferta excelenta la CASCO), iar reviziile/schimburile de ulei nu sunt asa dese ca la alte masini. La un motor mai gurmand/mare (deci cu impozite si eventual asigurari mai mari) treci bine in medie de 1 leu/km cu tot cu amortizare. La o masina premium treci cu usurinta de 2 lei/km, deci deja ajungi mai scump decat taxiul in unele orase.
Edited by utopium, 02 October 2017 - 21:59. |
#36
Posted 02 October 2017 - 22:02
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users