Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ajutor casa canadiana pe structura lemn
Last Updated: Oct 07 2017 05:25, Started by
Portokala2017
, Sep 30 2017 00:46
·
0
#19
Posted 30 September 2017 - 15:35
Nu merita cumparata " casa " pt ca trebuie s-o refaci integral cu termoizolatie sanatoasa nu bruma ce are acum . Dpmdv este un model tipic de : " ASA NUUUU " .
|
#20
Posted 30 September 2017 - 16:06
Casa de lemn este super ok daca esti multumit cu pretul ei.
Eu unul nu recomand din perspectiva pretului, deoarece, cam in aceeasi abni construiesti caramida. Dar unii prefera (chestii de timp de obicei) @baxton: nu poti spune ca are o bruma de izolatie. Ba chiar e decent izolata. 20cm de izolatie. Ca e loc de mai bine, da, dar nu e asa catastrofal. @initiator: vezi ce zic si altii de fundatie etc E interesant ca pare ca e construita stick by stick si nu panouri. Am derulat mai repede la foto, dar asa mi s'a parut |
#21
Posted 30 September 2017 - 16:29
Portokala2017, on 30 septembrie 2017 - 10:56, said:
m-a tentat zona...e departe de sos principala - cam 900 metri , ceea ce inseamna ca am liniste - o casa in care sa te simti ca intr-o casa de vacanta - si m-a tentat curtea ( 550 mp cand toate sunt apartamente pe pamant si au o curte de 150-300 metri ) ...si ar mai fi si pretul...45.000 euro Compara cu preturile caselor de caramida in acea zona. Daca pretul este bun (adica semnificativ mai ieftin) poate ca merita. Casele de lemn nu sunt asa o pacoste, sunt ok cu tot osbul ala. Au dezavantaje fata de casele de caramida si aceste dezavantaje nu sunt date doar de durata de viata a constructiei. Gasesti asta la o simpla cautare pe google. Ce ma ingrijoareaza in mod special la casele de lemn construite in Romania, este calitatea lemnului. Lemnul trebuie sa fie bine uscat in cuptoare. Sunt unii ce aduc din afara lemn, dar pretul e mare. Sincer, nu cred ca in urma acestui topic te vei linisti mai mult. Vei ramane cu mai multe intrebari. Va fi o mica loterie si cat esti tu dispus sa risti. |
#22
Posted 30 September 2017 - 18:47
Apreciez munca depusa pentru realizarea casei, chiar daca, asa cum am spus , nu pare a respecta niste norme care de fapt nici nu stiu daca exista la voi.
Pare lucrat constiincios, solid, unele lucruri insa pot fi cu greu admise. Ma refer la cel mai important lucru, hidroizolatia. Daca nu e bina, orice altceva, oricat de bun, nu mai conteaza! Exemplu: izolatia de polistiren (din cel mai slab) direct peste lemn, fara foliile de hidroizolatie. Probabil ca acelea au lipsit si deasupra polistirenului, inainte de a se da cu tencuiala sau stucco. Aceesi hidroizolatie lipsa si in cazul fundatiei. Casa nu are subsol, este pe placa din cate vad. In functie de cum este structura de sub placa ce se vede (densitate, adncime/grosime) poate apare deformarea placii (datorita miscarii terenului dedesubt), fisurarea si probleme cu umezeala si deformarea structurii (nu se mai inchid usile). Deci problemele pot fi mari in timp daca lemnul nu e tratat special sau foarte bine uscat (timp de ani sau uscat special la fabrica). Lemnul "lucreaza" in timp si modul de constructie (imbinare) trebuie sa tina cont de asta. N-am vazut nici o imbinare alta decat in T cu cuie (nu!) sau holsuruburi, nici una in modul in care un meserias imbina lemnul ("degete", etc). Deci posibile deformari in timp, care vor implica refacerea tocului usilor, daca nu inlocuirea ferestrelor crapate. Deci apa este inamicul pe timp de pace, asa cum focul e inamicul pe timp de razboi Alta probleme "marunta", cu implicatii : cablurile pe jos, pe sub (ce va fi) pardoseala. Este suficient loc prin pereti si plafon pentru cabluri, nu trebuie "scurtat" traseul si pus pe jos. Aduce un risc inutil (si major) si/sau probleme cu reparatiile in timp. Etc. Oamenii s-au axat pe construcie, structura, au inceput finisaje, neglijand-dupa parerea mea- lucrul cel mai important, protectia la umezeala. Au avut insa bani sa faca stalpi solizi din beton la gard! |
#23
Posted 30 September 2017 - 23:06
din cate stiu , are folie de bariera de vapori la interior...nu la asta se refera hidroizolatia? am citit diverse forumuri despre compozitia peretelui si toti ziceam cam acelasi lucru : tencuiala, polistiren, osb, vata pe structura casei,folia de vapori osb , rigips...cam asa ar arata si peretii astia...
aveti idee ce temperatura e intr-o casa ca asta , fara incalzire, pe perioada de iarna?!? am citit niste baliverne pe un forum si un tip sustinea ca la 0 grade afara, fara incalzire, are 15 gr in casa...la -15 grade afara, fara incalzire, are cam 5 grade in casa...mi se pare total ireal o asa diferenta de temp...voi ce ziceti?e posibil? in alta ordine de idei...daca ar fi sa merg pe varianta de centrala electrica, una de 12 kw ar ajunge la suprafata casei? are cam 85 mp amprenta si cam 135 mp cu totul... sub shapa am inteles ca are izolatie intre placa si shapa, la parter...ca intreba mai sus un coleg forumist |
#24
Posted 01 October 2017 - 01:33
Din lista aceea lipseste folia dintre polistiren si lemn.
Sunt multe lucruri care trebuie considerate, pentru a impiedica umezirea excesiva a lemnului sau acumularea de umiditate in izolatorul termic. In interiorul peretelui exista diferente de temperatura iar in general lemnul, chiar imbibat in rasina absoarbe umiditatea. La caldura, vara, o elimina dar trebuie sa aiba pe unde. Apoi e vorba de izolarea la baza si deasupra. Sunt apoi probleme legate de rosturile dintre panouri, cca 2-3 mm intre ele, pentru dilatare/contractie. Lipsa lor, alaturi de stalpi prea rari va duce la ondulatii ale peretilor. In legatura cu incalzirea: ca idee generala, tinand cont de climat si presupunand o constructie corecta, as zice ca 150 kwh/mp/an ar fi o valoare apropiata de realitate ca ordin de marime dar e doar orientatativ. Eu consum cca 3300 kw/h lunar in miezul iernii (mult mai rece ca in Ro) si mai putin de 300 vara (deci numai apa calda de spalat). In casa tin temp in general mai ridicata decat la altii, 23-24 grade constant. Casa cca 160 mp utili , parter (dedesubt e basement cu aceeasi suprafata ca deasupra si complet amenajat ca o locuinta normala. Oamenii nu au "pivnite" aici, subsolul sau demisolul sunt ca orice camera ,covoare, canapele,TV, dormitoare, etc. E ceva mai racoare jos vara... Nu stiu cum e cu temperaturile de care zici, afara si inauntru, dar cred ca sunt apropiate de realitate, casele din lemn de aici sunt extrem de bine izolate termic comparativ cu "traditionala" caramida, prin natura materialelor folosite. E foarte posibil. Ce nu inteleg unii, cand copiaza ceva ce au vazut pe undeva, in cazul nostru Nord America: acolo sunt standarde, metode de imbinare, piese, grinzi gata facute, materiale special facute pentru asta. Incalzirea o fac firme specializate care stiu cat trebuie, unde si cum trebuie distribuita caldura, amplasarea surselor de incalzire in perimetru. Nimeni nu pierde vremea gandindu-se cum e mai bine. Se stie. La fel pentru instalatia electrica, de apa, ventilatie. Nu face nimeni "cum crede" ca trebuie. De aici si rezultatele bune si case rezistente zeci de ani cu minim de intretinere. Sunt si destule case facute prost, de obicei exact hidoizolatia, mai ales la acoperis (imbinari complexe din cauza formei acoperisului). Putin dai, putin iei. Desigur ca nici una nu are rezistenta in timp a unei case din beton sau caramida (facuta bine insa) dar lucrurile nu sunt asa simple. Datorita variatiei de temperatura de la -40 la +40 posibila intr-un an, pe deasupra variatii mari si rapide in timp (chiar si 20 grade intr-o singura dupa amiaza) materialele rigide cum ar fi caramida si tencuiala folosita la constructie nu rezista mult in timp. Trebuie totul fie supradimensionat, fie facut cu foarte multa atentie, de unde costurile mari. Lemn este peste tot, piatra nu. Edited by Rosebud09, 01 October 2017 - 01:37. |
#25
Posted 01 October 2017 - 23:22
bun...deci am de facut cam asa, daca judec eu bine
-sap in jurul casei si dau cu strat de bitum la fundatie si la elevatie, bag polistiren extrudat la fundatie ai la elevatie, bag plasa + glet, acopar la loc cu pamant si am terminat cu fundatia... -la primavara decopertez toata fatada si pun folie de hidroizolat si pun alt polistiren...de preferat de 15 sau 20 cm in loc de cel de 10...gletuiesc si aia e - la interior fie las asa fie strang bani si dau o izolare cu poliuretanica apropo...poliuretanica sau amestecul ala de hartie?care-i mai buna si mai durabila? -acelasi lucru fac si la tavan...spuma -scot osb-ul ala subtire de pe jos si indes bine cu vata pe la grinzi si pun osb de 22 si folie, extrudat si parchet si voila! gata casa am inteles bine? |
#26
Posted 01 October 2017 - 23:59
Cred ca trebuie sa vorbesti cu un specialist, daca gasesti, si in acelasi timp sa cauti informatii si pe net sau in carti. N-ar fi mare lucru si te-ar ajuta sa ai decizii bune si mai ales, posibil de realizat "in regie proprie".
|
#27
Posted 02 October 2017 - 04:02
Portokala2017, on 01 octombrie 2017 - 23:22, said:
bun...deci am de facut cam asa, daca judec eu bine -sap in jurul casei si dau cu strat de bitum la fundatie si la elevatie, bag polistiren extrudat la fundatie ai la elevatie, bag plasa + glet, acopar la loc cu pamant si am terminat cu fundatia... -la primavara decopertez toata fatada si pun folie de hidroizolat si pun alt polistiren...de preferat de 15 sau 20 cm in loc de cel de 10...gletuiesc si aia e - la interior fie las asa fie strang bani si dau o izolare cu poliuretanica apropo...poliuretanica sau amestecul ala de hartie?care-i mai buna si mai durabila? -acelasi lucru fac si la tavan...spuma -scot osb-ul ala subtire de pe jos si indes bine cu vata pe la grinzi si pun osb de 22 si folie, extrudat si parchet si voila! gata casa am inteles bine? 1. Nu as pune nici'o izolatoe pe baza de spuma. Este o izolatie buna, dar "high commitment". Daca ceva merge prost, o infiltratie ceva etc, nu vrei genul ala de izolatie. In fine, chestie de gust personal. Vrei sa mergi asa, nu e nimic gresit. 2. Nu stiu ce bani ai, dar pari ca ai destui de vrei sa dai jos polistirenul existent. Eu, personal, daca tot as fi in situatia asta, as pune o membrana tip tyvek (du pont), peste tencuiala deja existenta, aplica un al doilea rand de polistiren si tencui. Un pic neconventional, dar cred ca asta ar fi o solutie buna. Totusi, desi 5cm in plus nu sunt rai, tu zici 10. Ceea ce e foarte bine. Acum te intreb, cat de mare e streasina? Esti sigur ca ai unde sa bagi totul sub ea? Si sa si ramana loc de protectie, ca pt asta e streasina. Poate te mai gandesti si lasi cum e. Inspecteaza casa cu cineva ce se pricepe cu adevarat la astfel de case. Membrana aia lipsa, house wrap, nu este chiar asa o gaura in cer daca toata tencuiala este buna, casa inchisa bine si folosite materiale din astea moderne de tencuit care mai de mare mai extraterestre. Daca tencuiala e proasta, mai bine o refaci pe asta. E structura de lemn si cere membrana, dar nu uita, filosofia asta vine din america, unde majoritatea caselor sunt invelite in plastic. Sunt placi de 1dcm sau cat or fi ele de late ce se imbina si alea sunt exteriorul casei. Normal ca vrei o membrana protectoare peste osb si sa inchida casa. Aici ai totusi o tencuiala, nu vine vajul asa usor la osb... |
#28
Posted 02 October 2017 - 15:05
Mult succes.
Eu am casa de lemn cu polistiren la exterior direct peste OSB. Nu e o greseala (dpmdv) Doar nu e casa de scafandri, nu trebuie sa mearga pe sub fundul marii ! Bariera vapori la interior si e totul ok.,suplimentat izolatia mansarda si nu numai , ..mai important e sa hidroizolezi in jurul tocariei (geamuri, usi) caci acolo sunt niste zone mai sensibile. Celuloza ("Amestecul de hartie") este din punctul meu de vedere mai bun ca izolatie. Imi spunea cineva ca spuma nu este stabila in timp (nu am verificat, deci poate gresea tipul) Am renuntat si la una si la alta din cauza pretului , si am pus vata bazaltica. Eu zic sa lasi polistirenul asa, si scutesti acum niste bani, pe care mai bine ii bagi la izolatia interioara si mansarda, ca oricum peste 15-20 ani vei schmba polistirenul pentru ca nu-ti va mai place culoarea, se va deteriora, nu se ma mai purta textura respectiva, etc. In rest, curaj !ca se poate. |
|
#29
Posted 02 October 2017 - 15:29
Portokala2017, on 30 septembrie 2017 - 23:06, said:
... un tip sustinea ca la 0 grade afara, fara incalzire, are 15 gr in casa...la -15 grade afara, fara incalzire, are cam 5 grade in casa...mi se pare total ireal o asa diferenta de temp...voi ce ziceti?e posibil? in alta ordine de idei...daca ar fi sa merg pe varianta de centrala electrica, una de 12 kw ar ajunge la suprafata casei? are cam 85 mp amprenta si cam 135 mp cu totul... Centrala electrica ?? Pai iti faci praf buzunarele daca doar pe o CT electrica te bazezi . Dpmdv termosemineu pe peleti /combustibil solid si binenteles suplimentarea termoizolatiei , da serios , nu in dorul lelii . riso, on 02 octombrie 2017 - 15:05, said: Celuloza ("Amestecul de hartie") este din punctul meu de vedere mai bun ca izolatie. . In primii 2 ani vei fi multumit dar dupa o sa plangi la facturi si nu vei intelege de ce ... In tavane un minim de 40 cm de vata e de bun simt iar la pereti pe exterior , pe langa stratul minim de 20 din perete , iti trebuie minim 15 cm de polistiren ca sa fie de bun simt si atunci da poti sa te axezi doar pe o centrala electrica ca sursa de caldura . |
#30
Posted 03 October 2017 - 08:32
@ Baxon ...dar si vata minerala se uda/strange umezeala. Si spuma la fel. De-aia se pune folia bariera vapori. Deci celuloza clar nu e cea mai proasta , dar e nejustificat de scumpa.
De la acidul boric care se gaseste in compozitie , soarecii nu prea se simt in largul lor. Legat de firme si "habar" iti dau perfecta dreptate. Am avut centrala termica electrica cu care am incalzit circa 2 luni. 90mp parter, incalzire pardoseala, lunile ianuarie si februarie 2017 , si am platit circa 800lei /luna si faceam doar 18 grade. 15grade in casa cand afara sunt 0 , fara sursa de caldura, nu are cum . Poate daca ai sufrafete vitrate mari, si pe zi bate soarele mult, fix unde trebuie prin geamuri, si de fapt nu sunt chiar 0 grade afara , si mai stiu eu cum, si bla bla bla si etc, atunci da, poti avea inauntru mai mult . Dar iarna nu te bazezi pe soare si cald de afara. |
#31
Posted 03 October 2017 - 10:13
riso, on 03 octombrie 2017 - 08:32, said:
De la acidul boric care se gaseste in compozitie , soarecii nu prea se simt in largul lor. Legat de firme si "habar" iti dau perfecta dreptate. Povesti de adormit copiii... http://www.misiuneac...ll=1#post621386 Edited by laffin, 03 October 2017 - 10:13. |
#32
Posted 03 October 2017 - 10:36
#33
Posted 03 October 2017 - 11:09
parerea mea, cand cumperi o casa ii faci o dezinsectie totala...sunt firme care vin si stropesc cu toate minunile pamantului si chiar fac treaba buna...o "stropeala" completa costa pana in 250 lei si o poti reface anual...eu asa am facut la firma..am dat vineri seara cu toate minunile pamantului - o firma de pe net a dat - si am tinut tot inchis pana luni...luni am adunat shoareci si gandaci cat pt 3 vieti si aia a fost...refacem anual operatiunea sau chiar de 2 ori pe an si nu mai adunam decat cativa gandaci...ma gandesc ca la fel ar trebui facut si acasa...plus ca vorbind de o casa pe structura de lemn, ma gandesc ca lemnul de la fundatie ajunge la un moment dat sa fie "murat" de la solutie si sa devina respingator pt rozatoare...dar deh, asta e riscul vietii la curte , mai ales in mijlocul campului unde vreau eu sa ma mut...ma astept la tot felul de vulpi, dihori,serpi,soparle,shoareci,vulturi,dropii,crocodili si chiar dinozauri de talie mica ))
|
|
#34
Posted 03 October 2017 - 23:26
#35
Posted 06 October 2017 - 19:32
Buna seara tuturor. Eu am o casa pe structura din lemn (ideea sotului meu calatorit prin America) in care locuiesc de 9 ani. Ce probleme am .... as putea scrie o carte. In principal date de faptul ca am avut niste meseriasi "meseriasi". Ma rog! Va cer ajutorul, pentru cei care cunoasteti persoane / firme care au lucrat sau lucreaza asa ceva. Trebuie sa fac o reparatie importanta la balcon (ai carui stalpi sustin si o parte din acoperis). Una din grinzile transversale ale balconului a putrezit si trebuie inlocuita si nu gasesc persoane/firme care sa faca lucrarea (este si o lucrare pe structura de rezistenta, nu imi permit sa stric ceva).
Multumesc. |
#36
Posted 07 October 2017 - 05:25
Am aruncat o privire si, fara sa intru in amanunte, eu iti voi spune cum anume se construieste o casa canadiana, iar tu urmeaza sa verifici, la o adica, si ulterior sa decizi ce si cum.
1. Distanta interax dintre stalpii (studs) din care se construiesc peretii nu are voie sa fie mai mare de 60cm, dupa cum a spus si rosebud. In cazul in care distanta este mai mare, se merge pe un tip de constructie cu "zabrele". Din poze se vede clar ca situatia nu e ok. Decat daca exista un proiect semnat, parafat, etc. 2. Centura dintre parter si etaj (mansardat sau nu) trebuie sa aiba un profil "I". "I" dintr-ala, cu talpi si sus si jos. Talpa de jos se face din doua elemente (scandura) suprapuse; imbinarile decalate - obligatoriu! De fapt, elementul de jos este parte din rama. Peste aceasta talpa dubla vine profilul care sta in picioare iar peste acesta din urma vine o alta talpa; in acest caz, talpa poate fi dubla sau nu, depinzand de datele de proiectare. Veirifca si tu si vezi macar sa aiba profilul "I". De fapt, revenind la rame; ramele nu se ridica toate direct, asa. Ele xe consturiesc la pamant, se verifica si ras-verifica unghiurile si abia apoi se ridica. 3. Buiandrugul pentru deschidere mai mare de 90cm trebuie sa fie dublu. In caz ca deschiderea depaseste 1.5m peste acest buiandrug dublu se aplica, din nou, constructie tip zabrele. 4. OSB-ul de exterior trebuie sa fie de minim 15cm. De fapt, ar trebui sa fie placaj, si nu OSB. Daca vrei casa canadiana. Dar astea sunt norme oarecum mai recente. 5. OSB-ul trebuie montat orizontal. La o distanta interax de 60cm intre "studs" OSB-ul are rol de contravantuire. Desigur, placile de OSB se monteaza, si ele, decalate, si se fixeaza cu cuie la 15cm. 6. OSB-ul se monteaza cu spatii intre placi sau orificii de aerisire. 7. Daca se acopera cu polistiren, treaba total necanadiana , intre OSB si polistiren trebuie (!) sa existe o membrana care sa respire, care preia umezeala din stratul de vata si o elimina in atmosfera. In acest caz, trebuie ca polistirenul sa aiba si niste profile speciale la baza si sus, la acoperis, ca sa permita migratia aerului, respectiv a umiditatii. 8. Mebrana de la interior, dintre rigips si vata Isover trebuie sa fie inchisa absolut etans; cu cutii de protectie pentru dozele electrice, prize, intreruptoare, etc. Membrana aceasta trebuie sa fie mai lunga decat baza rigipsului, la parter. 9. Rigipsul tot asa, orizontal si decalat. Nu prea am vazut chestiile astea in poze, dar tu poti vedea si verifica in realitate. Dupa cum se spunea pe-aici, asta nu inseamna ca iti pica casa in cap. Dar este foarte probabil ca, in timp, sa ai crapaturi, sa ti se aseze elementele de constructie in mod diferit, sa nu se mai inchida bine geamurile si usile si da, exista pericolul formarii condensului, implicit a igrasiei in perete. P.S. In jurnalul meu de constructie am pus fazele ( cu poze) pas cu pas de construire a unei case canadiene. Ma tog, noi o s-o folosim ca anexa. Anexa gazduieste momentan garaj, atelier, depozitare. Cu minim de amenajari, insa, se poate transforma intr-o casa-casa fiindca toate elementele sunt acolo. https://forum.softpe...a/page__st__378 Edited by DIY, 07 October 2017 - 05:26. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users