Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur
Last Updated: Oct 06 2017 21:55, Started by
max_01
, Sep 29 2017 08:29
·
0
#1
Posted 29 September 2017 - 08:29
''Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur
Aproape zilnic în Japonia au loc seisme, așa că autoritățile din această țară au luat măsuri stricte când vine vorba de siguranță. Una dintre ele se referă la trenurile de mare viteză. Ce se întâmplă cu ele când are loc un seism puternic? Inginerii de la Tokaido Shinkansen au dezvoltat un sistem de senzori pe liniile ferate, care este conectat la cei din subteran. Atunci când senzorii din subteran detectează primele mișcări ale unui seism, trimit un semnal către o stație de control, care întrerupe alimentarea trenurilor aflate în zonele afectate iar acestea se opresc. O altă măsură de siguranță luată de compania feroviară pentru a menține trenurile stabile a fost introducerea unui parapet interior de-a lungul liniei. Iar în cazul unor cutremure mai puternice, cârligele de sub fiecare vagon se agață de parapet și previn deraierea tenului. Pe 11 martie 2011, sistemul a trebuit să facă față unui test major. Un cutremur cu magnitudinea 9 a lovit Japonia, a durat șase minute și a iscat un tsunami cu valuri ce au atins și 40 de metri, provocând moartea a cel puțin 15.000 de persoane. Peste 2.500 sunt în continuare dați dispăruți. Senzorii subterani au trimis instant avertizarea și toate cele 50 de trenuri de mare viteză care se aflau în zona periculoasă s-au oprit cu 10 secunde înainte ca seismul să fie resimțit la suprafață.'' http://www.digi24.ro...cutremur-800500 Pe aceeași temă Edited by max_01, 29 September 2017 - 08:45. |
#2
Posted 29 September 2017 - 08:41
#3
Posted 29 September 2017 - 08:54
Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.
|
#4
Posted 29 September 2017 - 09:00
#5
Posted 29 September 2017 - 09:15
djl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:
Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde. max_01, on 29 septembrie 2017 - 08:29, said:
s-au oprit cu 10 secunde înainte ca seismul să fie resimțit la suprafață |
#6
Posted 29 September 2017 - 09:36
djl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:
Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde. Teoretic (si posibil practic) au cum, insa daca pasagerii nu sunt toti pe scaune si legati bine cu hamuri/centuri de siguranta, poate sa iasa nasol... 360 km/h ( cred ca au si mai mult de atat, 360 e viteza TGV-urilor din Franta) inseamna 100 m/s. Ca sa opreasca in 10 s au nevoie de o franare de 1G care e banala, insa nu e OK pt. pasageri nesecurizati. Citeste textul mai atent, acolo scrie ca in exemplul dat trenurile s-au oprit cu 10 secunde inainte de cutremur, deci erau deja oprite cu 10 sec inainte, si se subantelege ca franarea a fost comandata mai devreme. Avertizarile se pot face si cu 40 s mai devreme, uneori si cu minute inainte. Depinde si de adancimea si distanta la care se produc, deoarece viteza undelor seismice are o viteza fizic limitata - chiar daca este mare in sine. Viteza medie a undei P este de ~ 6 km/s si in roci dure de ~ 8 km/s. Unda S are in general o viteza de 1,74 x mai mica, de ex 3,2 km/s. Exista si unda L care si ea soseste dupa S, si unda R care soseste dupa unda L. Undele sunt categorisite in mult mai multe feluri, fiind catalogate si considerate distincte multe zeci de feluri de unde sau faze seismice. Edited by loock, 29 September 2017 - 09:38. |
#8
Posted 29 September 2017 - 09:58
Eu ma intreb ce se intimpla cu trenurile de mare viteza din Romania!
|
#9
Posted 29 September 2017 - 10:03
max_01, on 29 septembrie 2017 - 08:29, said:
''Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur f300, on 29 septembrie 2017 - 09:58, said:
Eu ma intreb ce se intimpla cu trenurile de mare viteza din Romania! |
#11
Posted 29 September 2017 - 10:35
Si la noi sint cutremure, chiar daca nu asa dese si puternice ca in japonia, totusi nu avem probleme, solutia aleasa in Romania a fost reducerea vitezei "pana la evitarea oricarui pericol".
Noi nu ne vindem tara si nu vrem fonduri europene, trenuri fabricate in EU, Japonia, America. Luptam pt capitalul autohton. Go Romania! Go Tariceanu! http://www.evz.ro/tr...in-romania.html Garniturile de tip Intercity au fost scoase din circulaţie de CFR Călători odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 14 decembrie 2014, după aproape 20 de ani de la inaugurarea lor, în 1995. Motivele care au dus la această decizie a operatorului naţional de stat CFR Călători derivă tocmai din două cauze care ţin de Bruxelles. În primul rând, este vorba de un regulement comunitar care stabileşte că, pentru a fi clasat la rangul de Intercity, un tren trebuie să aibă o viteză medie de minimum 60 km/oră. Pentru că România este în situaţia penibilă de a nu putea asigura această medie de viteză, trenurile Intercity au fost scoase din circulatie |
#12
Posted 29 September 2017 - 13:12
Din cate stiu TGV-urile din Japonia sunt conectate la un sistem complex de monitorizare date seismice care sunt capabile ca opreasca aproape instant curentul electric si-n maxim 1,5 kilometri acel tren se opreste. Intreaga infrastructura feroviara rezistanta pana la un cutremur de 9 grade. A fost in urma cu vreo 5 ani un documentar pe aceasta tema pe Discovery Science. Problema in cazul Japoniei nu a fost deraierea trenurilor ci valurile tzunami care au maturat totul in calea lor.
In cazul cutremurelor din Romania situatia este si mai simpla, alea la o simpla basina data in vagon deraiaza tot trenul, cutremurul fiind o nimica toata. Ce naiba sa deraiezi la niste trenuri a caror viteza medie este undeva la 50km/h Edited by iulian160380, 29 September 2017 - 13:15. |
#13
Posted 29 September 2017 - 13:31
andreic, on 29 septembrie 2017 - 10:03, said:
Se opresc. Nu se intampla nimic, pentru ca nu exista... la noi 160 la ora e viteza mare Eu, cand vin de la tara, trec o cale ferata car epica pe o zona cu...nu radeti, restrictie de viteza. Fara exagerare ca asteptam acolo si 20 minute, sa se tarasca un tren, de multe ori cu un vagon. Deci, mai multi oameni asteapta la trecerea de nivel, dect beneficiaza de aceasta asteptare. M-am intrebat mereu de ce nu-i urca in locomotiva. Primesti si lectii de manevrat, moca. iulian160380, on 29 septembrie 2017 - 13:12, said:
Oprirea curentului electric, nu este o problema? Nu vreau sa-mi imaginez un tren electric, la peste 300 km pe ora, ramas fara curent. Nu este mai bine la noi?! 10 km pe ora, plus sinele noastre din '70, poate sa vina si sfarsitul lumii, si noi n-am sti decat odata ajunsi in statie. |
#14
Posted 29 September 2017 - 19:23
#15
Posted 29 September 2017 - 21:01
djl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:
Poate au încetinit la o viteză de siguranță, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde. safe05_f5.gif 8.15K 14 downloads Edited by andreic, 29 September 2017 - 21:09. |
|
#16
Posted 01 October 2017 - 18:28
YOUR_GOD, on 29 septembrie 2017 - 13:31, said:
Oprirea curentului electric, nu este o problema? Nu vreau sa-mi imaginez un tren electric, la peste 300 km pe ora, ramas fara curent. au frane automate, au baterii ce asigura necesarul de curent pt toate sistemele de siguranta ale trenului. chiar de ramane fara curent, trenul se opreste in siguranta. stii ca de fapt reteau de trenuri de mare viteza din japonia are recordul de a fi cel mai sigur mijloc de transport? au 0 accidente la activ. momentan au deja in teste de cativa ani o serie noua de shinkasen cu viteza si mai mare. |
#17
Posted 01 October 2017 - 18:30
Nu știam! Mulțumesc!
La japonezo, totul merge struna. In afara de unele centrale atomoelectrice. |
#18
Posted 01 October 2017 - 18:36
nu stiu ce probleme au acolo, nu cunosc subiectul si nu ma bag sa comentez. insa pe parte de shinkansen baietii sunt boboc.
oprirea in statii se face la mm, curatenia, si chiar e curatenie, se face in 5 minute. asta include de fapt si schimbarea tuturor acelor carpe de pe scaun de pe tetiere. au trenuri care pt a reduce efectul inertiei se intorc scaunele, astfel ramai in scaun, nu te culege careva de pe taven sau din scaunul vecin. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users