Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...
 Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 

Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
''Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur


Aproape zilnic în Japonia au loc seisme, așa că autoritățile din această țară au luat măsuri stricte când vine vorba de siguranță. Una dintre ele se referă la trenurile de mare viteză. Ce se întâmplă cu ele când are loc un seism puternic?


Inginerii de la Tokaido Shinkansen au dezvoltat un sistem de senzori pe liniile ferate, care este conectat la cei din subteran. Atunci când senzorii din subteran detectează primele mișcări ale unui seism, trimit un semnal către o stație de control, care întrerupe alimentarea trenurilor aflate în zonele afectate iar acestea se opresc.
O altă măsură de siguranță luată de compania feroviară pentru a menține trenurile stabile a fost introducerea unui parapet interior de-a lungul liniei. Iar în cazul unor cutremure mai puternice, cârligele de sub fiecare vagon se agață de parapet și previn deraierea tenului.
Pe 11 martie 2011, sistemul a trebuit să facă față unui test major. Un cutremur cu magnitudinea 9 a lovit Japonia, a durat șase minute și a iscat un tsunami cu valuri ce au atins și 40 de metri, provocând moartea a cel puțin 15.000 de persoane. Peste 2.500 sunt în continuare dați dispăruți.
Senzorii subterani au trimis instant avertizarea și toate cele 50 de trenuri de mare viteză care se aflau în zona periculoasă s-au oprit cu 10 secunde înainte ca seismul să fie resimțit la suprafață.''
http://www.digi24.ro...cutremur-800500


Pe aceeași temă

Edited by max_01, 29 September 2017 - 08:45.


#2
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,802
  • Înscris: 03.02.2007

View Postmax_01, on 29 septembrie 2017 - 08:29, said:

...introducerea unui parapete...
Digi, Gigi. Un fel de "genunche".  :)

#3
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.

#4
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostDigix, on 29 septembrie 2017 - 08:41, said:

Digi, Gigi. Un fel de "genunche".  Posted Image

Cum zicea Cornel Dinu, genunchiuri. Un genunchi, doua genunchiuri.

#5
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005

View Postdjl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:

Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.

View Postmax_01, on 29 septembrie 2017 - 08:29, said:

s-au oprit cu 10 secunde înainte ca seismul să fie resimțit la suprafață
Of, nu in 10 secunde.

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postdjl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:

Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.

Teoretic (si posibil practic) au cum, insa daca pasagerii nu sunt toti pe scaune si legati bine cu hamuri/centuri de siguranta, poate sa iasa nasol...

360 km/h ( cred ca au si mai mult de atat, 360 e viteza TGV-urilor din Franta) inseamna 100 m/s.
Ca sa opreasca in 10 s au nevoie de o franare de 1G care e banala, insa nu e OK pt. pasageri nesecurizati.

Citeste textul mai atent, acolo scrie ca in exemplul dat trenurile s-au oprit cu 10 secunde inainte de cutremur, deci erau deja oprite cu 10 sec inainte, si se subantelege ca franarea a fost comandata mai devreme.
Avertizarile se pot face si cu 40 s mai devreme, uneori si cu minute inainte.
Depinde si de adancimea si distanta la care se produc,  deoarece viteza undelor seismice are o viteza fizic limitata - chiar daca este mare in sine. Viteza medie a undei P este de ~ 6 km/s si in roci dure de ~ 8 km/s. Unda S are in general o viteza de 1,74 x mai mica, de ex 3,2 km/s.
Exista si unda L care si ea soseste dupa S, si unda  R care soseste dupa unda L.
Undele sunt categorisite in mult mai multe feluri, fiind catalogate si considerate distincte multe zeci de feluri de unde sau faze seismice.

Edited by loock, 29 September 2017 - 09:38.


#7
zardato

zardato

    Coruptii la puscarie!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,634
  • Înscris: 01.12.2013
Reduc viteza!

#8
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Eu ma intreb ce se intimpla cu trenurile de mare viteza din Romania!

#9
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,611
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmax_01, on 29 septembrie 2017 - 08:29, said:

''Ce se întâmplă cu trenurile de mare viteză din Japonia în timpul unui cutremur
Se opresc.

View Postf300, on 29 septembrie 2017 - 09:58, said:

Eu ma intreb ce se intimpla cu trenurile de mare viteza din Romania!
Nu se intampla nimic, pentru ca nu exista... la noi 160 la ora e viteza mare :)

#10
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
O sa ajungem Japonia din urma, fix niciodata.

#11
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Si la noi sint cutremure, chiar daca nu asa dese si puternice ca in japonia, totusi nu avem probleme, solutia aleasa in Romania a fost reducerea vitezei "pana la evitarea oricarui pericol".

Noi nu ne vindem tara si nu vrem fonduri europene, trenuri fabricate in EU, Japonia, America.
Luptam pt capitalul autohton. Go Romania! Go Tariceanu!

http://www.evz.ro/tr...in-romania.html

Garniturile de tip Intercity au fost scoase din circulaţie de CFR Călători odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe  14 decembrie 2014, după aproape 20 de ani de la inaugurarea lor, în 1995.

Motivele care au dus la această decizie a operatorului naţional de stat CFR Călători derivă tocmai din două cauze care ţin de Bruxelles. În primul rând, este vorba de un regulement comunitar care stabileşte că, pentru a fi clasat la rangul de Intercity, un tren trebuie să aibă o viteză medie de minimum 60 km/oră. Pentru că România este în situaţia penibilă de a nu putea asigura această medie de viteză, trenurile Intercity au fost scoase din circulatie

#12
iulian160380

iulian160380

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 20.09.2017
Din cate stiu TGV-urile din Japonia sunt conectate la un sistem complex de monitorizare date seismice care sunt capabile ca opreasca aproape instant curentul electric si-n maxim 1,5 kilometri acel tren se opreste. Intreaga infrastructura feroviara rezistanta pana la un cutremur de 9 grade. A fost in urma cu vreo 5 ani un documentar pe aceasta tema pe Discovery Science. Problema in cazul Japoniei nu a fost deraierea trenurilor ci valurile tzunami care au maturat totul in calea lor.
In cazul cutremurelor din Romania situatia este si mai simpla, alea la o simpla basina data in vagon deraiaza tot trenul, cutremurul fiind o nimica toata. Ce naiba sa deraiezi la niste trenuri a caror viteza medie este undeva la 50km/h

Edited by iulian160380, 29 September 2017 - 13:15.


#13
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,911
  • Înscris: 01.01.2010

View Postandreic, on 29 septembrie 2017 - 10:03, said:

Se opresc.


Nu se intampla nimic, pentru ca nu exista... la noi 160 la ora e viteza mare Posted Image
160?! Merg trenuri la noi cu 160?

Eu, cand vin de la tara, trec o cale ferata car epica pe o zona cu...nu radeti, restrictie de viteza. Fara exagerare ca asteptam acolo si 20 minute, sa se tarasca un tren, de multe ori cu un vagon. Deci, mai multi oameni asteapta la trecerea de nivel, dect beneficiaza de aceasta asteptare. M-am intrebat mereu de ce nu-i urca in locomotiva. Primesti si lectii de manevrat, moca.

View Postiulian160380, on 29 septembrie 2017 - 13:12, said:

Oprirea curentului electric, nu este o problema? Nu vreau sa-mi imaginez un tren electric, la peste 300 km pe ora, ramas fara curent.

Nu este mai bine la noi?! 10 km pe ora, plus sinele noastre din '70, poate sa vina si sfarsitul lumii, si noi n-am sti decat odata ajunsi in statie.

#14
high_energy

high_energy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,366
  • Înscris: 18.05.2017

View Postdjl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:

Poate au încetinit la o viteză de siguranţă, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.
Vai de inertia simtita de pasageri

#15
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,611
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdjl, on 29 septembrie 2017 - 08:54, said:

Poate au încetinit la o viteză de siguranță, că la 200-300 k.m./h nu prea cred că au cum să se oprească în 10 secunde.
Iti dai seama, logic... intra intr-un regim de siguranta marita dupa care in cele din urma opresc pe loc pentru verificari. In plus am vazut ca in unele portiuni se monteaza sina secundara antideraiere, asta se face si la liniile normale in anumite curbe cu risc sau pe poduri...

Attached File  safe05_f5.gif   8.15K   14 downloads

Edited by andreic, 29 September 2017 - 21:09.


#16
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

View PostYOUR_GOD, on 29 septembrie 2017 - 13:31, said:

Oprirea curentului electric, nu este o problema? Nu vreau sa-mi imaginez un tren electric, la peste 300 km pe ora, ramas fara curent.

au frane automate, au baterii ce asigura necesarul de curent pt toate sistemele de siguranta ale trenului. chiar de ramane fara curent, trenul se opreste in siguranta.

stii ca de fapt reteau de trenuri de mare viteza din japonia are recordul de a fi cel mai sigur mijloc de transport? au 0 accidente la activ.

momentan au deja in teste de cativa ani o serie noua de shinkasen cu viteza si mai mare.

#17
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,911
  • Înscris: 01.01.2010
Nu știam! Mulțumesc!
La japonezo, totul merge struna. In afara de unele centrale atomoelectrice.

#18
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu stiu ce probleme au acolo, nu cunosc subiectul si nu ma bag sa comentez. insa pe parte de shinkansen baietii sunt boboc.

oprirea in statii se face la mm, curatenia, si chiar e curatenie, se face in 5 minute. asta include de fapt si schimbarea tuturor acelor carpe de pe scaun de pe tetiere.

au trenuri care pt a reduce efectul inertiei se intorc scaunele, astfel ramai in scaun, nu te culege careva de pe taven sau din scaunul vecin.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate