Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

motor trifazat 220V uși lift IFMA

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Salutare tuturor,

Am un motor recuperat de la un lift IFMA cu uși automate care a fost dezafectat pt modernizare (motorul care închide/deschide ușile, plasat deasupra cabinei)
Motorul este trifazat și are cele 6 borne clasice, cu 3 borne în linie conectate între ele cu "jumperi" notați "-" mai jos ca la conexiunea obișnuită în stea:

X-X-X
X X X

Pe placa motorului scrie clar:
Coop. Electrobobinajul  București, tip 10
220V
50Hz
600 rot/min

Întrebarea e dacă se poate conecta în stea la reteaua de 220/380V normală (220V tensiunea între fiecare fază și nul, 380 tensiunea între faze).
Zicea cineva că la lift există un trafo trifazat de 220/110V special pt reducerea tensiunii la acest motor.

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Se poate alimenta  la trifazat 400 v.
In Ro de ceva timp , tensiunea intre null si faza este de 230 V si intre faze de 400 V.

Edited by pasilla, 25 September 2017 - 22:22.


#3
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007
Pot sa-l folosesticu in monofazat dar cu un condensator pe 400-600V care se poate calcula cumva, dar e in plaja de 10-40 uF.
Daca e legat in stea(asa e la tine), trebuie sa-i modifici conexiunile sa mearga in triunghi.
Adica
X X X
|   |   |
X X X
Intre 2 pui condensatorul (RT sa zicem), intre alte 2 legi monofazicul (TSsa zicem)

Edited by maccip, 25 September 2017 - 22:58.


#4
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011

View PostXON-XOFF, on 25 septembrie 2017 - 22:07, said:

600 rot/min
Ce sa faci cu un motor atit de lenes, atit de mare, atit de greu si atit de slab?!
Daca motorul a fost facut sa functioneze in stea la 220V il lasi legat in stea, alimentezi 220v intre doua borne si C intre a 3-a borna si F sau N functie de sens. Puterea va fi si mai mica.

Edited by barbu78, 25 September 2017 - 23:43.


#5
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Motor trifazat la 220 de V montat la usa la lift! Ha ha ha
     Probabil e vorba de un motor pas cu pas.


#6
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
In general motoarele monofazice si trifazice au turatii intre 1500 si 3000 de rotatii pe minut.



#7
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,379
  • Înscris: 08.02.2011
Pe lift probabil e folosit un reductor de turatie mecanic.

#8
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Nu stiu daca e trifazat sau e cu inversare de sens. La usi, sigur mergea in doua sensuri. Mai studiazal putin daca vrei sa-l pastrezi/utilizezi. Daca nu, doar sa experimentezi, baga  marel leaga-l oricum si baga-l in priza.

View Postcspot, on 26 septembrie 2017 - 04:03, said:

In general motoarele monofazice si trifazice au turatii intre 1500 si 3000 de rotatii pe minut.
Nu neaparat, sunt si cu alte turatii, in functie de numarul de poli.

#9
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Am uitat să menționez că pot să-l leg la trifazic, nu-mi tb. soluții pt monofazic; doar cu tensiunea vreau să fiu sigur că suportă.

da, e mai mult pt experimente.

#10
karapok

karapok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 07.08.2017
Motorul ala se folosea in trifazic, tensiunea de lucru 60 V per faza , niciodata nu s-a pus pe el 220 mono sau trifazic, motorul era foarte robust pe partea de constructie, doar rulmentii se gripau odata la cativa ani, de la praf, mizerie etc, dar in rest te tinea o viata daca aveai grija de el

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate