Monitor IPS 5ms sau TN 1ms ?
Last Updated: Sep 28 2017 19:57, Started by
notrust
, Sep 25 2017 21:21
·
0
#1
Posted 25 September 2017 - 21:21
Azi cam toata ziua am avut un prieten care are un monitor Phillips 27 cu TN la 1080p si timp de raspuns de 1ms.
Si m-a barait toata ziua ca 1ms face diferenta si ca trebuia sa imi iau mai bine un monitor TN cu 1ms decat IPSul meu cu timp de raspuns de 5ms. Eu i-am zis ca pe vremea cand foloseam Acer de 20 cu 1600x900 si timp de raspuns 5ms nu aveam probleme in niciun joc. Asa ca pentru un IPS cu timp de 5ms nu cred ca e o problema. Voi ce parere aveti ? Chiar merita 1ms TN decat 5ms IPS ? Eu cred ca NU... |
#3
Posted 25 September 2017 - 21:30
#4
Posted 25 September 2017 - 21:40
notrust, on 25 septembrie 2017 - 21:21, said: Chiar merita 1ms TN decat 5ms IPS ? Eu cred ca NU... depinde de om ! Unii oameni sunt capabili sa sesizeze diferenta la 5ms, altii nu. Pt. cei care pot sesiza diferenta la 5ms le sunt recomandate monitoarele TN cu 1ms si 120-144 Hz caci au culori ceva mai bune fata de TN-urile cu 60 Hz. Cei care nu sesizeaza diferenta de 5ms le sunt recomandate monitoarele VA ori IPS cu 5, 8 sau 12 ms. |
#5
Posted 25 September 2017 - 21:43
E ca ala care o are mica si subtire si ca sa se laude si el cu ceva: "uite ce frumos atarna!"
Ips sta mai bine la culori si unghiuri, lucruri care chiar le sesizezi. Diferenta dintre 1 si 5 e practic insesizabila, marketing, si oricum ca termen de reactie uman, un 250ms e excelent, asa ca alea 4 ms diferenta chiar nu ar conta. |
#6
Posted 25 September 2017 - 21:46
Ai avut cam toata ziua un prieten? Nu-l mai ai, dupa toata discutia asta?
Pentru un gamer ocazional si nu numai, diferentele nu sunt usor vizibile intre 1-5ms, dar intre culorile/contrastul/unghiurile de la TN si IPS, da. Evident, in favoarea IPS. Pe care l-as alege in orice clipa, chiar si pentru gaming. Mai exista si alte panouri mai bune decat TN care sunt ok pentru jocuri, precum VA. |
#8
Posted 25 September 2017 - 21:50
Faza e ca el si-a luat acum cateva luni un Phillips pe la 800 lei cu TN si 1ms de 27 si 1080p.
Eu mi-am luat ieri un LG 27 IPS 1080p si 5ms. Si azi a venit sa-l vada si a zis ca se vede bine, dar ca 1ms si luminozitatea frontala fac diferenta. I-a placut imaginea, dar m-a tot frecat cu 1ms, si eu ii spuneam ca acum cativa ani cand foloseam un monitor TN cu 5ms nu mi se parea nimic aiurea, deci care e problema azi cu 5ms s-a schimbat ceva la privirea umana ? |
#9
Posted 25 September 2017 - 22:00
Luminozitatea frontala? Huh?
Da, ai facut o achizitie buna in alta ordine de idei. Ce model e mai exact? |
#10
Posted 25 September 2017 - 22:05
d4m4g3, on 25 septembrie 2017 - 22:00, said:
Da, ai facut o achizitie buna in alta ordine de idei. Ce model e mai exact? https://mediagalaxy....aMaAqzhEALw_wcB Al lui e asta: https://mediagalaxy....7-full-hd-negru |
|
#11
Posted 25 September 2017 - 22:06
Am avut monitor de 19" TN de 2ms (GTG, Samsung 931BF) o gramada de timp si m-am jucat in draci pe el. Am dat o caruta de bani pe el, cand aparuse, am zis sa nu ma limiteze la CS. Apoi am luat unul de 23" IPS cu 5ms timp de raspuns (AOC i2360s). Aceleasi jocuri, nicio diferenta, n-am vazut ghosting sau alte probleme.
Dar am vazut culori mult mai bune, unghiuri de vizualizare mult mai mari (ma invart pe scaun din orice pozitie si imaginea e la fel) - la cel vechi daca il miscam putin pe verticala sau nu stateam cu scaunul la aceeasi inaltime imi dadeam seama instant si trebuia sa il reglez, la cel nou pot sa ma uit putin din jos sau de sus si nu vad diferenta mare. Cel TN avea luminozitate mult mai mare, pe care o tineam pe la 20% ca altfel ma dureau ochii, deci "foloseam" o cincime din ea. Cel nou il tin la 50% ca mai mult nu suport. Plus ca daca ma uit la un film nu am bleeding ca pe TN sau cum am la televizor. Daca zici ca ai avut si inainte unul cu panou de 5ms si n-ai suferit din cauza timpului de raspuns, de ce te mai stresezi? |
#12
Posted 25 September 2017 - 22:10
daemon, on 25 septembrie 2017 - 22:06, said:
Daca zici ca ai avut si inainte unul cu panou de 5ms si n-ai suferit din cauza timpului de raspuns, de ce te mai stresezi? Am copilarit cu el,(prietenul meu), si testam PCuri de cand aveam Pentium 3 800Mhz si el avea Barton 2500+ El era incantat ca era nou, dar avea probleme cu temperaturile, eu eram incantat de Pentium 3 ca veneam de la un PC de 200 Mhz (pentium I).... Si de atunci cand luam ceva tehnologie, cum o comparam o testam Probleme de copii batrani Edited by notrust, 25 September 2017 - 22:12. |
#13
Posted 25 September 2017 - 22:16
notrust, on 25 septembrie 2017 - 21:50, said:
, deci care e problema azi cu 5ms s-a schimbat ceva la privirea umana ? |
#14
Posted 25 September 2017 - 22:27
#15
Posted 25 September 2017 - 22:50
Toate monitoarele LCD cu sau fara backlight LED au latenta si lag.
Sunt lucruri diferite. 1. Lagul e cauzat de mai multe lucruri, interfata, procesare si TFT - si absolut toate au TFT, inclusiv AMOLED-urile si viitoarele microLED. Thin Film Transistor este in spatele panelului si controleaza dedicat fiecare subpixel. Procesarea de asemenea este prezenta la toate LCD-urile pt ca tehnologic informatia digitala trebuie distribuita catre TFT. Lagul este de ~ 27 ms la majoritatea monitoarelor, inclusiv cele de gaming, inclusiv cele de 240 hz si pret de +/- 6000 lei, si chiar si la cele la care fabricantul specifica 0,5 ms in practica este de zeci de ori mai mare... 2. Latenta LCD este tot un lag, atat separat dar si adaugat la cel amintit ami sus. Cristalele lichide au masa si asta inseamna inertie la miscarea fizica, iar forta cu care sunt miscate este limitata tehnologic de dimensiuni, de electronica, de consum, de fiabilitate, de pret, de tehnologie. La cele specificate 1 ms in practica este de 11+ ms si chiar cu maxime si mai mari. Se gasesc si VA-uri specificate cu BS de marketing la 1ms, inclusiv la Samsung, dar la Samsung sunt deocamdata toate curbate (si e oricum BS de marketing pt ca sunt paneluri de 4 ms care in practica au +/- 14+ ms real, latenta este variabila si in f. de ce reda poate varia de la 11ms la peste 25 ms pe acelasi panel. La ele pt a sustine pretentia de 1 ms se foloseste backlight blinking la frecventa mare care e stroboscopica si foarte obositoare. Cele de 4ms deja am amintit mai sus in practica au +/- 14ms, cu valori intre 11 si 25+. Cele de 5 ms sunt tot cam asa, dar latenta variabila atinge valori maxime si mai lente. Exista desigur si modele specificate cu 6-8- etc., etc. ms. La unele asta inseamna peste 20 real, iar altele sunt chiar mai rapide decat cele uzuale specificate 4 - 5 ms, in f de brand si seriozitatea lui... Daca vrei lag si latenta minima folosesti un CRT profesional la 100-120 hz. Un CRT de 130 Khz poate reda 2048X1536 @ 80 Hz, 1600X1200 @ 100+ Hz, 1440 X 900 @ 120+++ Hz insa nu se recomanda peste 120 pt ca e stroboscopic si te paleste fara sa realizezi... Cele de 137 Khz redau 2048X1536 la 85 Hz dar fortat cam la maxim. Exista si de 140-142-147 Khz dar mie nu-mi plac pt. ca au subpixelii mai mari. La redare utilizatorul se confrunta cu ambele, si cu lagul si cu latenta. Lagul e mai mare decat latenta. La 14 ms cat au ideal real cele specificate 4 ms, la 1000 de ms ( 1 sec) ai maxim 71 fps posibile. Insa lagul de 27 ms taie din elan si in practica le reda degeaba pe cele ~ 70, pt ca e ca si cum ai vedea maxim 37 fps datorita lagului. 37 fps nu e sacadat, insa pt shutere si simulatoare de viteza mare este putin. Latenta umana difera de la om la om in limite f mari. Si ea e compusa din latenta de receptie si latenta de reactie. In practica se masoara uzual latenta totala care include atat receptia cat si raspunsul de feedback motric. Se poate masura doar receptia in conditii deosebite cu echipamente performante, insa nu e ceva uzual. Latenta totala cu tot cu feedback motric este uzual de ~ 10 ms la majoritatea oamenilor. Cea de receptie poate sa fie sub 1ms, si cat de sub variaza de la om la om. Unii oameni au latenta totala pe la 12 ms. Sunt cazuri care au si 20 ms fara sa fie in stare de ebrietate... Pe de alta parte, exista demonstrat si dovedit oameni cu latenta de quick-draw care au latenta totala mult mai mica, unii de 2 ms cu tot cu feedback motric, unii chiar de 0,2 ms cu tot cu feedback motric, si ei au evident o latenta de receptie infima - muuuuuuuult sub 1 ms, ajungand si la 0,02 ms. Edited by loock, 25 September 2017 - 23:16. |
|
#16
Posted 25 September 2017 - 23:37
Latenta umana este limitata in general de transmiterea neuronala care este de natura electrochimica in cascada inlantuita, si semnalul electric in general nu ajunge direct ci prin sinapse si axoni si apare o limitare chimica, electrochimica in cascada inlatuita, sau din sinapsa in sinapsa.
Latenta de receptie e oricum mult mai mica decat cea totala deoarece ochiul este atasat prin nervul optic direct la centrul optic din creier, si traseul neuronal este mult mai scurt decat cel motric, plus ca receptia necesita mai putina procesare care este oricum si dedicata. Cei care au latenta de quick draw ( si care sunt putini dar exista) ating aceste performante prin mai multe metode, unele diferite, altele combinate. Pot avea o stare mentala si un nivel de utilizare a centrilor optici si motori care sa lucreze mai rapid atat prin interconexiuni neuronale mai performante, cat si prin calibrarea centrilor amintiti de asa natura incat sa performeze instinctiv cu procesare dedicata ultrarapida si cat mai redusa. Pot avea un impuls nervos natural la o diferenta de potential mai mare natural. Pot avea chiar si sinapse preexcitate sau cu alt echilibru electrochimic care sunt mai sensibile si mai rapide. Intrand mai departe pe taram mai ezoteric, pot transmite impuls prin corpul eteric suntand corpul fizic si sinapsele nervoase. Si mai adanc ezoteric, pot sunta direct prin corpul astral. Si mai adanc ezoteric, pot transmite telekinetic. Motivul pt care in retea nu apare o diferenta catastrofala intre cei cu CRT si cei cu LCD este ca reteau are si ea latentele ei... In single player insa, sau cu un singur computer si doi gameri, sau chiar si cu doua calculatoare alaturate intr-o retea scurta si rapida, daca unul are LCD si unul are CRT, cel cu LCD este defavorizat. Chiar si asa, diferentele sunt mari doar daca cel cu CRT are si latenta lui umana deosebit de mica. Edited by loock, 25 September 2017 - 23:51. |
#17
Posted 25 September 2017 - 23:45
Domnu' pasionat de tehnologia CRT... Mai citiți un pic despre monitoarele LCD din ziua de azi...
http://www.tomshardw...tor,4428-7.html 25ms input lag total la un monitor extrem de apreciat în lumea gaming. Timpul de răspuns este de 8ms. Alți parametri importanti sunt motion blur sa fie cât mai mic și refresh rate-tul sa fie undeva peste 120Hz... Edited by ro_explorer, 25 September 2017 - 23:45. |
#18
Posted 26 September 2017 - 00:00
poate sunt eu "special" dar diferenta de la 15ms TV la monitorul acer de 144hz 1ms s mare si se simnte , dar ca timp de raspuns intre vechiul monitor cu 5ms si cel cu 1ms abea se simnte , mai mult e din cauza la 144hz , unde imaginea e mult mai clara , inclusiv cand misc mouse s-au dau scroll la pagini , e muuult mai fluent.
Dar fac pariu ca intre un TN 1ms de 60hz si 5ms IPS 60hz e fix pix , si eu as merge pe IPS la orice ora Edited by antrax_beta23, 26 September 2017 - 00:02. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users