Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Cum a vrut Mercedes-Benz să cumpere fabrica ARO

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#19
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017

View PostAnn0nyym0us, on 23 septembrie 2017 - 20:27, said:

... cum se lucra si prin ce metode se carpeau diferite defecte la serii intregi. pe franare sau pe transmisie...
na ! ... ce-o mai dam la intors ! ... suntem un neam de nevlegi !

Edited by realduc, 23 September 2017 - 20:30.


#20
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View PostAnn0nyym0us, on 23 septembrie 2017 - 20:27, said:

... ce metode se carpeau diferite defecte la serii intregi. pe franare...
Din experienta mea, asa e si acum. Peste tot numai carpeli.

Edited by Kroghy, 23 September 2017 - 20:34.


#21
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
"comunistii", de fapt un guvern national-socialist,  au incercat o chesteie foarte desteapta, sa industrializeze Romania. in parte le-a iesit, dar timpul a fost foarte scurt. nu poti sa faci peste noapte dintr-o tara agrara una industriala si sa te bati de la egal cu cei care aveau sute de ani in fata noastra. oricum, realizarile au fost remarcabile. din pacate, au venit prostii dupa revolutie cu ideea creata cu economia bazata pe servicii. ca efect, au plecat oamenii din tara.
acuma vorbind strict de aro. dupa parerea mea, greseala lor a fost ca au pus motor diesel pe masina aia. trebuiau sa lase numai cu benzina, eventual sa cumpere o licenta de un motor de 2000 cmc cu injectie multipunct.

#22
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostSerafim606, on 23 septembrie 2017 - 19:49, said:


Daca erau VW cei care cumparau Dacia si nu Renault sigur ai fi fost multumit Posted Image

Nu-i vorba de asta.
Se refera la faptul ca am ajuns sa producem cea mai slaba masina la nivel global, adica una low-cost , pentru cei mai saraci oameni. Uite ce a facut VW cu Seat si Skoda, vezi cum arata Skoda Superb si vezi cum arata Dacia Logan :) Oricum acest rol l-am avut si noi ca popor, initial Dacia era conceputa pentru a putea orice roman de rand sa isi cumpere o masina noua (proiectul dacia 3000 euro sau ceva de genul s-a numit initial). Daca in ziua de azi costa cat o skoda superb, probabil ne uitam lung majoritatea la una noua.

View PostAnn0nyym0us, on 23 septembrie 2017 - 20:27, said:

Am avut profesor la facultate care a lucrat la ARO ca inginer, in perioada de "glorie", si uneori, ne povestea lucruri uimitoare despre cum se lucra si prin ce metode se carpeau diferite defecte la serii intregi. pe franare sau pe transmisie. De-ar fi stiut Mercedes de cateva dintre ele, nici macar Tiriac nu-i mai convingea sa calce la 100km in aproprierea fabricii.


Ne poti spune cum se carpeau defectele sau e confidential ? Daca nu ma multumesc si pe privat. M-ai facut curios :)

#23
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
Vezi si cat costa un Logan vs un Superb. Ce zici? Sunt in aceeasi categorie? Nu a fost vorba de masina la 3000 euro ci la 5000. Iar cel mai chel Logan era pe la 6k si ceva, sub 6500. Ceea ce e destul de aproape fata de targetul initial.

View PostTruculMagic, on 23 septembrie 2017 - 20:39, said:

Daca in ziua de azi costa cat o skoda superb, probabil ne uitam lung majoritatea la una noua.
Care Logan costa astazi cat un Superb?

Edited by prisonbreak, 23 September 2017 - 20:44.


#24
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Ideea e cum s-au dezvoltat alte uzinele auto din tarile fostului bloc comunist.
Spune-mi o marca care produce masini mai slabe calitativ fata de Dacia de pe acest continent. Skoda era la egal cu Dacia dar uite unde au ajuns. Daca comparam modelele de top de la Skoda si Dacia ce iese?
Aro ar fi avut aceeasi soarta ca Dacia. Eu sunt bucuros ca nu.

Edited by Kroghy, 23 September 2017 - 20:49.


#25
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,414
  • Înscris: 15.12.2009
Confidential, n-are de ce. Din ce ne povestea mosul, au fost serii care plecau din fabrica fara sa aiba frane functionale pe spate, cilindrii receptori erau construiti prost si aveau infundat canalul prin care venea lichidul de frana de la pompa. Alte dati ni s-a povestit despre cum ambreiajele aveau deformari din constructie de 2-3 ori mai mari decat tolerantele, sau cum cate o gaura de la cuplajele elastice nu erau distantata egal, si se putea centra cu surub.

Eu nu pot sa spun acum ca toate astea se intamplau, va relatez doar ce mi s-a spus, desi mosul nu avea motiv sa ne minta, era nationalist din fire; tare se mai bucura cand la proiectul de CCA alegeai Dacia in locul unui model strain.

View PostKroghy, on 23 septembrie 2017 - 20:46, said:

Aro ar fi avut aceeasi soarta ca Dacia.

Eu as zice ca Dacia are vanzari bune.

Edited by Ann0nyym0us, 23 September 2017 - 20:49.


#26
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View PostAnn0nyym0us, on 23 septembrie 2017 - 20:49, said:

Eu as zice ca Dacia are vanzari bune.
Am mai scris deja o data. Ma refer la calitatea produselor raportate la competitorii de pe continent si in mod direct Skoda care era la acelasi nivel cu Dacia.
Raportat la ce s-a intamplat cu Dacia, ce sanse crezi ca ar fi avut Aro sa faca masini mai bune decat Skoda Kodiaq? Ia in calcul Dacia Logan vs. Skoda Superb, modelele de varf la cei doi producatori care au plecat de la egal la egal.

Edited by Kroghy, 23 September 2017 - 20:54.


#27
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postprisonbreak, on 23 septembrie 2017 - 20:42, said:

Vezi si cat costa un Logan vs un Superb. Ce zici? Sunt in aceeasi categorie? Nu a fost vorba de masina la 3000 euro ci la 5000. Iar cel mai chel Logan era pe la 6k si ceva, sub 6500. Ceea ce e destul de aproape fata de targetul initial.

Care Logan costa astazi cat un Superb?

Citeste tot ce scriu, nu extrage ca martorii lui iehova numai ce iti convine din biblie...
VW A CUMPARAT SKODA SI A RIDICAT-O LA UN NIVEL MULT PESTE CE A FACUT Renault CU Dacia (VEZI SKODA SUPERB CARE E VARFUL DE GAMA SI VEZI DACIA LOGAN CARE E VARFUL DE GAMA LA BERLINE). Adica puteam sa fim cumparati si de altcineva si sa producem masini nu low-costuri !
Am o revista AMS veche in care scria pretul , 3 sau 5k euro... dar cum zici ca a fost aproape, cand loganul incepea de la 6400euro si avea doar tabla si rotile + motorul, aia numesti tu masina ?Mai confortabila era caruta lu bunicu. Un logan cat de cat ok care sa iti asigure un minim de confort (un casetofon, servo, aer conditionat, anumite ajustari + motorizare de baza 1.4mpi) in versiune Laureate costa 8400euro din cate imi amintesc, iar 1.2 benzina a fost mai scump cu 50 sau 100euro. De 1.6 16v care trecea un pic de 9000euro sau dieselurile ce atingeau 10000 nu mai are rost sa vorbesc. Deci din a propune o masina de 5000euro si a oferi una de 8400euro care e cu vreo 65% mai scumpa, e o mare minciuna. Macar bine ca nu avem un Tata Nano pe post de masina nationala.

View PostKroghy, on 23 septembrie 2017 - 20:46, said:

masini mai slabe calitativ

Unii incurca, calitatea cu fiabilitatea... de asta nu te inteleg... :)

#28
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007

View PostKroghy, on 23 septembrie 2017 - 20:46, said:

Aro ar fi avut aceeasi soarta ca Dacia.

Da, era foarte naspa sa aiba aceeasi soarta. Adica sa aiba angajati, sa produca, sa aiba vanzari. E mai bine asa.

View PostTruculMagic, on 23 septembrie 2017 - 20:51, said:


Citeste tot ce scriu...

Citeste tu ce ai scris. Si ofera un link sa vad un superb la pret de Logan.

#29
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View Postprisonbreak, on 23 septembrie 2017 - 20:54, said:

Da, era foarte naspa sa aiba aceeasi soarta. Adica sa aiba angajati, sa produca, sa aiba vanzari. E mai bine asa.
Corect. Exista suficiente locuri de munca in alte domenii in care sa putem sa producem ceva mai bun decat cel mai ieftin si slab calitativ produs din tot continentul.

Edited by Kroghy, 23 September 2017 - 21:00.


#30
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
Evident. E o mostra de logica impecabila.

#31
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Cui ii e dor de calitatea ARO poate sa cumpere niste produse marca ARO de la Metro.
[ https://www.ydretail.com/wp-content/uploads/2014/06/Aro_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Kroghy, 23 September 2017 - 21:02.


#32
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postprisonbreak, on 23 septembrie 2017 - 20:54, said:

Citeste tu ce ai scris. Si ofera un link sa vad un superb la pret de Logan.


Bai nene, am zis ca uite ce masini face SKODA care a avut aceeasi soarta si cat de calitativa e o skoda superb, si uita-te la soarta Dacia cu loganul. Daca eram cumparati de cine trebuie, azi aveam dacia logan la nivelul skoda superb, nu a unui low-cost. Sa nu uitam sa Skoda facea niste mizerii de masini pana la preluarea de catre VW.

#33
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017

View PostKroghy, on 23 septembrie 2017 - 19:36, said:

Eu vorbesc de calitatea produselor si segmentul de piata, nu de procesul de privatizare.

Trolezi degeaba. Pe fiecare segment Dacia vinde mai bine in Europa decat Skoda. Sa luam vanzarile in Europa pana in iulie 2017:

1) Clasa mica :
Skoda Fabia - 108.109
Dacia Sandero - 122.447

2) SUV-uri mici :
Skoda Yeti - 31883
Dacia Duster - 85738 (ohohooo !)

3) MPV-uri :
Skoda Roomster - 0 (esec total, anul trecut a vandut doar 89 autoturisme)
Dacia Lodgy - 18383

Singurul segment unde Skoda sta mai bine este al clasei mici Sedan :
Skoda Rapid - 41338
Dacia Logan - 31883

Dacia nu are masini in segmentele mini, compact, medie si SUV mare, unde Skoda are si cu toate acestea vinde cam 67,5% din cate masini vinde Skoda cu toate ca aceasta are mai multe modele.
Sau mai pe intelesul tau : din patru segmente pe care se concureaza, Dacia castiga in 3 dintre ele.

Edited by Ford3, 23 September 2017 - 21:08.


#34
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
Basme . In 91 nu s- a auzit nimic.
Mercedes  nu avea nici un interes in ARO. Plus ca la ARO se cam lucra la ciocan ca la Mercedes in anul 1900.

Ins Mercedes a vrut sa faca "ceva" in Arad sau Timisoara.. si a ajuns la Kecsekemet

#35
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017

View PostKroghy, on 23 septembrie 2017 - 20:57, said:

Corect. Exista suficiente locuri de munca in alte domenii in care sa putem sa producem ceva mai bun decat cel mai ieftin si slab calitativ produs din tot continentul.
cu salar de 240 eur ?

#36
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

View PostTruculMagic, on 23 septembrie 2017 - 20:51, said:


Citeste tot ce scriu, nu extrage ca martorii lui iehova numai ce iti convine din biblie...
VW A CUMPARAT SKODA SI A RIDICAT-O LA UN NIVEL MULT PESTE CE A FACUT Renault CU Dacia (VEZI SKODA SUPERB CARE E VARFUL DE GAMA SI VEZI DACIA Logan CARE E VARFUL DE GAMA LA BERLINE). Adica puteam sa fim cumparati si de altcineva si sa producem masini nu low-costuri !
Am o revista AMS veche in care scria pretul , 3 sau 5k euro... dar cum zici ca a fost aproape, cand loganul incepea de la 6400euro si avea doar tabla si rotile + motorul, aia numesti tu masina ?Mai confortabila era caruta lu bunicu. Un logan cat de cat ok care sa iti asigure un minim de confort (un casetofon, servo, aer conditionat, anumite ajustari + motorizare de baza 1.4mpi) in versiune Laureate costa 8400euro din cate imi amintesc, iar 1.2 benzina a fost mai scump cu 50 sau 100euro. De 1.6 16v care trecea un pic de 9000euro sau dieselurile ce atingeau 10000 nu mai are rost sa vorbesc. Deci din a propune o masina de 5000euro si a oferi una de 8400euro care e cu vreo 65% mai scumpa, e o mare minciuna. Macar bine ca nu avem un Tata Nano pe post de masina nationala.



Unii incurca, calitatea cu fiabilitatea... de asta nu te inteleg... Posted Image
Stii lp;a xce distamta este Mlada Boleslav de Wolfsburg?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate