Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni
 Dalți gravare lemn

Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...
 Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...
 Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id

DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana
 

Planuri si matrite Dacia - ce so fi intamplat cu ele de la incetarea productiei ?

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Salut  !
  Oare ce sa intamplat cu planurile,matritele si toata documentatia pe care se baza constructia autoturismelor Dacia, dupa incetarea productiei de catre Renault ?

#2
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,702
  • Înscris: 25.11.2014
Au ajuns la arhiva.

Sau mai bine zis, s-au intors la proprietarul de drept :lol:

Edited by Serafim606, 21 September 2017 - 12:23.


#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,114
  • Înscris: 22.05.2003
Dacia este de fapt Renault 12.

Citeste istoria Dacia

#4
softaipan

softaipan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 07.08.2014
Stiu ca era fabricata dupa licenta Renault 12 ! Dar ma gandeam ca,daca ,prin absurd ar vrea cineva sa reinceapa productia ,ar putea dispune de aceste planuri ? Hartiile clar au ajuns la arhiva,dar matritele le-or fi dus la fier vechi,sau se "arhiveaza " si acestea  ?

#5
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007
nu inteleg, tu spui sa reinceapa productia masinilor din anii dinainte ca fabrica sa fie preluata de Renault?!
Cine ar mai avea interes sa fabrice Dacia Nova sau Dacia 1310?! Nici nu mai ai voie sa fabrici astfel de modele de mult depasite.

#6
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postbossake, on 21 septembrie 2017 - 12:47, said:

nu inteleg, tu spui sa reinceapa productia masinilor din anii dinainte ca fabrica sa fie preluata de Renault?!
Cine ar mai avea interes sa fabrice Dacia Nova sau Dacia 1310?! Nici nu mai ai voie sa fabrici astfel de modele de mult depasite.
Din fericire ai voie sa le fabrici. Nu ai voie sa fabrici o masina noua in genul masinilor alea dar, un model odata omologat, poti face fara probleme acelasi model pt cat timp vrei tu daca respecta normele de poluare. Vezi Morgan, Caterham, Merc G class, Land Rover Discovery, Lada Niva...

Edited by underb, 21 September 2017 - 13:14.


#7
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007
si cum crezi tu ca poate respecta o Nova sau Dacia 1310 (MASINI NONEURO parca totusi aia pe injectie era euro2) norma de poluare EURO6.

De asemenea in momentul de fata exista reglementari minime pentru ceea ce inseamna siguranta pasagerilor. E obligatoriu pentru masinile produse in Uniunea Europeana sa ai nu stiu cate airbaguri, sistem de stabilitate ESP si asa mai departe. Nu te lasa sa produci o masina fara sa respecte directivele alea, decat in afara Uniunii.

Fara sa indeplinesti conditiile astea nu poti fabrica nicio masina, indiferent ca in trecut ea a fost omologata.
Uite, Lada Niva are motor euro6: http://www.autolada.....php?viz=euro6#

Edited by bossake, 21 September 2017 - 13:21.


#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu-i mare chestie sa-i pui alt motor, 2 airbaguri si ESP desi ma indoiesc ca Morgan sau Caterham au asa ceva. Ideea era ca se poate produce daca cineva crede ca renteaza.

Edited by underb, 21 September 2017 - 13:28.


#9
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,907
  • Înscris: 03.12.2005

View Postunderb, on 21 septembrie 2017 - 13:27, said:

Nu-i mare chestie sa-i pui alt motor, 2 airbaguri si ESP desi ma indoiesc ca Morgan sau Caterham au asa ceva.

Zici?

[ https://www.morgan-motor.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Aero8-16-r50.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#10
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,210
  • Înscris: 05.06.2002
Dacia 1310 costa inainte sa fie preluata de catre franceji vreo 3000 dolari, acu, ca s-au mai marit salariile la Dacia ar fi mai scumpa. Crezi ca ar fi asa multi doritori ca sa reincepi productia unei masini proiectata in anii 60? Si daca ai incepe sa o produci, fabrica aia ar scuipa vreo cateva sute de masini pe zi, care vor trebui maritate in acelasi ritm si cu un pret care sa-ti acopere cheltuielile si sa aduca si un minim profit... gandeste-te numai cum ar arata o asemenea reprezentanta, plina cu sicrie pe roti care sa aiba alaturi eventual una Opel, Hyundai sau Citroen...

Asta-i pe principiul: mergem inainte, ca inainte era mai bine...

#11
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014

View Postsoftaipan, on 21 septembrie 2017 - 12:20, said:

Salut  !
  Oare ce sa intamplat cu planurile,matritele si toata documentatia pe care se baza constructia autoturismelor Dacia, dupa incetarea productiei de catre Renault ?
Stau la arhiva pt. minim 15 ani.

#12
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postsebulbus, on 21 septembrie 2017 - 14:02, said:

Zici?

[ https://www.morgan-motor.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Aero8-16-r50.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Da. Asta e model nou, Aero. Eu vb de modelul clasic 44 ca despre asta e vorba in topic, masini vechi aflate inca in productie fara mari modificari.

https://www.morgan-m...1-6-sigma-2017/

Dacia berlina ar fi modernitatea intruchipata pe langa Morgan 44. Am impresia ca inca mai folosesc sasiu din lemn.

Da. Se pare ca nu are sasiu din lemn ci caroseria e din lemn, acoperita cu foaie de tabla.

https://www.classicd...g?itok=o_zTi8Xe

Edited by underb, 21 September 2017 - 14:29.


#13
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013

View Postsoftaipan, on 21 septembrie 2017 - 12:20, said:

Salut  !
  Oare ce sa intamplat cu planurile,matritele si toata documentatia pe care se baza constructia autoturismelor Dacia, dupa incetarea productiei de catre Renault ?


Nu-s toate la arhiva, ma refer la unele documente - intrebati-I si pe aia de la Titu, sau care au lucrat acolo   ;)

Ce s-a fabricat in Romania, Renault nu a luat inapoi in franta- ma refer la documente, au pastrat doar ce ii interesa la Renault 12

Unele matrite am auzit ca au fost "vandute" la diversi particulari....altele "arhivate"....


Oricum interesante ideile voastre.......dar nu pt Romania, aici kitsch-ul e acasa;  unii romani merg cu Dacia ca nu au incotro, nu ca le place....

#14
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013
daca continuam asa in tara asta , Dacia va disparea cu totul din Romania ....

#15
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,557
  • Înscris: 05.11.2009

View Postdresler, on 21 septembrie 2017 - 14:46, said:

daca continuam asa in tara asta , Dacia va disparea cu totul din Romania ....
corect. ce era dacia inainte sa ii ia Renault (vindeau de rupeau peste tot in lume) si in ce stare o ajuns dacia acum (abia se tarasc de pe o zi pe alta ) :(

#16
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003

View Postsoftaipan, on 21 septembrie 2017 - 12:36, said:

dar matritele le-or fi dus la fier vechi,sau se "arhiveaza " si acestea  ?
Mai gasesti acum nu stiu ce utilaj de productie pt. nu stiu care produs din istorie? Nu rezista in timp, se dau la fier vechi, se transforma in altceva etc.

Legat de arhivarea documentelor, nu-i demult asta: http://evz.ro/incend...-documente.html

Edited by neagu_laurentiu, 21 September 2017 - 15:20.


#17
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View Postbossake, on 21 septembrie 2017 - 13:19, said:

E obligatoriu pentru masinile produse in Uniunea Europeana sa ai nu stiu cate airbaguri, sistem de stabilitate ESP si asa mai departe. Nu te lasa sa produci o masina fara sa respecte directivele alea, decat in afara Uniunii.

Fara sa indeplinesti conditiile astea nu poti fabrica nicio masina, indiferent ca in trecut ea a fost omologata.
Uite, Lada Niva are motor euro6: http://www.autolada.....php?viz=euro6#

Vândute, nu produse. Dacă prin absurd vrea cineva să producă fără și să le țină pentru el sau să le vândă în afara uniunii, se poate. Se și întâmplă cu modele cu norme depășite care erau pentru export în țări din afară.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate