Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Subaru Impreza MY2016 - 2.0i CVT

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#55
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Din ce spuneau ei, ar mai fi dus cca. 4-5000 km, dar, am decis sa le schimb la momentul respectiv din motive de comoditate, respectiv:
1. E masina sotiei, si eu o "prind" doar la facut plinul, spalat, revizii. Mai trebuie sa si tin cont de programul ei - sa o iau cand nu are nevoie de masina.
2. Face ceva mai mult de 6000 km/an am vrut sa scutesc un drum de Brasov.

Legat de uzura rapida .... explicatiile sunt:
1. Cutie automata = utilizare mai frecventa a pedalei de frana;
2. Utilizare ppreponderent urbana, la ore de varf si pe tresee foarte aglomerate = utilizare frecventa a pedalei de frana;
3. Materiale ecologice = uzura rapida a elementelor de frictiune ( placute de frana in acest caz).

#56
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Am facut in week-end (in calitate de pasager) un drum Sibiu - Cluj-Napoca si retur.
1. Mi-a placut teribil cum se comporta la drum intins si la viteze de autostrada Impreza !
Stabila, confortabila si .... spre surprinderea mea, rapida !
Dat fiind faptul ca, in conditii ”normale” CVT-ul tine motorul la o turatie mica, te cam fura peisajul si nu o data am vazut 160+ km/h fara sa ne dam seama cum am ajuns acolo !
Am aruncat din cand in cand cate un ochi pe vitezometru si turometru.
La 140 km/h, in functie de pozitia pedalei de acceleratie, turatia motorului a fost intre 2400 rpm si 3500 rpm.
As fi fost curios sa vad la cat ”tine” CVT-ul motorul pe CC, dar fiind pasager, nu am avut ocazia (citez din memorie: ”Si asa am doar doua pedale, daca nici pe astea nu apas, ma apuca somnul !”).
La 60-70 km/h, mers constat, in coloana, turatia este undeva in jur de 1300 rpm.
Consumul pe Sibiu - Cluj cu 140 + km/h pe bucatile de autostrada si VL + 10/20km/h pe DN (unde VL = viteza legala) a fost - conform CB - de 7,2 l/100 km.
Daca accelerezi progresiv, masinuta fuge nesteptat de bine. Pentru depasiri ”din scurt” mai trebuie exersata utilizarea padelelor de la volan / modul manual.

2. Observatia 1 - incredibil ce mult inseamna astia cca. 25 km proaspat deschisi din A10 (portiunea Aiud - Turda) !
In durata absoluta, Cluj-Sibiu a insemnat un timp mai scurt cu peste 30 minute fata de ce scoteam inainte (si atunci eram eu sofer si mergeam cu XV-ul, care-i clar mai rapid).

3. Observatie 2 - ce bine-i sa mergi cu sofer !!!
Cred ca o sa mai repet experienta !

LE: Km la bord la acest moment, ceva peste 22.800 km (cca. 5800 km parcursi de la data achizitiei).

#57
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Zilele acestea am avut ocazia sa conduc mai mult Impreza.
In week-end am avut un drum la Cluj si am condus masina asta atat pe DN cat si pe autostrada.
La drumul asta, m-a interesat in primul rand dinamica masinii (in limite rezonabile pe motiv de ... copilot).
Pe autostrada am mers, in general, pe CC fixat la 140 km/h.
La viteza asta, turatia este undeva in jur de 2500 rpm.
La calcarea hotarata a pedalei de acceleratie (kick-down) sare imediat la 5500 rpm si accelereaza frumos !
Pe DN nu am reusit sa fac mare lucru in afara de mers in coloana .... ”drumurile noastre, toateeee ... sunt aglomerate tataa !”
Una peste alta, mi-a placut cum se comporta pe autostrada. Mult !
Consumul a fost undeva la 7,1 - 7,2 l/100 km (nu retin exact ca nu m-a interesat in mod deosebit acest aspect).
Ieri, am avut un drum pe traseul Sibiu - Medias - Sighisoara - Cristuru Secuiesc - Odorheiul Secuiesc si retur.
Pe segmentul Sibiu - Medias, de cad au reabilitat drumul, in loc de 30 de minute faci aproape o ora ....
Este aproape peste tot linie continua si restrictii aberante de 50 sau chiar 30 km/h in afara localitatilor. Bonus - full de radare !
Medias - Sighisoara are mai putine zone de linie continua, dar restrictiile de viteza puse aiurea persista !
Sa nu mai spun ca, la iesirea din Medias am realizat ca am uitat sa iau actele masinii ...  :o
Asa ca, pentru a evita interactiunea cu purtatorii de cascheta, am incercat sa merg cat mai legal.
Am facut totusi cateva teste de dinamica in depasirea unor camioane si am realizat ca depasirile trebuie facute mai cu grija fata de cum sunt eu invatat cu XV-ul.
Am doua variante:
1. Accelerez progresiv - dar asta inseamna sa ”pregatesc” din timp depasirea si sa am peste 2500 rpm cand intru efectiv in depasire. Masina accelereaza constant, fara sincope.
Dar, avand in vedere faptul ca, din motiv de CVT, la 50-60-70 km/h, motorul sta undeva la 1200-1300 rpm, dupa cum spuneam, trebuie sa prevad ca urmeaza sa pot depasi si sa accelerez din timp, usurel.
2. La o depasire din scurt, merge fara probleme kick-down.
DAR - cel putin la mine - trebuie sa te obisnuiesti cu modul in care se comporta cutia. La apasarea brusca, in podea, a pedalei de acceleratie, in prima faza, urca pana la cca. 2500 rpm apoi, o fractiune de secunda ... sta !
Ai senzatia ca motorul ”da in nas”. Daca pastrezi acceleratia calcata la podea, sare imediat la 4000-4500 rpm si accelereza rapid pana la 120-130 km/h, depasirea facandu-se usor si fara stress.
Mai greu a fost pana sa-mi inving reflexul de a elibera acceleratia atunci cand simt ca ”da in nas” ....
Am cautat si o explicatie a acestui comportament si, sunt tentat sa cred ca la kick-down, timp de o fractiune de secunda (sa cat o fi acolo) cutia este decuplata pentru a ”sari” la pozitia corespunzatoare raportului de trasmisie aferent turatiei de 4000-4500 rpm. Si cum de la 1200 rpm la 4500 rpm este ceva distanta ... mutarea conurilor din cutie nu se face instant.
La drumul asta nu am avut ocazia sa folosesc nici padelele de la volan si nici dublul kick-down recomandat de un coleg posesor de XV cu aceeasi motorizare si cutie.
Am incercat sa vad cum rectioneaza cutia in modul full auto.
Concluzii:
1. Masina nu-i deloc lenta (asa cum mi s-a indus ideea de unii-altii);
2. Este extrem de placuta si relaxanta la drum lung (in oras stiam deja ca-i asa);
3. Daca as conduce frecvent masina asta, probabil ca in scurt timp nu as avea nicio problema in abordarea depasirilor & stuff.
4. Interesanta e senzatia pe care o da atunci cand accelerezi la peste 4000 rpm ! Desi am fost foarte satisfacut de dinamica Civicului, Impreza mi-a lasat senzatia ca accelereaza mai hotarat si cu ”mai mult suflu”. Nu pot explica de ce !
Aaaa si ce mi-a placut a fost senzatia ca, la accelerare, motorul ”impinge” masina nu o ”trage” ! Aici in mod cert este vorba despre S-AWD !!!

PS: BONUS - consumul mediu pe cei 294 km facuti ieri a fost de 5,8 l/100 km
La dus, am avut 5,3 l/100 km la intrarea in Sighisoara si 6 l/100 km cand am ajuns la client (m-am invartit de nebun vreo 20 de minute pana am gasit locatia - Waze m-a ”lasat” la cca. 300 m de adresa corecta si insista ca acolo vreau sa ajung - noroc cu un politist care m-a directionat corect).
La intoarcere, pe cei 143 km facuti de la client pana la intrarea in Sibiu aveam un consum de 5,5 l/100 km.
Consum de diesel !
Asta-i CVT-ul - ca orice lucru, are avantaje si dezavantaje !

PPS: ODO = 24.187 km

#58
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Daca tot i-am facut revizia saptamana trecuta, sa facem si un mic up-date si la jurnalul Imprezei (mai ales ca in ultimele doua saptamani am circulat mai mult cu ea).
E super mishto si super fun de condus jucarica !
E drept ca am frecat agregatul exclusiv prin oras - casa-birou-casa-clienti-contabil-casa, dar mi-a placut.
In oras, chiar mi se pare mai mishto de condus decat XV-ul - e mai mica si mai agila.
Si plecarea de pe loc e semnificativ mai violenta decat la XV !
Ca la viteze mari si accelerari bruste XV-ul cu noua cutie si noul motor se comporta mai bine si ”mai natural”, e alta discutie.

Dupa cum spuneam, am facut saptamana trecuta revizia (la Trakia Sibiu):
- Ulei AMSOIL 5W30 (primit cadou la intalnirea Subaru Fan Club de anul trecut);
- Filtru ulei, filtru aer si filtru polen - toate MANN
Total achitat pentru revizie = 301,70 lei !

Sa mai spuna cineva ca-i scump service-ul la Subaru !!!

Fiind folosita aproape exclusiv in oras, nu a adunat prea multi km de la ultima interventie in Jurnal (sub 2500 km din octombrie anul trecut pana acum):
ODO = 26.516 km

PS: Pentru curiosi  - consumul mediu indicat de CB pe ultimii cca. 3000 km - aproape exclusiv in oras, casa - job si retur, (sunt cca. 5-6 km de acasa pana la job), la orele de varf - este de 10,8 l/100 km.
Eu as zice ca nu-i rau pentru un 2.0 aspirat cu tractiune integrala permanenta, frecat zilnic in oras !

#59
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Hai sa mai fac un mic up-date !

ODO: 27.574 km

Am condus aproape exclusiv Impreza in ultimele cca. 2 luni, doar prin oras (casa-birou-etc). La cele cateva drumuri mai lungi am luat XV-ul.
Imi place mai mult prin oras cu asta mica !
Desi-s doar cativa cm in minus fata de XV (pe ici, pe colo, ...)  parca-i mai usor sa ma strecor cu ea prin trafic.
E si mai ”nervoasa” la plecarea de pe loc avand setari diferite ale cutiei fata de XV. Asta din urma compenseaza insa la drum intins !
Chiar sunt curios sa o scot la un drum intins sa vad cum mi se pare acum, in comparatie cu XV-ul.
Nicio problema pana acum - ar fi si culmea la rulajul si varsta ei !

Consumul variaza muuult - intre 8,4 si 12,5 /100 km, drumuri scurte (4-5 km de acasa la birou dimineata si tot asa seara, in sens invers), exclusiv in oras la orele de ”maxima audienta”.

Daca-i cu una sau doua cifre in fata virgulei, depinde .... daca mai mult merg - e una, daca mai mult stau - sunt doua !

#60
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Hai ca prea ma vorbit ”de bine consumul la machineta asta !
Azi s-a razbunat !
Am facut 1,1 km in 17 minute in dimineata asta, iar consumul indicat de CB a fost de .... 31,9 l/100 km !!!


PS: Acum doua zile in schimb, am scos Impreza pentru prima data dupa doua-trei luni din oras.
Am fost pana la Kronospan Sebes si la dus, am mers pe drumul vechi, paralel cu autostrada. E plicticos spre sinistru - din Saliste pana in Sebes nu am intalnit mai mult de 5 masini !
Dar si consumul a fost plictisitor - 5,4l /100 km din Saliste pana in Sebes !

ODO: 28.746 km

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate