Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv
 

Cu carlig tractare sau fara in caz de accident ?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Poll: Cu sau fara carlig de tractare ?! (25 member(s) have cast votes)

Merita sa montez la masina carlig de tractare ( chiar daca nu voi tracta remorca vreodata ) ?

  1. Da (9 votes [36.00%])

    Percentage of vote: 36.00%

  2. Nu (16 votes [64.00%])

    Percentage of vote: 64.00%

Vote Guests cannot vote

#1
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Stim cu totii cat de folositor este un carlig de tractare montat pe masina dar am auzit niste discutii care m-au pus pe ganduri : in caz de accident , ca te loveste unu in spate , in fc-tie de intensitatea izbiturii poti sau nu sa ai avarii mai serioase . Cum aceste carlige au sistemul de prindere pe lonjeroane , daca te izbeste unul din spate zdravan de tot ai toate sansele sa-ti indoaie lonjeroanele deci avarie serioasa pe cand daca ai fi avut doar intaritura de sub bara ( care se scoate la montajul carligului ) s-ar putea ca lovitura sa nu afecteze si caroseria . Pt parcari este foarte folositor dar in speta de mai sus ?! Si daca in urma loviturii iti indoaie lonjeroanele oare RCA-ul iti acopera dauna din cauza ca tu aveai carlig montat ?! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) .

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Exact cum spui tu. Daca te loveste mai tare poti sa ajungi cu lonjeroanele strambe si nuprea mai reusesti sa faci masina sa mearga drept. Cred ca si la un accident usor la dat cu spatele in bloc de exemplu risti sa stambi lonjeroanele fata de o simpla bara schimbata.
In alte tari e ilegal sa lasi carligul montat dar la noi nu am auzit de asa ceva (inca).
https://www.survival...wing-wtf.32943/
https://www.f150foru...210445/index37/

Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 16:04.


#3
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,703
  • Înscris: 25.11.2014
RCA-ul iti acopera dauna, dar tot e nasol sa repari lonjeroane strambe. Nu va mai fi ca inainte.

#4
aurel100680

aurel100680

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 26.08.2017
Cat trebuie sa te duca capul sa pui carlig de tractare daca NICIODATA nu tratezi o remorca? Posted Image

Edited by aurel100680, 16 September 2017 - 16:09.


#5
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006

 aurel100680, on 16 septembrie 2017 - 16:08, said:

Cat trebuie sa te duca capul sa pui carlig de tractare daca NICIODATA nu tratezi o remorca? Posted Image
Mai sunt și alte utilizări. De exemplu, suport de biciclete.

#6
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011

 Baxon, on 16 septembrie 2017 - 15:52, said:

Stim?...! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) .
Cum altfel?
Nu înțeleg cum ai putea avea cârlig, la un eventual control de rutina este posibil sa ți se solicite actele.
Altfel este ilegal, orice artificiu adăugat ulterior trebuie autorizat, pana și o banala infoliere.

 alexcrist, on 16 septembrie 2017 - 16:10, said:

Mai sunt și alte utilizări. De exemplu, suport de biciclete.
Și dacă cad bicicletele și faci accident cum faci?
Plus ca triplele trebuie sa funcționeze, automat trebuie și mufa care la urmatorul ITP o sa fii întrebat de acte.

Edited by ddaannii, 16 September 2017 - 16:27.


#7
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Plăteste asigurarea

#8
aurel100680

aurel100680

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 26.08.2017

 alexcrist, on 16 septembrie 2017 - 16:10, said:

Mai sunt și alte utilizări. De exemplu, suport de biciclete.
Nu este mai bine sa folosesti suportul ala de pus pe masina biciclete cum sunt la campionatele de ciclism? de ce sa porti carlig sa cari biciclete? Posted Image

#9
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Omu asa vrea..la suportul ala îi trebuie bare sus si vine altu ca tine si o să îi zică că mai bine pune cîrlig..

#10
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,803
  • Înscris: 01.10.2004
O argumentatie mai mult decat filosofica, daca e bine cu sau fara carlig.
La fosta masina am avut carlig si m-a ajutat de 2 ori, ambele in cazuri de franare la trecerea de pietoni fara semafor. Urmarile pentru mine au fost minore, prima data a ajuns si la bara, dar cuiul carlig i-a spart radiatorul celui din spate, iar bara mea si-a revenit ca si plastic, doar contrabara de metal am indreptat-o putin, a doua oara nu a ajuns la bara. Carligul te ajuta la lovituri usoare, nu se pune problema la lovituri mai serioase. Ca se stramba diferit fundul masinii... cam tot aia este.

#11
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Dacă analizezi utilitatea cârligului în caz de accident prin prisma modalității de proiectare a lonjeroanelor față (zone de deformare controlată care să absoarbă energia de impact), constați că pentru tine, ca ocupant al mașinii, este extrem de nefavorabil întrucât se rigidizează partea spate și șocul îl preiei tu.

#12
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Cârligul te ajută DOAR să-i faci avarie mai serioasă decât a ta celui ce te lovește din spate. Iar să-l montezi DOAR de-asta, arată ce caractere umane există în România.

La vechile Dacii se montau fiindcă alea erau brute, rigide și aproape că conta când se ciocneau. Între timp, știința ciocnirilor auto a evoluat nițel și se montează bări parașoc cu structuri speciale, ce se deformează ele însele și preiau energia respectivă.

Edited by ursamajor, 16 September 2017 - 17:12.


#13
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,519
  • Înscris: 15.06.2007

 Baxon, on 16 septembrie 2017 - 15:52, said:

Stim cu totii cat de folositor este un carlig de tractare montat pe masina dar am auzit niste discutii care m-au pus pe ganduri : in caz de accident , ca te loveste unu in spate , in fc-tie de intensitatea izbiturii poti sau nu sa ai avarii mai serioase . Cum aceste carlige au sistemul de prindere pe lonjeroane , daca te izbeste unul din spate zdravan de tot ai toate sansele sa-ti indoaie lonjeroanele deci avarie serioasa pe cand daca ai fi avut doar intaritura de sub bara ( care se scoate la montajul carligului ) s-ar putea ca lovitura sa nu afecteze si caroseria . Pt parcari este foarte folositor dar in speta de mai sus ?! Si daca in urma loviturii iti indoaie lonjeroanele oare RCA-ul iti acopera dauna din cauza ca tu aveai carlig montat ?! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) .
Pai la masinile mai civilizate, carligul se vede doar cand se remorcheaza. In rest se "ascunde" , probabil dintr-o simpla apasare de buton. E de neam prost sa ai carlig,  si sa-l lasi acolo, cand nici macar nu ai remorca sau intentia de a remorca ceva vreodata.

#14
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Daca il ai montat , indiferent ca-i scoti / ascunzi " cuiul " tot suportul e permanent fixat si la fel in caz de lovitura in spate, bara nu mai preia socul ci suportul care fiind prins de lonjeroanele masinii transmite vibratia / socul in acestea , deci ?
Bara ca se sparge si contrabara se indoaie - se schimba usor fara batai de cap dar cand caroseria are de suferit acolo deja e bai , parerea mea .

La parcari cand lasi masina si vine un " sofer " care nu are treaba cu soferia si iti da una din motivul ca nu stie aprecia distanta sau ca asa vrea muschii lui ca are un cotet de masina si nu-l doare capu , carligul isi face datoria .

Din pacate nici nu stii cum e mai bine ; daca s-ar circula civilizat ar fi ceva dar nu e !

Edited by Baxon, 16 September 2017 - 18:28.


#15
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
La accidente mici e mai bine cu cui.
La accidente mari nu mai conteaza.
Uite in filmarea de mai jos, putea sa aiba zece cuie in spate ca tot acelasi rezultat tragic ar fi fost.
Daca filmarea de mai jos deranjeaza atunci rog un moderator sa o stearga. E un exemplu de accident din spate unde problema pusa in discutie nu conteaza absolut deloc.
Sper sa nu avem ghinion ca cel din filmare. Minutul 1.05 pt. impact.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GSrCt8qyR7A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 20:07.


#16
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Nu inteleg de ce sa montezi carlig daca nu ai nevoie de el. Eu mi-am pus abia anul asta si doar pentru ca am nevoie sa tractez o remorca. Daca ma loveste unul din spate nu prea ma intereseaza daca am sau nu carlig, ma intereseaza daca are si la cine are RCA.

#17
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Pai asta e diferenta. Daca e viteza mica, acel carlig te poate salva de intrebarea daca are si la cine are RCA si te poate scuti de drumuri in plus la asigurare, service, etc.
Eu prefer fara carlig insa exista avantaje si pt. optiunea de carlig.

Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 20:59.


#18
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
La suv am carlig fix  ( mai trag motoretu )  e prins in 2 suruburi de suport si sincer mi foarte lene sa-l dau jos mai ales ca nu stiu cand ma apuca sa merg intr-un mini concediu si vreau musai sa iau si motoretul .
La Bombita nu am pus ca mi se " dubleaza " consumul de carburant Posted Image  ( inca stau in dubii daca sa-i pun sau nu ) de aia si topicul .

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate