Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cu carlig tractare sau fara in caz de accident ?
Last Updated: Sep 17 2017 09:45, Started by
Baxon
, Sep 16 2017 15:52
·
0
#1
Posted 16 September 2017 - 15:52
Stim cu totii cat de folositor este un carlig de tractare montat pe masina dar am auzit niste discutii care m-au pus pe ganduri : in caz de accident , ca te loveste unu in spate , in fc-tie de intensitatea izbiturii poti sau nu sa ai avarii mai serioase . Cum aceste carlige au sistemul de prindere pe lonjeroane , daca te izbeste unul din spate zdravan de tot ai toate sansele sa-ti indoaie lonjeroanele deci avarie serioasa pe cand daca ai fi avut doar intaritura de sub bara ( care se scoate la montajul carligului ) s-ar putea ca lovitura sa nu afecteze si caroseria . Pt parcari este foarte folositor dar in speta de mai sus ?! Si daca in urma loviturii iti indoaie lonjeroanele oare RCA-ul iti acopera dauna din cauza ca tu aveai carlig montat ?! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) .
|
#2
Posted 16 September 2017 - 15:55
Exact cum spui tu. Daca te loveste mai tare poti sa ajungi cu lonjeroanele strambe si nuprea mai reusesti sa faci masina sa mearga drept. Cred ca si la un accident usor la dat cu spatele in bloc de exemplu risti sa stambi lonjeroanele fata de o simpla bara schimbata.
In alte tari e ilegal sa lasi carligul montat dar la noi nu am auzit de asa ceva (inca). https://www.survival...wing-wtf.32943/ https://www.f150foru...210445/index37/ Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 16:04. |
#3
Posted 16 September 2017 - 15:58
RCA-ul iti acopera dauna, dar tot e nasol sa repari lonjeroane strambe. Nu va mai fi ca inainte.
|
#4
Posted 16 September 2017 - 16:08
Cat trebuie sa te duca capul sa pui carlig de tractare daca NICIODATA nu tratezi o remorca?
Edited by aurel100680, 16 September 2017 - 16:09. |
#5
Posted 16 September 2017 - 16:10
#6
Posted 16 September 2017 - 16:21
Baxon, on 16 septembrie 2017 - 15:52, said:
Stim?...! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) . Nu înțeleg cum ai putea avea cârlig, la un eventual control de rutina este posibil sa ți se solicite actele. Altfel este ilegal, orice artificiu adăugat ulterior trebuie autorizat, pana și o banala infoliere. alexcrist, on 16 septembrie 2017 - 16:10, said:
Mai sunt și alte utilizări. De exemplu, suport de biciclete. Plus ca triplele trebuie sa funcționeze, automat trebuie și mufa care la urmatorul ITP o sa fii întrebat de acte. Edited by ddaannii, 16 September 2017 - 16:27. |
#8
Posted 16 September 2017 - 16:27
#9
Posted 16 September 2017 - 16:29
Omu asa vrea..la suportul ala îi trebuie bare sus si vine altu ca tine si o să îi zică că mai bine pune cîrlig..
|
#10
Posted 16 September 2017 - 16:31
O argumentatie mai mult decat filosofica, daca e bine cu sau fara carlig.
La fosta masina am avut carlig si m-a ajutat de 2 ori, ambele in cazuri de franare la trecerea de pietoni fara semafor. Urmarile pentru mine au fost minore, prima data a ajuns si la bara, dar cuiul carlig i-a spart radiatorul celui din spate, iar bara mea si-a revenit ca si plastic, doar contrabara de metal am indreptat-o putin, a doua oara nu a ajuns la bara. Carligul te ajuta la lovituri usoare, nu se pune problema la lovituri mai serioase. Ca se stramba diferit fundul masinii... cam tot aia este. |
|
#11
Posted 16 September 2017 - 17:05
Dacă analizezi utilitatea cârligului în caz de accident prin prisma modalității de proiectare a lonjeroanelor față (zone de deformare controlată care să absoarbă energia de impact), constați că pentru tine, ca ocupant al mașinii, este extrem de nefavorabil întrucât se rigidizează partea spate și șocul îl preiei tu.
|
#12
Posted 16 September 2017 - 17:08
Cârligul te ajută DOAR să-i faci avarie mai serioasă decât a ta celui ce te lovește din spate. Iar să-l montezi DOAR de-asta, arată ce caractere umane există în România.
La vechile Dacii se montau fiindcă alea erau brute, rigide și aproape că conta când se ciocneau. Între timp, știința ciocnirilor auto a evoluat nițel și se montează bări parașoc cu structuri speciale, ce se deformează ele însele și preiau energia respectivă. Edited by ursamajor, 16 September 2017 - 17:12. |
#13
Posted 16 September 2017 - 17:20
Baxon, on 16 septembrie 2017 - 15:52, said: Stim cu totii cat de folositor este un carlig de tractare montat pe masina dar am auzit niste discutii care m-au pus pe ganduri : in caz de accident , ca te loveste unu in spate , in fc-tie de intensitatea izbiturii poti sau nu sa ai avarii mai serioase . Cum aceste carlige au sistemul de prindere pe lonjeroane , daca te izbeste unul din spate zdravan de tot ai toate sansele sa-ti indoaie lonjeroanele deci avarie serioasa pe cand daca ai fi avut doar intaritura de sub bara ( care se scoate la montajul carligului ) s-ar putea ca lovitura sa nu afecteze si caroseria . Pt parcari este foarte folositor dar in speta de mai sus ?! Si daca in urma loviturii iti indoaie lonjeroanele oare RCA-ul iti acopera dauna din cauza ca tu aveai carlig montat ?! ( poate ca da daca a fost facut la un service autorizat si ai hartiile , dar altfel ?! ) . |
#14
Posted 16 September 2017 - 18:27
Daca il ai montat , indiferent ca-i scoti / ascunzi " cuiul " tot suportul e permanent fixat si la fel in caz de lovitura in spate, bara nu mai preia socul ci suportul care fiind prins de lonjeroanele masinii transmite vibratia / socul in acestea , deci ?
Bara ca se sparge si contrabara se indoaie - se schimba usor fara batai de cap dar cand caroseria are de suferit acolo deja e bai , parerea mea . La parcari cand lasi masina si vine un " sofer " care nu are treaba cu soferia si iti da una din motivul ca nu stie aprecia distanta sau ca asa vrea muschii lui ca are un cotet de masina si nu-l doare capu , carligul isi face datoria . Din pacate nici nu stii cum e mai bine ; daca s-ar circula civilizat ar fi ceva dar nu e ! Edited by Baxon, 16 September 2017 - 18:28. |
#15
Posted 16 September 2017 - 20:02
La accidente mici e mai bine cu cui.
La accidente mari nu mai conteaza. Uite in filmarea de mai jos, putea sa aiba zece cuie in spate ca tot acelasi rezultat tragic ar fi fost. Daca filmarea de mai jos deranjeaza atunci rog un moderator sa o stearga. E un exemplu de accident din spate unde problema pusa in discutie nu conteaza absolut deloc. Sper sa nu avem ghinion ca cel din filmare. Minutul 1.05 pt. impact. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GSrCt8qyR7A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 20:07. |
|
#16
Posted 16 September 2017 - 20:50
Nu inteleg de ce sa montezi carlig daca nu ai nevoie de el. Eu mi-am pus abia anul asta si doar pentru ca am nevoie sa tractez o remorca. Daca ma loveste unul din spate nu prea ma intereseaza daca am sau nu carlig, ma intereseaza daca are si la cine are RCA.
|
#17
Posted 16 September 2017 - 20:59
Pai asta e diferenta. Daca e viteza mica, acel carlig te poate salva de intrebarea daca are si la cine are RCA si te poate scuti de drumuri in plus la asigurare, service, etc.
Eu prefer fara carlig insa exista avantaje si pt. optiunea de carlig. Edited by Kroghy, 16 September 2017 - 20:59. |
#18
Posted 17 September 2017 - 00:53
La suv am carlig fix ( mai trag motoretu ) e prins in 2 suruburi de suport si sincer mi foarte lene sa-l dau jos mai ales ca nu stiu cand ma apuca sa merg intr-un mini concediu si vreau musai sa iau si motoretul .
La Bombita nu am pus ca mi se " dubleaza " consumul de carburant ( inca stau in dubii daca sa-i pun sau nu ) de aia si topicul . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users