Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
China analizeaza interzicerea vanzarii de masini diesel sau pe benzina
#1
Posted 11 September 2017 - 21:13
China analizeaza interzicerea vanzarii de masini diesel sau pe benzina
China, cea mai mare piata auto din lume, a anuntat ca lucreaza la un calendar "pentru interzicerea" productiei si vanzarii de masini cu carburanti fosili - un obiectiv care urmareste sustinerea dezvoltarii masinilor electrice, scrie AFP. Ministerul chinez al Industriei si Tehnologiei Informatiilor (MIIT) a "inceput studii" asupra acestui subiect "si va stabili un calendar in legatura cu administratiile vizate", a spus in acest week-end viceministrul Xin Guobin. Beijingul se declarat astfel pregatit sa mearga pe urmele Frantei si Marii Britanii, care au anuntat recent intentia de a interzice vanzarea de masini diesel sau pe benzina pana in 2040. "Astfel de masuri vor conduce la modificari profunde in mediul industriei auto din China", a subliniat Xin in cadrul unui forum auto la Tianjin (est). Acest discurs a contribuit la cresterea actiunilor BYD, constructor auto chinez specializat in motoare electrice, care castigau luni pe Bursa din Hong Kong 6% in jurul orei 04,00 GMT. Indiferent de calendarul vizat, provocarea se anunta imensa: 28 de milioane de vehicule (dintre care 24,38 milioane de masini individuale) au fost vandute anul trecut in China, in crestere cu 14%. In total, masinile eco reprezinta inca o picatura de apa (1,7%), desi au inregistrat in 2016 o crestere cu 53% in China, gratie bonusurilor guvernamentale si facilitatilor de inmatriculare. Regimul comunist a impus, incepand din 2018, o cota obligatorie de "masini curate" pentru constructori. http://economie.hotn...sau-benzina.htm |
#2
Posted 11 September 2017 - 21:20
La ce poluare si consum de resurse au cred ca ei o sa ajunga cel mai repede la masini care merg cu pietre, vorba reclamei.
Edited by gabyxm, 11 September 2017 - 21:20. |
#3
Posted 11 September 2017 - 21:22
In conditiile in care la ei sunt destule fabrici de acumulatori pe baza de litiu, s-ar putea sa le convina trecerea la electrica. Sigur vor fi mai iefitne jucariile ca la noi. Plus ca ei au masini de jucarie prin orase. Loganul e mastodont pe langa masinile lor.
|
#4
Posted 11 September 2017 - 21:22
Cu 53% crestere pe an:
2017 = 1,7 % masini electrice produse din totalul masinilor. 2018 = 2,601 % electrice 2019 = 3,979.. % 2020 = 6,088.. % 2021 = 9,3156..% 2022 = 14,252..% 2023 = 21,80... % 2024 = 33,364..% 2025 = 51,04...% 2026 = 78,10...% 2027 = 119,493 %......... Cine are indoieli ca se pastreza cresterea, ar putea avea in vedere ca de anul asta ea incepe sa fie exploziva datorita extinderii hiper-masive a capacitatilor de productie pt. electrice Sunt doar 10 ani amintiti mai sus, 2017-2027. Acum zece ani in 2007 a fost lansat primul iphone in iunie 29. Sunt anti-fan apple, dar reperul temporal se poate extinde si spre alte lucruri. Edited by loock, 11 September 2017 - 21:32. |
#5
Posted 11 September 2017 - 21:23
Așadar, cei care au un stoc de bani și tot cauta afacere....
Un start bun ar fi chiar și intr-un garaj modificări de mașini clasice pe electric. O afacere de viitor ca sa zic asa. Edited by ddaannii, 11 September 2017 - 21:25. |
#6
Posted 11 September 2017 - 21:32
Sa inceapa cu interzicerea centralelor electrice pe carbune si dupa aia vorbim si de masini.
Nu de alta, dar pentru alea ai alternative, in timp ce alternativa la diesel si benzina nu ai in ziua de astazi, fara a face niste compromisuri majore. Fara sa vorbim ca pe de o parte vinzi masini electrice dar pe de alta mai deschizi o suta de grupuri pe carbune pentru a produce electricitate pentru respectivele masini. Edited by Kersim, 11 September 2017 - 21:33. |
#7
Posted 11 September 2017 - 21:34
Mai deschid câteva fabrici de biciclete şi au rezovat problema.
|
#8
Posted 11 September 2017 - 21:48
ddaannii, on 11 septembrie 2017 - 21:23, said:
Așadar, cei care au un stoc de bani și tot cauta afacere.... Un start bun ar fi chiar și intr-un garaj modificări de mașini clasice pe electric. O afacere de viitor ca sa zic asa. ddaannii, on 11 septembrie 2017 - 21:23, said:
Așadar, cei care au un stoc de bani și tot cauta afacere.... Un start bun ar fi chiar și intr-un garaj modificări de mașini clasice pe electric. O afacere de viitor ca sa zic asa. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Dc1-Y7KJOwg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#9
Posted 11 September 2017 - 22:04
Kersim, on 11 septembrie 2017 - 21:32, said:
Sa inceapa cu interzicerea centralelor electrice pe carbune si dupa aia vorbim si de masini. Nu de alta, dar pentru alea ai alternative, in timp ce alternativa la diesel si benzina nu ai in ziua de astazi, fara a face niste compromisuri majore. Fara sa vorbim ca pe de o parte vinzi masini electrice dar pe de alta mai deschizi o suta de grupuri pe carbune pentru a produce electricitate pentru respectivele masini. China are resurse limitate de combustibil asa ca sursele regenerabile sunt si ele in crestere exploziva. Probabil ca au ajuns deja pe la cel putin 26% din energie din surse regenerabile. Estimez productia de energie electrica in China 2017: - hidro pe la 1,6+ PWh ( 1,6+ petawatt ! ) - eoliana pe la 207 + TWh - solar-fotovoltaica pe la 197 GWh - solar-termo-electrica pe la cel putin 76,4+ GWh - geotermala pe la 125-144 GWh - maree, si altele Majoritatea sunt in crestere, iar la solara e crestere abrupta ca la masinile electrice. In ritmul actual de crestere o sa ajunga repede spre 100% regenerabila, din care mare parte solara. A nu se confunda productia in GWh/TWH/PWh cu puterea instalata in GW. Edited by loock, 11 September 2017 - 22:12. |
#10
Posted 11 September 2017 - 22:25
Cel mai pesimist ar ajunge la 41 % regenerabila in 10 ani.
Cel mai optimsit ar ajunge in zece ani la 62 PW doar din energie solara fotovoltaica si termolelectrica. Sau in 6 ani la 99+ % regenerabila si preponderent solara. Ne prabusim in viitor. Edited by loock, 11 September 2017 - 22:35. |
|
#11
Posted 11 September 2017 - 22:32
Golani chini astia,cand au 90% mondial din pamanturi rare.Din alea se fac bateriile.Uite, vezi psd/ule cum se fac strategii pe termen lung.Acu 30 de ani faceau izmene si maieuri de bumbac amu pun conditii.
|
#12
Posted 11 September 2017 - 22:50
#13
Posted 11 September 2017 - 22:50
MikeSpike, on 11 septembrie 2017 - 22:32, said:
Golani chini astia,cand au 90% mondial din pamanturi rare.Din alea se fac bateriile.Uite, vezi psd/ule cum se fac strategii pe termen lung.Acu 30 de ani faceau izmene si maieuri de bumbac amu pun conditii. Odata mi-a starnit curiozitatea din prea mult timp liber la munca sa arunc o privire pe Google Street View prin China....succes la privit. |
#14
Posted 11 September 2017 - 22:50
Si cum o sa mearga treaba ? Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Paris te opresti din 500 in 500 km vreo 3-4 ore ca sa incarci bateriile ?
Nu-mi vine a creme! |
#15
Posted 11 September 2017 - 22:56
cspot, on 11 septembrie 2017 - 22:50, said:
Si cum o sa mearga treaba ? Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Paris te opresti din 500 in 500 km vreo 3-4 ore ca sa incarci bateriile ? Nu-mi vine a creme! Nu, mergi cu avionul fara sa te opresti deloc . Numai daca ai timp de pierdut mergi cu masina de oricare ar fi ea. |
|
#16
Posted 11 September 2017 - 23:14
cspot, on 11 septembrie 2017 - 22:50, said:
Si cum o sa mearga treaba ? Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Paris te opresti din 500 in 500 km vreo 3-4 ore ca sa incarci bateriile ? Nu-mi vine a creme! In primul rand ca varianta sa faci drumuri asa lungi cu masina pt cineva care nu e transportator auto e aproape la fel de uschita ca mersul pe bicicleta sau pe jos ( tot pana acolo...) Exista trenuri din sec 19, TGV din 1981 care merge cu 320 Km/h, avioane de la inceputul sec. 20, care acum transporta uzual pasageri cu 950 km/h si chiar si la low cost unde fac economie tot zboara cu +/- 500 km/h. In al doilea rand, cand mergi mii de km te mai si opresti sa te odihnesti, sa mananci ceva, sa mergi la buda, etc., sa te dezmortesti sa nu faci tromboflebita, etc. La supercharger se incarca pana la 80% in 30 min un acumulator Tesla de 100 KWh. Nu e nevoie sa fie nici descarcat, si nici sa-l incarci full, ba chiar e mai sanatos pt. el sa nu ajungi la capete. Edited by loock, 11 September 2017 - 23:16. |
#17
Posted 11 September 2017 - 23:29
loock, on 11 septembrie 2017 - 21:22, said:
Cu 53% crestere pe an: 2017 = 1,7 % masini electrice produse din totalul masinilor. 2018 = 2,601 % electrice 2019 = 3,979.. % 2020 = 6,088.. % 2021 = 9,3156..% 2022 = 14,252..% 2023 = 21,80... % 2024 = 33,364..% 2025 = 51,04...% 2026 = 78,10...% 2027 = 119,493 %......... Cine are indoieli ca se pastreza cresterea, ar putea avea in vedere ca de anul asta ea incepe sa fie exploziva datorita extinderii hiper-masive a capacitatilor de productie pt. electrice Sunt doar 10 ani amintiti mai sus, 2017-2027. Acum zece ani in 2007 a fost lansat primul iphone in iunie 29. Sunt anti-fan apple, dar reperul temporal se poate extinde si spre alte lucruri. [ https://imgs.xkcd.com/comics/extrapolating.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai explica te rog faza cu masinile electrice o sa fie 120% din totalul masinilor Edited by Jammalan-the-Prophet, 11 September 2017 - 23:31. |
#18
Posted 11 September 2017 - 23:45
Jammalan-the-Prophet, on 11 septembrie 2017 - 23:29, said:
Mai explica te rog faza cu masinile electrice o sa fie 120% din totalul masinilor Erau puncte puncte acolo, in sensul ca deja se duce in balarii socoteala. Evident ca totalul nu poate sa fie mai mare de 100% din cat o sa fie in 2027. Cu precizarea ca acel total e posibil sa fie mai mare decat totalul de acum - insa nu asta arata numarul. Cu puncte puncte era destul de clara ideea, dar sigur ca sunt si oameni care au nevoie de explicatii... Extrapolarea e rezonabila din doua motive: - pe de o parte cresterea din anul asta si din cei urmatori o sa fie mult mai mare de 53%, deci supracorectie enorma !!!!!!!!!!!!!! in plus. - pe de alta parte pana in 2027 o sa mai scada cresterea, posibil si cererea o sa mai scada, deci corectie negativa. Edited by loock, 11 September 2017 - 23:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users