Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

ce stiti despre auto reimport ?

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#37
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
deci mai pe prosteasca explicat, dealer-ul din Romania cumpara din Germania pentru ca o cumpara la pret net, dupa care o vinde intracomunitar in Germania la un pret bomba nu?

Intrebarea mea este, de ce nu cumperi masina pur si simplu, daca nu ma insel TVA-ul este in ambele tari 19%, iar TVA-ul se plateste in tara unde masina a fost inmatriculata prima oara. Daca tu aduci masina neimatriculata pe platforma in Romania, platesti TVA-ul in Romania.

Procesul mi se pare complicat, avantajos este doar pentru cineva care fenteaza TVA-ul, in rest nu vad care este smecheria. Daca am 41k ma duc in Germania, o cumpar, o aduc pe platforma in Romania, o inmatriculez aici, platesc TVA-ul si am rezolvat.

Edited by business11, 11 September 2017 - 11:36.


#38
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 business11, on 11 septembrie 2017 - 11:35, said:

deci mai pe prosteasca explicat, dealer-ul din Romania cumpara din Germania pentru ca o cumpara la pret net, dupa care o vinde intracomunitar in Germania la un pret bomba nu?

Intrebarea mea este, de ce nu cumperi masina pur si simplu, daca nu ma insel TVA-ul este in ambele tari 19%, iar TVA-ul se plateste in tara unde masina a fost inmatriculata prima oara. Daca tu aduci masina neimatriculata pe platforma in Romania, platesti TVA-ul in Romania.

Procesul mi se pare complicat, avantajos este doar pentru cineva care fenteaza TVA-ul, in rest nu vad care este smecheria. Daca am 41k ma duc in Germania, o cumpar, o aduc pe platforma in Romania, o inmatriculez aici, platesc TVA-ul si am rezolvat.

in germania in afara acestor reimport masina incepe de la 56K,
acelasi model dar cu 10000 km incepe de la 46K.
sesizezi diferenta ?

tot timpul am scris ca se plateste TVA. de ce o tot dati cu TVA daca nu cititi ?

am mai spus asta, poate ar fii bine sa cititi ce am scris.
eu zic ca pt 10K merita un drum in germania (situatia mea, a dumneavoastra poate sa fie diferita si 10000 sa nu foie cine stie ce).

#39
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
pai masina are 10.000km inteleg, deci masina nu mai este noua ci este secondhand, asa ca poti sa iti cumperi masina pur si simplu din Germania de pe mobile.de fara sa mai freci reimport si nu stiu ce. Iti iei direct masina de la dealer cu 10.000km

#40
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011
vorbeste de 10K euro nu Km :)

#41
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
iti zic eu cum faci fara sa te complici cu reimporturi si rahaturi.

Te duci la un dealer din Germania care vinde Mercedes. Te intelegi cu el sa iti comande modelul dorit si sa il tina in showroom vreo 2 luni. Dupa care ti-l vinde tie ca masina de reprezentanta cu o reducere buna de tot plus un bonus pentru el. Iesi si mai ieftin de 10.000€. Asta am facut eu acum cativa ani cu un Tiguan la VW.

#42
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 business11, on 11 septembrie 2017 - 15:26, said:

pai masina are 10.000km inteleg, deci masina nu mai este noua ci este secondhand, asa ca poti sa iti cumperi masina pur si simplu din Germania de pe mobile.de fara sa mai freci reimport si nu stiu ce. Iti iei direct masina de la dealer cu 10.000km

am scris asa:
acelasi model dar cu 10000 km incepe de la 46K.

deci tot cu cititul...

 business11, on 11 septembrie 2017 - 15:42, said:

iti zic eu cum faci fara sa te complici cu reimporturi si rahaturi.

Te duci la un dealer din Germania care vinde Mercedes. Te intelegi cu el sa iti comande modelul dorit si sa il tina in showroom vreo 2 luni. Dupa care ti-l vinde tie ca masina de reprezentanta cu o reducere buna de tot plus un bonus pentru el. Iesi si mai ieftin de 10.000€. Asta am facut eu acum cativa ani cu un Tiguan la VW.

am scris: "acelasi model dar cu 10000 km incepe de la 46K."
cat o fii costand una demo ?
una noua costa 56K.

cred ca daca fac cumparatura ii cer sa mi-o livreze in bucuresti, platesc transportul (scap de inmatriculare temporara in germania, cheltuielile inerente cu condusul pana in Romania, etc; intrebarea este: daca nu o inmatriculez in germania tot platesc TVA german ?).
oricum astept 4-6 luni si poate inca 2 luni pana gaseste ceva in care sa fie mai multe masini pe trailer/platforma.
sa vad ce zice...

Edited by avenirv, 11 September 2017 - 15:49.


#43
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
inmatricularea se plateste doar in tara unde este inmatriculata prima oara, daca o livrezi in Romania platesti in Romania, daca o inmatriculezi in Germania platesti in Germania si dupaia trebuie sa ceri tva-ul inapoi si il platesti la romani.

#44
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 business11, on 11 septembrie 2017 - 15:52, said:

inmatricularea se plateste doar in tara unde este inmatriculata prima oara, daca o livrezi in Romania platesti in Romania, daca o inmatriculezi in Germania platesti in Germania si dupaia trebuie sa ceri tva-ul inapoi si il platesti la romani.

multumesc foarte mult.
de aceea am si pus intrebarile aici.
incet incet ma lamuresc si apoi pot lua o decizie.
dealerul neamt spune ca masinile nu au fost niciodata inmatriculate, totul pe acte si totul in EU.

#45
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
m-am interesat si eu ieri pe internet de niste reimport-uri sa inteleg cum functioneaza treaba mai exact. Din cate am inteles sistemul functioneaza cam asa:

1. Reimportatorul din Germania comanda Mercedes-ul intr-o alta tara decat Germania unde acciza si tva-ul este mai scazut, astfel ca masina este cu 20-30% mai ieftina decat daca o cumperi in Germania.
2. Masina este logic produsa in Germania si livrata in tara unde a fost comandata.
3. Reimportatorul aduce masina din tara respectiva inapoi in Germania, banuiesc datorita faptului ca masina ramane neinmatriculata nu se plateste nici TVA in tara de unde a fost cumparata si nici in Germania.
4. Masina iti este livrata tie, ba o inregistrezi in Germania si platesti 19% TVA, ori o inregistrezi direct in Romania si platesti 19% TVA.

Eu stiu de chestia asta cu Seat-uri din Cehia, care stiu ca aveau mari probleme cu garantia. Chiar daca masina are garantie in toata UE, multi dealeari nu sunt de acord, trebuie sa ai grija si sa rezolvi acest lucru din timp.

#46
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 business11, on 12 septembrie 2017 - 10:21, said:

m-am interesat si eu ieri pe internet de niste reimport-uri sa inteleg cum functioneaza treaba mai exact. Din cate am inteles sistemul functioneaza cam asa:

1. Reimportatorul din Germania comanda Mercedes-ul intr-o alta tara decat Germania unde acciza si tva-ul este mai scazut, astfel ca masina este cu 20-30% mai ieftina decat daca o cumperi in Germania.
2. Masina este logic produsa in Germania si livrata in tara unde a fost comandata.
3. Reimportatorul aduce masina din tara respectiva inapoi in Germania, banuiesc datorita faptului ca masina ramane neinmatriculata nu se plateste nici TVA in tara de unde a fost cumparata si nici in Germania.
4. Masina iti este livrata tie, ba o inregistrezi in Germania si platesti 19% TVA, ori o inregistrezi direct in Romania si platesti 19% TVA.

Eu stiu de chestia asta cu Seat-uri din Cehia, care stiu ca aveau mari probleme cu garantia. Chiar daca masina are garantie in toata UE, multi dealeari nu sunt de acord, trebuie sa ai grija si sa rezolvi acest lucru din timp.

multumesc si ai dreptate.
de aceea pun intrebari in stanga si in dreapta.
imi ajunge garantia rezolvata la reprezentanta Mercedes sau Audi sau BMW (caci daca aia accepta dar dealer-ul proropopescu din falticeni nu atunci am ocazia sa fac scandal mare si nu la reprezentanta ci la mercedes direct, timp am). sau audi, sau bmw.


dar important este ca se vede ca nu este o smecherie de evaziune fiscala (cum sugerau cei cu TVA) sau alta. se profita de preturile diferite pe care le preconizeaza firmele auto in diferite tari.
bineinteles ca este un loophole adus de existenta EU.

comparand preturiel cu acest tip de manevra in Gemania si preturiel din bucuresti, la mercedes de ex se ajunge la 7-8K diferenta.
atunci, daca garantia este OK si organismele romanesti sunt OK, merita sa o aduci pe trailer si sa o preiei aici.

dar inca intreb. astept niste raspunsuri de la un insider in sistem in Romania.

#47
tiupedix

tiupedix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 01.04.2017

 avenirv, on 12 septembrie 2017 - 12:45, said:

organismele romanesti sunt OK, merita sa o aduci pe trailer si sa o preiei aici.
Ce treaba au "organismele " romanesti??
Daca te coafeaza pretul, marca banul sui-o pe trailer si imatriculeaz-o in Romania.
Nu ai descoperit absolut nimic nou pe planeta asta. Apa calda si mersul pe jos sunt vechi de cand s-a inventat roata.
7-8k diferenta de pret este doar o impresie.
Daca exista cu adevarat o asemenea diferenta de pret, atunci NU vorbim de acelasi an de fabricatie.
Compari pretul unei masini nou-noute, fabricate-n trimestrul iV 2017 cu cel al unei masini " asemanatoare" fabricate cu minim 2 ani inainte

Edited by tiupedix, 12 September 2017 - 13:13.


#48
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011
am trimis un mail unei companii din Germania care se ocupa cu reimport, am tradus mailul si il postez aici:

Quote

"....

multumim pentru interesele dumneavoastra in a reimporta un automobile produs in Germania. Urmatoarele marci pot fi reimportate in Germania profitand de pretul avantajos: Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Peugeot, Skoda si Volkswagen. Atentie nu orice model este produs in Germania. Este important sa folositi configuratorul de pe pagina noastra de web, pentru a verifica disponibilitatea modelului dorit.

Reimport nu inseamna o diferenta de calitate. Aceasi masina care o cumparati si in Germania o primiti printr-un reimport din alta tara. Unele tari au TVA-ul la masiniile noi foarte ridicat (Suedia pana la 180%), astfel ca pretul net al masinii este mult mai scazut. Noi importam masina la pretul net, astfel ca TVA-ul din Germania in valoare de 19% trebuie platit dupa inregistrare. Spre exemplu pretul net intre un Golf in Germania si unul in Suedia poate sa difere pana la 48%. Noi achizitionam masina la pretul suedez si achitam TVA-ul german de 19%, astfel ca masina este mai ieftina decat cumparata direct in Germania.

Procesul de livrare al autoturismului dureaza intre 2 si 6 luni in functie de model. Unele modele (fara configuratie) pot fi livrat direct.

Referitor la garantie, nu trebuie sa va faceti griji. La cumpararea masinii este important ca in contract sa fie mentionata data producerii, locatia de productie si FIN-ul autoturismului. Astfel proftati de garantie pe tot teritoriul UE in orice service autorizat. Important pentru pastrarea garantiei sunt intervalele de service care trebuiesc facute in serviceuri autorizate.

In cazul in care mai aveti intrebari nu ezitati sa ne contactati."

Edited by business11, 12 September 2017 - 13:52.


#49
Passenger001

Passenger001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,362
  • Înscris: 07.08.2015

 tiupedix, on 12 septembrie 2017 - 13:11, said:

Daca exista cu adevarat o asemenea diferenta de pret, atunci NU vorbim de acelasi an de fabricatie.
Compari pretul unei masini nou-noute, fabricate-n trimestrul iV 2017 cu cel al unei masini " asemanatoare" fabricate cu minim 2 ani inainte
Sunt tare curios ce explicatie ne dai, 30.000 vs. 44.535 Euro, diferenta de 14.535 Euro. Just Peanuts...

PS: ambele preturi sunt cu TVA de 19% inclus.

Attached Files



#50
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
O sa-ti zica ca albastrul de Romania este mai deschis decat albastrul din germania :))
E o practica care nu e pe placul producatorilor si de asta multi  nu acorda toata marja dealerilor in momentul facturarii masinii. Diferenta o primesc dupa ce fac dovada inmatricularii in Romania. Suzuki a trecut la acest sistem dupa ce o gramada de masini erau vandute intracomunitar.

#51
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,829
  • Înscris: 13.07.2011

 Passenger001, on 12 septembrie 2017 - 14:29, said:

Sunt tare curios ce explicatie ne dai, 30.000 vs. 44.535 Euro, diferenta de 14.535 Euro. Just Peanuts...

PS: ambele preturi sunt cu TVA de 19% inclus.

1500€ scaune de piele la varianta nemteasca, 0€ scaune stofa varianta romanesca. Asta ar fi diferenta numarul 1, dar si optiuniile standard sunt diferite. Varianta nemteasca are camera pe spate, cea romaneasca nu. Deci pretul este diferit datorita pachetului de pornire, care la varianta nemteasca are mult mai multe. Daca stau sa adaug la varianta romaneasca toate optiuniile ca masina sa fie egala (nu doar la motorizare, culoare si cateva optiuni) atunci masina romanesca iti garantez ca depaseste sau cel putin este egala ca pret cu cea nemteasca.

#52
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

 tiupedix, on 12 septembrie 2017 - 13:11, said:

Ce treaba au "organismele " romanesti??
Daca te coafeaza pretul, marca banul sui-o pe trailer si imatriculeaz-o in Romania.
Nu ai descoperit absolut nimic nou pe planeta asta. Apa calda si mersul pe jos sunt vechi de cand s-a inventat roata.
7-8k diferenta de pret este doar o impresie.
Daca exista cu adevarat o asemenea diferenta de pret, atunci NU vorbim de acelasi an de fabricatie.
Compari pretul unei masini nou-noute, fabricate-n trimestrul iV 2017 cu cel al unei masini " asemanatoare" fabricate cu minim 2 ani inainte

bun, si care este diferenta reala intre un glc 2017 250 4matic si un glc 2015 250 4matic ?

pierzand timp pe site-urile romanesti pt MB, BMW si Audi si comparand cu ce iti vine prin configurare pe site-urile germane de re-import se vede ca preturile romanesti sunt cu cca 20% mai mari ca cele din germania (cu reimportare).
este adevarat, glc-ul romanesc are mult peste 200 CP, cel de pe site are numai 211 CP.

Edited by avenirv, 12 September 2017 - 15:30.


#53
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006
2 ani?

#54
Passenger001

Passenger001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,362
  • Înscris: 07.08.2015

 business11, on 12 septembrie 2017 - 15:14, said:

1500€ scaune de piele la varianta nemteasca, 0€ scaune stofa varianta romanesca. Asta ar fi diferenta numarul 1, dar si optiuniile standard sunt diferite. Varianta nemteasca are camera pe spate, cea romaneasca nu. Deci pretul este diferit datorita pachetului de pornire, care la varianta nemteasca are mult mai multe. Daca stau sa adaug la varianta romaneasca toate optiuniile ca masina sa fie egala (nu doar la motorizare, culoare si cateva optiuni) atunci masina romanesca iti garantez ca depaseste sau cel putin este egala ca pret cu cea nemteasca.
Ai dreptate. Diferenta este "numai" 10.000 Euro. Greseala mea, sorry.

Echipare Full vs. Full ptr ca-i mai simplu... ambele fara incalzire auxiliara.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate