motor masina spalat
Last Updated: Sep 21 2017 16:32, Started by
Vasimateut
, Sep 09 2017 20:29
·
0
#19
Posted 09 September 2017 - 21:34
Am incercat toate variantele 1/4 - 2/3 din toate direcțiile si inversate si firele de la alimentare
|
#20
Posted 09 September 2017 - 21:37
Ma.
2 legat la 3. LA 1 legi faza. La 4 legi nulul. Esti turc? ca am zis de doua ori. |
#21
Posted 09 September 2017 - 21:38
#22
Posted 09 September 2017 - 21:40
Il poti masura, nu e greu, cumperi un pet de bere si chemi prietenul ala electrician .
|
#24
Posted 09 September 2017 - 21:44
Parerea mea e ca nu ai ce face cu acest tip de motor, il poti folosi dar cu un circuit de control.
E un motor universal, merge si in DC, nu numai in AC. Dar spre deosebire de motorul de inductie, ala de se foloseste la polizoare: - Cuplul este pozitiv la orice turatie, asta inseamna ca el se va roti ca nebunul din ce in ce mai tare daca nu pui sarcina pe el. - Daca il alimentezi cu tensiune mai mica(sau curent), isi pierde mult din forta si tot nu-l poti controla prea bine. - Daca il alimentezi printr-un variator de becuri, nu faci mare lucru, se va tura ca nebunul, dar forta va fi mica, il vei putea opri si cu mana la un moment dat. Iti trebuie un regulator de turatie facut explicit pentru motor, nustiu daca il poti folosi chiar pe ala de la masina de spalat. Doar in felul asta vei avea cuplu la turatie mica. Eu nu-ti recomand sa te joci cu pietre de polizor pe asa ceva. Motorul cu inductie are pana in 3000RPM, nu poate depasi turatia, asta poate depasi teoretic orice turatie si turatia e practic limitata de sarcina. Ar trebui sa aiba 6 fire, 2 pentru rotor, 4 pentru stator, Depinde, de configuratie, ele se leaga ori in serie(mai degraba) sau paralel. Important e statorul sa-l legi bine. Daca legi rotorul invers fata de stator, se va roti invers. Nu cred ca l-ai stricat, nu vad cum ai fi putut-o face, eventual sa faci scurt pe o infasurare stator, sa ramana doar pe una, dar nu se arde asa de repede. Daca legi statorul prost (in antifaza), nu se invarte, doar bazaie si se incalzeste rapid. Daca esti dispus sa te joci cu triace sau tiristoare, iti caut o schema de control. |
#27
Posted 09 September 2017 - 22:11
#28
Posted 09 September 2017 - 22:14
Nu am nici capacul... Si la asta era ruginita toata tabla... A fost folosita la tara in condiții vitrege, am pastrat partea electrica, mai am una la fel care o folosesc eu.
|
|
#30
Posted 09 September 2017 - 23:19
http://www.electrosc...tor-with-triac/
Cred ca asta-i cel mai simplu circuit de control, fara asta nu recomand sa folosesti motorul. Poti folosi si un variator de priza, dar trebuie sa-l modifici un pic, mai pui macar un condensator serie cu un rezistor, vezi schema. Ca sa testezi motorul sa vezi daca l-ai ars, poti sa te joci cu o baterie de 12V CC sa legi firele alea pe-acolo. Zi-mi cate fire ies din motor? Pot sa fie 5, 6, 7, 8 depinde. Daca sunt 6 fire. Ele sunt legate 2 la o infasurare stator, 2 la cealalta infasurare, poti sa verifici cu un ohmetru, infasurarile sunt simetrice, trebuie sa aiba aceiasi impedanta. Alte 2 tre sa fie legate la rotor, la carbuni de fapt. Dupa ce ai identificat firele, leaga toate 3 chestiile in serie si baga-l la 12V. Daca nu se invarte, schimba firele la una dintre infasurari si ar trebui s-o ia din loc. La 12V poti sa folosesti si infasurarile legate in paralel, tot asa tre sa nimeresti corect fazele statorului. El se invarte in un singur sens, indiferent de sensul curentului. Ca sa inversezi sensul, inversezi firele de la rotor, atat in varianta serie, cat si paralel. Motorul e posibil sa aiba inca o infasurare mica pentru controlul turatiei, in cazul asta exista alte scheme mai bune, tot cam la fel de simple. Regulatorul ala funcioneaza doar in CA, nu va functiona in CC. Deci cam asta-i tot ce stiu la nivel teoretic. La capitolul practica stau mai prost, nu ma pricep la eventuale variante constructive care ar putea sa mai fie, aici poate te ajuta colegii. Edited by maccip, 09 September 2017 - 23:17. |
#31
Posted 09 September 2017 - 23:29
Topicul asta trebuie mutat la fun.
Polizor din motor de masina de splat |
#32
Posted 10 September 2017 - 07:13
Vasimateut, on 09 septembrie 2017 - 20:42, said:
vreau sa imi fac ceva polizor ... si de aceea am scos motorul si nu stiu sa-l pornesc... cum procedez ? sau sa inteleg ca l-am stricat ? Ceva de genul asta http://adevarul.ro/l...c227/index.html Edited by aurel100680, 10 September 2017 - 07:17. |
#33
Posted 15 September 2017 - 18:25
Imi plac astia care leaga fire la deruta si abia dupaia vin si intreaba ce e de facut. Pai nene, daca ti au iesit scantei eu zic ca ar trebui sa iti fie cat se poate de clar ca ai f*tut motorul.
Du-l la rebobinat sau intreaba inainte sa te apuci de bagat fire in priza fara sa stii ce faci... |
|
#35
Posted 21 September 2017 - 15:41
#36
Posted 21 September 2017 - 16:32
Intrerupator si stecher....probabil n-a vazut un polizor de banc in viata lui !!!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users