Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...
 

cum scot masina?

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
matheszabi

matheszabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 16.04.2009
E o zi frumoasa de Duminia, si vine idea sa mergem la "plimbare".

Citeodata aleg masina sport, dar ma duc la un peisaj pitoresc, alta data fac o alegere mai precauta si zic ca poate e mai bine sa iau pe SUV-ul, si sa plec cu aia, ca poate iarasi ma duc jos de pe asfalt.

Cind ies de la asfalt deja stiu ca trebuie sa am un drum decent, fara prea multe denivelari, si preferabil uscat, ca nu am 4x4. SUV-ul asta e chiat Super Useless Vechicle, deorece e numai FWD si are si guma de asfalt, dar sa fie ci punctul pe "i" are cauciucuri de iarna Posted Image

In imaginea alaturata se vede ca e o zona cu dealuri, nu chiar stanci, si drumul e neastaltat, dar cit de cit drem, e de pamint fara denivelari, chiar si o masina de sport cu garda de sol ar trece pa unde am umblat, 90%.

La un moment dat am urcat la un deal, care a avut o intersectie in 2 directii, dar amble s-au continuat in drum pentru pietoni doar, nu cu masina ( capat de drum)

Am dat un pic inapoi si am vazut ca este un drum, care merge in jos pe langa o padure. Neavind alta alternativa, ca nu vroiam sa ma intorc pe unde am venit am ales pe drumul aia, care aveam suspiciunea ca poate va fi un drum forestier.

Intrucat era dupa o vreme ploioasa, sau chiar si atunci picura m-am gandit ca daca chiar daca nu put sa urc, pot sa cobor.
La un moment dar am vazut ca e panta mai serioasa,  aprox 12-15% cit o fi, si o curba de 18-270 grade ceva. Insa chiar in mijlocul curbei e un "popas" un fel de parcare ca pot sa dai prioritate carutei, tractorului, sau ce pote sa urce dealul ala. Nu stiu de ce am mers acolo, dar  de acolo nu am putut sa ies cu spetele.

Se patinau  rotile de fata pe iarba + pamintul umed, pic noroios. Pur si simplu nu impingea masina pe o panta foarte putin abrupta. - pe uscat nu ar fi problema.
Am chinuit acolo in stanga - dreapta fata-spate cumva am scos-o, dar greu.

Attached File  20170904_122525.jpg   235.57K   79 downloads

Intrebarea mea ar fi  se m-ar ajuta daca m-as pregati din timp?
- cauciuc offroad desigur, dar nu doresc sa pun ptr ca 99% din km facutit de aceasta masina e pe asfalt.
- 4x4 nu este, si daca am 99% pe asfalt, care e destul de curatit, circulat si iarna nici nu e de folos.
- troliu: -dar nu aia care se monteaza "regular". Masina asta  - dar si cealalta - se poate lega si in partea de fata si din spate, loc ptr in carlig. Unde circul totdeauna este un copac stabil in 25-50m. Deci cu o sarma d 25-50m si un troliu care citeodata - si de data asta- at trebuii sa fie in spatele masinii, citeodata in fata, deci in mijlocul sarmei? ar fi util
- lant de zapada: cred ca cu aia a-si fi avut destul de aderenta incit sa scot masina din iarba aia umeda, daca pot sa-l montez! - nu am incercat.


Alta data alta aventura m-am dup pe un drum forestier unde apa a trecut prun drum si a sapat un sant. Dupa ce prima roata a intrat in apa nu am avut aderenta deloc.
Trebuia sa pun pietre pe drum si sa-l scot. Iarasi daca a-si avut un troliu, care are pe ambele capete un carlig piteam sa trec. - Sau cu lant de zapada.

Ce alte solutii sint? Care e recomandat?

Edited by Adm, 05 September 2017 - 17:27.


#2
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Lanturi sau cauciucuri responsabile.

pentru cunoscatori, o flasneta pentru tractat :lol:

#3
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014
Pai singura diferenta intre o masina sport fwd si un suv fwd e garda la sol si tipul de caucicuri, in favoarea suv, dar masina sport, daca nu ramai suspendat cu ea, are avantajul ca este mai usoara.Daca stiai ca vrei offroad, trebuia sa alegi un suv 4x4 macar.

#4
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003
Poti sa pui ce cauciucuri vrei daca mergi pe iarba umeda patinezi imediat ca asa e fizica Posted Image Si tractoarele se impotmolesc usor in iarba. Deci fa traseu pe teren cu densitate mai mare si foloseste o masina capabila de 4x4 cu blocare diferentiale.
Pe iarba plouata se mai intampla cateva fenomene de ex daca mergi pe aceeasi cale de mai multe ori maresti patinajul cu peste 50% si ramai acolo. Ideea e sa mergi pe unde nu s-a calcat si daca ai intrat din eroare cauti sa mergi tot inainte si sa intorci undeva si sa folosesti si inertia pentru a iesi, daca incerci sa da dai inapoi si nu merge din prima nu va mai merge orice faci.
Troliul e bun daca e suficient de lung, daca ai amperaj calumea pe masina si daca ai de ce sa-l prinzi sa nu strambi masina cand aplici forta.

Edited by andreic, 05 September 2017 - 09:05.


#5
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu exista compromis pentru ce doresti tu . Masinile de sosea sunt de sosea iar cele de off-road sunt de off-road . La fel si anvelopele . Cand ai anvelope de sosea nu te baga in noroaie si iarba uda. Eu am ramas pe loc drept , in iarba uda , cu un Land Cruiser 150 cu gume de sosea .
Acum ...ce poti sa faci?   In disperare de cauza , pui ceva in fata/spatele rotilor  : covorasele din masina , o haina , o patura , niste crengute ( sa nu fie mari si lung ca daca le agata roata iti rupe pe dedesupt tot ce prinde ), niste pietris . Trebuie sa pricepi ca ai nevoie doar sa te pui in miscare . Cauta sa ai rotile intr-o singura directie . Daca stai cu ele virate la maxim , forta de tractiune se imparte in doua directi si se injumatateste.
Sa pui lanturi pe  masina impotmolita in noroi nu este o idee rea dar verifica intai daca le poti monta si pe uscat . Majoritatea celor care au lanturi nu le-au montat niciodata .

Edited by JurasikMan, 05 September 2017 - 09:28.


#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 matheszabi, on 05 septembrie 2017 - 08:21, said:

Ce alte solutii sint? Care e recomandat?

Vinzi masina si cumperi un 4x4. In functie de buget pornesti de la Duster... Si ajungi fara probleme in locuri din astea: https://www.flickr.c...s/taviro/albums

Eu am Duster si anvelopele au fost Continental CrossContact.  Acum am Michelin CrossClimate.

PS: Lanturile sunt o idee buna si usor de aplicat.

Eu unul am tractat un papuc incarcat pana la refuz cu piatra, in rampa, pe iarba uda...anvelope Continental CrossContact LX. Credeam ca se face bucati Dusterul dar nu a derapat.

Edited by bumpocbum, 05 September 2017 - 09:43.


#7
tiupedix

tiupedix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 01.04.2017
https://www.amazon.c...n/dp/B00ZSDS2HM
https://www.amazon.c...AF8S2BGW984VVR1

Edited by tiupedix, 05 September 2017 - 09:49.


#8
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Suv-ul ala 4x2 vinde-l de urgenta si ia unul 4x4 ( cu functie auto deci nu permanent ) . Binenteles ca nu vei alege drumuri off road unde nici un 4x4 veritabil off roader nu va face fata prea usor ...

#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Tirfor, corda "textila" sau panglica de minim 2T, chei de tachelaj, tarusi si baros/secure ca deobicei cind ramii nu ai nimic de de sa te ancorezi.

Edited by Ion_Bumbu, 05 September 2017 - 11:35.


#10
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,135
  • Înscris: 22.05.2003
Solutia ieftina este asta:
http://echingi.ro/pr...nta-auto-zapada

Ieftine, usor de montat pt zapada sau noroi. Le folosesti cat sa iesi din necaz.

#11
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Decit alea mai repede iei o fringhie si o infasori .
Cind nu o ai merge si un ... fular, lung sa fie!
Mai este inca o sansa, daca ai frina de mina pe rotile motoare
poti incerca sa pleci cu frina trasa, simulezi sarcina pe roata care patineaza sau mai rau, e suspendata.
Ajuta, am folosit`o si nu o singura data chiar la 4X4.

Edited by Ion_Bumbu, 05 September 2017 - 13:17.


#12
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
In principiu . chestiile astea ar trebui sa te scoata din orice daca le folosesti inteligent . Le gasesti si la preturi mai bune daca cauti mult  ( aproape la jumatate ) . Problema la ramas fara tractiune este sa nu ramai suspendat. Daca simti ca  situatia este nasoala , te opresti din ramat cu rotile ( nu faci decat sa te scufunzi si sa pui masina pe burta ) si incepi  sa indesi ce ai la indemana in fata sau in spatele rotilor .
In cele mai multe situatii , de vina pentru impotmolit este impresia ca daca insisti vei iesi . Cu cat te opresti mai repede din scurmat sub roti ...cu atat va fi mai usor sa scapi

#13
matheszabi

matheszabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 16.04.2009
Multumesc ptr sugestii.

Cind am vrut sa cumpar acest Super Useless Vechicle ( SUV )  m-am uitat cam la 300 anununturi.
Peste tot scria AWD, 4x4. Asca ca pe vanzator nu am intrebat daca e sau nu.

Tranzactia de cump -vanzare era in stare meteo nefavorabile, si eu eram imbracat absolut deloc corespunzator.
Imi trebuia o masina in care e cald, si in asta era. Cind am vrut sa testam 4x4 atunci am auzit ca "pai asta nu este 4x4".
Insa pretul parea si asa destul de bun.

Apoi am vazut ca obiceiurile mele, pasiuniile c-am necesita un 4x4 sau ceva solutie temporara. De exemplu cel mai util link este acel lanturi de zapada, usor de montat.
Varianta si mai ieftina ar si sa cumpar eu un lant la metru de la Dedeman si sa-l pun eu cumva.

De vandut am vrut eu si mai mult, si am ales si varianta care-mi place, insa e mai scump ala. Celalat motiv este ca aceasta masina este ca o barca mai mare( pe sosea) Este foarte comod sa stai in el, elta suspensie, deit ala de sport ( care nu e FWD, ci e RWD) La viteze mici de 70-100 km/h ptr excurie cu familia, admirat peisajul e extrem de fain, in comparatiile cu sedanurile de acea sotia de 3 ori m-a rugat sa nu-l vand. Acuma a vazut si e ca de tot zic ca am nevoie de 4x4.

Nu stiam ca iarba umeda e asa de nasoala de iesit, eu totdeauna ieseam cu o proasta Dacie, Opel ( sedanuri) cu cauciucuri mancate de soare, daca erau macar de vara, altefel de all seazon.
Tactica me a fost simpla: misc volanul stanga-dreapta incit scot iarba de sub roti si ramina pamintul. Mai dau sa patineze un pic cu balans pina cind incepw sa scoata cum cauciucurile de la turatie Posted Image
Atunci sint incalzite. Asteptun pic aprox 10-20 minute si din cauza ca sa facuta acolo ceva fierbinte se usuca relativ repede, doar atit incit mai pot sa fac 1-2 distanta de amprenta de cauciuc ( 20-40 cm)
Cind am deja un "joc" de 50 cm pote prind atita viteza pe distanta aia sa ies in alta parte. Expertii poate iest in 2 minute de unde ies eu in 20 de minute, dar am iesit.

Azi am vazut o masina gen  pick-up pregatita offroad: inaltat,  troliu fata + spate, asa mai da. Insa costa destul de mult daca numar ocazillie in durata de vita a masininii complete ( devalorizarea la revanzare si anii petrecuti la mine).

Daciile au tablarie care se rugineste rau de tot.
Daciile sint dubmotorizate ptr mine. Cind vad un deal si sint 4 persoane eventual bag, toate masinile ma depasesc, viteza de deplasare scade de la 130-150km\n la 60-80 km\h si suna in viteza  a 3 -a de se rupe.
Faceti o petitie la Duster 3 sa fie galvanizat si antifonat corect, cu motor de 2.5, sau 3.0 cu turbo si atunci cumpar, cu siguranta. Pina atunci, cu suranta nu mai vreau nimic sub 2.0.
Am si un Matiz: se rugineste tabla, cu 1 persoana mai merge pina 70km/h dar incarcat, cu 3 persoane ( aprox 300kg) si 3x sac ciment + citeva galeti materiae lavabile ( 200kg) pai... am depasit deja masa maxima autorizata...., apoi vezi cum suna cind vreau sa urc la un deal si la ce viteza poate! Da , stiu ca trebuie sa slabesc, dar nu numai eu ci si mesterul e grosolan, apoi de ce sa nu car materiale astea de la Dedemen pina acasa cu o masina de praf si sa iau una buna, curata?  Dacia MPI 1.6 cu 4 persoane eu am condus cu 160km/h dar scoate un zgomot ca avionul plus ca peste 100km/h accelereaza ca melcul, poate mai rapid, dar numai la panta... Iarasi cu 1 persoana, fara bagaj, in oras, pina 70km/h hai ca mai merge... ca Matizul.

Dusterele pe care am avut eu acces sa-l conduc nici alea nu-s de curse, deloc. Sint cumva mai usoare, dar motor de 1.6... fara turbo... sa fiu fericit, si la calitatea asta pretul e exorbitant. La ce calitate de piesa e facut Dusterul, modelul de baza nu merita sa fie mai mult cu 3000 euro +TVA. Eu asa il vad.

Daca nu ai bani, mai bine iei un Matiz cu 300 max 500 euro, si nu la 5000-7000 Duster.


Am modelul de SUV ales deja, dupa speficicatii are acceleratie sportiva, cum doresc eu, este AWD, cred cu diff blocabil, si nici motorul nue trece de 3001 cm sa ma arda ANAFul la impozite,  doar ca costa SH dou ori cit al meu Posted Image


Aceste plastice se monteaza usor:
https://www.amazon.c...n/dp/B00ZSDS2HM
Poate ar trebuii sa am la mine un set pina am masina asta! Posted Image

De acest sfat  / solutie aveam, ptr asta a meritat tot Threadul!
Multumesc

Se pare ca acel Zip and go da batai de cap, nici nu-i reutilizabil si relativ scump - e doar plastic.


"Decit alea mai repede iei o fringhie si o infasori ." Se pare o ideie stralucita!
Idea me a fost cu lantul sa infasor cu jentile cumva, atit ar tine cit sa ies. Franghia cred ca ma ajuta destul si nici nu-l distrug jentile.

Edited by Adm, 06 September 2017 - 07:04.


#14
tiupedix

tiupedix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 01.04.2017
ANAF, matiz,duster, camion,  dacia 1300,  dacia mpi 1.6, toate masinile ma depasesc, suv,4*4, obiceiurile,  pasiunile, stare meteo nefavorabila, dezbracat(corespunzator), 160km/h ,petitie la Duster, curse, pret exorbitant, zip and go nu-i reutilizabil, lant dela dedeman infasurat pe jante, etc.................

#15
matheszabi

matheszabi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 16.04.2009

 tiupedix, on 06 septembrie 2017 - 06:37, said:

ANAF, matiz,duster, camion,  dacia 1300,  dacia mpi 1.6, toate masinile ma depasesc, suv,4*4, obiceiurile,  pasiunile, stare meteo nefavorabila, dezbracat(corespunzator), 160km/h ,petitie la Duster, curse, pret exorbitant, zip and go nu-i reutilizabil, lant dela dedeman infasurat pe jante, etc.................

Regulire de ortografie se schimba in timp.
Noile regului se vace cu obiceiul ca toti incep sa scriu in acel mod.
4x4 de ex, care este si la titlui unui topic.
Regulile de ortografie nu adauga nimic continut la threadul respectiv, poate pentru Google search engine, daca  pe ei ai vrut sa ajuti. Pe mineu nu m-ai ajutat cu nimic. Asa ca te rog sa-l faci acest lucru la mediul de invatamint!

#16
tiupedix

tiupedix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 01.04.2017

 tiupedix, on 05 septembrie 2017 - 09:47, said:


 matheszabi, on 05 septembrie 2017 - 22:42, said:

Aceste plastice se monteaza usor:
https://www.amazon.c...n/dp/B00ZSDS2HM
Poate ar trebuii sa am la mine un set pina am masina asta! Posted Image

De acest sfat  / solutie aveam, ptr asta a meritat tot Threadul!
Multumesc


 matheszabi, on 06 septembrie 2017 - 11:38, said:

Pe mineu nu m-ai ajutat cu nimic. Asa ca te rog sa-l faci acest lucru la mediul de invatamint!

Quote

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
(sters de catre moderator)

Edited by tiupedix, 06 September 2017 - 11:51.


#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 matheszabi, on 05 septembrie 2017 - 22:42, said:

cu motor de 2.5, sau 3.0 cu turbo si atunci cumpar, cu siguranta.

La ce va trebuie motoare de 3l chiar nu inteleg. Pentru viteza un SUV iese din discutie, sunt facute pentru altceva.

In rest cu 1.6 aspirat  poti sa ajungi foarte bine pe drumuri de acest fel...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qvPEDHbLclQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#18
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Pai nu ne trebuiesc pentru Duster, exista si alte masini pe lume. Unele mult mai grele si mai solide...


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate