Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 

Vagoane de dormit (în general vechi) + cușete.

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
hyperized

hyperized

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 13.04.2008

View PostBaxon, on 03 septembrie 2017 - 18:44, said:

De fapt care e rostul topicului , daca e vreunul si nu e un topic deschis din plictiseala ?

Are vreodata un sens vreun topic inceput de acest colectionar de vechituri care traieste in trecut ?
On topic: Vagoanele astea au fost aduse in tara unu' Tabacaru parca il cheama, au fost o mega afacere cu mega parandarat de pe vremea lui Nastase si Mitrea. Erau si atunci, la inceputul anilor 2000 niste vagoane invechite, nu erau cu mult peste cele DDR-iste pe care CFR-ul deja le avea, dar cu alea nu putea sa iasa banu gros, asa ca le-au adus pe astea.

#20
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,606
  • Înscris: 07.02.2003

View Postvanitty, on 03 septembrie 2017 - 21:11, said:

(una doua auzi si simti beshinile vecinilor),
Lasa ca daca vecina e o japoneza frumoasa... nu te mai deranjeaza, din contra Posted Image

Edited by andreic, 03 September 2017 - 21:18.


#21
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,569
  • Înscris: 05.11.2009

View Postandreic, on 03 septembrie 2017 - 21:17, said:

Lasa ca daca vecina e o japoneza frumoasa... Posted Image
miroase a iasomie , nu? :P

#22
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,606
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdjl, on 03 septembrie 2017 - 21:09, said:

Nu cred că era Orinet Expres, cred că era vreun T.N.E.
Mai avem vagoane de dormit în România. Ştiu cel puţin 6 trenuri care pleacă din Bucureşti şi au aşa ceva. Nu sunt numai cu 71-31.
Ah, la 71-31 ex 174 le-au scos dinamurile   Posted Image
Nu stiu detalii de genul asta, eram mic si retineam doar ce-mi placea, asa mi se spunea, era tren face facea Turcia-Franta sau asa ceva. Vagonul avea exact configuratia din pozele alb-negru, sub chiuveta (masuta rabatabila) era o oala de noapte si gunoiul Posted Image Butoanele de lumini erau rotunde cu apasare ca la lift si 2 pozitii/culori, parca unu era alb si celalalt negru, imi placeau mult eu pe atunci avand cam 4 ani.

View Postvanitty, on 03 septembrie 2017 - 21:18, said:

miroase a iasomie , nu? Posted Image
Depinde ce a servit, dar sigur iti trazeste erosul/imaginatia Posted Image

Edited by andreic, 03 September 2017 - 21:23.


#23
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Prima serie de dormitoare ajunse în România avea boghiuri "Görlitz" V, după care au noştrii s-au decis ca următoarele serii să aibă din alea tip Miden-Deutz M.D. 36 (însă cuşetele şi vagoanele de clasă din seria 50 sosite în anii '80 au avut "Görlitz" V), probabil din motive că M.D. 36 produceam şi noi.

Uite şi poze de interior. http://www.vagonweb..../CD_WLAB821.php
70-40 Cehia... carosierie cu nervuri. © Richard Jakl (2007)

Attached File  DSC02815.jpg   218.64K   22 downloads Attached File  DSC02830.jpg   146.33K   24 downloadsAttached File  DSC02832.jpg   242.61K   24 downloadsAttached File  DSC02833.jpg   255.43K   23 downloadsAttached File  DSC02834.jpg   162.18K   21 downloadsAttached File  DSC02835.jpg   227.45K   23 downloads


Slovacia: http://www.vagonweb....K/ZSSK_WLAB.php
© pd (2008)  şi © Richard Jakl (2009?)
Poza din afară cu vagonul albastru: © vh (2010)
Ia să vedem dacă observaţi ceva  Posted Image

Attached File  WLAB-51-56-70-40-065-1-kos-vith.jpg   254.6K   23 downloads Attached File  DSCF0261.jpg   189.86K   22 downloads Attached File  DSC08660.jpg   76.68K   26 downloadsAttached File  DSCF0250.jpg   160.5K   23 downloadsAttached File  DSCF0255.jpg   193.89K   22 downloadsAttached File  DSCF0257.jpg   165.02K   24 downloadsAttached File  DSCF0259.jpg   232.72K   27 downloadsAttached File  DSCF0260.jpg   79.31K   25 downloadsAttached File  IMGP4062.jpg   191.86K   19 downloadsAttached File  R0011867.jpg   291.81K   18 downloadsAttached File  IMGP4068.jpg   162.28K   18 downloadsAttached File  IMGP4073.jpg   198.75K   17 downloads
Attached File  DSC02240.jpg   128.59K   14 downloads Attached File  DSC02241.jpg   133.27K   14 downloads

WLAB 70-80 Cehia. Aceiaşi autori ca şi mai sus.
Poza de exterior: © Alfonso Marco Pérez (2009). Văd că nenea ăsta s-a plimbat prin mai multe locuri şi bravo lui!

Attached File  WLAB-7080-196-PRA-sur-18-6-09.jpg   275.13K   13 downloadsAttached File  sn440.jpg   185.99K   14 downloadsAttached File  R0011869.jpg   255.86K   11 downloadsAttached File  R0011868.jpg   323.62K   13 downloadsAttached File  DSC03228.jpg   126.83K   12 downloadsAttached File  DSC03229.jpg   112.18K   12 downloadsAttached File  R0011861.jpg   321.61K   12 downloadsAttached File  R0011862.jpg   289.79K   11 downloadsAttached File  R0011866.jpg   248.99K   11 downloadsAttached File  IMGP4067.jpg   154.79K   11 downloadsAttached File  R0011873.jpg   266.76K   11 downloadsAttached File  R0011874.jpg   268.12K   9 downloadsAttached File  R0011876.jpg   343.62K   10 downloadsAttached File  sn025.jpg   143.63K   10 downloadsAttached File  sn028.jpg   168.98K   16 downloadsAttached File  sn029.jpg   135.35K   16 downloads


Plus Ungaria: foto interior: © Mihai Ciobanu (2011) şi exterior: © Mihai Ciobanu (2011)
http://www.vagonweb..../H/MAV_WLAB.php

Attached File  MAV_70-80_interior1.jpg   240.33K   16 downloadsAttached File  MAV_70-80_interior2.jpg   218.73K   9 downloadsAttached File  WLAB-7080-004-EN-406-Chopin-BUD-VAR-VARZ-8-7-12.jpg   247.69K   12 downloads


Şi din Bulgaria (70-30-uri): http://www.railfaneu...terior/pix.html
Poza de exterior: Dr200x (Dragoş Anoaica)
Pe vremuri ajungeau şi la noi.
Nu erau la fel de bine întreţinute precum cele Ceheşti şi Slovace sau Maghiare, dar erau ceva. Se pare că Bulgarii au investit mai mult în infrastructură.
În Bulgaria adios acestor vagoane. Tot cu din alea ex-D.B. s-au ales. Îmi pare rău că atunci când ne vizitau nu am fost să le admir   Posted Image Dar nimeni nu le făcea publicitate.

Attached File  51_52_70-30_509-4-R371_BudapestK-Sofia_-BucN-001.jpg   136.75K   15 downloadsAttached File  2005_HU_1_318.jpg   103.94K   14 downloadsAttached File  20040406_235_BDZ_WL_Istanbul_Sofia.jpg   100.76K   12 downloadsAttached File  20040407_254_BDZ_WL_Istanbul_Sofia.jpg   86.98K   9 downloadsAttached File  An_interior_of_sleeping_car_of_class_80_26_12_2009.jpg   81.06K   9 downloadsAttached File  bulgariansleepercorridor.jpg   63.04K   13 downloads


Cum într-unul de genul nu m-am suit decât o dată în perioada recentă (în 71-31-uri m-am suit de mai multe ori anul ăsta) nu pot să le detaliez aşa de mult din experienţă personală. Da, avantajul era că au geamuri ghilotină. În rest, nu sunt aşa de faine precum 71-31. Dar dacă sunt bine îngrijite, devin atractive.
Probabil cele ale C.F.R.-ului nu mai arătau chiar super, deşi faţă de vagoanele de clasă, cele cuşetă şi de dormit sunt mai îngrijite, că deh, tarif mai mare şi asta cere anumite lucruri (dacă 71-31-urile ar fi fost vagoane de clasă, în 2-3 ani 'ai de mine).
Însă mare prostie că C.F.R.-ul le-a scos. Cele care erau WLAB-uri sau WLB-uri *, adică permiteau 3 paturi în compartiment (WLA-urile nu permiteau decât 2 şi nu sunt sigur, dar au existat unele care erau numai WLA, adică de clasa 1) erau utile vara sau pentru cei care doreau să călătorească în grup de 3, dar nu doreau să dea bani pe bilet de vagon de dormit clasa 1 (adică 2 paturi per compartiment) sau să meargă cu vagonul cuşetă (ori plăteau 1 loc în plus, ori mergeau cu mai mulţi). Dacă aveai copii mici mergeau 2 în pat şi ieşeai mai ieftin. Dar deh, la noi se fură   Posted Image   Şi nici că ne pasă prea mult Posted Image
Oricum, şi cu astea te poţi ca pe vremuri, chiar dacă nu la fel de high-clas precum cu 71-31 (finisaje, lămpile de la paturi, unele dotări.... **).
Cine ştie, poate la anul ajung pe undeva pe unde mai circulă aşa ceva şi mă simt ca pe vremuri. Şi văd şi locuri minunate, care să mă facă să mă simt bine şi să zică "uite de ce ai mers cu ceva frumos; ca să ajungi la ceva frumos".

Apropos de trecut, cineva a zis ceva mai sus. Oare s-a întrebat vreodată de ce îndrăgesc aşa de mult trecutul? Posted Image Posted Image

* WL = vagon de dormi (probabil au preluat această codare fiind inspieraţi de Compagnie International de Wagon List)
A = clasa 1
B = clasa a 2-a
AB = clasa 1 + 2

** Observaţi unele diferenţe. În prima sunt 2 detalii de la un 70-40, în al 2-a şi a 3-ea de la un 71-31.
Attached File  IMGP4067.jpg   154.79K   14 downloads Attached File  Picture 051.jpg   140.65K   13 downloads
Attached File  Picture 053.jpg   76.88K   12 downloads


Data viitoare voi încerca să vorbesc despre vagoane care nu mai circulă în Franţa   Posted Image

Edited by djl, 03 September 2017 - 22:42.


#24
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

View Postcris_ncs, on 03 septembrie 2017 - 19:00, said:

Epoca transpotului feroviar cu vagoane de dormit a murit.
De ce sa fac un drum de 2 zile, cand il pot face in 2-3 ore sa zicem.
Daca vreau sa ajung miercuri dimineata odihnit in Bucuresti din Timisoara ma costa 225 de lei cu trenul (la vagon de dormit) sau 131 de lei la cuseta. Cu RyanAir ma costa 49 de euro. In cazul asta incepe sa nu sune asa nasol vagonul de dormit.
Dar daca vreau joi sau martea in 12 septembrie atunci RyanAir e mai interesant.

#25
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
andreic , e posibil să fi mers cu un 173. Alea au fost pe Orient Expres: http://forum.e-train...tart=90&t=19563
Site-ul ăla e tare interesant... un site Francez unde poţi descoperi informaţii despre vagoane Germane. Pe site veţi vedea şi un fel de 173 produse în Suedia.
Na, uite că aşa arată suportul pentru pantofi la un 173 (la 174 şi 175 e pus în altă parte). Foto: Seved Walther (1957).

Attached File  Jvm.KBDB06391.jpg   143.01K   17 downloads


Lămpile de pe coridor erau poziţonate cu latura lungă paralelă cu latura lungă a vagonului. La 173 şi 174 era invers. De asemenea se pare că aveau draperie pe coridor. Zăvorul magnetic însă tot acolo e poziţionat... probabil se uitau miraţi de eficienţa sistemului (zăvoarele magnetice cred că erau ceva nou... deabea apăreau şi la frigidere... dacă ar fi apărut din anii '30, mulţi copii ar fi fost salvaţi   :(   ).

Attached File  Jvm.KBDB06393.jpg   125.44K   18 downloads


Şi se pare că aveau 3 paturi în compartiment.

Attached File  6a8d9f4142f16337644c311451f1da40.jpg   324.15K   16 downloads


Dacă eram atent şi mă uitam pe railfaneurope.net şi la Bulgari, găseam poze cu 174-175.
http://www.railfaneu...terior/pix.html
Foto: Veselin Malinov
Eu mă gândeam la un moment dat că poate existau pe coridoare lămpi de iluminat cu abajurul precum la cele de la cuşetele 50-30, dar pe urmă am crezut că toate erau de formă prismă trapezoidală. Uite că erau şi cu din alea (spre comparaţie o poză din 2010 făcută de Andrei Ciobanu). Sau să le fi pus Bulgarii de la alte vagoane?
A se vedea şi încuietoarele cu yală. O chestie bună, deoarece poţi părăsi vagonul fără să-ţi umble cineva în cabină. La noi se încuie şi uşile de trecere dintre vagoane, că de aia nu s-au inventat yalele   :digust:   La noi se încuie pe dinafară cu cheia pătrată şi cheie pătrată mai au şi unele persoane, printre care şi cei puşi pe rele   Posted Image

Attached File  A_corridor_of_sleeping_car_18_05_2009.jpg   55.7K   14 downloadsAttached File  An_interior_of_sleeping_car_of_class_76_126_12_2009.jpg   82.12K   8 downloadsAttached File  CFR_71-31_corridor.jpg   254.65K   13 downloads

Şi uite şi o cabină de duş - tot în Bulgaria

Attached File  An_interior_of_sleeping_car_of_class_71_26_12_2009.jpg   80.71K   19 downloads


De notat că în Bulgaria au toate 4 uşile: http://www.railfaneu...temvri/pix.html
Foto: tot Veselin Malinov
Da' urâte le-au făcut cu albul ăla   Posted Image

Attached File  A_sleeping_car_of_class_71___type__06_06_2009.jpg   121.65K   25 downloadsAttached File  A_sleeping_cars_in_Septemvri_12_04_2009.jpg   48.55K   21 downloads


Vagoanele astea nu încetează să mă fascineze. Tot aflu una-alta despre ele. Oare cât secrete mai au?  Posted Image  Posted Image

Edited by djl, 04 September 2017 - 00:45.


#26
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,019
  • Înscris: 07.11.2006

View Postcris_ncs, on 03 septembrie 2017 - 19:38, said:

Si nu stiu cum ai stat tu inghesuit in avion. Poate ai avut vreun vecin plinut.

Vecin plinut zici?Dar de distanta intre genunchi si armatura metalica a scaunului din fata care-ti intra exact sub rotula,ce parere ai?Este o "placere" sa calatoresti 9-10-11-etc. ore in aceste conditii.
Si ma refer nu la Adrian Minune,ci la dimensiuni normale,de peste 180 cm.
Stiu,exista si clasa intai sau business.

Edited by adisz, 04 September 2017 - 11:30.


#27
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

View Postdjl, on 04 septembrie 2017 - 00:40, said:

Vagoanele astea nu încetează să mă fascineze. Tot aflu una-alta despre ele. Oare cât secrete mai au?  Posted Image  Posted Image

Ce secrete, frate?
Mai fa o facultate, du-te la ceva de genul "Material rulant" daca o exista... si deslusesti acolo toate misterele.

#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Istoric, dotări. Pe mine mă fascinează pentru că deşi sunt aşa de vechi, unele dotări de-ale lor bat la fund vagoanele (mai) noi.
M-am suit într-un dormitor 71-70 (provenit din modernizarea 71-80-urilor, adică seria aia de vagoane aduse în 1992-1994), varianta care mai păstrează forma originală a geamurilor. Cred că cei de la "Griviţa" au făcut-o, dar la rama capacului chiuvetei au pus o tablă cam ascuţită...
Alea noi de Arad arată cam spartan, îmi place că unele compartimente au duş (şi e destul de mare cabina), plus că au aer condiţionat. Şi probabil suspensiile sunt destul de bune. Dar în rest tot 71-31 rămân cele mai tari  :P

#29
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Am zis că la un 71-31 difrenţa dintre un "Hansa" Waggonbau (WLABmh 174) şi un "Orenstein & Koppel" (WLABMh 175) o face acoperişul... se pare că nu e aşa, căci au existat şi unele 175-uri cu acoperişul curbat în capete. Şi precum am bănuit iniţial, se pare că numai 175-urile au avut frână pe disc din născare. https://www.drehsche....php?031,368844
http://www.dbtrains....Sleepingcoaches

Ieri am văzut un 174 produs în 1960! Avea plăcuţa originală. Bănuiesc că cele mai vechi de 1964 sunt cele cu uşile de intercomunicaţie schimbate, căci probabil aveau iniţial uşi tip armonică.
Uite o poză de epocă în care se vede cabina de duş.
https://www.drehsche....php?31,7288036

Attached File  2015-02-07 15.42.12.jpg   169.52K   92 downloads

Acum 2 zile şi ieri am văzut vagoane care aveau patul ăla de sus coborât. Erau în cabina însoţitorului. Cam sus patul. Bine, unul scund ca mine (1,70 m) probabil nu ar da cu capul de tavan dacă ar fi atent, dar unul mai înalt...

Edited by djl, 06 September 2017 - 19:20.


#30
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,606
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdjl, on 04 septembrie 2017 - 11:53, said:

Istoric, dotări. Pe mine mă fascinează pentru că deși sunt așa de vechi, unele dotări de-ale lor bat la fund vagoanele (mai) noi.
Uite-te si tu la vagoanele de dormit americane cum bat la fundulet cam tot ce e pe piata Posted Image In Europa compari o vechitura cu alta... americanii avand distante mari si o gramada de trenuri care le strabat in general rutele lungi, 1000-4000km au industrie de vagoane de dormit, Amtrak Roomette de ex (e o denumire ce aduce cu o localitate franceza), Sleeper sau Deluxe Sleeper Posted Image

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Viewliner_on_Lake_Shore_Limited_at_Yawkey.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://farm3.static.flickr.com/2437/4082707401_94beb1f8c8_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i2.wp.com/lauravanarendonkbaugh.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_52671.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached File  10-year-old-girl-brushes-her-teeth-before-bed-in-her-amtrak-sleeper-c3tbrm.jpg   62.22K   14 downloads

Edited by andreic, 08 September 2017 - 03:16.


#31
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,606
  • Înscris: 07.02.2003
O veste trista pentru djl:

http://www.bizbrasov...dapesta-brasov/

"„CFR-ul maghiar” elimină, din decembrie, vagoanele de dormit și vagonul restaurant de pe ruta Budapesta – Brașov"

#32
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Rectific, indicatoarele alea luminoase de pe coridorul dormitoarelor 71-31 nu sunt pentru locuri ocupte, ci pentru W.C.-uri ocupate! Probabil când încui uşa la baie se închide un contact electric care aprinde becurile de la acele panouri. Cred că vagoanele D.W.A. (vagoanele din seria 80) aveau un indicator de genul, dar mai mic.
Oricum, pentru vechimea lor sunt chiar foarte dotate!

În S.U.A. roomete cred că înseamnă compartiment individual. Mai sunt şi cele 2. Nu ştiu dacă mai au şi de 3 (într-o filmare veche am văzut aşa ceva). Există şi vagoane de dormit etajate 100% (în Germania şi cred că Franţa şi Finlanda mai au etajate dormitor). Însă e interesant că Americanii ofereau super-lux la vagoanele de dormit, dar nu au avut vagoane de clasă compartimentate!
Mai erau unele cu compartimente mai mici, însă pentru a oferi ceva loc venea un compartiment aflat la nivelul podelei, unul aflat mai sus (era o scară). Francezii le-au copiat, erau vagoanele typ P (cele cu caroserie de inox - tot inspiraţie S.U.A. - au existat şi de clasă, în Franţa şi Portugalia), dar şi unele ceva mai noi - au ajuns şi în România 2 din alea.

Edited by djl, 07 October 2017 - 22:15.


#33
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Roomete era un tip de compartiment "Pullman": http://www.railswest.com/pullman.html

#34
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Aţi folosit vreodată duşul de la noile vagoane de dormit C.F.R.? (noile = produse sau modernizate după 2010).

Edited by djl, 27 October 2020 - 11:57.


#35
Adrian2oo2

Adrian2oo2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 16.02.2021
Pe mine m-au interesat mult vagoanele tip T2S aduse in Romania acum multi ani, si casate cam de vreo 12 ani pe putin.
Am inteles ca din cauza faptului ca aveau atatea cabine, interiorul fiecarei cabine era destul de inghesuit.
[ https://forum.metrouusor.com/File?id=100652&preview=False&correlationId=64957eee-967d-4529-8ec5-33ec6ed84739 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate