Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Vagoane de dormit (în general vechi) + cușete.
#19
Posted 03 September 2017 - 21:15
Baxon, on 03 septembrie 2017 - 18:44, said:
De fapt care e rostul topicului , daca e vreunul si nu e un topic deschis din plictiseala ? Are vreodata un sens vreun topic inceput de acest colectionar de vechituri care traieste in trecut ? On topic: Vagoanele astea au fost aduse in tara unu' Tabacaru parca il cheama, au fost o mega afacere cu mega parandarat de pe vremea lui Nastase si Mitrea. Erau si atunci, la inceputul anilor 2000 niste vagoane invechite, nu erau cu mult peste cele DDR-iste pe care CFR-ul deja le avea, dar cu alea nu putea sa iasa banu gros, asa ca le-au adus pe astea. |
#20
Posted 03 September 2017 - 21:17
#21
Posted 03 September 2017 - 21:18
#22
Posted 03 September 2017 - 21:22
djl, on 03 septembrie 2017 - 21:09, said:
Nu cred că era Orinet Expres, cred că era vreun T.N.E. Mai avem vagoane de dormit în România. Ştiu cel puţin 6 trenuri care pleacă din Bucureşti şi au aşa ceva. Nu sunt numai cu 71-31. Ah, la 71-31 ex 174 le-au scos dinamurile vanitty, on 03 septembrie 2017 - 21:18, said:
miroase a iasomie , nu? Edited by andreic, 03 September 2017 - 21:23. |
#23
Posted 03 September 2017 - 22:19
Prima serie de dormitoare ajunse în România avea boghiuri "Görlitz" V, după care au noştrii s-au decis ca următoarele serii să aibă din alea tip Miden-Deutz M.D. 36 (însă cuşetele şi vagoanele de clasă din seria 50 sosite în anii '80 au avut "Görlitz" V), probabil din motive că M.D. 36 produceam şi noi.
Uite şi poze de interior. http://www.vagonweb..../CD_WLAB821.php 70-40 Cehia... carosierie cu nervuri. © Richard Jakl (2007) DSC02815.jpg 218.64K 22 downloads DSC02830.jpg 146.33K 24 downloads DSC02832.jpg 242.61K 24 downloads DSC02833.jpg 255.43K 23 downloads DSC02834.jpg 162.18K 21 downloads DSC02835.jpg 227.45K 23 downloads Slovacia: http://www.vagonweb....K/ZSSK_WLAB.php © pd (2008) şi © Richard Jakl (2009?) Poza din afară cu vagonul albastru: © vh (2010) Ia să vedem dacă observaţi ceva WLAB-51-56-70-40-065-1-kos-vith.jpg 254.6K 23 downloads DSCF0261.jpg 189.86K 22 downloads DSC08660.jpg 76.68K 26 downloads DSCF0250.jpg 160.5K 23 downloads DSCF0255.jpg 193.89K 22 downloads DSCF0257.jpg 165.02K 24 downloads DSCF0259.jpg 232.72K 27 downloads DSCF0260.jpg 79.31K 25 downloads IMGP4062.jpg 191.86K 19 downloads R0011867.jpg 291.81K 18 downloads IMGP4068.jpg 162.28K 18 downloads IMGP4073.jpg 198.75K 17 downloads DSC02240.jpg 128.59K 14 downloads DSC02241.jpg 133.27K 14 downloads WLAB 70-80 Cehia. Aceiaşi autori ca şi mai sus. Poza de exterior: © Alfonso Marco Pérez (2009). Văd că nenea ăsta s-a plimbat prin mai multe locuri şi bravo lui! WLAB-7080-196-PRA-sur-18-6-09.jpg 275.13K 13 downloads sn440.jpg 185.99K 14 downloads R0011869.jpg 255.86K 11 downloads R0011868.jpg 323.62K 13 downloads DSC03228.jpg 126.83K 12 downloads DSC03229.jpg 112.18K 12 downloads R0011861.jpg 321.61K 12 downloads R0011862.jpg 289.79K 11 downloads R0011866.jpg 248.99K 11 downloads IMGP4067.jpg 154.79K 11 downloads R0011873.jpg 266.76K 11 downloads R0011874.jpg 268.12K 9 downloads R0011876.jpg 343.62K 10 downloads sn025.jpg 143.63K 10 downloads sn028.jpg 168.98K 16 downloads sn029.jpg 135.35K 16 downloads Plus Ungaria: foto interior: © Mihai Ciobanu (2011) şi exterior: © Mihai Ciobanu (2011) http://www.vagonweb..../H/MAV_WLAB.php MAV_70-80_interior1.jpg 240.33K 16 downloads MAV_70-80_interior2.jpg 218.73K 9 downloads WLAB-7080-004-EN-406-Chopin-BUD-VAR-VARZ-8-7-12.jpg 247.69K 12 downloads Şi din Bulgaria (70-30-uri): http://www.railfaneu...terior/pix.html Poza de exterior: Dr200x (Dragoş Anoaica) Pe vremuri ajungeau şi la noi. Nu erau la fel de bine întreţinute precum cele Ceheşti şi Slovace sau Maghiare, dar erau ceva. Se pare că Bulgarii au investit mai mult în infrastructură. În Bulgaria adios acestor vagoane. Tot cu din alea ex-D.B. s-au ales. Îmi pare rău că atunci când ne vizitau nu am fost să le admir Dar nimeni nu le făcea publicitate. 51_52_70-30_509-4-R371_BudapestK-Sofia_-BucN-001.jpg 136.75K 15 downloads 2005_HU_1_318.jpg 103.94K 14 downloads 20040406_235_BDZ_WL_Istanbul_Sofia.jpg 100.76K 12 downloads 20040407_254_BDZ_WL_Istanbul_Sofia.jpg 86.98K 9 downloads An_interior_of_sleeping_car_of_class_80_26_12_2009.jpg 81.06K 9 downloads bulgariansleepercorridor.jpg 63.04K 13 downloads Cum într-unul de genul nu m-am suit decât o dată în perioada recentă (în 71-31-uri m-am suit de mai multe ori anul ăsta) nu pot să le detaliez aşa de mult din experienţă personală. Da, avantajul era că au geamuri ghilotină. În rest, nu sunt aşa de faine precum 71-31. Dar dacă sunt bine îngrijite, devin atractive. Probabil cele ale C.F.R.-ului nu mai arătau chiar super, deşi faţă de vagoanele de clasă, cele cuşetă şi de dormit sunt mai îngrijite, că deh, tarif mai mare şi asta cere anumite lucruri (dacă 71-31-urile ar fi fost vagoane de clasă, în 2-3 ani 'ai de mine). Însă mare prostie că C.F.R.-ul le-a scos. Cele care erau WLAB-uri sau WLB-uri *, adică permiteau 3 paturi în compartiment (WLA-urile nu permiteau decât 2 şi nu sunt sigur, dar au existat unele care erau numai WLA, adică de clasa 1) erau utile vara sau pentru cei care doreau să călătorească în grup de 3, dar nu doreau să dea bani pe bilet de vagon de dormit clasa 1 (adică 2 paturi per compartiment) sau să meargă cu vagonul cuşetă (ori plăteau 1 loc în plus, ori mergeau cu mai mulţi). Dacă aveai copii mici mergeau 2 în pat şi ieşeai mai ieftin. Dar deh, la noi se fură Şi nici că ne pasă prea mult Oricum, şi cu astea te poţi ca pe vremuri, chiar dacă nu la fel de high-clas precum cu 71-31 (finisaje, lămpile de la paturi, unele dotări.... **). Cine ştie, poate la anul ajung pe undeva pe unde mai circulă aşa ceva şi mă simt ca pe vremuri. Şi văd şi locuri minunate, care să mă facă să mă simt bine şi să zică "uite de ce ai mers cu ceva frumos; ca să ajungi la ceva frumos". Apropos de trecut, cineva a zis ceva mai sus. Oare s-a întrebat vreodată de ce îndrăgesc aşa de mult trecutul? * WL = vagon de dormi (probabil au preluat această codare fiind inspieraţi de Compagnie International de Wagon List) A = clasa 1 B = clasa a 2-a AB = clasa 1 + 2 ** Observaţi unele diferenţe. În prima sunt 2 detalii de la un 70-40, în al 2-a şi a 3-ea de la un 71-31. IMGP4067.jpg 154.79K 14 downloads Picture 051.jpg 140.65K 13 downloads Picture 053.jpg 76.88K 12 downloads Data viitoare voi încerca să vorbesc despre vagoane care nu mai circulă în Franţa Edited by djl, 03 September 2017 - 22:42. |
#24
Posted 03 September 2017 - 22:30
cris_ncs, on 03 septembrie 2017 - 19:00, said:
Epoca transpotului feroviar cu vagoane de dormit a murit. De ce sa fac un drum de 2 zile, cand il pot face in 2-3 ore sa zicem. Dar daca vreau joi sau martea in 12 septembrie atunci RyanAir e mai interesant. |
#25
Posted 04 September 2017 - 00:40
andreic , e posibil să fi mers cu un 173. Alea au fost pe Orient Expres: http://forum.e-train...tart=90&t=19563
Site-ul ăla e tare interesant... un site Francez unde poţi descoperi informaţii despre vagoane Germane. Pe site veţi vedea şi un fel de 173 produse în Suedia. Na, uite că aşa arată suportul pentru pantofi la un 173 (la 174 şi 175 e pus în altă parte). Foto: Seved Walther (1957). Jvm.KBDB06391.jpg 143.01K 17 downloads Lămpile de pe coridor erau poziţonate cu latura lungă paralelă cu latura lungă a vagonului. La 173 şi 174 era invers. De asemenea se pare că aveau draperie pe coridor. Zăvorul magnetic însă tot acolo e poziţionat... probabil se uitau miraţi de eficienţa sistemului (zăvoarele magnetice cred că erau ceva nou... deabea apăreau şi la frigidere... dacă ar fi apărut din anii '30, mulţi copii ar fi fost salvaţi ). Jvm.KBDB06393.jpg 125.44K 18 downloads Şi se pare că aveau 3 paturi în compartiment. 6a8d9f4142f16337644c311451f1da40.jpg 324.15K 16 downloads Dacă eram atent şi mă uitam pe railfaneurope.net şi la Bulgari, găseam poze cu 174-175. http://www.railfaneu...terior/pix.html Foto: Veselin Malinov Eu mă gândeam la un moment dat că poate existau pe coridoare lămpi de iluminat cu abajurul precum la cele de la cuşetele 50-30, dar pe urmă am crezut că toate erau de formă prismă trapezoidală. Uite că erau şi cu din alea (spre comparaţie o poză din 2010 făcută de Andrei Ciobanu). Sau să le fi pus Bulgarii de la alte vagoane? A se vedea şi încuietoarele cu yală. O chestie bună, deoarece poţi părăsi vagonul fără să-ţi umble cineva în cabină. La noi se încuie şi uşile de trecere dintre vagoane, că de aia nu s-au inventat yalele :digust: La noi se încuie pe dinafară cu cheia pătrată şi cheie pătrată mai au şi unele persoane, printre care şi cei puşi pe rele A_corridor_of_sleeping_car_18_05_2009.jpg 55.7K 14 downloads An_interior_of_sleeping_car_of_class_76_126_12_2009.jpg 82.12K 8 downloads CFR_71-31_corridor.jpg 254.65K 13 downloads Şi uite şi o cabină de duş - tot în Bulgaria An_interior_of_sleeping_car_of_class_71_26_12_2009.jpg 80.71K 19 downloads De notat că în Bulgaria au toate 4 uşile: http://www.railfaneu...temvri/pix.html Foto: tot Veselin Malinov Da' urâte le-au făcut cu albul ăla A_sleeping_car_of_class_71___type__06_06_2009.jpg 121.65K 25 downloads A_sleeping_cars_in_Septemvri_12_04_2009.jpg 48.55K 21 downloads Vagoanele astea nu încetează să mă fascineze. Tot aflu una-alta despre ele. Oare cât secrete mai au? Edited by djl, 04 September 2017 - 00:45. |
#26
Posted 04 September 2017 - 11:29
cris_ncs, on 03 septembrie 2017 - 19:38, said:
Si nu stiu cum ai stat tu inghesuit in avion. Poate ai avut vreun vecin plinut. Vecin plinut zici?Dar de distanta intre genunchi si armatura metalica a scaunului din fata care-ti intra exact sub rotula,ce parere ai?Este o "placere" sa calatoresti 9-10-11-etc. ore in aceste conditii. Si ma refer nu la Adrian Minune,ci la dimensiuni normale,de peste 180 cm. Stiu,exista si clasa intai sau business. Edited by adisz, 04 September 2017 - 11:30. |
#27
Posted 04 September 2017 - 11:35
#28
Posted 04 September 2017 - 11:53
Istoric, dotări. Pe mine mă fascinează pentru că deşi sunt aşa de vechi, unele dotări de-ale lor bat la fund vagoanele (mai) noi.
M-am suit într-un dormitor 71-70 (provenit din modernizarea 71-80-urilor, adică seria aia de vagoane aduse în 1992-1994), varianta care mai păstrează forma originală a geamurilor. Cred că cei de la "Griviţa" au făcut-o, dar la rama capacului chiuvetei au pus o tablă cam ascuţită... Alea noi de Arad arată cam spartan, îmi place că unele compartimente au duş (şi e destul de mare cabina), plus că au aer condiţionat. Şi probabil suspensiile sunt destul de bune. Dar în rest tot 71-31 rămân cele mai tari |
|
#29
Posted 06 September 2017 - 19:16
Am zis că la un 71-31 difrenţa dintre un "Hansa" Waggonbau (WLABmh 174) şi un "Orenstein & Koppel" (WLABMh 175) o face acoperişul... se pare că nu e aşa, căci au existat şi unele 175-uri cu acoperişul curbat în capete. Şi precum am bănuit iniţial, se pare că numai 175-urile au avut frână pe disc din născare. https://www.drehsche....php?031,368844
http://www.dbtrains....Sleepingcoaches Ieri am văzut un 174 produs în 1960! Avea plăcuţa originală. Bănuiesc că cele mai vechi de 1964 sunt cele cu uşile de intercomunicaţie schimbate, căci probabil aveau iniţial uşi tip armonică. Uite o poză de epocă în care se vede cabina de duş. https://www.drehsche....php?31,7288036 2015-02-07 15.42.12.jpg 169.52K 92 downloads Acum 2 zile şi ieri am văzut vagoane care aveau patul ăla de sus coborât. Erau în cabina însoţitorului. Cam sus patul. Bine, unul scund ca mine (1,70 m) probabil nu ar da cu capul de tavan dacă ar fi atent, dar unul mai înalt... Edited by djl, 06 September 2017 - 19:20. |
#30
Posted 08 September 2017 - 03:06
djl, on 04 septembrie 2017 - 11:53, said:
Istoric, dotări. Pe mine mă fascinează pentru că deși sunt așa de vechi, unele dotări de-ale lor bat la fund vagoanele (mai) noi. [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Viewliner_on_Lake_Shore_Limited_at_Yawkey.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://farm3.static.flickr.com/2437/4082707401_94beb1f8c8_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i2.wp.com/lauravanarendonkbaugh.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_52671.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 10-year-old-girl-brushes-her-teeth-before-bed-in-her-amtrak-sleeper-c3tbrm.jpg 62.22K 14 downloads Edited by andreic, 08 September 2017 - 03:16. |
#31
Posted 19 September 2017 - 22:16
O veste trista pentru djl:
http://www.bizbrasov...dapesta-brasov/ "„CFR-ul maghiar” elimină, din decembrie, vagoanele de dormit și vagonul restaurant de pe ruta Budapesta – Brașov" |
#32
Posted 07 October 2017 - 22:08
Rectific, indicatoarele alea luminoase de pe coridorul dormitoarelor 71-31 nu sunt pentru locuri ocupte, ci pentru W.C.-uri ocupate! Probabil când încui uşa la baie se închide un contact electric care aprinde becurile de la acele panouri. Cred că vagoanele D.W.A. (vagoanele din seria 80) aveau un indicator de genul, dar mai mic.
Oricum, pentru vechimea lor sunt chiar foarte dotate! În S.U.A. roomete cred că înseamnă compartiment individual. Mai sunt şi cele 2. Nu ştiu dacă mai au şi de 3 (într-o filmare veche am văzut aşa ceva). Există şi vagoane de dormit etajate 100% (în Germania şi cred că Franţa şi Finlanda mai au etajate dormitor). Însă e interesant că Americanii ofereau super-lux la vagoanele de dormit, dar nu au avut vagoane de clasă compartimentate! Mai erau unele cu compartimente mai mici, însă pentru a oferi ceva loc venea un compartiment aflat la nivelul podelei, unul aflat mai sus (era o scară). Francezii le-au copiat, erau vagoanele typ P (cele cu caroserie de inox - tot inspiraţie S.U.A. - au existat şi de clasă, în Franţa şi Portugalia), dar şi unele ceva mai noi - au ajuns şi în România 2 din alea. Edited by djl, 07 October 2017 - 22:15. |
#33
Posted 05 October 2020 - 17:39
Roomete era un tip de compartiment "Pullman": http://www.railswest.com/pullman.html
|
|
#34
Posted 27 October 2020 - 11:57
Aţi folosit vreodată duşul de la noile vagoane de dormit C.F.R.? (noile = produse sau modernizate după 2010).
Edited by djl, 27 October 2020 - 11:57. |
#35
Posted 15 June 2022 - 09:11
Pe mine m-au interesat mult vagoanele tip T2S aduse in Romania acum multi ani, si casate cam de vreo 12 ani pe putin.
Am inteles ca din cauza faptului ca aveau atatea cabine, interiorul fiecarei cabine era destul de inghesuit. [ https://forum.metrouusor.com/File?id=100652&preview=False&correlationId=64957eee-967d-4529-8ec5-33ec6ed84739 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users