Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Modul pt cuplarea a doua baterii la barca de nadit

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Adadu

Adadu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 27.01.2008
Buna ziua, as avea nevoie de ceva detalii in privinta unei idei ce as vrea s-o implementez pe barca mea de nadit.
Problema sta in felul urmator: in prezent barca functioneaza cu un acumulator pb de 6V/12Ah si as vrea sa ii atasez un al doilea acumulator, mult mai mic din toate pc de vedere, adica 6V/2,5Ah. Scopul celui de-al doilea acumulator ar fi de rezerva pt cazurile nefericite cand ramai fara baterie si barca e la 250m in larg.
Ce as vrea sa fac: in momentul in care bateria principala nu mai are puterea de a imi aduce barca inapoi la mal, sa cupleze cea de-a doua baterie pt a-i da un mic spor de putere pt a ajunge la mal. Exista vreun montaj ce ar putea realiza asa ceva? Multumesc.

P.S. Incarcarea se face separat/independent si nu are legatura cu problema de fata.

Attached Files


Edited by Adadu, 03 September 2017 - 14:22.


#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Ai nevoie de un detector de tensiune minimă şi un releu care să comute bateriile.

#3
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
Va fi tensiune minimă și pe al doilea acumulator, în sarcină.
Îmi pare cumva irealizabil (dpdv al utilității).

@Adadu:
După câteva ture de plantat (momeală/linii) nu este mai simplu să pui un alt acumulator identic, încărcat complet?

#4
Adadu

Adadu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 27.01.2008
Va salut Dl. Mihai, multumesc pt sugestie. M-ati mai ajutat si acum cativa ani pe vremea cand mi-am facut statiile de lipit.
Referitor la ce ati spus, aveti vreun exemplu sau o schema ce m-ar putea lamuri exact ce am de facut?

@scaiba, e o chinezarie prinsa cu suruburi si locul unde e prinsa bateria, la ce maini de santierist am eu, imi este aproape imposibil sa o scot. O ultima solutie ar fi sa desfac complet barca, dar... de obicei cand merg la peste, merg pt relaxare, nu sa stau 30 min sa desfac niste suruburi s..a.m.d.

Attached Files


Edited by Adadu, 03 September 2017 - 14:50.


#5
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Aici e o schemă pe net care s-ar potrivi: http://www.next.gr/s...lay-l11901.html

#6
ipsihi

ipsihi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 13.03.2007
In locul ledului pui un optocuplor care deschide un tranzistor care lla randul lui schimba starea unui releu (10A sunt suficienti la barca aia ) ,armatura mobila se pune in plusul monitorului, celelalte la plusurile bateriilor, minusul e comun ,mai simplu nu se poate; exista prin magazinele de modelism sisteme de vanzare, se numesc " Batttery redundancy system " !!!
Barca aia , JABO, 1,2 sau cat o fi, e foarte instabila si sta prost si asa la flotabilitate, in ultimul timp chinezii le echipeaza cu LIPO , 1cell/10A pt ca sunt mai usoare, daca mai bagi inca jumatate de kilogram in ea ,plus nada pe care o transporti ,devine un potential submarin !!!

Attached Files


Edited by ipsihi, 03 September 2017 - 15:23.


#7
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,062
  • Înscris: 01.12.2001
Obligatoriu lasi si LED-ul indicator de comutare pe bateria auxiliara, ca te trezesti ca deja a comutat pe ea si a consumat-o si pe cea auxiliara si barca e in larg. Si nu ai nciun castig.

#8
Adadu

Adadu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 27.01.2008
@ipsihi, multumesc pt ajutor, pare destul de simplu. Destul de adevarata remarca flotabilitatii barcii, cu mentiunea ca greutatea totala nu este bine distribuita in barca (atata minte au avut chinezii cand au proiectat-o), facand referire la faptul ca incarcata cu o greutate de 1kg partea spate este destul de lasata in apa, dar nu peste bordura unde se imbina cele 2 parti. Bateria secundara are intr-adevar cam jumatate de kilogram, dar ma gandeam sa o amplasez catre botul barcii, intr-o oarecare masura sa o si echilibrez. Dupa cum am zis initial, e doar un moft, dar e bine de stiut ca o asemenea idee se poate implementa. Cine stie ce idei imi mai vin pe viitor si poate la constructia unei alte barci, o sa ma decid sa implementez si ideea asta. P.S. Schema este valabila si pt acumulatori Li-Po sau doar normali?

Edited by Adadu, 03 September 2017 - 16:04.


#9
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Pai se vede ledul daca e in larg?
Eu as monta un releu +modul on/off cu telecomanda. Dupa ce se termina prima baterie, din a doua telecomanda (a modulului releului) comut pe bateria de rezerva si aduc barca la mal.

Edited by dicdobre, 03 September 2017 - 16:07.


#10
Adadu

Adadu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 27.01.2008
@dicdobre urmeaza sa-i instalez o improvizatie de far, dintr-o lantena cu 2 faze. Barca e prevazuta cu fire (implicit si comenzi) pt ledul de semnalizare in locul caruia acum este antena si un proiector (a se vedea alte modele ce au asa ceva standard). Nu transmisia comenzii sau conectarea este o problema. Tipul de la care am luat electronica a schimbat-o din cauze necunoscute mie cu ceva de la DX parca. Oricum nu e problema mea. Coca, motoarele de propulsie si cel de la cuva le-am cumparat de la un alt nene care nu avea telecomanda. De aici si confuzia creata de poza, coca e de la modelul 2AS si electronica + telecomanda este de la modelul 2BL V3 (cu sonar si lumina sub coca).

Attached Files

  • Attached File  Lamp.jpg   115.59K   2 downloads

Edited by Adadu, 03 September 2017 - 16:13.


#11
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Dar ce consum are motorul barcii? Ca daca consuma vreo 4-5 A, cu aia 2.5Ah, nu reusesti nici macar s-o intorci in directia tarmului ca lumea.

#12
ipsihi

ipsihi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 13.03.2007
Are 2 motoare ,consumul e undeva la 5A , teoretic tragi din ea 30 de minute, timp berechet sa aduci barca la mal, dar nu se justifica din alte considerente enumerate mai sus .

#13
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Teoretic 30, practic câteva minute, că nu e făcută pt. curenţi mari de descărcare.

#14
ipsihi

ipsihi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 13.03.2007
Ideea este ca la inceput barca asta se comercializa exact cu un acumulator de aceasi capacitate,adica 6V/2,5A ,ulterior au pus unul de 6v/7,2A dupa care a urmat seria de 6v/A.LIPO a aparut pe ele acum v-o 5-6ani ,motoarele au ramas aceleasi .Daca dai o cautare pe google cu numele meu probabil vei intelege de ce spun asta.

#15
Adadu

Adadu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 27.01.2008
Am gasit un topic asemanator pe un alt forum, legat de inlocuirea motorelor si/sau a elicelor pt a ii da in spor de viteza barcii. Ce pareri/recomandari aveti pt modelul asta de barca. Desi sunt constient de faptul ca sunt limitat de proasta constructie (aerodinamica/hidrodinamica) a barcii, as vrea s-o fac ceva mai rapida. A nu se confunda cu transformarea in ceva spectaculos, m-as multumi cu o crestere de viteza de la 1m/s la 1,4m/s sau de la 3,6km/h la 5km/h. Am vazut barci ce aveau o viteza cu mult mai mare de atat, dar as fi multumit si cu cresterea mentionata. Merita o asemenea investitie?

Edited by Adadu, 04 September 2017 - 18:33.


#16
ipsihi

ipsihi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 13.03.2007
Nu merita nici efortul si nici investitia, o poti folosi doar pe o apa f lininistita, fara vant ,valuri sau curenti, e o jucarie prost gandita , barca se misca cu mult sub 1m/sec, as spune ca la jumatate, motoarele sunt pe reductoare, le poti pune pe direct drive prin intermediul unor cuplaje intre axul motor si axul elicei dar asta necesita realinirea motoarelor si schimbarea elicelor cu unele de diametru si pas mai mic pt a usura viata finalilor din regulatoare ,acum consumul e undeva la 4-5A dar pe direct drive transferand sarcina direct pe motoare consumul se dubleaza si dai foc regulatoarelor .Restul parerilor le gasesti pe celalt forum .

Edited by ipsihi, 05 September 2017 - 12:42.


#17
ipsihi

ipsihi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 13.03.2007
....celalalt forum !!!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate