Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Electrificarea mijloacelor de transport continua: apar camioanele electrice

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
La Iaşi nu mai sunt troleibuze, însă mai sunt tramvaie.
Ciudat că la Ploieşti nu au desfiinţat tramvaiele, ba chiar au introdus troleibuze, deşi oraşul se află într-o zonă Petroliferă.
Ca să faci camion cu pantografe ai nevoie totuşi de ceva activitate pe ruta respectivă, altfel cam degeaba. Şi de drumuri ca lumea, ca să nu se bage vreun idiot în faţa ta.
Autobuzele electrice probabil accelerază un pic mai greu din cauza masei proprii mai mari. Că un troleibuz are acceleraţia bună.

#38
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 djl, on 30 august 2017 - 10:02, said:

Ciudat că la Ploieşti nu au desfiinţat tramvaiele, ba chiar au introdus troleibuze, deşi oraşul se află într-o zonă Petroliferă.

Si daca e zona petrolifera primesc motorina pe gratis, sau ce?

#39
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017

 Dany_Darke, on 30 august 2017 - 07:08, said:


baietel, esti pe langa subiect, culmea, in orasele mentionate de tine, se modernizeaza toate astea, se investeste pt asta, ...............
este off ca am raspuns cuiva.
cauta planurile de achizitii pt viitorul apropiat si vei vedea ca sunt zero troleibuze zero tramvaie si doar autobuze diesel. Transportul electric a fost compromis intentionat si la iasi si la brasov, mergeau rau, se foloseau vehicule vechi de 30 de ani, asa incat lumea prefera autobuzul spre bucuria primarilor penali care vor incasa comisioane grase tare. Cred ca tu esti cu revistele culinare. Ce sa modernizeze electric la brasov de exemplu cand nu mai au deloc nici tranvaie nici troleibuze si in planul de mobilitate pt urmatorii 5 ani sunt prevazute doar achizitii de autobuze? Iar la iasi e in plan inlocuirea tramvaiului pe modleul brasovean cu autobuze. La Sibiu au aruncat toate troleibuzele.

Asta ar fi ptr Romania problema, nu cine cumpara Scania sau Mercedes camion electric, cand astia nici sa monteze un bec nu pot, n-au specialististi deloc. Camion electric poti lua cand ai descentralizare si privati producatori de curent nu la noi, nici la CFR la privati nu au trenuri electrice.

Iar la Brasov spre rusine aprimariei cumpara autobuze straine pe credit BERD pe 5 ani,  nu de la ei de la steagu, deci nici macar nu ajuta industria autohtona. Steagu vinde pe la armata si prin strainatate.

Primari de genul asta au distrus Romania. Oameni cu 4 clase de la coada vacii analfabeti si hoti votati de oligofreni.

#40
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
ai specificat la timpul trecut ca s-au desfiintat, intelegi gramatica limbii romane? nu luam ca peste x ani de fapt e in plan, ca o sa fie, dar tu discuti viitorul la timpul trecut.

sunt curioasa daca cei de la regia de transport in comun din brasov au aflat ca si-au desfiintat liniile de troleibuze, traseele de genul sunt ocupate de fantomele lor probabil, ma intreb daca lumea stie ca merge pe jos si are impresia ca circula cu troleibuzul  http://www.ratbv.ro/trasee-si-orare/

cand gresesti, e bine sa si recunosti asta. si da, mai sus din viteza am scris ca si la iasi inca sunt troleibuze si colegii au dreptate, nu mai sunt. a fost din viteza, dar e o greseala de exprimare si mi-o asum, cat despre restul, mi le sustin in continuare.

cred ca e de ajuns cu offtopicul si mai ales cu cel politic. nu suntem in poiana.

multumesc de intelegere

Edited by Dany_Darke, 30 August 2017 - 11:17.


#41
hades

hades

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 940
  • Înscris: 16.12.2003

 Wotan, on 29 august 2017 - 22:58, said:

Producem atat de multa energie, incat chiar si exportam din ea.


De produs, producem.....dar de mutat de la producator in baterie pe ce retea o muti? Acolo e buba, nu la produs.

#42
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Am si fost in brasov si nu am vazut nici un troleibuz si nici retea electrica. Era wechend intradevar. In schimb erau autobuze suficiente prin centru. Nu se faceau lucrari de anvergura ca sa spui ca temporar au retras troleibuzele. Tramvai nu au deloc, metrou nici vorba, TGV si vehicule pe perna magnetica nici nu cred ca s-a auzit pe acolo.
Apropo nici o diferenta intre Brasov si Sacele ca am mers pe la Cheia, deci rustic tot, nivel de evul mediu, oras mort de fapt mediu rural comparabil cu comunele Voluntari sau Bragadiru la infrastructura, dar in schimb poluare mare, ma ustura nasul nu stiam ce e. Si candva era perla tehnicii si industriei romanesti, nici o urma nu mai e. Uzina steagu vopsita galben si probabil in conservare din lipsa de comenzi e tot ce am vazut industrial..

Alea ce arati acolo in orare cred ca nu exista sau sunt deservite de autobuze, oricum daca te uiti in orarele de acolo circula foarte rar acele troleibuze in wechend deloc, in zilele libere deloc, iar in rest cu intervale la 2-3 ore, asa ca probabil nu le foloseste nimeni, doar se iau niste salarii, adica ele sunt ca si cum nu exista, cand grosul transportului de calatori este cu "camioane" diesel, ca asa sunt ce au ei acolo efectiv camioane la 300 cai putere la ce zgomote si fum fac. Eu nu concep cine ar merge cu un troleibuz 4-5 statii daca ala vine la 2 ore, pai stai 2 ore in statie sau o iei pe jos?

Nici macar ce au avut de la ceausescu nu au pastrat primarii astia si mai vorbim de electrificarea cailor pt camioane sau masini electrice care nu ai unde sa le incarci. Cred ca vorbim de Romania ca va participa la construirea unei rachete pt o expeditie pe luna sau pe marte.

 hades, on 30 august 2017 - 11:43, said:

De produs, producem.....dar de mutat de la producator in baterie pe ce retea o muti? Acolo e buba, nu la produs.
produce ca e ramas de la ceausescu, nu ca ar avea astia de acum vreun merit. Sa o muti la baterie va costa enorm, birocratie excesiva si omul renunta, probabil deaia renunta la electric si regiile de transport si cfr si mai ales privatii chiar nu au deloc asa ceva, ca e greu sa mai tratezi cu baietii destepti din energie.

Oricum une-i un primar cu studii superioare de ex la Cluj Boc se vede diferenta si urmbanizarea, unde-s pârliţi cu 4 clase gen mazare la Constanţa sau la Braşov Tg Mures Iasi se vede ca nu-i duce capul.

Edited by babarzotea, 30 August 2017 - 11:59.


#43
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,730
  • Înscris: 01.10.2002

 hades, on 30 august 2017 - 11:43, said:

De produs, producem.....dar de mutat de la producator in baterie pe ce retea o muti? Acolo e buba, nu la produs.
Odata cu liberalizarea pietei de la sfarsitul 2017, cu siguranta vor aparea noi distribuitori si retele:
https://www.agerpres...apcane-13-48-37

#44
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

 babarzotea, on 30 august 2017 - 11:58, said:



n-ai treaba cu subiectul, asa ca te rog sa revii ontopic ca nici pt offtopic nu esti documentat

in afara de offtopic de fapt nu ai scris nimic la subiect

#45
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

 ericmario, on 30 august 2017 - 10:10, said:

Si daca e zona petrolifera primesc motorina pe gratis, sau ce?
Si in doua orase din jud. Bacau (tot zona petrolifera) erau sa introduca troleibuze la inceputul anilor 2000 dar...Romania.

#46
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Primul camion de cariera full-electric, va fi operativ in Chasseral, Elvetia, permite economisirea a 50-100tone de motorina pe an si evita eliminarea in atmosfera a 130-260tone de CO2 pe an.

Date tehnice: capacitatea bateriei: 700kwh, greutatea bateriei: 4500kg, putere dezvoltata de motorul electric: 800cp, cuplu: 950NM, frane regenerative.

https://electrek.co/...v-battery-pack/
[ https://electrek.files.wordpress.com/2017/09/e-dumper-e1505669077834.jpg?quality=82&strip=all&w=1500&h=625 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#47
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

 xmanyacs77, on 30 august 2017 - 04:37, said:

In orase cele mai ok sunt tramvaiele si troleibuzele...........autobuzele electrice momentan sunt un moft.Posted Image
Depinde de ce fel de autobuz a adus. Sunt mai multi producatori care s-au apucat de asa ceva dar nu toti au reusit.

Deci, aici in oras, dupa 2020 nu se vor mai cumpara decat autobuze electrice (pe baterii). Primele 40 trebuie sa vina in primavara, restul pana la 200 (1/5 din tota flota orasului) pana in 2020. Caietul de sarcini prevede autobuze cu cca 500 km intre incarcari, astfel incat poate merge toata ziua pe traseu. Exista oferte, exista si cateva autobuze de testat pe strazi, de aceea si comanda pentru asa numar mare. Un singur autobuz, din cele existente pe strada acum (cu 180-200 km autonomie insa) costa 970.000 dolari, dar mai adugati cca 5% auxiliarele (statii incarcare, retea). Sunt vopsite in verde...

Merg foarte bine, nu e problema de acceleratie slaba sau altceva. Cca 70% din calatorii de pana acum s-au declarat f. multumiti de jucariile astea noi.
Asta in orasul cel mai "petrolier" dupa Texas, cu cel mai mic pret la combustibil. Daca si acolo (pardon. aici) se gandeste si se face ceva, inseamna ca o fi ceva de capul acestor autobuze electrice. Sau sunt toti tampiti, corupti de Soros sau reptilieni.

Deci daca la Constanta sau in alta parte nu prea tine cu electricele, probabil ca e vorba doar de timp. Mai trec vreo 10-20-30 ani si vor fi si acolo. Posted Image
Curent sa fie doar.
Ca e vorba de  electrificare: primul camion (tractor, pentru trailer TIR) complet electric a fost scos pe piata (serie) de Cummins luna asta, inaintea Tesla care are un program similar. Deocamdata e pentru transport in oras (180 km autonomie), dar cu pachet de baterii suplimentare, se poate dubla sau tripla autonomia. Cap. de transport cca 37 tone.

Vin vremuri grele pentru petrolisti (ca mine ) (ca mine) Posted Image

Edited by Rosebud09, 18 September 2017 - 04:35.


#48
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Eu am o idee. Desi este ilegal sa iei calatori in picioare, la noi se practica a est sport. Calatorii in picioare, rezulta la autobuz o greutate in plus, greutate, care scade autonomia.
Politistul de la rutiera, sa faca analiza incarcarilor autobuzului. Cu oameni in picioare, mai greu, vor fi mai dese. Daca verifica si constata ca sunt mai dese, rezulta ca a transportat oameni in picioare, deci nu a respectat legea si pac automat amenda, retinuta automat din salar, pt.ca altfel sa se suspende permisul. Poate trimit undeva ideea asta. Ce.mi place.

Sa preluam nu doar masinile electrice, ci sa preluam si modul de a plati amenzile in f.scurt timp dupa ce le primesti. Retinute automat din salar in rate, in cateva luni. Sunt de acord.

Edited by Torquemada-666, 18 September 2017 - 07:39.


#49
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
observ ca n-ai fost niciodata cu un autobuz. spre cunostinta ta, mergand pe premiza ca stii cum arata unul, autobuzele de transport intraurban (ca de asta se discuta mai sus) au locuri pe scaune si in picioare de asemeni. barele alea care le vezi insirate prin autobuz nu sunt pt a avea in ce sa dai cu capul la o frana mai brusca, nu fac parte din sasiul autobuzului, ci sunt pt calatorii ce vor circula in picioare. autobuzele si in general masinile ce au ca si scop transportul de persoane, sunt clasificate in functie de nr de locuri (scaun sau in picioare) si conditiile oferite.

sa ajungi sa spui ca este ilegal sa ai calatori in picioare ... ar rade si un copil de gradinita.

#50
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
1772km autonomie e de ajuns pentru un autobuz electric? Performanta realizata de un autobuz electric Proterra.

http://www.reuters.c...SKCN1BU1JH?il=0

Ce mai zic haterii?

Edited by inuendo0, 19 September 2017 - 15:46.


#51
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
In conditii de exploatare, trafic, autonomia aceea se reduce de 3-4 ori, dar tot poate ramane suficienta pentru exploatare zilnica, incarcare noaptea.
In articol este mentionat un simplu test deci, nu e suficient de relevant. Mai ales ptr. San Fra, unde sunt si pante, vreme schimbatoare foarte rapid (intra consum de la auxiliare, faruri, stergatoare, incalzire/AC, inaltare/coborare podea sau platforma pentru handicap, deschis usi, semnalizari diverse, multime de starts/stops neprevazute).

Dar lucrurile se misca, asa cum am subliniat in postarea anterioara, chiar si acolo unde combustibilul e f. ieftin (fata de EU) si nici aglomeratie foarte mare. In schimb, traseele sunt foarte lungi, peste o ora jumate sau chiar mai mult, pe un singur sens deci fiabilitatea este extrem de importanta.

Se lucreaza deci la garaje dotate special pentru autobuzele care vor veni, separat de celelalte, servicii dedicate, statii electrice (si mai ales ca trebuie si linie electrica de putere pentru astea, costa si dureaza mult pana se face). Plus, pentru orice eventualitate, cazuri speciale, se amenajeaza 2-3 locuri in oras, in statiile mari (noduri) pentru incarcare rapida; inca nu se stie foarte bine cum vor merge lucrurile in exploatarea pe scara larga. Sa vedem costul biletelor, ca toata cheltuiala trebuie recuperata cumva si primariile au tot mai multa alergie la subventii.

Cu camioanele e mai greu, sunt abia primii pasi, si numai pentru distante scurte in oras si imprejurimi. Anul trecut au adus la Salonul Auto unul experimental, (sasiu tractor) facut de oarece firma, se stransese lumea ca la urs ca arata SF dar n-am mai auzit nimic dupa aia.

Edited by Rosebud09, 19 September 2017 - 17:01.


#52
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 inuendo0, on 19 septembrie 2017 - 15:45, said:

1772km autonomie e de ajuns pentru un autobuz electric? Performanta realizata de un autobuz electric Proterra.

http://www.reuters.c...SKCN1BU1JH?il=0

Ce mai zic haterii?
Nu mai zic nimic, ce ar putea sa mai si zica?
Dar hai sa-ti zic eu ce se va intampla la noi:
La noi nu se va cumpara asa ceva, sau se va interzice orice achizitie, pana cand un sus-pus al partidului nu va avea o firma care se va ocupa in exclusivitate cu importul a asa autobuze.
E Romania inuendo0!

Ma opresc aici pana nu ma trimite danuta in poiana. Posted Image

#53
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 inuendo0, on 19 septembrie 2017 - 15:45, said:

1772km autonomie e de ajuns pentru un autobuz electric? Performanta realizata de un autobuz electric Proterra.

http://www.reuters.c...SKCN1BU1JH?il=0

Ce mai zic haterii?

Iaca ca nu e Tesla. Altii cu experienta mai mica decat tesla, ia rupt la autonomie. Bv.lor.

#54
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Tu ai probleme. Compari un autobuz cu un sedan sau un cap tractor?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate