Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Electrificarea mijloacelor de transport continua: apar camioanele electrice

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#1
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Producatorul american de camioane Cummins a prezentat azi primul prototip de cap-tractor full electric, denumit AEOS, capabil sa tracteze un trailer de 22 de tone. Cu toate ca autonomia de 160km este oarecum  mica fata de actualele camioane diesel, producatorul compenseaza prin timpul de incarcare a bateriei relativ mic - 30minute, iar din 2020 se doreste reducerea acestuia la 20minute. De anul viitor vor oferi si un range-extender diesel eficient care va urca autonomia la 500km.
De mentionat ca bateria are capacitatea doar de 140kwh, relativ mica pentru acest tip de vehicule, de unde si autonimia redusa.
[ https://blogs-images.forbes.com/joannmuller/files/2017/08/Cummins-elec-truck-1200x900.jpg?width=960 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

https://www.forbes.c...y/#4d3c65c478f1

Cummins nu este primul producator de camioane electrice adresate operatorilor pe distante scurte. In 2016 Daimler a prezentat Mercedes-Benz Urban e-Truck, un camion  cu o baterie de 212kwh suficient pentru o autonomie de aproape 200km.
https://cleantechnic...urban-e-trucks/
[ https://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2017/02/Mercedes-Urban-eTruck-1-620x350.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Deasemenea alti jucatori importanti pe segmentul autovehiculelor industriale complet electrice sunt:
-  BYD, care produc camioane ceva mai mici, dar si camioane de gunoi, autobuze electrice
-  Proterra - autobuze electrice
-  Irizar Spania - autobuze electrice
-  Nikola Motor - camioane electrice

O lista completa cu autobuze electrice (36 producatori) se poate consulta aici: https://en.wikipedia...kers_and_models
Printre acestea se numara si... Astra Bus Arad dar cel mai interesant mi se pare AVASS Australia cu peste 1000km autonomie.
Despre camioanele electrice care se afla momentan in vanzare si exploatare putem afla mai multe aici: https://en.wikipedia.../Electric_truck

Pe 28 septembrie producatorul american de autovehicule electrice Tesla, va prezenta Tesla Semi, un cap tractor complet electric.
https://electrek.co/guides/tesla-semi/
[ https://electrek.files.wordpress.com/2017/05/tesla-semi-teaser-header.jpg?quality=82&strip=all&w=1500&h=639 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Daca moderatorii considera oportun, pot muta acest topic pe aria Just Trucks, Buses and other Giants

Edited by inuendo0, 29 August 2017 - 21:09.


#2
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007

View Postinuendo0, on 29 august 2017 - 21:07, said:

...capabil sa tracteze un trailer de 22 de tone. Cu toate ca autonomia de 160km este oarecum  mica fata de actualele camioane diesel...
Trebuie să umple traileru' ăla cu 22 tone de baterii şi va ajunge la autonomia unui plin de motorină.

#3
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Cam exagerezi si tu. O baterie de 100kwh are cam 500kg, bateria de pe acest camion banuiesc ca are max 800kg, si da 160km de autonomie. Pentru vreo 1500km ai avea nevoie de vreo 8000kg de baterii, nu chiar 22tone cum zici tu.

#4
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017
Important este ca lumea se misca in directia corecta nu numai la autoturisme. Bateriile vor deveni mai bune de la an la an si atunci si autonomia camioanelor electrice va creste.
Oricum chiar si cu aceasta autonomie, se vor putea elimina mai rapid masinile cu motor termic, chiar si cele de transport marfa, din marile aglomerari urbane.

#5
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 24.02.2011
Pe cand primul tractor electric?

#6
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Exista deja. L-am vazut eu la Paris. Produs de John Deere.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TJOyITolHUk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by inuendo0, 29 August 2017 - 21:40.


#7
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017
Au adus acum un an in Constanta un autobuz electric pentru probe si era gratuit, asa ca s-au inghesuit toti romanii in el sa se plimbe prin oras, am avut si eu ocazia sa ma urc in autobuzul-minune, dar era dezamagitor - lent, greoi, accelera incet, la deal abia facea fata, etc., slabe sanse ca asa ceva sa ia locul autobuzelor clasice.

#8
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
in Romania vor trebui sa se incarce solar
ca reteaua electrica nu face fata
degeaba aduci tesle si altele daca nu faci o retea electrica separata pentru incarcat baterii

Edited by mihnearau1, 29 August 2017 - 22:04.


#9
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006
reteaua nu face fata nici cand sunt 45 de grade afara si toata lumea cu ac pornit in casa, cade curentul, ce sa mai zici sa incarce masinile la priza mii de masini in acelasi timp, poate peste vreo 100 de ani in Romania

#10
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Romania e abia in evul mediu, aici se arunca tramvaiele troleibutele si se iau autobuze diesel chiar noi cu imprumuturi externe pt comisioane, privatii feroviari au si ei locomotive si automotoare tot termice ca e complicat cu contorizarea consumului de curent pe liniile inchiriate de la CFR.

Masinile electrice in Romania vor fi abia cand se vor termina toate SH-urile in strainatate si vor apare electrice SH sau electrice low cost.

Edited by babarzotea, 29 August 2017 - 22:29.


#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postmihnearau1, on 29 august 2017 - 22:04, said:

in Romania vor trebui sa se incarce solar
ca reteaua electrica nu face fata
degeaba aduci tesle si altele daca nu faci o retea electrica separata pentru incarcat baterii

View Postxcit, on 29 august 2017 - 22:24, said:

reteaua nu face fata nici cand sunt 45 de grade afara si toata lumea cu ac pornit in casa, cade curentul, ce sa mai zici sa incarce masinile la priza mii de masini in acelasi timp, poate peste vreo 100 de ani in Romania
Eu nu stiu in ce tara locuiti voi, ca eu n-am auzit sa pice reteaua electrica in Romania de la ce ziceti voi.

#12
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View Postericmario, on 29 august 2017 - 22:30, said:

Eu nu stiu in ce tara locuiti voi, ca eu n-am auzit sa pice reteaua electrica in Romania de la ce ziceti voi.
Probabil se cred inca in anul 1938, cand puterea tuturor grupurior electrogene din tara era de 501 MW.

Au mai trecut comunistii pe aici ma, nu va cade reteaua de la un ventilator amarat.

Edited by Erwin_Rommel, 29 August 2017 - 22:56.


#13
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Stai sa vezi camionul de 40t, urcand incarcat. Atunci autonomie? Sau cand mai tine si marfa rece si baga rece non stop.🤣🤣🤣

#14
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,622
  • Înscris: 01.10.2002

View PostPeter Blood, on 29 august 2017 - 21:19, said:

Trebuie să umple traileru' ăla cu 22 tone de baterii şi va ajunge la autonomia unui plin de motorină.
Nu e neaparat nevoie. Pe distante lungi, pe autostrada se poate proceda asa. Bateria e necesara doar pentru ultima suta de km pana la client:
https://www.scania.c...pens-in-sweden/
[ https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/06/lds-elvag-1-720x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postericmario, on 29 august 2017 - 22:30, said:

Eu nu stiu in ce tara locuiti voi, ca eu n-am auzit sa pice reteaua electrica in Romania de la ce ziceti voi.
Producem atat de multa energie, incat chiar si exportam din ea.

Edited by Wotan, 29 August 2017 - 23:01.


#15
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View PostWotan, on 29 august 2017 - 22:58, said:


Nu e neaparat nevoie. Pe autostrada se poate proceda asa:
https://www.scania.c...pens-in-sweden/
[ https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/06/lds-elvag-1-720x480.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Asa poate face si Dacia sau gelly.

#16
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Au existat asa ceva in URSS mai demult, basculante electrice cu captatori.
Construiau si carau enorm materiale probabil prin anii 50-60 cand erau in concurenta cu SUA si posibil nu mai faceau fata cu motoarele termice, asa ca curent avand destul din hidrocentrale si nucleare iar randamentul motoarelor electrice fiind mai bun cred ca merita pe anumite trasee sa fie electrificare.

Poza cu scania nu stiu cat de reala o fi, cine plateste curentul, or fi curse regulate?

Reamintesc ca impreuna cu oamenii ce ne conduc pe noi si care nu stiu nici sa monteze un bec e imposibil sa fie asa electrificari vreodata plus ca e riscul furtului de cabluri de Cupru si curent.  Peisajul rustic din Romania pare mai adaptat inclusiv intelectului si culorii locuitorilor in crestere.

Pot fura chiar autoritatile cablurile si sa spuna ca le-au furat necunoscuti, apoi le valorifica cum stiu ei mai bine la reciclare.

Edited by babarzotea, 29 August 2017 - 23:45.


#17
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
O sa se faca si in RO solar city si centrale solare cu putere masurata in PW si YW.
Doar pe statia de incarcare nu e suficient.

Cu maxim 1 kw/m2 si randament de 8-20-40%, si cu luminozitate medie mai mica, nu poti sa strangi de pe statia de incacare decat pt consumul magazinului daca e unul.

Insa cu parcuri solare masurate in mii de km2 de oglinzi tensionate concav care focalizeaza pe generatoare termice cu turbina de aburi in trepte si recuperatoare, energia nu mai e o problema.

Desigur trebuie facuta si retea noua pt ca nu are cum sa tina cea veche.
Un supercharger Tesla poate incarca fiecare masina la 130 KW si urmeaza sa fie upgradate la 150 KW.
Si sunt comune statii cu 6 superchargere, deci 900 KW pe statia cu 6.
Daca sunt 8 deja se ajunge la 1,2 GW...

Cu 312 statii numai in zona Bucuresti-Ilfov ca sa iau numarul benzinariilor de acum ca reper, cu 8 incarcatoare pe statie se poate ajunge la 374,4 GW consum daca se incarca simultan la toate superchargerele din Bucuresti-Ilfov, si asta doar pt. ele.

Edited by loock, 30 August 2017 - 00:10.


#18
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Ultimul paragraf mi se pare hilar.
2500 masini electrice incarcand simultan la putere maxima numai in Bucuresti?
Pai nu stiu daca sunt 2500 de Tesle in toata Romania si tarile vecine. Ca sa le incarci la puterea maxima livrata de punctul de incarcare, trebuie sa ai bateria goala, ca de la 80% scade drastic viteza de incarcare. Si ce coincidenta trebuie sa se intample ca sa ajunga 2500 masini simultan la incarcat, toate cu bateriile goale?
In alta ordine de idei, in California sunt zeci de mii de masini electrice si nu pica nici o retea, nu se arde nici un traf, cu toate ca in deceniul trecut aveau reteaua super solicitata.
In cel mai rau caz, situatia descrisa de tine ar fi vazuta ca o oportunitate si venit extra de catre furnizorul de electricitate si astfel va fi motivat sa investeasca pentru a satisface cererea.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate