Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

De ce au masinile in ziua de azi atat de mult plastic?

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017
Ieri, in timp ce mergeam agale prin oras, am dat peste o aparitie incredibil de hidoasa si kitchoasa: un Citroen Cactus. Desi masina asta a aparut pe piata in urma cu cativa ani, abia ieri am observat una pe strada. Am ramas pur si simplu uimit de cat de oribil arata aceasta masina, plina pana la refuz de plastic: plastic pe bara din fata si spate, plastic la faruri, plastic pe laterale, plastic pe usa din spate, etc.
Studiind si alte masini din preajma am ramas oripilat observand cat de mult plastic se foloseste acum in unele automobile: sunt SUV-uri de pilda, mari, solide, care sunt pur si simplu inconjurate pe lateral-jos cu plasticul asta care arata ca naiba.
Imi explica si mie cineva care este faza si de ce aleg producatorii sa isi faca masinile sa arate atat de ieftin si groaznic?
Uitati aici cateva exemple:

[ https://preview.ibb.co/myeCGk/3519_E08500000578_3634171_A_French_car_maker_offers_a_model_that_allows_drivers_to_navigat_m_32_1465513580137.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://image.ibb.co/n1MRbk/2007_hyundai_tucson_4dr_suv_limited_s_oem_1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://image.ibb.co/fdyB95/249552.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Plm, eu pe masina mea am bari de marmura.

#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003
Scade greutatea, respectiv consumul. La Skoda mea partea de sus si aripile laterale sunt din plastic Posted Image
Deocamdata nu ma deranjeaza.

Edited by Bursul, 28 August 2017 - 10:38.


#4
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,841
  • Înscris: 24.08.2004
Plasticul e usor si ieftin de produs si nu rugineste. Iar la SUV-uri (cum ai pus tu in poze) protejeaza tabla de lovituri provenite de la pietricelele aruncate de anvelope.

Edited by robbie_ro, 28 August 2017 - 10:39.


#5
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,262
  • Înscris: 06.07.2007
pai la SUV-urile alea din ultimele doua poze e normal sa aiba plastic mult. Doar nu doresti sa-ti sablezi vopseaua de la aripi si praguri dupa 2-3 ture pe pietris, noroi si drumuri de padure.

#6
elbjorn

elbjorn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 02.09.2016
In cazul 2 si 3, este din ratiuni practice.
Plasticul este mult mai maleabil si flexibil off road.

In cazul 1, pur si simplu asa a vrut muschiul designerului. Si vinde...

#7
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View Postrobbie_ro, on 28 august 2017 - 10:38, said:

Plasticul e usor si ieftin de produs si nu rugineste. Iar la SUV-uri (cum ai pus tu in poze) protejeaza tabla de lovituri provenite de la pietricelele aruncate de anvelope.
Inoxul de la DMC-uri imediat a fost criticat de marii producatori de automobile din SUA, care foloseau fier mort la caroserii.
Acum nu se mai foloseste, doar nu ai vrea sa te tina masina pana cand o vor folosi nepotii...

Edited by Erwin_Rommel, 28 August 2017 - 10:41.


#8
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Hai ca nu e chiar asa greu. Evidentiezi niste cazuri speciale de masini si le duci la rang de general.

Citroen Cactus: e o masina speciala, creata pentru o categorie speciala de oameni. Adica aia care nu prea simt masina, cat e de mare si pe ce directie sunt stalpii, carucioarele.
Citez de pe site-ul mama: "asigurand o protectie optima impotriva incidentelor zilnice usoare". Observi ca are bumpere efectiv pe toate partile unde o poti lovi?

Tucson, Sportage, orice alt SUVulet: trecem peste faptul ca la toate masinile bara fata-spate e din plastic da? Bun.
Se presupune ca omul ia masina ca are sanse sa intre cu ea pe offroad.
Ce se intampla des pe acolo? Sar pietre de la roti, mai atingi o una alta, de obicei cu bara, cu pragurile.
Ce vrea soferul? O masina usor de reparat in cazuri de genul.
Ce e mai ieftin? Sa vopsesti un prag sau sa schimbi un plastic? Care nici nu trebuie vopsit, ala e tot.

Si asta era pe vremea cand cine lua un SUV, il lua pentru mers pe camp, pe dealuri, pe munti, nu prin Bucuresti la serviciu si Kaufland. Asa ca, acum nu prea mai au atata plastic, si elemente vopsite.

#9
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,835
  • Înscris: 01.11.2005
Partea de jos si conturul aripilor sunt protejate din pastic pentru simplul motiv ca plasticul nu rugineste.
Apoi daca ai atins o piatra cu pragul, nu indoi tabla, indoi plasticul care il schimbi mai repede si mai usor decat sa indrepti un prag.
Intr-adevar nici mie nu imi plac plasticile, dar daca cumperi o masina si te dai cu ea cateva luni, ai sa iti dai seama ca nici nu le mai observi.

L.E. Am vazut ca in timp ce scriam postul asta au mai aparut inca 5 noi posturi... :)

Edited by tehnics, 28 August 2017 - 10:46.


#10
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Nu ma deranjeaza plasticul la exterior nu as fi vrut placare cu piatra de Murano sau faianta. Problema este plasticul de la interior. Uneori prea mult si mai ales prea prost.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostDjMx, on 28 august 2017 - 10:35, said:

Plm, eu pe masina mea am bari de marmura.
Posted Image

#12
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005
Ai uitat ce masina buna era trabantul ? Si era din carton. Deci plasticul e lux.

#13
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View Postdanyel61, on 28 august 2017 - 10:45, said:

Ai uitat ce masina buna era trabantul ? Si era din carton. Deci plasticul e lux.
Cele din vest aveau duroplast.

#14
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017
Mda...numai ca arata ieftin si a chinezarie. Am vazut pe unii ca isi pun pana si folie pe toata caroseria sa para toata masina facuta din plastic, am vazut  chestia asta pana si la masini sport, foarte scumpe, ce o fi in capul oamenilor astia e greu de ghicit.

[ https://image.ibb.co/hYMOp5/deep_matte_black_car_wraps.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 13.07.2011
cactusul are Airbumps, pe fata spate si laterale, care sunt niste perne de aer care protejeaza caroseria, costa foarte putin si se pot schimba imediat, plus ca nu arata chiar asa de rau parerea mea.

#16
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostMemeito, on 28 august 2017 - 10:53, said:

Mda...numai ca arata ieftin si a chinezarie. Am vazut pe unii ca isi pun pana si folie pe toata caroseria sa para toata masina facuta din plastic, am vazut  chestia asta pana si la masini sport, foarte scumpe, ce o fi in capul oamenilor astia e greu de ghicit.



De ce sa fie greu de ghicit...de ce ai vrea ca toti sa aiba aceleasi preferinte ca tine?
Te pune cineva sa cumperi o astfel de masina? Oamenii sunt diferiti, cu nevoi diferite, cu perceptii diferite ale realitatii, cu gusturi si preferinte diferite... Nu crezi ca ar fi plictisitor sa ne placa tuturor aceleasi lucruri?
Mai degraba pe mine ma enerveaza astia care judeca pe altii si ii incadreaza la categoria "nu-s normali" doar pentru ca nu au aceleasi preferinte ca ei...dar la romani e sport national. Cum iesi din "turma", cum esti luat la ochi...lumea e nascuta si programata dupa niste tipare si daca vede altceva, vaaai, cum si de ce si in ce fel...
Din moment ce se produce, inseamna ca se vinde...altfel nu s-ar mai produce.
Cred ca ne-ar fi mult mai bine daca nu am mai crede ca doar ce simtim noi , percepem subiectiv sau gandim este "norma" si cine se abate de la ea este anormal...
Pana la urma chiar si a spune ca ceva "arata ieftin, si a chinezarie" este doar perceptia personala subiectiva, pentru altcineva poate sa arate chiar ok.

Eu cred ca pur si simplu unora le place sa se simta superiori, dar a te simti superior doar pe baza unor impresii si preferinte subiective este putin cam ridicol.

Edited by epetroiu, 28 August 2017 - 11:02.


#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Din tamponarea unei Dacii 1310 cu Trabantul pe care-l conduceam în 1994, au rezultat:
- la Trabantul meu: o bucată ruptă din aripa de duroplast din stânga spate, lampa spate stânga praf;
- la Dacie: far spart, proiector de ceaţă spart, aripă îndoită, contraaripă îndoită şi, nu ştiu cum, perforată.
Costuri: 850.000 lei (vechi) aripa Trabantului meu, 150.000 lei (tot vechi) lampa din spate cu tot cu becuri. La Dacie: 3.500.000 lei îndreptat aripa (plus puţin din capota motorului), reparat contraaripa, schimbat farul şi proiectorul de ceaţă - a, da, şi lampa de semnalizare.
Şoferul Daciei a spus că va ocoli toate Trabanturile de atunci înainte.
Am mai avut o tamponare laterală, mai mult o ştergere, prin 1998, cu o Dacie break. Din incident Trabantul meu n-a avut absolut nimic, însă Dacia a ieşit cu ambele uşi din stânga îndoite.
Cazurile sunt reale, le-am trăit eu însumi la volanul acelui Trabant.

#18
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
SMART for Two (2015 sau 2016): aproape tot din fibra de sticla (mai putin sasiul, evident). Motivul: costurile de productie, consumul masinii (ca toti il vrem cat mai mic), costurile de intretinere (eventual si de schimbare la manopera).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate