Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Motorina aditivata sau normala?

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Poll: Tipul de motorina folosit (69 member(s) have cast votes)

Ce motorina folositi?

  1. Motorina Normala (36 votes [52.17%])

    Percentage of vote: 52.17%

  2. Motorina Aditivata (33 votes [47.83%])

    Percentage of vote: 47.83%

Vote Guests cannot vote

#19
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,866
  • Înscris: 22.11.2006
Daca Petrom vinde motorina altcuiva da, o o livreaza la cerintele de calitate ale respectivului. E treaba cumparatorului unde o incadreaza. Standardul de calitate are un "minim" de cerinte. Acesta poate fi depasit in sensul ca o motorina normala de exemplu poate avea calitati superioare standardului. Aici este optiunea producatorului in promovarea produselor.

Mai este varianta ca o firma cumparatoare sa faca o achizitie de un anumit produs si o anume calitate la o firma furnizare cu livrare la depozit. Aici firma cumparatoare poate aditiva si face ce vrea cu produsul respectiv, pentru ca apoi sa il livreze in statiile de livrare combustibil. Dar, in momentul in care intru in statie, au buletinele de analiza aferente.

Edited by shmecherul, 24 August 2017 - 19:56.


#20
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View PostJericho22, on 24 august 2017 - 18:34, said:

Asadar,dupa cum spune si titlul, voi ce alegeti motorina normala sau cea aditivata. Puteti si argumenta,va rog

     Aditivii se pun in motorina iarna ca sa nu inghete apa din motorina.
     Alti aditivi sunt colorantii. In unele tari motorina e colorata diferit in functie de metoda legala de intrebuintare.

#21
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,390
  • Înscris: 29.11.2001
Din cea superioara, aproape exclusiv Mol sau Rompetrol. Din experienta merge motorul mai bine cu cea scumpa de la astia.

#22
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Intotdeauna motorina normala.
Iarna, din sfirsitul lui noiembrie pina-n sfirsitul lui februarie aditivata. Am observat ca porneste mai usor.

#23
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
Asa fac si eu. Nu am observat ca porneste mai usor cu motorina scumpa dar nici nu vreau sa observa ca porneste mai greu cu motorina normala. Vara normala si iarna cea mai scumpa pt. ca am nevoie de albele masini chiar si la -30 de grade la ora 7 dimineata. Dupa cativa zeci de ani de masini diesel ma declar multumit de faptul ca niciodata nu am avut probleme la pornire.

Edited by Kroghy, 24 August 2017 - 20:54.


#24
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View PostAdm, on 24 august 2017 - 18:36, said:

Eu prefer sa bag de la Petrom, motorina normala.
La fel si eu,de 9 ani numai asa ceva pun la masina indiferent de anotimp,nici o problema in cei 148.000 km.Filtrul schimbat numai la 40.000(motor 1.6 Hdi,origine PSA,filtrul este de tip capsulat cu incalzitor,caftea recomanda la 60.000 deci rog sa va abtineti de la orice comm).
Ca sa glumesc,as merita pe buna dreptate un premiu de fidelitate.
Sa si argumentez:din ce am auzit,motorina aditivata ar fi mai uscatã iar in timp se uzeaza pompa de injectie...de asemeni ar avea si continut mai mare de sulf care nu prea face bine la dpf(daca gresesc,va rog sa ma conectați).

Edited by missionnad, 24 August 2017 - 21:04.


#25
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
Asa stiu si eu ca motorina aditivata e mai uscata si uzeaza mai mult pomta de injectie asa ca si eu prefer motorina normala, de obicei Petrom in 95% din cazuri.
Sulf nu cred ca are.
Iarna prefer sa risc o uzura mai mare cu motorina aditivata dar sa stiu ca porneste fara probleme.

Edited by Kroghy, 24 August 2017 - 21:04.


#26
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007
tocmai continutul mai mare de sulf e cel care face bine ungerii pompei de injectie. Insa tendinta actuala e de reducere a cantitatii de sulf. Cu cat e mai aditivata, cu atat continutul de sulf e mai mic.

#27
Jericho22

Jericho22

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 27.11.2013
Bun,din cate am inteles eu de la voi motorina normala e mai recomandata. Atunci de ce cea superioara e mai scumpa? Ma refer la cea de la rompetrol 55

#28
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Completare: vara pun motorina normala, iarna cand se anunta temperaturi < -20C pun aditivata.
Vara, cand fac un "Italian Tune-up", bag motorina aditivata de la Rompetrol (cifra cetanica 55).

https://forum.softpe...rente-motorina/

Quote

După retragerea de pe piaţă a carburantului de iarnă Winter Diesel, Rompetrol a introdus în staţiile sale de distribuţie sortimentul de motorină Alto 55. Acesta are cea mai mare cifră cetanică din piaţă la momentul actual, fiind astfel primul sortiment de motorină cu acest indicator care a intrat pe piaţa din România. Cifra minimă permisă de legislaţia în vigoare este de 51, iar în piaţa majoritatea operatorilor au în ofertă motorine cu cifra cetanică între 51-53.


#29
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostJericho22, on 24 august 2017 - 18:34, said:

Asadar,dupa cum spune si titlul, voi ce alegeti motorina normala sau cea aditivata.

Motorina normala in orice anotimp. Oricum cea de iarna e aditivata toata, ca altfel nu arde la temperaturi joase.
Dar... daca as avea bani gramada, probabil as pune din cealalta si numai de la Rompetrol.  Circula o legenda ca e cea mai buna motorina din piata lucru confirmat uneori dupa cum toarce masina...

#30
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
La motoarele sensibile se observa o diferenta notabila intre motorina normala si cea superioara. Cu cea normala maraie mai mult motorul si trepideaza mai mult. Opinia mea este ca la motorina normala sunt mai slabe calitatile de ungere, de unde zgomotul si vibratiile crescute.
Motorina difera intre producatori. Daca doriti calitati de ungere mai bune, cautati continut de biodiesel mai ridicat, de obicei este afisata compozitia la pompa.

In opinia mea, cea mai slaba motorina este cea de la Lukoil.

Zgomotul sporit al motorului depinde si de tipul de ulei de motor folosit, asa ca testele cu urechea sunt puternic influentate si de acesta.

#31
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,224
  • Înscris: 13.03.2017
Aditivii adăugaţi în carburant (benzină sau motorină) sunt;
sulful (max. 10 mg de sulf/litru) , plumbul (max. 5 mg de plumb/litru), mangan (afectează motorul), benzen + serie de compuşi oxigenaţi.

In Romania doar Rompetrol vine motorină cu cifra cetanică 55 (se pare ca si SOCAR). Ceilalţi producători au câte două tipuri de motorine, dar ambele au cifra cetanică 51.
Exemplu OMV; Motorina OMV Diesel (cifra cetanică 51), Motorina OMV MaxxMotion Diesel (cifra cetanică 51).
Diferenta exista numai in cantitatea de aditivi bagata in carburant. De ex. – daca Lukoil “scapa” mai mult mangan, motorul da ceva semne ca nu-i prea place sau Rompetrol “scapa” mai mult sulf, din nou, nu prea este pe placul motorului.

P.S. – Nu fac reclama la nimeni / Toti e niste hoti Posted Image

#32
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 16.02.2013

View Postcspot, on 24 august 2017 - 20:03, said:

Aditivii se pun in motorina iarna ca sa nu inghete apa din motorina.
Alti aditivi sunt colorantii. In unele tari motorina e colorata diferit in functie de metoda legala de intrebuintare.

Aditivii se pun in motorina intre altele ca sa scada punctul de formare al parafinelor ( nu ingheata apa ! - apar cristale de parafina !).

#33
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,866
  • Înscris: 22.11.2006
Se adauga sulf in motorina? Voi stiti cat se cheltuie pentru scoaterea sulfului din motorina si celelalte produse petroliere?
Ca se regaseste intr-o cantitate infima, da, corect, dar acest lucru se datoreaza faptului ca nu poate fi eliminat  total din produse Tot titeiul contine sulf, mai mult sau mai putin, sulf care se transmite in produsele derivate si pentru care se cheltuieste bani grei pentru eliminare.

#34
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,224
  • Înscris: 13.03.2017

View Postshmecherul, on 25 august 2017 - 10:59, said:

Se adauga sulf in motorina?

Nu - dar nu "se scoate" cat ar trebui. Teoretic si conținutul de apă ar trebui sa fie limitat la o valoare maxima (nu stiu cat ar fi) dar ... la transport si depozitare mai "apare natural" ceva apa.
La fel si continutul de reziduri/impuritati - praf, nisip, rugină - care este limitat prin legislație dar ...

#35
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Eu alimentez numai cu cea mai buna la statia respectiva. Nu-mi bat capul de pret. Cat e diferenta de bani la un plin? Nimica toata.
Din cand in cand ii mai pun ulei 2t pentru motoare cu injectie sau diesel schmier de la Liqui Moly.

#36
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Motorina normală, doar de la Rompetrol și o aditivez eu cu ulei 2 t și Adizol T6.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate