Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

Infirmarea a doua dintre axiomele actuale capitale (in fond 2 conventii umane)

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010
Referential
S-a incercat pe cat posibil sa nu fie introdusi termeni ce pot avea semnificatii ce ar denatura sensul dat (real numai inventarea unor termeni noi, definiti specific, ar rezolva problema, insa nu e pragmatic).
Stiinta este utila dar, nu are nici o valoare fara utilizarea in procesul stiintific a infirmabilitatii/falsificabilitatii (celelalte domenii ale lui a sti, diferite de stiinta, nici nu merita amintite intrucat informatia de tip a sti este maipulata, inclusiv prin inductii de SCM supranumite comunicare directa, channeling, transcendenta, revelatie, ghidare etc).
Actualmente, conventional uman, faptul de “a isi da seama” (asa zisa observare a observatorului uman) este de doua feluri:
- “a isi da seama” ca “a sti” (ceva despre stimuli), ca (cele numite actualmente si atribuite liberului arbitru uman) a gandi, intelege, rationa, intui referitor la ei, a le oferi semnificatie, identificare si interpretare (fie ele si intru/cauzatoare de act motivational, volitional, afectiv sau ca SCM ce inductiv includ obligatoriu si ele ceva din domeniul lui a sti).
- “a isi da seama direct” de stimul/stimuli conform naturi/criptarii lor de a fi accesibile observatorului (uman), fara a sti nimic despre el/ei, a isi da sema intrinsec de stimul in ceea ce/in aspectul care este accesibil atunci drept stimul (a isi da seama ca observare pura = uimire contemplativa totala).

Axioma/Conventia1
Stimulul/stimulii (realitatea/universul si constituentii, inclusiv interactiunile, fenomenele, miscarea, transformarea etc) exista in lipsa existentei observatorului (uman); altfel spus, realitatea este independenta de existenta sau inexistenta observatorului (uman).

Infirmare
E imposibil de dovedit asa ceva intrucat realitatea, orice act de realitate, realitatea/universul in ansamblul sau (observabil la acel moment) si orice constituent al sau, orice stimul/stimulare apar a exista numai intrucat fac parte din starea de observare (starea de a isi da seama) a unui observator (uman); orice inregistrare si orice altceva pus in seama altui tip de observator decat cel uman sau a altui observator uman decat cel in cauza care observa, care experimenteaza, care cerceteza atunci, trebuie certificate (si sunt certificate in ultima instanta) de catre un observator de tip uman, de catre observatorul uman in cauza.

Axioma/Conventia 2 (ceva mai dificil de inteles)
Realitatea (universul) exista in lipsa existentei accesului la “a sti” ceva despre ea, adica in lipsa accesului la a gandi, intelege, rationa referitor la ea, in lipsa accesului la a ii acorda semnificatie, identificare si interpretare (fie ele si intru/cauzatoare de act motivational, volitional sau afectiv).

Infirmare
Nu se poate, existenta efectiva a realitatii (a stimulilor) asa cum apare ea a fi considerata actualmente, este numai o conventie umana, altfel spus, observarea pura a realitatii (constatarea vizuala a stimulilor de catre observator/de tip uman, fiind cea mai elocventa) este posibila numai si numai intrucat are loc si un act (informational) de tip “a sti” referitor la ea.
Care este dovada acestei afirmatii?
Daca de exemplu cineva s-ar afla strict in observarea pura a realitatii (deci fara a sti ceva referitor la/despre acea realitate, fara a o interpreta sau fara a o identifica conform celor interpretate deja), el nu si-ar da seama in nici un fel de ea decat ca si uimire contemplativa totala, ar trai-o intrinsec in natura ei, a constituentilor ei, fara sa poata a isi da seama ce este, ce rol si ce consecinte are, ce anume o cauzeaza, fara ca cel in cauza sa isi dea seama de el insusi in vreun fel si de faptul ca el isi da seama de ceva, fara absolut nici o forma de a sti ceva despre ea/referitor la ea sau la el (binenteles nu isi va da seama nici sub forma de a sti de tip motivational, volitiv, afectiv, inductiv tip SCM sau asa zisele revelativ, transcendental, direct comunicational,… (acestea ultime la randul lor, nefiind functionale/lucratoare in lipsa factorului de a isi da seama prin a sti).
Numai intrucat observatorul (conventionalizat actualmente drept uman si definit ca atare) are acces la a isi da seama ca (de tip) “a sti”, poate sa isi dea seama de existenta unei realitati (atat a uneia proprii de a fi om, corp, psihic/suflet, energii,…, cat si a unei diferita de existenta proprie de a fi).

Daca acest “a sti” este ma mult decat a sti de tip uman, daca este = realitatea/stimulii de orice fel, inclusiv a celor numiti psihici (realitatea stimulilor considerati externi si interni), sau aceasta realitate/stimulii apare deodata cu “a sti” (indiferent de tipul de a sti), pare imposibil de clarificat.

Edited by altnume, 22 August 2017 - 02:37.


#2
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010
Orice din cele expuse, este considerat infirmabil/falsificabil.

Ramane pentru viitor infirmarea/falsificarea infirmarilor cele doua axiome prezentate in acest topic.

#3
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Asta rezolva dilema de ce mi-au disparut plasma si laptopul cit n-am fost acasa: nu a existat nimeni sa le observe si e normal conform teoriei de mai sus!

#4
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010
Simplu nu? Dar, una e sa fii servit cu de-a gata si cu totul, dar cu totul altceva e sa iti produci singur hrana (latent proverb nexprimat pana acum)..

Interventia ar fi pertinenta daca nu ar fi off topic intrucat s-e raporteaza la o alta axioma ce nu apare in acest topic si care urmeaza a fi infirmata si anume Axioma/Conventia 3 - Realitatea este comuna mai multor/tuturor observatorilor; si chiar la o a 4 axioma ce va fi si ea infirmata (cea a mai mutor observatori de realitate).

View Postf300, on 22 august 2017 - 09:59, said:

Asta rezolva dilema de ce mi-au disparut plasma si laptopul cit n-am fost acasa: nu a existat nimeni sa le observe si e normal conform teoriei de mai sus!

Ce legatura are asta cu topicul acesta?
Ce legatura are faptul ca ti-a disparut televizorul si laptopul cand nu ai fost acasa?

Daca se face raportarea la Infirmarea Axiomei 1,
A avut acest eveniment loc in lipsa oricarui observator (uman in cazul de fata) ca sa poti infirma infirmarea acestei axiome?

Cu infirmarea Axiomei 2 nici nu se pune problema sa aiba vreo legatura de infirmare.

Daca va fi posibil voi deschide un nou topic in care remarca/interventia sa fie on topic, dar nu numai din aceasta cauza, ci si intrucat dilema in sine e reala si se cere explicata.

Edited by altnume, 22 August 2017 - 19:05.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate