Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Monociclu - monociclism - monociclisti

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
475 replies to this topic

Poll: Unicycling or... not... (9 member(s) have cast votes)

Folositi sau ati incercat un monociclu clasic?

  1. Da. (2 votes [22.22%] - View)

    Percentage of vote: 22.22%

  2. Nu. (7 votes [77.78%] - View)

    Percentage of vote: 77.78%

Folositi sau ati incercat un monociclu electric?

  1. Da. (1 votes [11.11%] - View)

    Percentage of vote: 11.11%

  2. Nu. (8 votes [88.89%] - View)

    Percentage of vote: 88.89%

Detin si/ sau am in plan sa achizitionez (pentru mine sau pentru altcineva):

  1. Monociclu pentru copii (12"/ 16"). (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  2. Monociclu obisnuit (20") Freestyle/ Road/ Trials/ Learner - pentru interior, flat, road, tricks, trials, hockey, basketball etc. (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  3. Monociclu Off-Road/ Muni (24"/ 26") - pentru exterior, tricks, trials, hiking, monociclism montan etc. (1 votes [10.00%] - View)

    Percentage of vote: 10.00%

  4. Monociclu pentru Commuting (29"/ 36") - naveta, road, trekking etc. (2 votes [20.00%] - View)

    Percentage of vote: 20.00%

  5. Alt tip de monociclu neelectric (Giraffe, Kangaroo, Tandem, Ultimate Wheel, Impossible Wheel etc.). (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  6. Monociclu electric. (1 votes [10.00%] - View)

    Percentage of vote: 10.00%

  7. Nimic din toate acestea (selectati acest raspuns numai daca nu ati selectat nimic mai sus). (6 votes [60.00%] - View)

    Percentage of vote: 60.00%

Vote Guests cannot vote

#37
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Cum spuneam... monociclul a fost exploatat destul de mult la circ, dar pentru restul lumii ramane in principal un mijloc de a face sport in general sau sport extrem. De exemplu, monociclismul montan este destul de raspandit si monociclul freestyle a inceput sa patrunda inclusiv in sporturile de "stadion", de exemplu, sub forma fotbalului pe monociclu (un sport hibrid intre fotbalul american si monociclism). Uneori monociclistii pot fi vazuti in parcuri amenajate (alaturi de skateboarderi, trotinisti etc.) sau facand plimbari de agrement prin parcurile obisnuite (a patruns inclusiv in unele parcuri de la noi).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fX1ZLPxPREU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ocazional este intalnit si ca mijloc de transport:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/13hoi0C_7BQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iIcPusRwBUA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...sau de recreere:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LqSIsPpjcSI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by _-_, 10 September 2017 - 17:52.


#38
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
A trecut ceva mai mult de o luna si inca nu imi iese idlingul, desi ma antrenez aproape zilnic si chiar am inceput sa prelungesc sedintele de antrenament, uneori la peste jumatate de ora/ zi.

Metoda de urcare pe monociclu fara sprijin (free mounting) am variat-o un pic si acum din pozitia cu un picior aflat deasupra pedalei aflate in spate-jos (sub un unghi de cca. 45 grade), cu teava de la sa inclinata spre mine, rulez usor monociclul in fata (pe o distanta de cativa centimetri) in timp ce ma apas in sa si ma "rotesc" pana cand ajung deasupra rotii, plasand totodata piciorul celalalt deasupra pedalei libere. Imediat ce ajunge piciorul care se sprijina pe sol deasupra pedalei libere care datorita rularii monociclului in fata se afla aproape de orizontalitate, apas usor in jos asupra pedalei, astfel incat monociclul se deplaseaza un pic spre spate. Din aceasta pozitie incep sa pedalez spre inainte.
Metoda aceasta da mai putine rateuri si reusesc sa pornesc de pe loc ceva mai lin.

Intre timp simtul echilibrului s-a dezvoltat suficient ca sa pot rula monociclul cu saua un pic mai in fata (spre inainte). Aceasta reduce mult efortul de pedalare (pedalarea devine mai comoda decat mersul pe jos) si permite efectuarea unor viraje mai stranse si mult mai line.

#39
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am rarit antrenamentele in ultima perioada, dar am reusit, totusi, sa ies de cateva ori in parc, ziua, pe alei mai laturalnice (din cauza temperaturilor scazute nu-mi mai vine sa ies dupa lasarea intunericului) si am incercat sa compensez prin prelungirea duratei antrenamentelor (sau, mai bine zis, a plimbarilor). Nici acasa nu am mai facut idling chiar zilnic. Am fost ceva mai ocupat.
Rarirea antrenamentelor ma obliga de fiecare data la o perioada de readaptare, in sensul ca in primele minute ma dezechilibrez si trebuie sa cobor de pe monociclu dupa cel mult cativa metri. De asemenea, urcarea fara sprijin imi iese cu greu la primele incercari dupa o pauza mai lunga.

Acum cateva zile am iesit in parc si imi tot pierdeam echilibrul din cauza vantului care era destul de puternic. Insa am insistat si mi-a fost de folos, deoarece ieri cand am reusit sa imi fac timp si sa ma plimb cu roata in parc am constatat ca nu mai am nevoie sa tin bratele "rasfirate" in lateral pentru echilibrare si sa le balansez tot timpul, ci mult mai apropiate de corp sau chiar complet in jos, miscandu-le doar usor.
Ieri am reusit sa ma opresc din mers, sa execut cateva deplasari scurte inainte si inapoi si apoi sa imi continui drumul.
In prezent reusesc sa imi las aproape intreaga greutate in sa. Ma ridic usor, apasand mai mult cu picioarele in pedale, doar cand ma dezechilibrez. Uneori am nevoie sa parcurg cativa metri pana cand imi regasesc echilibrul si acest efect se resimte asupra musculaturii (fac febra musculara, obosesc).
Ce ma surprinde este ca uneori am tendinta sa imi rasucesc corpul intr-o parte si sa il tin asa (inainte tineam corpul drept), iar virajele nu imi mai reusesc la fel de bine.
Partea buna este ca am reusit sa merg un pic si cu spatele (efectuand 1-2, chiar 3 revolutii inainte de a cadea). Am avut si o cadere involuntara (de regula caderile sunt intentionate, adica sari repede de pe monociclu in clipa in care te dezechilibrezi) cand am urcat o panta si am nimerit cu roata intr-o crapatura din asfalt. Cand am cazut (spre fata) a trebuit sa pun palmele jos (cum spuneam si alta data, in 99% din cazuri caderile sunt in picioare).

Cert este ca progresul exista, dar nu este o linie dreapta, ci o linie cu multe bucle, adica pe fondul unui progres general, exista si momente de regres.

Dupa cum vedeti, m-am tinut de promisiunea de a va mentine la curent cu progresul meu si de a va oferi idei "proaspete" (din perspectiva unui incepator, deoarece expertii uita prin ce au trecut pana cand au invatat), dar s-ar putea ca pana la primavara sa nu mai am despre ce posta, deoarece nu cred ca voi mai avea prilejul de a face antrenamente afara la asemenea temperaturi joase (efortul este destul de mare, monociclul ma face sa transpir si nu am chef sa racesc). Desigur ca voi continua exercitiile de idling in casa (in loc de a folosi stepperul), dar deja acum am nevoie de spatiu mult mai mare, de drumuri mai lungi ca sa progresez cu adevarat (ceea ce nu se poate face in casa).

#40
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Ieri, dupa cateva minute de plimbare prin parc cu monociclul (dupa o lunga pauza), mi-a explodat camera de la monociclu din cauza uzurii cauciucului, asa ca am facut un upgrade de la 47-406 (20x1.75) la 57-406 (20x2.25) + camera. Total 55 RON.
Cred ca nu mai are sens sa mentionez diferenta de aderenta, stabilitate etc. Astfel am fost nevoit sa trec si de la valva mecanica la valva auto (care ma deranjeaza din cauza ca nu mai este fixa si este mai greu de umflat si se spune ca nici nu suporta presiuni la fel de mari).
M-am temut un pic ca nu o sa se potriveasca caucicul si m-am chinuit un pic pana cand l-am facut sa se aranjeze pe janta, dar in cele din urma am reusit. Aceasta dupa ce am umflat si dezumflat caucicul de mai multe ori, l-am lovit si l-am strans cu forta de jur imprejur, m-am urcat pe monociclu si l-am frecat inainte-inapoi etc. Singurul lucru care nu s-a aranjat prea bine este valva care sta un pic stramba, chiar dupa ce am desfacut caucicul si m-am chinuit sa o aranjez cum trebuie tragand de camera intr-o parte de jur-imprejur. Postez si niste poze ca sa observati diferentele:

Attached File  WP_20171013_16_45_12_Pro.jpg   744.42K   3 downloads

Attached File  WP_20171014_11_20_41_Pro.jpg   299.67K   4 downloads  Attached File  WP_20171014_11_21_20_Pro.jpg   527.38K   5 downloads

Attached File  WP_20171014_11_26_51_Pro.jpg   362.62K   7 downloads Attached File  WP_20171014_11_27_26_Pro.jpg   377.12K   7 downloads

Intre timp am descoperit si o discutie mai veche despre monociclism pe forumul unui magazin de biciclete unde, de asemenea, s-au facut doar cateva postari (ultima la diferenta de cca. 2 ani): https://www.dirtbike...73-monociclism/
Se pare ca monociclul (acea roata cu pedale, furca, sa si fara ghidon) inca este departe de a ajunge prea populara pe la noi.

O intrebare adresata expertilor:
Poate exista vreo problema cauzata de pozitia nefireasca a valvei sau a latimii cauciucului de 20" care sare peste cateva trepte (50-406 si 54-406) fata de cea originala (47-406) si pana la cea pe care am montat-o acum (57-406)? Stiam ca se recomanda a nu se depasi latimea originala cu mai mult de o treapta fata de cea originala (cel mult doua) fara a fi inlocuita janta cu alta mai adecvata, dar nu cu 3 trepte. La magazinul de unde am cumparat caucicul mi-au spus ca la rotile de 20" pot folosi orice fel de cauciuc de 20" (deci chiar mai lat), dar parca nu-mi vine sa cred...
Ideea este ca monociclul se mai freaca cu roata de sol, se lasa frecvent pe cate o parte, mai faci si sarituri cu monociclul etc., deci ar putea sa nu fie prea in regula un cauciul care sa difere prea mult fata de cel original (ca parametri).

#41
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
N-am zis nimic pana acum, dar ce urmaresti cu chestia aia ?
Sport nu faci, plimbare nu faci, o prosteala imo.

Cu o bicicleta macar faci sport (in functie de km), plimbari, vezi orasul, poti face si cumparaturi - cu antifurt mai bun.
Pe facebook gasesti grupuri de plimbare/ ture ,.. e TOTAL altceva

Edited by sirgoofy, 15 October 2017 - 13:14.


#42
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Probabil ca provocarea mai mare este cea care m-a determinat sa incerc, dificultatea si antrenamentul mai intens.

Nu stiu ce te face sa consideri ca nu e sport. De fapt, monociclismul (dincolo de exploatarea lui de catre acrobati in lumea circului) s-a transformat, in primul rand, intr-un sport (si nu ma refer la extreme mountain unicycling, unicycle football sau la alte sporturi care implica monociclul), ci la un sport care poate fi practicat de oricine atat in aer liber (fara sa ai nevoie de prea mult spatiu la dispozitie) cat si in casa (sub forma a ceea ce se numeste "idling"). In anumite parti ale lumii a inceput sa se raspandeasca monociclismul, monociclistii au inceput sa formeze comunitati online, sa organizeze intalniri, tabere, competitii etc.
Monociclismul ca sport este un pic mai "extrem", necesita foarte mult antrenament, exista si riscuri de accidentare, dar pentru cine ramane deschis provocarilor poate deveni o mare pasiune, indiferent de varsta (unii s-au apucat de monociclism dupa varsta de 50 de ani).

In esenta, monociclul este tot un derivat al bicicletei. Biciclistii mai experimentati care foloseau un anumit tip de bicicleta (un "stramos" al bicicletei actuale si al monociclului) care avea axul pedalier chiar in butucul rotii din spate - o roata cu diametrul mare alaturata unei roti mici in fata - aveau nevoie sa ridice roata din fata ca sa depaseasca denivelarile mai mari (la vremea aceea nu erau drumuri asfaltate si dupa ploi se formau denivelari serioase cauzate de vehiculele trase de cai) fara sa mai coboare de pe bicicleta. Treptat au descoperit ca pot merge si doar pe roata din spate (pe cea din fata tinand-o tot timpul ridicata) si chiar fara sa mai tina ghidonul cu mainile. Asa au renuntat la roata din fata si ghidon, nascandu-se monociclul. Datorita procesului indelungat de invatare, monociclul a fost dupa aceea exploatat aproape exclusiv in numere de acrobatie la circ si a trebuit sa treaca mult timp pana cand sa se raspandeasca in restul "lumii". In zilele noastre monociclul deja nu mai este asociat cu circul, deoarece provocarea invatarii monociclului a cucerit tot mai multi amatori de sporturi extreme si a devenit chiar obligatorie, de exemplu, in Japonia unde invatarea monociclismului face parte din programul national de educatie obligatorie si se studiaza pentru o durata de 2 ani (am pus un documentar despre aceasta in paginile anterioare).

Deci nu este o diferenta chiar atat de mare intre bicicleta si monociclu. Musculatura este solicitata cam in acelasi fel, doar ca la monociclu mult mai intens (cateva minute de mers pe monociclu ar echivala cu cateva ore de pedalat la bicicleta, deoarece pe monociclu trebuie sa te sprijini efectiv de pedale ca sa iti reglezi continuu pozitia in sa astfel incat sa nu cazi in fata sau in spate, cand virezi, cand depasesti obstacole etc.). Simtul echilibrului se dezvolta mult mai puternic la monociclisti decat la biciclisti, iar biciclistii si-l dezvolta mai mult decat decat triciclistii sau adeptii vehiculelor similare bicicletei, dar cu mai multe roti. Iar ca si constructie atat bicicleta cat si monociclul impartasesc anumite componente identice sau similare. Unele difera din motive care tin de modul diferit de control. De exemplu, saua aceea amuzanta de la monociclu este mai lunga si curbata in jos pentru a nu o scapa cand trebuie sa te ridici usor din sa pentru restabilirea echilibrului sau pentru impingerea ei in vederea executarii anumitor manevre.
Cu alte cuvinte, efectele monociclului asupra organismului sunt mai intense decat la o bicicleta, dar nu foarte diferite.

In ceea ce priveste utilizarea monociclului pentru deplasari prin oras, cu toate ca pe ici pe colo este utilizat si in acest mod, intr-adevar nu prea este adecvata - decat daca doresti sa imbini nevoia de deplasare cu sportul, doar ca in acest caz, te alegi mai curand cu muschii lucrati decat cu o deplasare eficienta (monociclul nu atinge viteze prea mari).

Ca vehicul pentru plimbare (pe aleile dintr-un parc, de exemplu) este categoric adecvat. Te poti deplasa cu viteza unui pieton sau a unei persoane care face jogging, poti pedala pe loc pentru a-ti mentine la nevoie pozitia fara sa cobori de pe monociclu, beneficiind atat de lucrarea musculaturii picioarelor cat si de efectele asupra sistemului nervos pe care le au sporturile ce solicita intens simtul echilibrului. Plus ca monociclul poti sa il cari usor si in mana sau ca pe o roaba (cu roata in fata), ori sa-l tragi dupa tine, tinandu-l de sa, daca ai chef doar sa te plimbi pe jos.

Mie imi pare rau ca nu am descoperit mai demult monociclul. Evident ca vazusem monocicluri (ba chiar invatasem sa folosesc un monociclu electric - poate ca altfel nu mi-ar fi trecut prin cap sa incerc un monociclu cu pedale), dar pana cand nu am acceptat provocarea de a invata sa merg pe el, ca si tine, nu intelegeam la ce este bun si de ce completeaza bicicleta. Sunt convins ca nici tie nu ti-ar parea rau daca ai mai lasa din cand in cand bicicleta si te-ai da pe monociclu (asta daca te simti in stare sa accepti o asemenea provocare si sa nu cedezi ca vulpea din fabula care n-ajunge la struguri si zice ca-s acri). Posted Image

Edited by _-_, 15 October 2017 - 18:16.


#43
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
In completarea postarii de mai sus (un fel de versus amuzant: uni... vs bi...):

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Xpq5H4grDPI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De cand s-a stricat vremea tanjesc dupa iesirea cu monociclul in parc, mai ales cand dau peste videoclipuri ca acestea:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2Xrr1Dxcut4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eb6whu4MjlQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_oKzUkg70dg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by _-_, 25 October 2017 - 17:55.


#44
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am adaugat un chestionar la topic, deci puteti vota in poll, daca doriti.

Intre timp (asa cum v-am obisnuit) voi mai posta videoclipuri pe care le-am gasit interesante relativ la monociclism, de aceasta data, din seriile "Monociclismul pentru toata lumea" si "Frumusetea monociclismului":

Voi incepe cu initiativa "Jackpotjoy bikes" lansata in mai multe locatii din Londra privind instalarea de statii de andocare cu monocicluri ce pot fi inchiriate:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jDcLXHNfCfA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In continuare, urmeaza o selectie de clipuri dintr-o tabara de monociclism desfasurata in 2017 referitoare, printre altele, la activitati in sala de sport (cu monociclul), monociclism in aer liber pe distante lungi, monociclism montan etc.:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FrU6efYzP-w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si voi incheia cu 3 videoclipuri cu fete, monocicluri si balet pe monociclu:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PZUQjiCsEpU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QfPb3C4VY54?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ifaO4Tkudsg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ultimele videoclipuri cred ca le pot gusta si persoanele care nu au (inca) curajul de a incerca monociclismul.

#45
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
A trecut cam o luna de cand nu am mai adus in discutie progresul meu cu monociclul asa ca o voi face acum.
Deoarece nu am mai iesit cu monociclul in parc decat de cateva ori si progresul meu a ramas cam pe acelasi nivel al curbei. Totusi am mai cucerit cateva abilitati.
Pot efectua acum viraje si mai stranse prin inclinarea corpului oblic spre directia efectuarii virajului si pedalare mai rapida, pot merge cu spatele pe distante scurte, pot merge inainte peste un kilometru fara dismount voluntar sau accidental si fara sa imi mai balansez prea mult mainile, pot opri monociclul din mers, sa fac idling sau sa execut mersul inapoi, dupa care sa continui drumul inainte, pot face dismount prin oprirea monociclului, efectuarea unei jumatati de ture inapoi si coborare lina prin spate in timp ce un picior apasa usor pedala, pot face usoare sarituri sau sa schimb directia de mers prin oprire si sarituri pe loc. Unele dintre aceste abilitati sunt doar partial dezvoltate, nu imi ies intotdeauna, dar cel putin exista un progres evident. Cel mai mult sunt deceptionat de idling, deoarece cu toate ca il practic aproape zilnic (cateva minute pe zi in casa) in unele zile pur si simplu nu imi reuseste fara sprijin. In anumite zile imi mentin echilibrul destul de bine in idling, fac doar usoare miscari inainte si inapoi, folosind in principal piciorul aflat deasupra pedalei de jos, iar in alte zile ma confrunt cu acele momente de regres despre care am mai amintit, in care procedez ca un incepator.

Postez si primul videoclip dintr-o serie care printre altele prezinta reactiile oamenilor la vederea unui monociclist:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PZQWan_KT6g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#46
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
"From Zero to Hero - Ride Your Age." Cica un individ in varsta de 60 de ani a invatat sa foloseasca un monociclu si planuieste sa celebreze a 61-a aniversare efectuand o calatorie de 61 de mile pe monociclu.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HgJ-XZ9JnWI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu sunt sigur ca individul care apare de la mintul 2:42 este acelasi, dar cert este ca nu e imposibil sa inveti sa folosesti un monociclu la aceasta varsta. Cu siguranta procesul de invatare este mult mai lung decat in cazul unui tanar la care, de asemenea, este mai lung decat in cazul unui adolescent sau copil. Plus ca la asemenea varsta este necesar sa previi accidentarile printr-un antrenament corespunzator si multa rabdare...

#47
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Din seria "Se intampla si in Romania":

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xxH-30f0nak?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#48
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am comandat azi un monociclu nou (SP30136):

Attached File  Mono_albastru.PNG   325.93K   8 downloads

Are sa cu maner in fata si include standul care apare in poza. Lungimea tijei pentru sa, din pacate, nu este prea mare si s-ar putea sa fie nevoie sa o inlocuiesc/ prelungesc.
Pretul este de 200 RON (+livrarea care costa 10/ 20 RON, cu ramburs).
Din pacate, ofertele de monocicluri pe la noi sunt ca si inexistente (exceptand OLX si okazii.ro).
Cine este interesat mai poate inca gasi varianta pe rosu, iar pretul mi se pare acceptabil: https://preturi-wow....oor-sports-rosu
(Cum cauciucul se toceste relativ repede conteaza mai putin ca are o culoare stridenta, iar daca este utilizat acasa, atunci chiar nu are importanta.)

Mai multe detalii despre acest model se pot consulta aici: http://www.costway.c...free-stand.html

Abia astept sa imi soseasca. Aparent joi se va face livrarea.

Edited by _-_, 31 October 2017 - 17:11.


#49
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Mi-as fi dorit un Muni, dar 910 RON pentru un Club mi se pare un pret mult exagerat:
https://juggler.ro/p...ntru-incepatori
La asemenea pret poti cumpara un Nimbus din gama de varf: https://nimbusunicycles.com/

Ma uitasem si la acest asa-zis "monociclu de oras" (pret 399 RON, dar nu mai este pe stoc): https://www.biciclop...s-unicycle.html
Nu m-am lamurit ce anume il face "de oras".

In tarile vecine sunt oferte mult mai bogate de monocicluri.

Happy Halloween!

Attached File  tenor.gif   38.63K   3 downloads

Edited by _-_, 31 October 2017 - 22:12.


#50
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Din seria "Tutoriale":

1) Rocking (in aceasta varianta trebuie deprinsa mai intai rularea inainte si inapoi cu oprire, urmata de rulare in sens opus)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/V42Apmu6-IE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

2) Bunny-hopping (exersarea sariturilor pe loc - "bunny hops" - cu o mana sprijinita de perete)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Pm0bPVL5kw8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#51
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Initiatorule, vad ca esti mare pasionat de mersul pe o roata si admir rabdarea si inversunarea ta. Ti-a luat totusi cam mult sa inveti sa mergi pe monociclu, asta probabil si datorita faptului ca trebuie sa dai la pedale in timp ce iti tii si echilibrul, iar datul la pedale inseamna o permanenta schimbare a centrului de greutate. Personal, nu vad monociclul ca un mijloc de transport/ deplasare, din acest motiv folosesc monociclul (electric) ca mijloc de recreere. Am invatat sa merg pe monociclul electric in maxim o saptamana tinandu-ma de peretii din garajul subteran, primele antrenamente au fost mai scurte , pentru ca oboseam foarte tare, apoi cu timpul din ce in ce mai mult pana cand m-am trezit ca merg pe monociclu. In fine, de ce ti-am scris eu? Ai incercat monociclul electric? Eu il gasesc mult mai interesant, neobositor si automatizarea (are giroscop) te ajuta sa-ti tii echilibrul, practic nu te lasa sa cazi in fata sau in spate, daca iei unul cu doua roti (paralele), sansa de a cadea in laterale este si ea mult diminuata. Singurul impediment ar fi pretul...dar pasiunea mare pe care vad ca o ai o sa te ajute sa treci peste. Treci pe electric...ca e la moda in zilele astea.

Edited by MembruAnonim, 02 November 2017 - 08:20.


#52
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_-_, on 15 august 2017 - 12:43, said:

Monociclu electric utilizez de cca. 1 an si este vehiculul cel mai distractiv pe care il am: https://forum.softpe.../#entry19683132


Acum am vazut...scuze, recunosc am citit "pe sarite" topicul . Te rog sa stergi postarile mele (51 si 52).  Multumesc.

Edited by MembruAnonim, 02 November 2017 - 08:50.


#53
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
De fapt, am pornit de la monociclul electric si abia dupa aceea l-am "descoperit" pe cel cu pedale si sa. Posted Image
Am povestit la inceputul acestui topic experienta mea cu monociclul electric: https://forum.softpe...-electrica-etc/
Detin un Airwheel X3 si m-am invatat cu el, chiar daca este cam mic pentru mine (nu mi-am permis sa achizitionez unul mai inalt).

Monociclul electric fiind vehiculul meu electric preferat (dintre hoverboard si trotineta electrica) m-am intrebat cum ar fi sa incerc un monociclu clasic. Asa ca am riscat 30 RON pe un monociclu uzat (cu roata de 20 inch) ca sa verific daca sunt in stare sa invat sa merg pe el. Pur si simplu mi-a iesit in cale, ca sa zic asa. Nu am cautat un monociclu in mod special. Doar ma intrebasem care ar fi diferenta dintre ele. Monociclul acela avea tija de la sa scurtata pentru a fi utilizat de o persoana mult mai scunda decat mine si cu el m-am chinuit pana cand am invatat. Nu am gasit pentru el o tija compatibila.
Apoi am cumparat altul mai adecvat (tot de ocazie si tot cu roata de 20 inch) care a simplificat mult invatarea. Acesta avea tija de la sa intreaga, dar tot cam scurta pentru mine, iar furca si ea era destul de scurta.
Ulterior am gasit la un targ de vechituri un monociclu cu roata de 20 inch, dar in sfarsit, unul cu o furca mai lunga, cu teava, de asemenea, mai lunga si cu diametru mai mare, adecvat persoanelor mai inalte, cu o greutate mai ridicata. Pe acesta am putut progresa chiar mai rapid.
Iar dupa indelungi cautari am gasit si un monociclu (tot de ocazie) cu roata de 24 inch. La acesta m-am adaptat in cateva minute. Stabilitatea lui este mult mai ridicata, permite obtinerea unei viteze mai mari si imi vine "manusa". Probabil ca acest monociclu il percep cam cum percepe o persoana mai putin inalta un monociclu cu roata de 20 inch.

Intr-adevar am devenit pasionat de mersul pe o roata si imi place atat monociclul electric cat si cel clasic. Pe cel electric l-am folosit si ca sa merg prin oras, nu doar prin parcuri.
In viitor sper sa imi pot cumpara un Ninebot ONE S2 (din pacate, varianta mai veche care era mai mare nu se mai gaseste) sau un Inmotion V5F (ori altul similar de la Inmotion).

De la o vreme m-am concentrat mai mult pe monociclul clasic, deoarece invatarea lui reprezinta o provocare mai mare si te obliga sa faci si miscare. In urma cu cateva luni nu m-as fi gandit ca monociclul va deveni o pasiune pentru mine, un hobby.

Edited by _-_, 02 November 2017 - 08:54.


#54
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Atunci e grav...asta deja ti-a intrat in sange si e cu dependenta. Posted Image   Iti urez cat mai putine evenimente neplacute si echilibru cat mai bun. Eu am doua  Airwheel Q3 ...ma gandeam candva sa inventez un cart electric...tot ca distractie.(fara a strica utilizarea ca monociclul)

Edited by MembruAnonim, 02 November 2017 - 09:01.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate