Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Toyota - cutie manuala cu functia de coasting

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Unele cutii automate au functie (optionala) de coasting.
Coasting insemna ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie (cutia e in viteza - D), nu face frana de motor, ci ambreajul separa cutia de viteze de motorul termic.
Coasting e la cutiile manuale atunci cand masina merge libera, cu cutia in Neutru.

Asta ajuta la consum, mai ales daca esti la vale.
Face minuni intre Sinaia si Comarnic Posted Image

Acum, Toyota a depus un patent pentru o cutie de viteze manuala cu functie de cruising.
Nu dispare de tot functia de frana de motor, dar de obicei functia de coasting se activeaza optional (meniu/buton).

Sursa

Attached File  Toyota-transmission-manual-patent-1200x808.jpg   221.41K   51 downloads

#2
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Si care-i diferenta intre tehnologia asta si a pune masina pe liber ?

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Faptul ca o pune automat pe liber cand iei piciorul de pe acceleratie.
Banuiesc ca te obisnuiesti repede.

#4
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
O sa fie cam nasol cand accelerezi de la ralanti pana la turatia corespunzatoare vitezei de deplasare fara o gestionare electronica a turatiei motorului a.i. sa nu apara socuri. Daca accelerezi prea rapid va aparea un soc nu doar neplacut dar si daunator lantului cinematic.
Exemplu concret, sa zicem ca la 100kmph ai in mod normal 2500 rpm. In coasting vei avea sub 1000. Cand accelerezi ca sa sustii viteza de 100kmph sau sa o cresti, motorul se va tura fara sarcina de la sub 1000rpm pana la 2500rpm dar daca nu ai piciorul f fin sau vreun sistem care sa faca revmatching, vei avea un soc de toata frumusetea cand va intra in sarcina. Totusi, cel mai probabil, cand apesi butonul, va face rapid revmatching.

Edited by underb, 09 August 2017 - 17:08.


#5
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

 Adm, on 09 august 2017 - 16:52, said:

Asta ajuta la consum, mai ales daca esti la vale.
Face minuni intre Sinaia si Comarnic
Gata cu frana de motor  -  nu ca acum o foloseau prea multi  -  or sa amorteasca de tot picioarele pe frane.  Ma uitam duminica (exact pe-acolo, dar am prins, printr-o minune, un moment in care s-a circulat fluent), toata coloana din fata cu piciorul pe frana aproape permanent, nu exista viraj sa nu franeze.  Eu franam o data la zece frane de-ale lor, si-atunci doar ca sa nu intru-n cel din fata, nu ca nu m-as fi putut tine pe drum.

Edited by Barboso, 09 August 2017 - 17:14.


#6
twism007

twism007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 14.09.2007
Cum imbunatateste consumul daca in frana de motor el este 0?

#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Nu stiu daca e 0 in frana de motor, dar ideea este ca vei putea sa mergi o distanta mai mare cu consum ~ 0.

#8
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,212
  • Înscris: 23.08.2014

 Adm, on 09 august 2017 - 17:02, said:

Faptul ca o pune automat pe liber cand iei piciorul de pe acceleratie.
Banuiesc ca te obisnuiesti repede.
Atata castig pentru o gramada de electronica in plus... eu mam obisnuit repede sa o scot la liber...

#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
In frana de motor, distanta parcursa e  mult mai mica decat pe liber. Dupa ce parcurgi acea scurta distanta cu consum zero, pe restul distantei pe care ai parcurge-o pe liber din inertie, vei avea consum normal, adica mai mare decat pe liber.

#10
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Așa e, dar vei fi nevoit să calci frâna mult mai des. Ce înseamnă goana asta pentru reducerea consumului.
Eu merg foarte asemănător cu Barboso, mi se pare cel mai avantajos și pentru încheieturile mele și pentru ale mașinii...

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Din pacate prea putini inteleg ce e in spatele celor 3 pedale si a schimbatorului si astfel de inovatii nu li se adreseaza lor.
Am testat de curiozitate coastingul in oras vreo cateva zile si am reusit sa scad consumul cu peste 30% fata de mersul normal dar nu renteaza. In plus se poate merge economic si altfel dar iarasi mi se pare prea mare deranjul.

Alt unghi ar fi faptul ca astfel de mici modificari mai cumpara niste timp, inchizand gura pt o perioada micii dar foarte zgomotoasei gasti de eco-ceva, cum isi zic ei.

#12
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,239
  • Înscris: 05.06.2002

 Adm, on 09 august 2017 - 17:18, said:

Nu stiu daca e 0 in frana de motor, dar ideea este ca vei putea sa mergi o distanta mai mare cu consum ~ 0.
aproximativ. in farana de motor calculatorul de bord taie complet alimentarea, cand face coasting ai consumul pt tinutul motorului la ralanti. asta daca vrem sa fim corecti. Posted Image

totusi, ai posibilitatea sa activezi inapoi frana de motor? ca daca ai sa cobori o serie de serpentine numai in frana de servici nu te vad prea bine, cu tot consumul mic. iar la coborat pante mai serioase frana de motor e si mai economica, fiindca asa cum scriam mai sus motorul merge numai cu aer, nici macar consumul de ralanti.

Edited by Fane, 09 August 2017 - 19:00.


#13
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,301
  • Înscris: 02.02.2006

 Adm, on 09 august 2017 - 17:18, said:

Nu stiu daca e 0 in frana de motor, dar ideea este ca vei putea sa mergi o distanta mai mare cu consum ~ 0.
Dragă doamnă, mersul ”pe liber” nu e niciodată, la nicio mașină, ”~0”.

Hai s-o lăsăm deoparte cu argumentele tehnice, că e amuzant că periodic apare câte unu care susține sus și tare că mersul în neutru scade consumul, și frâna de motor îl crește.

Dar hai s-o luăm logic. Dacă, cumva, vreodată, la orice fel de mașină, funcția de coasting ar fi avut măcar cel mai mic efect în scăderea consumului, fii sigură că se făcea marketing pe treaba asta,de n-aveai cum să nu afli. Așa cum se face cu sistemele Start/Stop. Și ori coastingul ar fi fost dotare standard (ca să se laude cu consumul scăzut, pentru că lauda asta face mai mult decât cheltuiala sistemului), ori ar fi apărut clar și explicit în tabelul de configurații, consum cu dotarea coasting, și fără (la fel apar tabelele cu Start/Stop). Ai văzut undeva așa ceva? Mă îndoiesc.

Ca atare, coastingul e numai, doar și absolut o dotare de confort. Atât, și nimic mai mult. Ca să nu simți tu, ca pasager sau șofer, că mașina tot frânează sau accelerează, în funcție de pantă. Și, ca la orice dotare strict de confort (la fel ca ACul, de exemplu), confortul se obține cu un cost, cel al creșterii consumului de carburant. Sau, în cel mai bun caz, același consum de carburant. Niciodată mai mic.

Aaa, că preferi coastingul strict dpdv al confortului, și că îl vrei pe mașina ta și că îl consideri cea mai bună invenție de la apa caldă încoace, asta e altceva. N-am ce comenta aici, o fi fain. Dar măcar descrie-l corect, nu-l lăuda pentru chestii cu care n-are nicio legătură. Că mai lipsește să spui că mașina trage mai bine dacă știe cutia să facă coasting, ar fi la fel de corect precum afirmația cu scăderea consumului. Posted Image

Edited by alexcrist, 09 August 2017 - 19:47.


#14
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009

 Adm, on 09 august 2017 - 17:02, said:

Faptul ca o pune automat pe liber cand iei piciorul de pe acceleratie.
Banuiesc ca te obisnuiesti repede.


Sunt sigur ca te obisnuiesti repede cu asa ceva numai ca incerc sa vad totusi si care este beneficiul practic si ce aduce in plus fata de o manuala clasica. Daca doar imi pune masina pe liber imediat cum iau piciorul de pe acceleratie mai bine dezactivez sistemul si gata.

#15
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Nu stiu alte masini cum sunt, dar BMW-urile cu 8 trepte de viteza, automate, au optiune pt modul Eco Pro - Coasting.
Vara activezi Coasting, iar iarna il dezactivezi, ca sa ai frana de motor.

La vale, te poti juca in timp real cu activat/dezactivat optiunea Coasting si se simte imediat.
Se simte si pe autostrada, dar nu asa pregnant, dar acolo oricum nu merg pe mod Eco...

1. Cand activezi coasting, simti cum masina e eliberata, se duce la vale libera, ia viteza.
2. Cand dezactivezi coasting, simti imediat frana de motor

Cand e activata optiunea costing, motorul termic se opreste, prin functia Stop&Go.
Mai precis cateodata il opreste, iar cateodata nu il opreste, ci il tine la un RPM foarte mic.

Nu stiu cum va fi la cutia manuala, dar daca citezi articolul sursa, vei vedea ca are si protectii pentru RPM.

Fac macar saptamanal Bucuresti-Brasov, iar pe portiunea Sinaia Comarnic sau Predeal -> Cotul Donului, e o placere sa mergi cu Coasting, mai ales ca inveti cu timpul sa franezi usor, cat sa tii masina in cel mai bun loc de regerenare.

Da, se simte foarte bine la consum.
Pe portiunile de coborare am consum de 6l/100Km in regim Coasting, altfel ma duc catre 9l/100Km (motor cu multi magari putere).

Coasting-ul e o dotare standard la masinile premium! Stiu sigur ca si Porsche are de multa vreme, dar sigur implica niste costuri ce nu se amortizeaza niciodata.

Coastingul merge excelent daca se merge cu viteza decenta si nu e foarte aglomerat.
Lasi spatiu mare intre masini si reglezi la vale din frana. E o placere.

https://en.wikipedia...liding_(vehicle)

Quote

The fuel saving is depending on the road and traffic conditions, least on the altitude profile of the road. It is assumed to save up 7 % fuel in the NEFZ driving cycle, in real road traffic conditions up to 10 % are estimated.


#16
Serpent

Serpent

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 09.01.2004
Pfoa, acum ii zice coasting?!?
Trabantistii ii ziceau "frei" sau MRL, inca de acum 60 de ani, Mecanismului de Rulare Liber - care decupla motorul atunci cand luai piciorul de pe acceleratie sau erai la vale...
Doar in viteza a patra functiona asta, dar era suficient.

Hai ca incet, incet redescoperim si mersul pe jos, l-a inregistrat cineva la OSIM?!?

#17
lungubogdan

lungubogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 21.03.2008
Nu inteleg cun contribuie la reducerea consumului aceasta functie. Mie in frana de motor masina nu consuma nimic pentru ca motorul dezactiveaza alimentarea oe cand daca ar fi in neutru ar consuma in regim de relanti. Am  itit mai sus ca in fubctia asta se opreste motorul. Si atunci cum mai functioneaza sistemel servo? Nu este periculos sa mergi cu motorul oprit?
Oricum cand cobor de la sinaia prefer frana de motor decat sa tin eu piciorul pe frana. Mentionez ca acum am o masina cu cutie dsg.

#18
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,239
  • Înscris: 05.06.2002

 lungubogdan, on 09 august 2017 - 23:04, said:

Nu inteleg cun contribuie la reducerea consumului aceasta functie. Mie in frana de motor masina nu consuma nimic pentru ca motorul dezactiveaza alimentarea oe cand daca ar fi in neutru ar consuma in regim de relanti. Am  itit mai sus ca in fubctia asta se opreste motorul. Si atunci cum mai functioneaza sistemel servo? Nu este periculos sa mergi cu motorul oprit?
Pai cu frana de motor consumul e 0, dar nu mergi prea mult, ca de aia se numeste frana, masina pierde rapid din viteza si apoi trebuie sa-i dai gaz sa recuperezi viteza pierduta. Avantaj 0. Pe cand asa, pe liber, are un consum foarte mic, cat sa tina motorul la ralanti, dar merge din inertie pana te plictisesti.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate