Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Actualizari cod rutier 2017

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#37
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
mmm,
mie-mi suna ceva cunoscut,
ce ca in faza cu nepastrarea distantei fata de masina din fata.... este 101% vina celui din spate, ups daca are camera si se vede ca ala din fata a franat intentionat.
ideea e simpla, ii zici da da, nu te apuci sa-i zici ca dai in judecata, ca or sa faca hartiile cat sa nu poata fi intoarse la proces....

Edited by arg, 09 August 2017 - 11:29.


#38
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Da, cam despre asta este vorba, de stereotipurile cu 101% este vinovat ala si nu are cum sa fie alalalt.

Ce ma deranjat pe mine cel mai tare a fost ca celalalt conducator auto a recunoscut ca de fapt el este vinovat, insa politistul nu a vrut sa-l mai asculte, pe motiv ca el deja a luat o decizie si nu mai poate da inapoi, ca cica organu trebuie sa fie ferm pe pozitie si nu are voie sa-si schimbe deciziile dupa cum bate vintul.  Chiar si cind a inceput sa-l invete pe celalalt sa ma dea in judecata, omul zicea ca de ce sa ma dea in judecata, ca de fapt el este vinovat si ca el nu poate minti la judecatorie. Pina la urma nici nu sa prezentat niciodata la nici un proces si probabil ca deaia am si cistigat asa de usor procesul intentat de el. La celelalte intentate de mine, nu a mai contat ca nu sa prezentat. Si acum are si sa-mi dea bani sa-mi repar masina, insa nu am de unde sa-l mai iau.

--
Complicat cu legile astea din Ro, unde politistul are voie sa interpreteze legea cum vrea muschiul lui, iar din experinta mea (cu ghinion) si judecatorii la fel. Plus ca daca politistul te opreste pentru ceva si vede ca nu o scoate la capat cu tine, se apuca sa te intrebe de stingator, trusa medicala, doua triunghiuri reflectorizante, care sa fie toate in tipla, noi noute si neatinse si sa fie neaparat in termen de valabilitate, plus vesta refelctorizanta, plus vrea sa vada daca-ti ard toate becurile sa nu cumva sa ai defectiuni la sistemul de iluminare, etc, ca sa gaseasca neaparat ceva sa-ti dea o amenda. La ai nostri se pare ca nu mai exista avertisment de foarte multa vreme. Vor neaparat amenda pentru fiecare oprire.

Edited by florin71_skoda, 09 August 2017 - 12:13.


#39
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
vezi ca in accidente exista un vinovat moral si unul legal, mare mare atentie sa nu le incurci.
legea e una si trebuie respescta... partea cu moralul nu e treaba politistilor.

Edited by arg, 09 August 2017 - 12:12.


#40
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
La mine a fost simplu. In fata mea aveam o masina Citroen Berlingo cu numere de Belgia care mergea cu 30km/h Tipul de la volan, un roman venit acasa in concediu, era preocupat sa-i tot arate "imprejurimile" unei cucoane ce statea in dreapta si mergea ca melcu'. Dupa o perioada (destul de lunga) m-am saturat sa tot merg in spatele lui si cum am prins loc drept am intrat in depasire. La vremea respectiva rabla mea era mult mai tinara si tragea mult mai bine Posted Image. Din pacate cel care mergea in fata mea nu era atent si nu ma vazut. Dupa spusele lui, el a considerat ca drumul este destul de ingust, ca mai este si la deal, iar el nu se astepta ca cineva sa-l depaseasca pe un astfel de drum si deaia nici nu sa mai uitat in oglinzile retrovizoare ca sa vada daca are sau nu pe cineva in spatele lui. Cica in Belgia nu depaseste nimeni la deal pe drumuri inguste, chiar daca mergi incet si deaia el nu se astepta sa-l depaseasca cineva. Ghinionul meu a fost ca tipul a vazut o groapa si a tras brusc de volan stinga, exact cind eu eram in depasire si ma acrosat.
Politistul a spus ca in zona nu sunt drumuri la stinga si drept urmare celalalt conducator auto nu avea motiv sa faca stinga, plus ca nu avea nici motiv sa intre pe contrasens, iar in ceea ce priveste gropile, el zilnic merge pe drumul ala si nu stie nimic de existenta unei gropi, care sa necesite manevre de ocolire. Asa ca datorita stereotipului, avind in vedere ca masina mea este lovita in aripa spate si a lui in aripa spate fata, inseamna ca eu fiind mai neexperimentat in ale condusului, am vrut sa intru prea repede inapoi pe banda mea. A spus ca in cazuri de genul asta, intodeauna este de vina cel care face depasirea, ca nu se uita suficient de bine in oglida si intra prea repede inapoi pe banda lui de mers.

Edited by florin71_skoda, 09 August 2017 - 15:33.


#41
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
nasoala interpretare,
dar nu inteleg cum ambele masini au fost lovite in aripa din spate....

e clar ca politistul ala a cititi alta lege, pentru ca cel care este depasit trebui sa-i faca loc celui care depaseste....

Edited by arg, 09 August 2017 - 12:50.


#42
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Scuze, m-am zapacit / te-am zapacit :D . Am tastat eu gresit. La a mea a fost "aripa spate", mai exact doar zona de deasupra roti dreapta spate, partea de intaritura (am break, ca cea din avatar). La a lui, a fost oglinda stinga fata facuta praf (nu stiu unde ma lovit cu oglinda ca la mine nu sa vazut nimic), plus o portiune destul de mare de aripa stinga fata, mai mult zona dintre stilp si cit tine roata stinga fata.

#43
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
tu puteai sa acuzi ca te-ai incadrat corect iar el a accelerat si a intrat in tine.

asta scrie in regulament:
"Art. 118
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
b )sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c) sa pastreze in timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.
Art. 119
Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:
a) sa nu mareasca viteza de deplasare;
b ) sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza."

politistul te-a incadrat pe art.118 punctul d) iar accidentul a fost din cauza art.119 punctul b ).
parerea mea este ca daca aveai camera se vedea clar ca el a intrat in tine, nu tu in el si aveai castig de cazua din prima.

Edited by arg, 09 August 2017 - 15:51.


#44
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,374
  • Înscris: 01.12.2001

View Postbobocul, on 08 august 2017 - 06:05, said:

Tot din OUG 195/2002:

Alte obligatii si interdictii pentru conducatorii de autovehicule si tramvaie
Art. 180. - Conducatorul de autovehicul sau tramvai este obligat:
...
7. Sa acorde prioritate pietonilor angajati în traversarea drumurilor publice, pe trecerile marcate sau semnalizate cu indicator. Atunci când drumul este prevazut cu cel putin doua benzi de circulatie pe sens, conducatorul de autovehicul sau tramvaie trebuie sa acorde prioritate de trecere pietonilor angajati în traversare pe sensul lui de mers.
Cred ca e din Republica Moldova citatul tau. ;)
Esti chiar "boboc" la oug in vigoare.

#45
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View Postarg, on 09 august 2017 - 15:35, said:

politistul te-a incadrat pe art.118 punctul d) iar accidentul a fost din cauza art.119 punctul b ).

Ma incadrat la art 101, aliniatul 3, litera a, din OUG 195/2002.

#46
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
poti, te rog, sa pui si textul din lege ca mie-mi da cu virgula....

"a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depasirea sau trecerea la culoarea rosie a semaforului, daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;"

Edited by arg, 10 August 2017 - 15:08.


#47
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Pai nu stiu ce zicea articolul ala in 2008, insa cautind acum pe net, am descoperit ca si mie-mi da cu virgula.

Am gasit undeva un pdf care pare mai vechi, deoarece zice ca:
- modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.63/2006, publicată în Monitorul Oficial al România, Partea I, nr.792/20.09.2006;
- aprobată prin Legea nr.6/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.30/17.01.2007;
- modificată şi completată prin Ordonanţ a Guvernului nr.69/28.06.2007
In pdf-ul asta care pare a fi de prin 2007, la art 101, al. 3, litera a, zice ca:
(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depăşirea sau trecerea la culoarea roşie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

Adica exact ce ai gasit si tu :D
----
Doar ti-am spus ca initial a zis ca-mi ia permisul pe 30 de zile si spre final a spus ca ma invata el minte, ca daca nu mi-a covenit o luna, o sa aiba el grija sa mi se ia carnetul pe 3 luni. Acum daca ma uit mai atent la PV, parca apare undeva si un 118, dar fara art in fata sau litera dupa el. Am impresia ca initial a vrut sa ma incadreze la 118, asa cum ai sugerat si tu, insa ulterior sa razgindit.

Attached File  Untitled.png   1.33MB   8 downloads

----
Suplimentar a amenintat ca ori de cite ori ma mai prinde prin Blaj o sa-mi ia carnetul si pe deasupra de fiecare data cind o sa vada o masina de la firma la care lucrez, o sa o opreasca si o sa aiba el grija sa nu mai calcam niciunul prin Blaj cit este el politist in orasul respectiv.

Edited by florin71_skoda, 10 August 2017 - 16:04.


#48
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
cred ca a scris bine, adica ai incalcat 118 din regulament iar sanctiune e 101 oug,
cred pentru ca inca nu m-am "distrat" cu asa ceva.

Edited by arg, 10 August 2017 - 16:23.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate