Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 

Ciorba de SUVuri

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu vreau SUV pt spatiu.
Dupa cum am scris in primul post, ca sa nu fiu nevoit sa dau explicatii ulterior adica acum, am hotarat mai demult ca urmatoarea masina va fi SUV. Atunci nu se punea problema de spatiu deci SUV/crossover era oricum, cu sau fara spatiu. Intamplarea a facut ca motivul achizitiei sa aiba legatura cu spatiul care a devenit prea mic la hatchurile mele compacte. Plusul de spatiul oferit de masinile din topic este suficient. Mai mult e mai rau pt ca vor fi probleme cu gabaritul masinii. Se putea foarte bine ca motivul sa fie altul gen o dauna totala sau un defect major. Sunt constient ca un sedan mediu e chiar mai spatios decat unele dintre ele dar e sedan. Poate va fi o varianta pe viitor cand o voi schimba si pe cealalta.
Nu vreau motorizare mica pe benzina, ba chiar am scris ca as prefera 2.4 la Jeep de exemplu daca se va aduce dar nu ma deranjaza nici motorizarile mici pe benzina. Una dintre masini are 90 de cai (benzina aspirata) si singura problema este cand pornesc ACul. Altfel se descurca ok, inclusiv in depasiri, putand mentine fara probleme un ritm de mers ceva mai alert. Nu am nicio problema de adaptare cand trec de pe cealalta care e mai puternica pe asta. Nu prefer automata dar daca asa vine masina in versiunea dorita de mine, nu e nicio problema. La fel si cu dieselul. Nu mai deranjaza daca nu vine altfel masina decat diesel in varianta de echipare dorita de mine deci nu e un deal breaker dar daca am varianta benzina, o prefer pe asta. Km impartindu-i pe doua masini diferenta de consum diesel-benzina la una dintre masini nu se simte asa mult la costurile totale cu cele 2 masini ca in cazul in care ai o singura masina. Masinile actuale consuma 6.5 cu 8.5 si 7.5 cu 10 fara a avea vreo caracteristica deosebita. Un 8.5 cu 12 n-ar fi o tragedie la o masina polivalenta. Nu merg in trafic aglomerat in oras decat intamplator, drumurile mele uzuale ocolind zonele aglomerate.

Cunosc f bine transmisiile. Sunt suficiente si isi merita banii.

Din cate stiu 3008 este FWD. Altfel imi place masina.

Edited by underb, 30 July 2017 - 11:29.


#20
cozmin_t

cozmin_t

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 232
  • Înscris: 14.06.2006
M-am uitat din curiozitate pe Nissan x-Trail, si au si o oferta destul de interesanta.

Poate este interesant, cei de la Nissan stau destul de bine la partea de 4x4, si fiind in alianta cu Renault, poate au o retea de service mai dezvoltata, cine stie?

#21
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Mai interesant e faceliftul de la Cascai de care nu stiam. Xtrail e cam mare. Legat de serviceuri, in afara de Subaru, Seat care s-a inchis de curand si Volvo, am pt toate marcile, inclusiv JLR.

Legat de 4wd, orice sistem va fi ok atata timp cat va invarti o roata din spate cand cele/cea din fata patineaza iar ESPul poate fi dezactivat sau are vreun program dedicat pt zapada/noroi. Nu fac vitejii prea mari cu masina.

Vad ca in configurator e versiunea veche. Ajunge pe la 27k in versiunea 2 de echipare cu pachetul extra disponibil dar in fc de termenul de livrare va veni probabil faceliftul. Modelul actual parca nu prea ar merge in banii astia. Trebuie sa ajung pe la dealer.
Cand am mers mai demult cu QQ mi-a placut conforul. Altfel e cam uratica.

Edited by underb, 30 July 2017 - 12:43.


#22
mobilewave

mobilewave

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,674
  • Înscris: 04.12.2008

View Postunderb, on 29 iulie 2017 - 23:42, said:

Salut. De cativa ani m-am decis ca urmatoare masina va fi SUV sau crossover dar cum pana acum m-am descurcat cu cele doua compacte si nici nu am avut probleme cu ele, nu m-am grabit cu achizitia. Acum a cam venit momentul pt ca masinile nu mai corespund dpdv al spatiului decat impreuna ceea ce nu e neaparat practic.


O alternativa :

https://tinyurl.com/y9g2ydmw

Edited by mobilewave, 30 July 2017 - 12:46.


#23
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ar fi suficient Karok dar pe langa faptul ca e mai urat decat Ateca, va avea cam acelasi termen de livrare, adica la anul. Cel putin am citit pe nu mai stiu ce forum VAG. Parea destul de documentat cel care scria.Doar sa prind ceva preconfigurat de ei. Nu cred ca a aparut in showroom inca.

Edited by underb, 30 July 2017 - 12:54.


#24
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostAdm, on 30 iulie 2017 - 10:55, said:

P.S. Tractiunea integrala e o iluzie la masinile astea. Sunt tractiune fata 98% din timp.

Hai iarna sau prin noroi/iarba cu una 4x2 si eu cu una ce trage "fata 98% din timp", cu acelasi timp de anvelope si vedem care are sanse mai mari sa urce pe un drum montan sau orice alt traseu. Ca sa nu mai zic de plecarea de pe loc, sau cand stii sa te folosesti de sistemul 4x4 in curbe. Si daca trage 98% din timp fata, la nevoie se transfera 30-50 sau chiar mai mult % pe puntea spate. Lasa clipurile alea de pe youtube cu Honda CR-V.

#25
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014
Vezi ca la Qashqai sunt reduceri maricele. 10% plus inca 500-1000E din pretul de lista, cel putin. Posibil si mai mult ca faceliftul e aproape aici.

#26
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,969
  • Înscris: 29.07.2017
http://adevarul.ro/e...6bdc/index.html

Am vaga impresie ca la diesel-uri o sa fie reduceri mari.

Edited by greenlife, 30 July 2017 - 14:11.


#27
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Respectand strict conditiile din cerinta, Ateca clar. 2018 este peste 5 luni si ceva, poate merita sa astepti. E model nou de asta dureaza atat, si in cazul asta nici negociere nu prea pupi.
Poate sa incerci la masini bune pe sfarsit de ciclu care au niste dicounturi fantastice : X3 (max. 35K) sau Touareg (max. 38K) dar deja e alta clasa.

Oricum din ce stiu de pe forum stii mai multe despre sfatul pe care-l ceri decat majoritatea de pe aici, deci cred ca hotararea e doar a ta.

#28
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu strica o parere din afara. Merci pt sfat. Stiam de preturile la X3. Nu am ajuns la ei. M-am interesat si de X1. Nu le-am bagat in lista desi nu-s excluse complet pt ca se indeparteaza prea mult de ideea de masina fara complicatii sau constrangeri inutile asociate utilizarii si detinerii unei masini despre care am scris pe la inceput si stii probabil la ce ma refer.
La Ateca am citit de termene de livrare spre sf primaverii daca nu inceputul verii urmatoare.

#29
titacodita

titacodita

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 07.01.2009
Exact cum ti-a recomandat un coleg mai sus, ia-o pe ''sora'' lui Ateca, Skoda Kodiaq.
Poate ai norocul sa vina mai repede.
Oricum au minim 80% aceleasi componente...

#30
ct10dre

ct10dre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,038
  • Înscris: 03.05.2006
Nu-ti place Mazda dar iti place jeep  ...ciudat   :)   Eu as  zice sa mergi pe un Nissan patrol mai vechi, acolo ai si plastice tari de Jeep ,  si calitate la offroad  ,  si fiabilitate japoneza. Cel cu masinile germane ,  lasa-ne omule  , du-te la aia si spala-le wc-urile daca esti asa mare fan . Presupun  ca are si vreo pisicuta din toamna lui `92 sau vreun golf 3 impecabil.

#31
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Vorbeam de model nu de marca. Botul ala lung de la CX5, cu "buza" aia de jos si mai lunga nu doar ca nu-mi plac dar sunt si foarte nepotrivite la o astfel de masina. Asta daca tot ziceam mai sus de contrangerile inutile in utilizarea masinii. Gandeste-te ca am o afinitate mai mare pt Mazda decat pt restul marcilor din topic dar asta nu e suficient.
Nici cu Compassul standard nu mi-e rusine, cu deflectorul ala integrat in bara fata de dai cu botul pe unde trece Loganul dar exista versiunea Trailhawk.
Legat de Skoda, noul model, Karoq ar fi echivalentul Ateca. Dar trebuie vazut live ca din poze e cam ciudatel.

Astazi sper sa ajung la cativa dealeri.

Masina vreau sa fie cat mai polivalenta. Sa se simta bine si in oras dar si afara, si pe asfalt dar si pe DRUMURI neasfaltate, si de vara dar si de iarna, sa aiba ceva spatiu fara sa fie prea mare, sa arate bine fara sa fie neaparat "flashy" sau la moda azi si prafuita maine. Da, stiu, Ateca Posted Image

Edited by underb, 31 July 2017 - 07:30.


#32
haga

haga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 09.09.2009

View Postunderb, on 30 iulie 2017 - 11:14, said:

Nu vreau SUV pt spatiu.
Dupa cum am scris in primul post, ca sa nu fiu nevoit sa dau explicatii ulterior adica acum, am hotarat mai demult ca urmatoarea masina va fi SUV. Atunci nu se punea problema de spatiu deci SUV/crossover era oricum, cu sau fara spatiu. Intamplarea a facut ca motivul achizitiei sa aiba legatura cu spatiul care a devenit prea mic la hatchurile mele compacte. Plusul de spatiul oferit de masinile din topic este suficient. Mai mult e mai rau pt ca vor fi probleme cu gabaritul masinii. Se putea foarte bine ca motivul sa fie altul gen o dauna totala sau un defect major. Sunt constient ca un sedan mediu e chiar mai spatios decat unele dintre ele dar e sedan. Poate va fi o varianta pe viitor cand o voi schimba si pe cealalta.
Nu vreau motorizare mica pe benzina, ba chiar am scris ca as prefera 2.4 la Jeep de exemplu daca se va aduce dar nu ma deranjaza nici motorizarile mici pe benzina. Una dintre masini are 90 de cai (benzina aspirata) si singura problema este cand pornesc ACul. Altfel se descurca ok, inclusiv in depasiri, putand mentine fara probleme un ritm de mers ceva mai alert. Nu am nicio problema de adaptare cand trec de pe cealalta care e mai puternica pe asta. Nu prefer automata dar daca asa vine masina in versiunea dorita de mine, nu e nicio problema. La fel si cu dieselul. Nu mai deranjaza daca nu vine altfel masina decat diesel in varianta de echipare dorita de mine deci nu e un deal breaker dar daca am varianta benzina, o prefer pe asta. Km impartindu-i pe doua masini diferenta de consum diesel-benzina la una dintre masini nu se simte asa mult la costurile totale cu cele 2 masini ca in cazul in care ai o singura masina. Masinile actuale consuma 6.5 cu 8.5 si 7.5 cu 10 fara a avea vreo caracteristica deosebita. Un 8.5 cu 12 n-ar fi o tragedie la o masina polivalenta. Nu merg in trafic aglomerat in oras decat intamplator, drumurile mele uzuale ocolind zonele aglomerate.

Cunosc f bine transmisiile. Sunt suficiente si isi merita banii.

Din cate stiu 3008 este FWD. Altfel imi place masina.

De ce Compass (este un model nou, chiar daca motorizarile, transmisiile, etc au deja ani in spate) si nu Wrangler Unlimited ? Wrangler-ul este la final de cariera (se schimba modelul si au loc modificari importante), gasesti V6 Pentastar  la 30.000 Euro + TVA ; probleme : consumul si perioada de asteptare de 4-5 luni.

#33
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Chiar, legat de Ateca, stie cineva cum e cu incalzirea auxiliara? E cu telecomanda, cu programare sau merge doar cu motorul pornit? E pe aer sau incalzeste antigelul? Dealerul nu prea parea convins de ce mi-a spus si a recunoscut ca e prima data cand intreaba cineva de optiunea asta.

View Posthaga, on 31 iulie 2017 - 07:17, said:

De ce Compass (este un model nou, chiar daca motorizarile, transmisiile, etc au deja ani in spate) si nu Wrangler Unlimited ? Wrangler-ul este la final de cariera (se schimba modelul si au loc modificari importante), gasesti V6 Pentastar  la 30.000 Euro + TVA ; probleme : consumul si perioada de asteptare de 4-5 luni.

Prea specializat pt offroad, transmisie cu cutie de transfer nepotrivita pt asfalt, la fel si suspensia. Nu concep sa merg iarna cu RWD pe asfalt pestrit (portiuni negre amestecate cu portiuni albe) mai ales ca nu sunt singurul care va utiliza masina. O retrogradare pe drum alunecos, fara a potrivi turatia la un RWD te baga direct in sant, mai ales daca motorul e de capacitate mai mare. Sper sa nu incep vreo discutie inutila cu ocazia asta Posted Image
Cel mare e prea mare iar cel mic e prea mic. Altfel nu mi-ar displace un "icon".

Edited by underb, 31 July 2017 - 07:48.


#34
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Poate te coafeaza o Skoda Octavia Scout: Attached File  Oferta_SKODA_Octavia_Combi_31_iulie_2017.pdf   2.35MB   25 downloads .

Sistem 4x4 decent (cam la fel ca toate SUV-urile din lista curenta), motorul de 1.8 e solid si e foarte vioi (desi cam setos), spatiu berechet, ai si aspectul de masina mai "dura" (in realitate, farurile alea impartite arata muult mai bine ca in poze). Si ai si service oficial in oras.

Daca tii insa sa fie design-ul de SUV 100%, mai bine scapa de cele doua compacte, du bugetul la 40000, ia o Vitara pana in 20000 ca SUV-ul de zi cu zi si ia un break spatios (Octavia Combi din nou :D) pana in 20000 pentru atunci cand trebuie sa cari sifoniere de colo colo ;).

#35
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
Nu s-a zis nimic (nici bine nici rau) de Touareg.

Intrebarea mea pentru initiator ar fi - sigur vrei SUV sau doar orice 4x4 ???

Un SUV adevarat are reductor si diferential blocabil, dar pe autostrada e chinuitor.
Un 4x4 poate fi de la Fiat Panda la Multivan/Viano, orice caroserie dupa dimensiunea ceruta.
Nu forma caroseriei il face SUV - un "suv" 2x4 se comporta pe offroad mai prost decat orice 4x4.

Edited by Oxigen1234, 31 July 2017 - 13:28.


#36
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Fara a intra in polemici inutile, dar - cel putin din lista initiala - cea mai rationala algere mi se pare Kia Sportage.
Are un excelent raport pret / performante / dotari.
- Se descurca OK atat pe asfalt cat si in off-road usor.
- este suficient de spatioasa fara a fi matahaloasa;
- daca vrei sa tii masina 10 ani, e un plus faptul ca, la KIA, se ofera 7 ani garantie. Asta inseamna o (mai) lunga perioada de "liniste sufleteasca" in care nu trebuie sa "spargi pusculita" in cazul unei probleme grave.
Pe de alta parte, o masina pe care sa o tii 10 ani, insemna obligatoriu SA-TI PLACA !
Ori, din cate am inteles, Sportage nu-i masina care ti-a produs palpitatii.
Cunosc sentimentul si eu am mers la Brasov cu calculele facute pentru Sportage si am plecat cu ... Subaru !
Daca nu era problema cu reteau de service, pentru ce spui tu ca-ti doresti, masina ideala ar fi fost un Subaru XV (cea mai mare garda la sol din segment, usurica, fasneata, spatiu interior decent, sta excelent pe viraje, are o tractiune integrala competenta....).

PS: Desi foarte laudat, mie unul Quasquai-ul nu mi-a lasat o impresie deosebita. Si am mers suficient atat cu generatia precedenta ca si cu actuala.
Da, generatia actuala este un pas mare inainte fata de prima generatie dpdv al design-ului si al confortului. Dar nici asta nu-i scutit de probleme enervante.
Chiar acum, un bun prieten, are probleme super enervante cu sistemul Start-Stop la un QQ cumparat anul trecut ( masina are cca. 30k km) !!!
Mai concret, opreste la stop / semafor / etc ... S&S intervine, opreste motorul dar .... nu-l mai porneste ! Si nici nu te mai lasa sa-l pornesti tu !
Nici macar daca se ia contactul, se scoate cheia din contact si apoi se incearca din nou repornirea masinii , de cele mai multe ori ..... nu functioneaza !!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate