Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Comentariu: Mitul mașinii electrice curate

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
342 replies to this topic

#37
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Postfreddy2017, on 28 iulie 2017 - 11:09, said:


Poate că maşina electrică va fi doar o tehnologie de punte. Şi locul îi va fi luat în cele din urmă de motorul cu hidrogen. Poate, cine ştie. Că de ştiut precis nu ştie nimeni. Niciun guru al maşinilor, niciun şef de institut de cercetare al vreunui fabricant auto. Nimeni nu poate da un răpuns onest la această întrebare.


aici se poate da răspuns și ăla e nu. Motorul cu hidrogen nu e o soluție.
Hidrogenul se obține în cantități industriale din gaz metan. Dacă mai pui la socoteală energia destul de mare necesară să-l comprimi sau să-l lichefiezi, rezervoarele foarte grele (trebuie să reziste la presiuni mari, mult mai mari ca la GPL) rezultă repede că nu-i nici pe departe o soluție viabilă pentru autoturisme.

#38
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postdan78rom, on 28 iulie 2017 - 14:18, said:

Sirmele se produc singure? Stilpii? Transformatoarele?
Cuprul din transformatoare nu polueaza?
Ne invirtim in jurul cozii...
Ev-urile pot fi o solutie pentru aglomerarile urbane, in rest sint moft. Si inca unul scump.
Nu te invarti in jurul cozii. Per total poluarea masinilor electrice e mai mica. Nimeni nu a zis ca producerea masinilor electrice nu e poluanta. Chiar daca am pune de la egal la egal poluarea producerii masinilor, producerii combustibilului si a transportului acestuia, electricele castiga pentru ca la folosire nu se polueaza.

#39
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

View Postmihaicozac, on 28 iulie 2017 - 11:28, said:

Baterii Li-Ion cobalt nu prea se mai fabrică, şi oricum nu e suficient litiu pt. bateriile tuturor vehiculelor. Mai sunt şi alte tipuri de baterii în aşteptare însă preţul este încă mare.
Mi se pare ciudat că toţi se văicăresc că nici aşa nici aşa nu e bine, însă există soluţii simple de a renunţa de tot la vehiculul personal. Un transport în comun bine organizat face să nu mai ai nevoie de automobil personal, iar până la gară sau staţie poţi merge şi cu bicicleta. În cazul în care vrei să cari ceva mai mare poţi închiria un transporter. Soluţia este deja prezentă în multe zone din Vest. Însă mitul maşinii personale la scara vilei încă persistă în multe culturi.

acesta este mitul: "Soluţia este deja prezentă în multe zone din Vest"

in vest se merge cu masina in draci.
am avut de a face cu acea organizatie ce se ocupa de climate change. TOTI veneau la treaba cu bmw/mercedes/audi. unul nu folosea transportul in comun cu toate ca majoritatea locuiau intr-un compound legt prin shuttle gratuit de serviciu.
sa nu mai vorbesc de vestul vest...

#40
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004

View PostDaculScoril0, on 28 iulie 2017 - 16:29, said:

Hidrogenul se obține în cantități industriale din gaz metan. Dacă mai pui la socoteală energia destul de mare necesară să-l comprimi sau să-l lichefiezi, rezervoarele foarte grele (trebuie să reziste la presiuni mari, mult mai mari ca la GPL) rezultă repede că nu-i nici pe departe o soluție viabilă pentru autoturisme.

E varianta mai simpla, dar nu este viabil in timp sa obtii hidrogen din metan ci din apa care este la discretie si oricum prin arderea hidrogenului obtii tot apa.
Si necesita curent electric ptr asta.

Comprimarea nu ar fi o problema la presiuni reduse, dar la presiuni mari - lichefierea e aproape exclusa este o problema. A fost candva un documentar - practic n rezervor se pune o "roca" poroasa ce absoarbe hidrogenul  ptr a-l putea mentine comprimat la presiune mai mare. Altfel poate exploda. Lichefierea e imposibila ptr un rezervor auto. Si foarte greu in conditii speciale - explcia de ce tot in acel documentar.

#41
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

View Postrosix, on 28 iulie 2017 - 12:31, said:

E vorba de bilant energetic iar el tine de o analiza mai complexa care ar suna cam asa:  
"Ce cantitate de hidrocarburi neregenerabile se consuma in 10 ani (productie+exploatare) in cazul autoturismului Mercedes si ce cantitate in cazul Tesla".  O analiza atenta si completa in cazul Tesla va arata ca ardem cam tot atata gaz (petrol) sa producem masina, bateriile, sa furnizam energie electrica in mijlocul campului, sa reciclam bateriile, etc, etc.
Ca si in cazul eolienelor care asteapta sa bata vantul vreo 10 ani ca sa-si recupereze doar valoarea investita in ele + inca vreo 5 ani produc valoare reziduala, aia care conteaza de fapt.

adaugati un lucru:
masinile electrice consuma enorm metale rare. ganditi-ve ce poluare si distrugere de mediu produce scoaterea metalelor rare (chiar daca de multe ori sunt produse secundare).
apropos, stiti cine e cel mai mare producator de metale rare ? si cam care e procentul ?

#42
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Si totusi exista Toyota mirai...

#43
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View Postavenirv, on 28 iulie 2017 - 17:39, said:


adaugati un lucru:

apropos, stiti cine e cel mai mare producator de metale rare ?

Parca Rusia era.

#44
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

View PostFord3, on 28 iulie 2017 - 15:04, said:

La a mea scrie 128 g/km, valoare data de producator. Deci ar veni cam 12,8 kg de CO2 la 100 km. Mai mult decat dublu pentru incarcarea unei electrice.
Tind insa sa cred ca valoarea este de cel putin 4 ori mai mare deoarece :
- valorile date de producator s-a dovedit ca sunt mult mai mici decat in viata reala
- Energia electrica se obtine si din energii hidro sau mareice in multe state (ca sa nu punem si pe cele eoliene sau solare).

in acest moment toata productia de energie neconventionala nu este rentabila. se bazeaza pe subventii de la guverne. masive.

View PostErwin_Rommel, on 28 iulie 2017 - 17:45, said:

Parca Rusia era.

china si apoi australia, apoi rusia. dar departe in urma.

http://investingnews...cing-countries/

si nu se poate fara metale rare.

Edited by avenirv, 28 July 2017 - 17:47.


#45
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017

View Postavenirv, on 28 iulie 2017 - 17:46, said:


in acest moment toata productia de energie neconventionala nu este rentabila. se bazeaza pe subventii de la guverne. masive.


Hidrocentralele si centralele mareice sunt cele mai rentabile forme de obtinere a energiei si nu beneficiaza de nici-un fel de subventii. La ora actuala asigura o treime din necesarul de enegie electrica in lume.

#46
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,970
  • Înscris: 01.03.2013

View PostFord3, on 28 iulie 2017 - 15:04, said:

La a mea scrie 128 g/km, valoare data de producator.
Emisiile CO2 in g/km sunt direct proportionale cu consumul in L / km, dar nu stiu cat e acest factor de proportionalitate. Daca-mi spui consumul mediu din carte, putem face cu regula de 3 simpla sa vedem cat consuma intr-un scenariu mai realist.

Emisiile de CO2 aferente productiei de energie electrica:
https://www.enel.ro/...-electrice.html

#47
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017
5,6 l/100 km dat de producator, 7,7 l/100 km la mine in bord de cand am cumparat-o (8300 km)

#48
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Posteiffel, on 28 iulie 2017 - 17:37, said:

E varianta mai simpla, dar nu este viabil in timp sa obtii hidrogen din metan ci din apa care este la discretie si oricum prin arderea hidrogenului obtii tot apa.
Si necesita curent electric ptr asta.

Electroliza nu este rentabilă pentru cantități mari de H2, din mai multe motive care au treabă cu fizica și chimia, nu tehnologia.Adică asta nu se va schimba.
La scară industrială H2 se obține din metan.

#49
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
daca nu ma insel, electroliza consuma 42 kwh la kg de hidrogen. ar fi rentabil daca ai avea curent foarte ieftin produs de tehnologia termonucleara. deocamdata doar un vis frumos.

Edited by rich1974, 28 July 2017 - 20:55.


#50
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,224
  • Înscris: 13.06.2004
În Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord vor să interzică autovehiculele cu motor cu ardere internă în anul 2040.
Vor rezolva problema cu bateriile?

#51
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,293
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdan78rom, on 28 iulie 2017 - 14:18, said:

Sirmele se produc singure? Stilpii? Transformatoarele?
Cuprul din transformatoare nu polueaza?
Ne invirtim in jurul cozii...
Ev-urile pot fi o solutie pentru aglomerarile urbane, in rest sint moft. Si inca unul scump.
Trafuri se produc oricum, stalpi la fel etc etc... important e ca masina electrica nu polueaza in oras, asta cauta lumea pentru ca acolo e poluare multa in special particule cancerigene de la dieseluri Posted Image

View PostBursul, on 28 iulie 2017 - 17:10, said:

Nu te invarti in jurul cozii. Per total poluarea masinilor electrice e mai mica. Nimeni nu a zis ca producerea masinilor electrice nu e poluanta. Chiar daca am pune de la egal la egal poluarea producerii masinilor, producerii combustibilului si a transportului acestuia, electricele castiga pentru ca la folosire nu se polueaza.
Corect... asta conteaza pana la urma.

View PostFord3, on 28 iulie 2017 - 18:37, said:

Hidrocentralele si centralele mareice sunt cele mai rentabile forme de obtinere a energiei si nu beneficiaza de nici-un fel de subventii. La ora actuala asigura o treime din necesarul de enegie electrica in lume.
La noi in tara insa, sunt sezoniere... primavara e perioada lor de maxim, vara scade productia odata cu apa.

Edited by andreic, 29 July 2017 - 06:33.


#52
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,883
  • Înscris: 31.03.2003

View Postrosix, on 28 iulie 2017 - 14:27, said:

.
Ex:  daca medicamentele sau suplimentele alimentare contrafacute care se vand in prezent in farmacii, ar avea in ele doza corecta de substanta utila (nu e cazul - majoritatea sunt apa chioara) n-ar mai fi nevoie de reclama la produsele farmaceutice... oamenii ar vorbi intre ei si ar veni singuri sa cumpere.

Nu uitati:  Abundenta, aproape religioasa, de reclame de pe TV indica calitatea slaba a produselor pe care suntem invitati sa dam banii
Esti sigur ca in farmacii se vand medicamente contrafacute? Si producatorii fac reclama la medicamentele contrafacute?

Pana la urma, totul se rezuma la costuri. Nu ca poluarea in sine nu ar fi importanta, dar cred ca ponderea ei in ecuatie nu este foarte mare.
In momentul in care costurile de achizitie si exploatare privind masina electrica vor deveni rezonabile, proportia de masini cu motoare termice va scadea considerabil. Nu e cazul, inca. Si probabil ca e mai bine asa, pentru a da timp dezvoltarii infrastructurii 'electrice'.

#53
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View PostFord3, on 28 iulie 2017 - 18:37, said:


Hidrocentralele si centralele mareice sunt cele mai rentabile forme de obtinere a energiei si nu beneficiaza de nici-un fel de subventii. La ora actuala asigura o treime din necesarul de enegie electrica in lume.
nici o subvenție în afară de costul inițial care e uriaș.

View Postdjl, on 29 iulie 2017 - 02:50, said:

În Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord vor să interzică autovehiculele cu motor cu ardere internă în anul 2040.
Vor rezolva problema cu bateriile?

nu. Bateriile chimice au cam ajuns la limita a ce se poate face. Litiul este cel mai electropozitiv element, nu mai e altul în universul știut care să ofere potențial de stocare mai mare.
Vom mai vedea probabil niște îmbunătățiri incrementale, de ordinul procentelor dar nimic spectaculos.

#54
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
1982. Vor rezolva problema cu spațiul pe HDD, cu RAM, cu procesoarele? Nu, au ajuns la limita a ce se poate face, tranzistorii nu mai încap. 128k e cel mai mult posibil.. Etc.

Sari 25 de ani și ai zeci de TB, GHz, hai sa pariem, e cam absurd sa pariezi împotriva progresului și sa crezi ca nu se vor descoperi soluții la problema cu bateriile. Toți producătorii importanți se baga în Formula E, vor testa și vor aduce inovații pe bandă rulanta, garantat

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate