Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Comentariu: Mitul mașinii electrice curate
Last Updated: Oct 15 2017 17:49, Started by
freddy2017
, Jul 28 2017 11:09
·
0
#19
Posted 28 July 2017 - 12:27
ech, on 28 iulie 2017 - 11:54, said:
Acum, dupa nici 10 ani, vad ca se intrec constructorii de masini sa construiasca masini electrice, dar nu par sa aibe tehnologie prea acceptabila. Pai.. e ca si la smartphone-uri... Piata e interesata de lucruri colorate nu de sporuri in functionalitate. Ca si in cazul smartphone, lumea vrea sa-si ia masina electrica sa se dea mare.. nu conteaza cat tine bateria sau daca ai de unde sa o alimentezi. Binenteles ca toate aceste gadgeturi care reprezinta dupa unii "progres" au probleme majore de autonomie energetica motiv pentru care preturile cerute de producatori nu se justifica. Daca piata nu ar fi alcatuita din 90% cumparatori irationali (care gandesc cu fundul, cu sexul sau cu stomacul in loc de creier) toate aceste noi "tehnologii" ar da faliment imediat si s-ar apuca lumea de construit in primul rand baterii cu autonomie dubla si supercapacitori. Dar, cat timp prostii cumpara imbunatatiri minore, ce rost are sa investesti? |
#20
Posted 28 July 2017 - 12:28
mihaicozac, on 28 iulie 2017 - 11:28, said:
Baterii Li-Ion cobalt nu prea se mai fabrică, şi oricum nu e suficient litiu pt. bateriile tuturor vehiculelor. Mai sunt şi alte tipuri de baterii în aşteptare însă preţul este încă mare. Mi se pare ciudat că toţi se văicăresc că nici aşa nici aşa nu e bine, însă există soluţii simple de a renunţa de tot la vehiculul personal. Un transport în comun bine organizat face să nu mai ai nevoie de automobil personal, iar până la gară sau staţie poţi merge şi cu bicicleta. În cazul în care vrei să cari ceva mai mare poţi închiria un transporter. Soluţia este deja prezentă în multe zone din Vest. Însă mitul maşinii personale la scara vilei încă persistă în multe culturi. |
#21
Posted 28 July 2017 - 12:31
Bursul, on 28 iulie 2017 - 12:20, said:
Fiindcă bilanţul ecologic al maşinii electrice este mizerabil. Opt ani poate fi condus un Mercedes clasa E convenţional până să se ajungă la aceeaşi poluare produsă de un Tesla. Dacă un motor cu ardere consumă mai puţin de şase litri de benzină la suta de kilometri, el poluează mai puţin mediul decât un produs al companiei Tesla. Motivul? Bateria care cântăreşte enorm. E vorba de bilant energetic iar el tine de o analiza mai complexa care ar suna cam asa: "Ce cantitate de hidrocarburi neregenerabile se consuma in 10 ani (productie+exploatare) in cazul autoturismului Mercedes si ce cantitate in cazul Tesla". O analiza atenta si completa in cazul Tesla va arata ca ardem cam tot atata gaz (petrol) sa producem masina, bateriile, sa furnizam energie electrica in mijlocul campului, sa reciclam bateriile, etc, etc. Ca si in cazul eolienelor care asteapta sa bata vantul vreo 10 ani ca sa-si recupereze doar valoarea investita in ele + inca vreo 5 ani produc valoare reziduala, aia care conteaza de fapt. |
#22
Posted 28 July 2017 - 12:36
trebuie sa fii special sa crezi ca tehnologia bateriilor nu va evolua pana la un prag la care va deveni rentabila si fiabila
|
#23
Posted 28 July 2017 - 12:39
rosix, on 28 iulie 2017 - 12:31, said:
E vorba de bilant energetic iar el tine de o analiza mai complexa care ar suna cam asa: "Ce cantitate de hidrocarburi neregenerabile se consuma in 10 ani (productie+exploatare) in cazul autoturismului Mercedes si ce cantitate in cazul Tesla". O analiza atenta si completa in cazul Tesla va arata ca ardem cam tot atata gaz (petrol) sa producem masina, bateriile, sa furnizam energie electrica in mijlocul campului, sa reciclam bateriile, etc, etc. Ca si in cazul eolienelor care asteapta sa bata vantul vreo 10 ani ca sa-si recupereze doar valoarea investita in ele + inca vreo 5 ani produc valoare reziduala, aia care conteaza de fapt. Ce te costa sa transporti energia electrica? Niste sarme, transformatoare etc. Ce te costa sa transporti combustibil? Alt combustibil care se arde si iti intra in nas. Avantaj electrice. |
#24
Posted 28 July 2017 - 13:09
Ideea masini electrice care pare-se ca nu polueaza e un simplu mit, absolut stupid. Pai energia electrica cu care se incarca masina, unde e produsa ? Este tot energie verde ? Nu. Este energie produsa prin arderea carbunelui. Carbune care elimina in amosfera/stratosfera cantitati enorme de monoxid si dioxid de carbon.
Plus procesul de productie al masinii. Este nepoluant cumva ? Foloseste apa in loc de vopsea ? Nu ! Foloseste aceleasi materiale ca si orice alta masina. Este ca si cu becurile ecologice. Am renuntat la alea cu filament. Consuma mult, nu sunt bune. La gunoi cu ele. Am introdus becuri cu neon care culmea sunt mai nocive ca cele vechi. Greu de reciclat, scumpe, durata de viata mai mica, etc. Inlocuim un rahat cu altul. Asta e tot. Apropos de transport, as vedea intradevar un viitor in trenurile care merg pe perna magnetica si prind super-viteza. Restul e can-can. |
#25
Posted 28 July 2017 - 13:17
transport nepoluant e ala cu tractiune cu cai (varianta "totul pe fata"). calul alimenteaza la orice oprire (iarba de pe marginea drumului) si are randament foarte bun.
|
#26
Posted 28 July 2017 - 13:18
@bursul: Este complicat. Am lucrat in energie si as putea spune unele lucruri, doar ca idee. Cata vreme masinile electrice reprezinta o pondere (foarte) mica din total, nu reprezinta o problema. Dar cand vor ajunge sa depaseasca 10% din numarul de vehicule pe drumuri, vor apare probleme foarte mari la retelele de distributie.
Da, se vor face baterii care se incarca rapid, in 15 minute sau 10 minute. Dar aceste "prize de incarcare rapida" vor consuma puteri de cca 250kW fiecare, ceea ce este enorm. O benzinarie are nevoie de patru tancuri de benzina si motorina, nu prea mari. O statie de incarcare electrica care sa poata deservi macar 8 masini simultan va avea nevoie de un traf de 5MW (deoarece este necesar pentru fiabilitate ca trafurile sa lucreze la cca 50% din capacitate) si o retea de alimentare pe masura, la macar 25kV daca nu mai bine 75kV ("sarme" mai subtiri, dar izolatori mai lungi si stalpi mai inalti, asa ca...tot pe-acolo iese la pret.) Una peste alta, investitii imense in infrastructura. Si va deveni din ce in ce mai greu/costisitor pe masura ce numarul/proportia de automobile electrice va creste spre 50-100%. Mentenanta retelelor electrice nu este neglijabila, ea costa destul de mult si in acest moment este dependenta de combustibilul fosil (echipele alea se deplaseaza la locatia problemelor cu vehicule speciale si uneori opereaza chiar cu elicoptere) |
#27
Posted 28 July 2017 - 13:23
Daca majoritatea clientilor vor cere masini electrice se vor gasi la toate problemele cate o rezolvare.
Edited by Bursul, 28 July 2017 - 13:23. |
#28
Posted 28 July 2017 - 13:44
rich1974, on 28 iulie 2017 - 13:17, said:
transport nepoluant e ala cu tractiune cu cai (varianta "totul pe fata"). calul alimenteaza la orice oprire (iarba de pe marginea drumului) si are randament foarte bun. Poate asa ? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MnvAaLO-UkY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#29
Posted 28 July 2017 - 13:54
Erwin_Rommel, on 28 iulie 2017 - 11:49, said:
Adevarar, a aparut tehnologia Li-Po (potasiu) si e mai convenabila dar oleaca mai scumpa. Cred ca Po vine de la "polimer". O masina electrica consuma cam 15 kWh / 100 Km. Cu tot cu pierderile pentru transportul energiei electrice, pierderile incarcatorului, samd, hai sa zicem 20 kWh / 100 Km. Pentru 20 kWh se degaja in atmosfera cam 6 Kg CO2 (am considerat 300 gr. CO2 / kWh). Consumul de 6 L / 100 Km este destul de optimist. Masina mea, in oras, consuma 10 L / 100 Km/ Calculati va rog cat CO2 emite o masina care arde 10 L de benzina. Edited by kolfleading, 28 July 2017 - 13:54. |
#30
Posted 28 July 2017 - 14:18
Bursul, on 28 iulie 2017 - 12:39, said: Ce te costa sa transporti energia electrica? Niste sarme, transformatoare etc. Ce te costa sa transporti combustibil? Alt combustibil care se arde si iti intra in nas. Avantaj electrice. Cuprul din transformatoare nu polueaza? Ne invirtim in jurul cozii... Ev-urile pot fi o solutie pentru aglomerarile urbane, in rest sint moft. Si inca unul scump. |
#31
Posted 28 July 2017 - 14:27
Pai, daca stam sa analizam la rece... tot marketingul e plin de mituri...altfel nu s-ar mai vinde nimic.
Daca produsele s-ar vinde doar prin caracteristicile si calitatile lor intrinseci, n-ar mai bubui mass-media de reclame la una sau alta. Ex: daca medicamentele sau suplimentele alimentare contrafacute care se vand in prezent in farmacii, ar avea in ele doza corecta de substanta utila (nu e cazul - majoritatea sunt apa chioara) n-ar mai fi nevoie de reclama la produsele farmaceutice... oamenii ar vorbi intre ei si ar veni singuri sa cumpere. Nu uitati: Abundenta, aproape religioasa, de reclame de pe TV indica calitatea slaba a produselor pe care suntem invitati sa dam banii Edited by rosix, 28 July 2017 - 14:36. |
#32
Posted 28 July 2017 - 15:04
kolfleading, on 28 iulie 2017 - 13:54, said:
Simbolul chimicl al potasiului este K. Cred ca Po vine de la "polimer". O masina electrica consuma cam 15 kWh / 100 Km. Cu tot cu pierderile pentru transportul energiei electrice, pierderile incarcatorului, samd, hai sa zicem 20 kWh / 100 Km. Pentru 20 kWh se degaja in atmosfera cam 6 Kg CO2 (am considerat 300 gr. CO2 / kWh). Consumul de 6 L / 100 Km este destul de optimist. Masina mea, in oras, consuma 10 L / 100 Km/ Calculati va rog cat CO2 emite o masina care arde 10 L de benzina. La a mea scrie 128 g/km, valoare data de producator. Deci ar veni cam 12,8 kg de CO2 la 100 km. Mai mult decat dublu pentru incarcarea unei electrice. Tind insa sa cred ca valoarea este de cel putin 4 ori mai mare deoarece : - valorile date de producator s-a dovedit ca sunt mult mai mici decat in viata reala - Energia electrica se obtine si din energii hidro sau mareice in multe state (ca sa nu punem si pe cele eoliene sau solare). |
#33
Posted 28 July 2017 - 15:34
Bogotta, on 28 iulie 2017 - 13:09, said:
Pai energia electrica cu care se incarca masina, unde e produsa ? Este tot energie verde ? Nu. Este energie produsa prin arderea carbunelui. Carbune care elimina in amosfera/stratosfera cantitati enorme de monoxid si dioxid de carbon. Nu se mai obtine prin arderea carbunelui decat in situatii extreme. Si doar prin tari de genul nostru cand iarna se trezeste un mimistru sa zica ca nu are stocuri si explodeaza pretul. O mare parte este produsa din regenerabile, si o parte substantiala daca nu majora in vest - in centrale nucleare. Da, si astea au alt tip e poluare. Bogotta, on 28 iulie 2017 - 13:09, said:
Este ca si cu becurile ecologice. Am renuntat la alea cu filament. Consuma mult, nu sunt bune. La gunoi cu ele. Am introdus becuri cu neon care culmea sunt mai nocive ca cele vechi. Greu de reciclat, scumpe, durata de viata mai mica, etc. Inlocuim un rahat cu altul. Asta e tot. Sa inteleg ca tu nu ai trecut pe LED-uri ? |
|
#34
Posted 28 July 2017 - 15:56
Asa cum spuneam aici, o modalitate corecta de a compara poluarea unei masini electrice fata de una cu motor termic e cea Well-to-Wheel . De la "Sondă la Roata" (Well-to-Wheel) o masina cu motor termic polueaza mult mai mult decat una electrica pe tot parcursul vietii sale. Chiar si in statele/tarile cu un mix energetic foarte "murdar".
Si nu o spun eu sau alte surse indoielnice. O zice Wikipedia, o zice US Department Of Energy, o zice Union of concerned Scientists etc. Fiecare isi alege sa creada sursa care ii place. link-uri: http://blog.ucsusa.o...g-emissions-953 https://www.afdc.ene...c_emissions.php [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/K9m9WDxmSN8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#35
Posted 28 July 2017 - 16:10
Daca media de emisii de CO2 in SUA este de 0.6kg/kwh de ce sa consideram 300gr ? Nu mai bine folosim datele oficiale si ajungem la 12kg/100 km ?
La ceilalti prin arderea unui galon- 3,8 litri se obtin 9 kg CO2. La un consumul de 6l/100km ai fix 12 kg/100km adică la fel ca la electrice. Si sunt optimiste ambele consumuri, Tesla din serva ia aproape 21kw/100km fără sa mai socotim pierderi,etc. |
#36
Posted 28 July 2017 - 16:11
freddy2017, on 28 iulie 2017 - 11:09, said: Automobilul electric? Nu e o soluție În cazul mașinii întrebarea este: cu ce ne mai deplasăm dacă motorul cu ardere va fi interzis? Cu automobile electrice, desigur, răspund unii. Dar nu e deloc sigur că aceasta ar putea fi vreodată alternativa. Fiindcă bilanțul ecologic al mașinii electrice este mizerabil. Opt ani poate fi condus un Mercedes clasa E convențional până să se ajungă la aceeași poluare produsă de un Tesla. Dacă un motor cu ardere consumă mai puțin de șase litri de benzină la suta de kilometri, el poluează mai puțin mediul decât un produs al companiei Tesla. Motivul? Bateria care cântărește enorm. Milioane și milioane de mașini electrice ar însemna și milioane și milioane de baterii. Aceasta înseamnă că va fi nevoie de materii prime cum ar fi litiul și mai ales cobaltul. Dar de unde provine cobaltul? Păi preponderent din Congo, o țară măcinată de război civil și corupție. Mai ales copiii extrag în condiții inumane metalul din măruntaiele pământului. Și fără cobaltul din Congo nimic nu se poate realiza din mărețul plan al e-mașinii. În procesul de fabricare a bateriilor apar otrăvuri și particule minuscule de praf. Se produc de asemenea tone de CO2. Iar milioanele de baterii uzate trebuie reciclate, fiindcă altfel devin deșeuri toxice. E interesant ca nemtii, loviti puternic de scandalul dieselgate si mai noul scandal cu cartelul mafiot al constructorilor auto, incearca sa discrediteze Tesla la putin timp inaintea lansarii oficiale ale noului Tesla Model 3. Voi lasa 2 link-uri care demonstreaza ca Tesla nu isi procura materiile prime si materialele din zone de conflict si nici din surse care exploateaza minori. Aceste afirmatii nu le fac eu, ele rezulta dintr-ul studiu realizat de Amnesty International. https://electrek.co/...lt-child-labor/ https://electrek.co/...nerals-battery/ |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users