Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Taxa de pod Fetesti vs. Budapesta

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,882
  • Înscris: 22.04.2014
Ceva imi da cu virugla.

Traversare Dunare, pe orice pod din Budapesta = 0.
Traversare Dunare pe un pod in Romanica = 13 lei (un singur fir).

De unde pana unde?

#2
Kobra2602

Kobra2602

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,352
  • Înscris: 09.11.2006
din spaga in spaga in Romania. de acolo vine acea taxa...

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Ruse-Giurgiu 2E (parca). Nu suntem singurii, mai avem sperante...

PS: nu stiu celelalte tari (Austria, Slovacia, Serbia, etc)

#4
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Se poate și cu 11 lei/trecere.

#5
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,029
  • Înscris: 20.12.2007

 Rhesus, on 21 iulie 2017 - 10:44, said:

Ceva imi da cu virugla.

Traversare Dunare, pe orice pod din Budapesta = 0.
Traversare Dunare pe un pod in Romanica = 13 lei (un singur fir).

De unde pana unde?
Pai uita-te pe harta si vezi diferenta unde sunt asezate podurile respective chiar daca este acelasi fluviu.

Edited by Kokoshmare, 21 July 2017 - 10:57.


#6
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,882
  • Înscris: 22.04.2014

 Kokoshmare, on 21 iulie 2017 - 10:57, said:

Pai uita-te pe harta si vezi diferenta unde sunt asezate podurile respective chiar daca este acelasi fluviu.

Tot nu se explica... Poate fi si pe luna asezat podul.

#7
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 28.05.2008
In general, nu se percepe vreo taxa pentru traversarea unui pod care uneste doua zone ale aceleiasi localitati.
In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.).
Autoritatile locale/centrale pot decide unde/in ce mod sa perceapa diferite taxe, nu vom regasi uniformitate din acest punct de vedere.
Nu exista "taxa de pod" nici in Viena/Bratislava (ca sa ma raportez la traversarea aceluiasi fluviu), nici in Paris / Londra etc.

Edited by sdrc, 21 July 2017 - 11:12.


#8
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,029
  • Înscris: 20.12.2007

 Rhesus, on 21 iulie 2017 - 11:04, said:

Tot nu se explica... Poate fi si pe luna asezat podul.
In Paris poti sa treci Sena fara sa iti ceara cineva bani insa daca mergi in  aval sunt  (sau erau in 2006) poduri cu peaj, Pont du Brotonne de exemplu
In Istanbul cele trei poduri de pe Bosfor sunt cu bani desi e vorba de acelasi oras.

Fiecare administratie locala sau regional cu planurile ei.

Edited by Kokoshmare, 21 July 2017 - 11:11.


#9
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,882
  • Înscris: 22.04.2014

 sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:07, said:

In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.).

Si in aproximativ 30 de ani, nu s-a amortizat investitia?

Sunt perfect de acord sa platesti ceva (un serviciu, un bun), atata timp cat nu exista fonduri (sau fondurile sunt private, suma mare, etc.). Dar pana la acoperirea investitiei.

S-a creat un drum de 2 km in judetul Brasov sa zicem? Nu din banii statului, ci din alti bani? Da, sunt de acord: platesti 2 euro/tronson de 2km pana la acoperirea investitiei. Dupa aceia scoti taxa. Asa ar fi firesc...

#10
thehunter1337

thehunter1337

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 414
  • Înscris: 06.03.2015
si de furat de unde si cand daca nu taxe si impozite?:)))

#11
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 28.05.2008

 Rhesus, on 21 iulie 2017 - 11:11, said:


Si in aproximativ 30 de ani, nu s-a amortizat investitia?

Sunt perfect de acord sa platesti ceva (un serviciu, un bun), atata timp cat nu exista fonduri (sau fondurile sunt private, suma mare, etc.). Dar pana la acoperirea investitiei.

S-a creat un drum de 2 km in judetul Brasov sa zicem? Nu din banii statului, ci din alti bani? Da, sunt de acord: platesti 2 euro/tronson de 2km pana la acoperirea investitiei. Dupa aceia scoti taxa. Asa ar fi firesc...

Nu este vorba numai de amortizarea investitiei, sunt cheltuieli de mentenanta care ajung la sume consistente.

#12
Antirsipowermate

Antirsipowermate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 26.08.2012

 sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:07, said:

In general, nu se percepe vreo taxa pentru traversarea unui pod care uneste doua zone ale aceleiasi localitati.
In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.).
Autoritatile locale/centrale pot decide unde/in ce mod sa perceapa diferite taxe, nu vom regasi uniformitate din acest punct de vedere.
Nu exista "taxa de pod" nici in Viena/Bratislava (ca sa ma raportez la traversarea aceluiasi fluviu), nici in Paris / Londra etc.
Ghici ce? Fetesti este si in Balta Ialomitei si cei din Fetesti sunt obligati sa plateasca taxa de cate ori trec pe-acolo, mai ales agricultorii care au terenuri in balta. Pana si transportul scolar era la un moment dat obligat sa plateasca de cate ori lua elevii de peste pod. Ce zici de asta.? Plus ca toti banii se duc la CNADNR si atat, nu in bugetul local, cum ar fi normal sa primeasca o parte din redeventa. In tot timpul asta, desi a existat o plangere din partea Politiei de Frontiera, nu au fost in stare sa monteze o baliza de semnalizare a podului pentru nave, din toate acele miliarde pe care le-au bagat in buzunar gratuit. Lipsa semnalizarii corespunzatoare a dus la multe accidente navale de piciorul podului

Edited by Antirsipowermate, 21 July 2017 - 11:19.


#13
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Luna asta am trecut Dunarea pe un pod aflat pe teritoriul Serbiei si nu am platit taxa. Daca treceam pe la  Calafat-Vidin, citiva kilometri mai in aval, (sau pe la Giurgiu-Ruse), nu scapam de taxa.

#14
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 28.05.2008

 Antirsipowermate, on 21 iulie 2017 - 11:17, said:

Ghici ce? Fetesti este si in Balta Ialomitei si cei din Fetesti sunt obligati sa plateasca taxa de cate ori trec pe-acolo, mai ales agricultorii care au terenuri in balta. Pana si transportul scolar era la un moment dat obligat sa plateasca de cate ori lua elevii de peste pod. Ce zici de asta.? Plus ca toti banii se duc la CNADNR si atat, nu in bugetul local, cum ar fi normal sa primeasca o parte din redeventa. In tot timpul asta, desi a existat o plangere din partea Politiei de Frontiera, nu au fost in stare sa monteze o baliza de semnalizare a podului pentru nave, din toate acele miliarde pe care le-au bagat in buzunar gratuit. Lipsa semnalizarii corespunzatoare a dus la multe accidente navale de piciorul podului

Tocmai de aceea am scris "In general ...". Ideea era de a crea distinctie intre o taxa de pod si una de autostrada.
Nu am abordat problematica alocarii fondurilor / incidenta unor cazuri speciale / eficientei unei taxe etc.; sunt convins ca ati semnalat acele cazuri in deplina cunostinta de cauza, nu intentionez sa va contrazic.
Cunoastem cu totii multiplele deficiente in administrarea fondurilor publice ...

Edited by sdrc, 21 July 2017 - 11:29.


#15
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010

 sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:17, said:


Nu este vorba numai de amortizarea investitiei, sunt cheltuieli de mentenanta care ajung la sume consistente.
Plus ca orice cheltuiala ajunge la de 20 de ori mai mare decat pretul real.
Uite preturi de achizitie numai in Bucuresti: crizanteme de 310 lei, cos de gunoi de 2.800 lei si balansoar de 12.000 de lei.
http://www.hotnews.r...-2-800-lei-.htm
Si asa e in toata tara. Trebuie sa vina banii de undeva.

#16
tablagiu_xxx

tablagiu_xxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,346
  • Înscris: 15.06.2009
Nu te obliga nimeni sa folosesti podul, poti sa-ti faci o pluta si sa treci Dunarea.
Daca insa vrei sa folosesti podul, platesti. E un mod de colectare de bani pentru folosirea obiectivelor la care s-a facut o investitie mare.
Si a fost ceva investtie, nu se poate compara Dunarea de la Viena sau Budapesta cu Dunarea din zona aia.
Ca banii aia se folosesc cum se folosesc cu eficienta aferenta Romaniei, e alta poveste.

Si in Austria, Elvetia platesti taxa de tunel de exemplu.
In Italia platesti taxa de autostrada etc.

#17
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,751
  • Înscris: 25.01.2007
baraj stanca la romani, 8 lei. invers, la moldoveni, 2 lei.
la ruse romanii vor 13 lei, bulgarii 2 euro.
o fi un indicator al bogatiei romanilor raportat la vecinii nostri.

#18
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Că în Budapesta sunt poduri urbane, ăla de la Feteşti e de autostradă. Cred că asta e logica la care s-au gândit unii.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate