Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Taxa de pod Fetesti vs. Budapesta
Last Updated: Jul 25 2017 15:07, Started by
Rhesus
, Jul 21 2017 10:44
·
0
#1
Posted 21 July 2017 - 10:44
Ceva imi da cu virugla.
Traversare Dunare, pe orice pod din Budapesta = 0. Traversare Dunare pe un pod in Romanica = 13 lei (un singur fir). De unde pana unde? |
#2
Posted 21 July 2017 - 10:51
din spaga in spaga in Romania. de acolo vine acea taxa...
|
#3
Posted 21 July 2017 - 10:52
Ruse-Giurgiu 2E (parca). Nu suntem singurii, mai avem sperante...
PS: nu stiu celelalte tari (Austria, Slovacia, Serbia, etc) |
#5
Posted 21 July 2017 - 10:57
Rhesus, on 21 iulie 2017 - 10:44, said:
Ceva imi da cu virugla. Traversare Dunare, pe orice pod din Budapesta = 0. Traversare Dunare pe un pod in Romanica = 13 lei (un singur fir). De unde pana unde? Edited by Kokoshmare, 21 July 2017 - 10:57. |
#6
Posted 21 July 2017 - 11:04
#7
Posted 21 July 2017 - 11:07
In general, nu se percepe vreo taxa pentru traversarea unui pod care uneste doua zone ale aceleiasi localitati.
In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.). Autoritatile locale/centrale pot decide unde/in ce mod sa perceapa diferite taxe, nu vom regasi uniformitate din acest punct de vedere. Nu exista "taxa de pod" nici in Viena/Bratislava (ca sa ma raportez la traversarea aceluiasi fluviu), nici in Paris / Londra etc. Edited by sdrc, 21 July 2017 - 11:12. |
#8
Posted 21 July 2017 - 11:09
Rhesus, on 21 iulie 2017 - 11:04, said:
Tot nu se explica... Poate fi si pe luna asezat podul. In Istanbul cele trei poduri de pe Bosfor sunt cu bani desi e vorba de acelasi oras. Fiecare administratie locala sau regional cu planurile ei. Edited by Kokoshmare, 21 July 2017 - 11:11. |
#9
Posted 21 July 2017 - 11:11
sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:07, said:
In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.). Si in aproximativ 30 de ani, nu s-a amortizat investitia? Sunt perfect de acord sa platesti ceva (un serviciu, un bun), atata timp cat nu exista fonduri (sau fondurile sunt private, suma mare, etc.). Dar pana la acoperirea investitiei. S-a creat un drum de 2 km in judetul Brasov sa zicem? Nu din banii statului, ci din alti bani? Da, sunt de acord: platesti 2 euro/tronson de 2km pana la acoperirea investitiei. Dupa aceia scoti taxa. Asa ar fi firesc... |
#11
Posted 21 July 2017 - 11:17
Rhesus, on 21 iulie 2017 - 11:11, said: Si in aproximativ 30 de ani, nu s-a amortizat investitia? Sunt perfect de acord sa platesti ceva (un serviciu, un bun), atata timp cat nu exista fonduri (sau fondurile sunt private, suma mare, etc.). Dar pana la acoperirea investitiei. S-a creat un drum de 2 km in judetul Brasov sa zicem? Nu din banii statului, ci din alti bani? Da, sunt de acord: platesti 2 euro/tronson de 2km pana la acoperirea investitiei. Dupa aceia scoti taxa. Asa ar fi firesc... Nu este vorba numai de amortizarea investitiei, sunt cheltuieli de mentenanta care ajung la sume consistente. |
#12
Posted 21 July 2017 - 11:17
sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:07, said:
In general, nu se percepe vreo taxa pentru traversarea unui pod care uneste doua zone ale aceleiasi localitati. In cazul traversarii de la Fetesti e vorba de o taxa de autostrada (nu de pod), instituita inca din '87 - '88 (pentru acel prim tronson pre-decembrist Fetesti - Cernavoda, app. 18 km.). Autoritatile locale/centrale pot decide unde/in ce mod sa perceapa diferite taxe, nu vom regasi uniformitate din acest punct de vedere. Nu exista "taxa de pod" nici in Viena/Bratislava (ca sa ma raportez la traversarea aceluiasi fluviu), nici in Paris / Londra etc. Edited by Antirsipowermate, 21 July 2017 - 11:19. |
#13
Posted 21 July 2017 - 11:20
Luna asta am trecut Dunarea pe un pod aflat pe teritoriul Serbiei si nu am platit taxa. Daca treceam pe la Calafat-Vidin, citiva kilometri mai in aval, (sau pe la Giurgiu-Ruse), nu scapam de taxa.
|
#14
Posted 21 July 2017 - 11:26
Antirsipowermate, on 21 iulie 2017 - 11:17, said:
Ghici ce? Fetesti este si in Balta Ialomitei si cei din Fetesti sunt obligati sa plateasca taxa de cate ori trec pe-acolo, mai ales agricultorii care au terenuri in balta. Pana si transportul scolar era la un moment dat obligat sa plateasca de cate ori lua elevii de peste pod. Ce zici de asta.? Plus ca toti banii se duc la CNADNR si atat, nu in bugetul local, cum ar fi normal sa primeasca o parte din redeventa. In tot timpul asta, desi a existat o plangere din partea Politiei de Frontiera, nu au fost in stare sa monteze o baliza de semnalizare a podului pentru nave, din toate acele miliarde pe care le-au bagat in buzunar gratuit. Lipsa semnalizarii corespunzatoare a dus la multe accidente navale de piciorul podului Tocmai de aceea am scris "In general ...". Ideea era de a crea distinctie intre o taxa de pod si una de autostrada. Nu am abordat problematica alocarii fondurilor / incidenta unor cazuri speciale / eficientei unei taxe etc.; sunt convins ca ati semnalat acele cazuri in deplina cunostinta de cauza, nu intentionez sa va contrazic. Cunoastem cu totii multiplele deficiente in administrarea fondurilor publice ... Edited by sdrc, 21 July 2017 - 11:29. |
#15
Posted 21 July 2017 - 11:34
sdrc, on 21 iulie 2017 - 11:17, said: Nu este vorba numai de amortizarea investitiei, sunt cheltuieli de mentenanta care ajung la sume consistente. Uite preturi de achizitie numai in Bucuresti: crizanteme de 310 lei, cos de gunoi de 2.800 lei si balansoar de 12.000 de lei. http://www.hotnews.r...-2-800-lei-.htm Si asa e in toata tara. Trebuie sa vina banii de undeva. |
|
#16
Posted 21 July 2017 - 11:43
Nu te obliga nimeni sa folosesti podul, poti sa-ti faci o pluta si sa treci Dunarea.
Daca insa vrei sa folosesti podul, platesti. E un mod de colectare de bani pentru folosirea obiectivelor la care s-a facut o investitie mare. Si a fost ceva investtie, nu se poate compara Dunarea de la Viena sau Budapesta cu Dunarea din zona aia. Ca banii aia se folosesc cum se folosesc cu eficienta aferenta Romaniei, e alta poveste. Si in Austria, Elvetia platesti taxa de tunel de exemplu. In Italia platesti taxa de autostrada etc. |
#17
Posted 21 July 2017 - 11:48
baraj stanca la romani, 8 lei. invers, la moldoveni, 2 lei.
la ruse romanii vor 13 lei, bulgarii 2 euro. o fi un indicator al bogatiei romanilor raportat la vecinii nostri. |
#18
Posted 21 July 2017 - 13:35
Că în Budapesta sunt poduri urbane, ăla de la Feteşti e de autostradă. Cred că asta e logica la care s-au gândit unii.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users