Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
HiFi : vintage vs. contemporan
Last Updated: Dec 11 2017 13:54, Started by
FC72
, Jul 17 2017 10:50
·
0
#19
Posted 19 July 2017 - 08:49
Eu ti-am dat exemple mai mult decat sugestive in care amplificatoare din aceeasi clasa cu aceleasi caracteristici se diferentiaza net prin tehnologi folosita, ICE Power surclaseaza cu mare usurinta clasa AB de la entry la high-end, acustic nu pe hartie.
Ma tem ca nu ai ascultat niciodata amplificatoare digitale, tocmai la bas diferentele sunt dramatice in favoarea celor digitale, in plus sunetul este mult mai curat si are ceva din fluiditatea lampilor.Asta este si motivul pentru care cutiutele alea mici fac senzatie in comparatie cu troace vechi monstruoase.Anthemul ala este ceva ordinar nimic remarcabil doar un amplif de duzina care nu este rau dar nu spune absolut nimic, o banalitate.Mai stiu destui care fac fixatie pe un brand si au impresia ca vreun model este "the one" alfa si omega cel mai bun din clasa forever, comparabil cu troace de 2-3 ori mai scumpe, concluzie intarita de teste la fel de neconcludente care sunt menite sa intareasca convingerea ca este alegerea suprema. Scriu asta pentru ca si eu am trecut prin asta si ma imbatam cu apa rece pentru ca am descoperit roata...defapt era troaca. Nu ai spus nimic despre cum s-au facut comparatiile cum s-a evaluat scena si focusul, precizia acustica, transparenta pentru ca detaliu este usor de simulat sau stimulat. O ultima intrebare: cablurile de semnal si boxe influenteaza sunetul si cum. |
#20
Posted 19 July 2017 - 10:39
FC72, on 19 iulie 2017 - 08:49, said:
Eu ti-am dat exemple mai mult decat sugestive in care amplificatoare din aceeasi clasa cu aceleasi caracteristici se diferentiaza net prin tehnologi folosita, ICE Power surclaseaza cu mare usurinta clasa AB de la entry la high-end, acustic nu pe hartie. Ma tem ca nu ai ascultat niciodata amplificatoare digitale, tocmai la bas diferentele sunt dramatice in favoarea celor digitale, in plus sunetul este mult mai curat si are ceva din fluiditatea lampilor.Asta este si motivul pentru care cutiutele alea mici fac senzatie in comparatie cu troace vechi monstruoase.Anthemul ala este ceva ordinar nimic remarcabil doar un amplif de duzina care nu este rau dar nu spune absolut nimic, o banalitate.Mai stiu destui care fac fixatie pe un brand si au impresia ca vreun model este "the one" alfa si omega cel mai bun din clasa forever, comparabil cu troace de 2-3 ori mai scumpe, concluzie intarita de teste la fel de neconcludente care sunt menite sa intareasca convingerea ca este alegerea suprema. Scriu asta pentru ca si eu am trecut prin asta si ma imbatam cu apa rece pentru ca am descoperit roata...defapt era troaca. Nu ai spus nimic despre cum s-au facut comparatiile cum s-a evaluat scena si focusul, precizia acustica, transparenta pentru ca detaliu este usor de simulat sau stimulat. O ultima intrebare: cablurile de semnal si boxe influenteaza sunetul si cum. Pe hartie da, totul pare mirific. Daca Anthemul este ordinar inseamna ca majoritatea amplificatoarelor stereo pe lampi, in clasa A sau AB ,sunt gunoaie ce nu merita atentia si trebuie sa ne cumparam doar amplificatoare ce au implementata noua tehnologie ICE Power. De asta am evitat sa mai scriu pe aici, sunt fel si fel de ingineri care compara cifrele din specificatii ...mai era unul care afirma ca toate amplificatoarele se aud la fel. Imi amintesc cum ridicai in slavi boxele Magnat care pentru mine sunt niste lazi cu difuzoare ce suna precum niste tigai. Cele mai reusite au fost cele de raft (220 parca) ce aveau un raport calitate pret foarte bun. Daca clasa asta si amplificatoarele de 15W de la Magnat au fost etalonul pentru tine iti dau dreptate cand spui ca te imbatai cu apa rece. Ma minunez cum cei care au ascultat doar setup-uri de la grupa mica sterg pe jos cu amplificatoare de la grupa mare. Ma intreb de ce se mai cumpara troacele la care faci referire si nu alege toata lumea mirificele amplificatoare digitale in clasa D ? E plin de prosti si ignoranti pe lumea asta, ocupa atata spatiu si cheltuie mii ,uneori zeci de mii de euro pe niste troace ordinare cand isi pot cumpara o mirifica cutie de chibrituri . Sau ma rog daca iti place sunetul ala metalic si il confunzi cu sunetul natural ,e oarecum normal sa pretinzi ceea ce tot incerci sa ma convingi. Ideal ar fi sa iei amplificatorul ala mirific cu ICE Power si sa mergi intr-un showroom audio, sa-l compari cu amplificatoarele alea ordinare de acolo, tot acolo te poti edifica si in privinta cablurilor. Personal folosesc cabluri OFC dimensionate conform puterii amplificatorului, nimic deosebit. Mai sunt unii ce au setup-uri de duzina si traiesc cu impresia ca un cablu scump va modifica in mod dramatic calitatea sonora. Sau ma rog poate ai alte interese, poate lucrezi in domeniu si scoti profit ridicand in slavi unele produse. Daca e asa....te inteleg. |
#21
Posted 19 July 2017 - 12:16
Daca tu consideri ca cele mai reusite incinte Magnat sunt Monitor 220 nu mai are rost sa mai intreb altceva si doar pentru conformitate sunt cele mai de jos din ce produce Magant sau mai bine zis din ce producea, momentan au renuntat complet la seriile entry.
Amplificatoarele in clasa D nu au sunet metalic dimpotriva modelele nereusite suna soft dar asta confirma ce banuiam ca nu ai ascultat niciodata astfel de amplificatoare dar stii sigur ca sunt proaste, troacele sunt bune.ICE Power ca si Tripath sunt doar exemple si nu sunt chiar noi, sunt multe variante digitale, poate mult mai bune. Nu incerc sa conving de nimic, am scris numai ce parere am si nu cred ca am recomandat vreodata sa se cumpere ceva anume ca ar fi miez. Nu in ultimul rand supozitiile imi sunt confirmate din nou, la troacele alea nu se sesizeaza diferente intre cabluri, cand vei ajunge sa faci diferente inseamna ca ai trecut de nivelul ala ...confortabil in care lucrurile sunt cat se poate de clare. |
#22
Posted 19 July 2017 - 12:57
FC72, on 19 iulie 2017 - 12:16, said:
Daca tu consideri ca cele mai reusite incinte Magnat sunt Monitor 220 nu mai are rost sa mai intreb altceva si doar pentru conformitate sunt cele mai de jos din ce produce Magant sau mai bine zis din ce producea, momentan au renuntat complet la seriile entry. Amplificatoarele in clasa D nu au sunet metalic dimpotriva modelele nereusite suna soft dar asta confirma ce banuiam ca nu ai ascultat niciodata astfel de amplificatoare dar stii sigur ca sunt proaste, troacele sunt bune.ICE Power ca si Tripath sunt doar exemple si nu sunt chiar noi, sunt multe variante digitale, poate mult mai bune. Nu incerc sa conving de nimic, am scris numai ce parere am si nu cred ca am recomandat vreodata sa se cumpere ceva anume ca ar fi miez. Nu in ultimul rand supozitiile imi sunt confirmate din nou, la troacele alea nu se sesizeaza diferente intre cabluri, cand vei ajunge sa faci diferente inseamna ca ai trecut de nivelul ala ...confortabil in care lucrurile sunt cat se poate de clare. Nu am spus ca nu se simt diferente intre cabluri, de la un anumit nivel in sus diferentele sunt sesizabile, mai citeste o data. In privinta boxelor diferentele pot fi sesizate si pe un amplificator de duzina. Sunt convins insa ca nu ai ascultat niciodata amplificatoarele la care am facut referire in acest topic. De aceea ramane valabil sfatul de a merge intr-un showroom audio pentru auditii si comparatii. |
#23
Posted 27 July 2017 - 09:02
Astept in continuare sa-mi recomanzi modelul de amplificator pe care ar trebui sa-l ascult.
|
#24
Posted 27 July 2017 - 09:29
Vezi de exemplu modelul Marantz HD-AMP1.
O cutiuta mica full digital cu toate dotarile necesare la zi, cu un sunet complet diferit de chestiile analogice clasice produse de Marantz. Este doar un exemplu modest, despre cum ar trebui sa fie construit un echipament contemporan. |
#25
Posted 27 July 2017 - 10:12
Ca sa ce? Sa consume putin probabil. Ca in alte aspecte nu pra poate fi numit amplificator. 55W trasi din retea pt. o putere de 70W la iesire? Asta suna deja a gogorita de palcait hipsterii. Si faptul ca producatorii tot baga pe gat formate hirez la aparaturi(a se citii-jucarii) din clasa asta de pret iarasi e o aberatie. Probabil unii chiar cred ca percep diferente intre 16/44.1 si diverse formate hirez ,inclusiv noua moda cu DSD-urile .daca ei cred ca le aud ,bravo lor. Din pacate practica(ba chiar si teoria) cat si nenumaratele blind test-uri dovedesc contrariul.
Daca se vrea un aparat HI-FI modern ,mult mai realista e abordarea de pe HK990+HD990 ,valabila cum cativa ani. In principiu iei o schema consacrata de amplificator ,macar in clasa AB ,la care ii poti adauga toate briz-briz-urile si chestiile fancy trendy actuale. Un astfel de exemplu este recentul receiver stereo de la Onkyo: http://www.uk.onkyo....270-138381.html Macar asta are destula putere si conexiuni HDMI ,desi e stereo. Si ,lucru foarte util ,management de bas. Un sunet corect si cu adevarat HI-FI ,adica ce presupune reproducerea cu acuratete(cat se poate) a instrumentelor (indiferent de genul de muzica) presupune puteri mari. Indiferent daca o folosesti in intregime sau nu. Aici nu e loc de intors cu improvizatii din astea aszis moderne ,clasa D si alte chestii minione. Un pian de concert varsa 109dB cand il asculti pe viu de aproape. Ca sa il auzi corect iti trebuie o rezerva de putere astfel incat sa duca nivelul sonor al boxelor spre aceasta valoare. Asta n-o faci nici cu 2x35W ,mai ales in clasa D. Despre ce vorbim aici? Edited by edigee, 27 July 2017 - 10:13. |
#26
Posted 27 July 2017 - 10:42
Exact ce scriam daca ai fi ascultat ampliful ala ai fi inteles ca monstrul HK990 este inutil.Nu are nici pe departe articulatia, stageul, focusul, rezolutia micului AMP1.
Acasa nu cred ca asculta nimeni la puteri peste 50W decat daca au probleme cu auzul.Deobicei se asculta la 1-2W asta fiind si motivul pentru care un celebru inginer a spus ca la un amplif conteaza cum suna primul Watt. Exista amplificatoare pe lampi de cativa watti care costa zeci de mii de euro si care reusesc sa produca emotie pura, nu galagie. Testele alea blind demostreaza contrariu, micul amplif se pare ca este giant killer si suna mai bine decat capul lor de serie monstrul PM 8005. |
#27
Posted 27 July 2017 - 10:59
Niciodata rezerva mare de putere nu e inutila. Indiferent ca asculti la 1W cum zici. (Desi n-ai cum sa stii ca asculti la 1W ). Cine afirma contrariul din pacate nu prea are multe tangente cu sunetul ,indiferent ce vorba "de duh' a nascocit ala cu primul watt. S-o fi gandit saracu' la primul milion de dolari al bogatanilor si a vrut sa se dea istet.
Stage ,focus ,rezolutie sunt din aceiasi categorie cu uleilul de sarpe la cabluri. Cand nu ai termeni sa definesti deosebiri de sunet bagi termeni pomposi. Poti sa dai si link-uri cu definitii ,ca tot nu pun botu'. Cu soundstage-ul sunt de acord ,daca asta intelegi prin stage. In rest sunt du totul alte chichite si detalii care fac diferenta. De proiectie a sunetului ai auzit? Asa ca un mic hint. |
#28
Posted 28 July 2017 - 09:10
Uite un exemplu de amplif contemporan construit pe principiul first watt: http://www.6moons.co...twatt10/j2.html
Sau daca esti nostalgic vezi cum arata Vu-metro Technics de la SU-A1000 care are 1W la jumatatea scalei iar 10W spre 75%, varfurile de 100W nu vor fi atinse niciodata de ace in timpul unei auditii normale. Cand ascultam un astfel de amplif, acum vreo 20 ani, rar batea spre 10W.Amplificatorul este din categoria troaca dar pe vremea aia era fascinant. Attached Files |
|
#29
Posted 28 July 2017 - 10:23
Ala l-am avut si eu acasa vreo luna. E o pacaleala marca Technics. Nici macar nu e din doua bucati decat ca design. Nu poate fi folosit separat nici pre-ul ,nici power amp-ul.
Suna la fel de infect ca toate amplificatoarele Technics din anii aia ,spre deosebire de cele de dinainte de anii ,90 care erau relativ OK. Cat priveste importanta puterii vis a vis de un sunet cat de cat corect aceasta e fundamentala daca se doreste o auditie FARA distorsiuni la volume medii si cat de cat la volume mai mari. Restul de artificii actuale sunt complet in afara ariei de audio ,indiferent de marketingul nesimtit al unor astfel de produse. Mai pun odata link-ul ala unde se explica clar si babeste feneomenele ,chiar pt. neinitiati. http://www.enjoythem...nufacture/0907/ La amplificatoarele cu lampi abordarea e complet diferita. Acestea au din start "coloratura" datorata accentuarii armonicilor de ordin par(adica distorsiuni) ,asa ca faptul ca distorsioneaza si mai mult la volume mari se traduce doar prin accentuarea acelei coloraturi specifice ,adica cum mai spune lumea a acelui "sunet cald". Edited by edigee, 28 July 2017 - 10:24. |
#30
Posted 09 November 2017 - 23:22
posed un AG-D9100 si vreau sa leg un EQA-6
problema-i ca amplitunerul are doat pre_out dar fara main_in asa am legat un GE-30 la un DSP-A1092 am atasat si spatele la scule (pdf si jpeg) poate ma poate ajuta cineva merci Attached Files |
#31
Posted 11 November 2017 - 11:48
edigee, on 17 iulie 2017 - 14:48, said: La fisierele hirez(cu exceptia unui set-up multicanal) iarasi e o mare gogorita cu simtitul de diferente intre PCM 16/44,1 si wav sau flac 24/192 pe echipamente entry level sau chiar din clasa madie. Poti dezvolta putin treaba cu exceptia pentru multicanal? Te referi la sunetul din filme? |
#32
Posted 11 November 2017 - 14:10
Da. La filme ,pe un sistem bun se simte mai ales diferenta la dinamica. La muzici ,mai ales comerciale ,unde dinamica e destul de limitata(din pacate de multe ori voit) nu sunt astfel de diferente.
|
#33
Posted 11 November 2017 - 14:19
Si eu am sesizat o diferenta mare intre un film 5.1 cu sunet DVD si un film cu sunet bluray necomprimat. Nici vorba de diferente subtile, ca intre FLAC si 320, ci diferente care ies in evidenta foarte clar.
Edited by razor01, 11 November 2017 - 14:19. |
|
#34
Posted 11 November 2017 - 14:25
Adica intre DTS sau AC3 si DTS Master Audio. Cam asa ceva.
|
#35
Posted 14 November 2017 - 11:58
Interesant este ca high-resolution stereo este mai spectaculos la sisteme entry in comparatie cu sisteme clasice CD.
Mai precis DAC-urile noi de top Sabre si AKM doar ultima generatie care decodeaza DSD pe USB nativ, din solutii relative ieftine, suna spectaculos ridiculizad CD-playere normale.Daca insa le compari cu playere high-end de zeci de mii de euro atunci solutiile ieftine high-resolution nu mai sunt asa grozave. Altfel spus poti obtine un sistem ieftin high-res sa sune super la bani putini, un sistem clasic care sa rivalizeze trebuie sa fie high-end. Astfel de sisteme high-res au avantaul ca pot folosi sursa de fisiere PC-ul care prin conexiunea USB asincron poate asigura o calitate si flexibilitate maxima.Repet un astfel de sistem nu este inlocuitor pentru linia de 30 000 euro bazata pe cd-player dar poate oferi senzatii tari la bani putini. |
#36
Posted 15 November 2017 - 00:34
edigee, on 28 iulie 2017 - 10:23, said:
Ala l-am avut si eu acasa vreo luna. E o pacaleala marca Technics. Nici macar nu e din doua bucati decat ca design. Nu poate fi folosit separat nici pre-ul ,nici power amp-ul. Suna la fel de infect ca toate amplificatoarele Technics din anii aia ,spre deosebire de cele de dinainte de anii ,90 care erau relativ OK. Cat priveste importanta puterii vis a vis de un sunet cat de cat corect aceasta e fundamentala daca se doreste o auditie FARA distorsiuni la volume medii si cat de cat la volume mai mari. Iaca ma bag si eu pe aici si as vrea sa iti spun ca acea pacaleala Technics se vinde la preturi destul de bune pentru o pacaleala. Eu am varianta mai mica ,900 series si sunt multumit. Ti-am respectat tot ce ai spus pana la acel post. Edited by rolion, 15 November 2017 - 00:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users