Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
De ce difera asa de mult obiceiurile de ingropaciune ortodoxe?
#19
Posted 18 July 2017 - 20:36
Sunt niște obiceiuri(cutume,sau cum le-o mai zice),care nu este obligatoriu să le faci.
Și eu sunt din sudul țării,dar de obiceiul cu datul patului nu am auzit. Da,masă și scaune,foarfecă,sau alte mărunțișuri. Anul trecut am avu 2 la distanță de 2 luni una de cealaltă. Dar nu am dat nimic din astea. A fost pus în tron lângă mort o forfecuță,și încă ceva,plus un obiect drag mortului și care i-a aparținut. Ar mai fi obiceiul de a se da un cocoș alb,în cazul în care decedatul a murit fără lumânare aprinsă la capătâi. Și astea nu sunt mare lucru. La noi,mortul trebuie înțepat în buric de 3 ori cu o andrea. |
#20
Posted 18 July 2017 - 20:41
Dude_2nd, on 18 iulie 2017 - 20:31, said:
obiceiul necromant ortodox nu difera decat in unele detalii nesemnificative, legate de bani cheltuiti si mancaruri preferate. in esenta, obiceiul necromant ortodox ramane tot ispitire a lui Dumnezeu, oricate frunze ar avea varza de obiceiuri aferente... Se pune mortul pe o masa in sicriu. Se pregateste un colac mare, vreo 2 mai mici si un litru de vin, 2 lumanari, 150 de lei la popa, 50 de lei la cantaret, 30 de lei clopotarul, cam 150 de lei inchirierea capelei, si cam atat. Se aduna lumea, slujba tine cam 1,5 ore cu totul, pac mortul in groapa, mancare si pa si la revedere. Vorbesc de o anumita zona din jud Alba. Prin Mures cam la fel. In orasele mai mari costa mai mult, dar nu e ceva de speriat. Slujba in sine nu are cum sa difere, asta e clar ASCENDED, on 18 iulie 2017 - 20:36, said:
La noi,mortul trebuie înțepat în buric de 3 ori cu o andrea. Edited by dan1980_25, 18 July 2017 - 20:48. |
#21
Posted 18 July 2017 - 20:44
dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 20:41, said:
poti sa dezvolti, cu exemple? La ce te referi cund spui de ispitirea lui Dumnezeu? La ce te referi cand spui ca obiceiul necromant ortodox nu difera de la o zona la alta? Eu am spui mai inainte ce am observat in Ardeal. Mie mi se pare ca difera mult fata de ce aud aici ca se practica prin Oltenia sau Moldova. Slujba in sine nu are cum sa difere, asta e clar in esenta, obiceiul necromant ortodox presupune ispitirea lui Dumnezeu in a face ceva ce nu se mai poate face: a trece un om din tabara celor rai/nemantuiti, in cea a bunilor/mantuitilor, dupa moartea acestuia cand schimbarea caracterului nu mai poate lucra in acea fiinta. |
#22
Posted 18 July 2017 - 20:54
Dude_2nd, on 18 iulie 2017 - 20:44, said:
in esenta, obiceiul necromant ortodox presupune ispitirea lui Dumnezeu in a face ceva ce nu se mai poate face: a trece un om din tabara celor rai/nemantuiti, in cea a bunilor/mantuitilor, dupa moartea acestuia cand schimbarea caracterului nu mai poate lucra in acea fiinta. Prin slujba aceea se cheama mila lui Dumnezeu pentru iertarea pacatelor celui mort. Pana la urma doar El decide ce face cu sufletul fiecaruia dupa aceea. Nu oamenii decid daca omul respectiv a fost bun sau rau. Poate ca in ultima clipa s-a cait de pacate si s-a mantuit. Nu stim asta. Noi doar speram. De aceea exista slujba aceea, nu pentru a-l ispiti pe Dumnezeu. Ca altfel, daca gandim asa, orice rugaciune e practic o ispitire a lui Dumnezeu. Nu? Edited by dan1980_25, 18 July 2017 - 20:56. |
#23
Posted 18 July 2017 - 21:01
dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 20:54, said:
pai nu asta inseamna slujba. Sau crezi ca asta presupune slujba de inmarmantare? Sa faca popa magia cu trecutul dintr-o tabara in alta? Nup. Prin slujba aceea se cheama mila lui Dumnezeu pentru iertarea pacatelor celui mort. a ierta pacatele unui mort, presupune tocmai trecerea lui din tabara celor pacatosi, rai, in cea a dreptiulor, cu pacatele iertate. ceea ce nu se poate decat in viata asta, cat timp omul rationeaza si este capabil de pocainta si indreptare. dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 20:54, said:
Ca altfel, daca gandim asa, orice rugaciune e practic o ispitire a lui Dumnezeu. Nu? rugaciunea e facuta de un om care se pocaieste, care-si cere iertare pentru cele facute. asta presupune sa fie viu, sa rationeze. cand un om e mort, soarta lui e pecetluita, nu se mai poate schimba nimic oricat L-ar ruga - ispiti de fapt - omul/popa pe Dumnezeu. |
#24
Posted 18 July 2017 - 21:03
Steetch, on 18 iulie 2017 - 17:36, said: Daca tu doar ai auzit, eu le traiesc acum. Zice muierea ca ar exista pe la studentii la Teologie, viitori preoti, carte scoasa de nu stiu cine unde scrie cu liniuta ce si cum trebuie facut - inclusiv lista de cumparaturi. Pat, masa + scaune, pături, vesela, haine samd. Trebuie respectate ad literam. Am ajutat azi cu lista aia, am alergat prin soare si caldura, am venit acasa, acu' beam o bere rece, sa fie. Cu inmormantarea si pomenile, dupa cum e obiceiul in zona, s-au cheltuit vreo 5-6 mii de lei si mai urmeaza ceva cheltuieli. Si cine n-are banii astia, face credit in banca si mananca mamaliga cu ceapa acasa ( unde nu-l vede lumea ). Edited by Cr1spy, 18 July 2017 - 21:10. |
#25
Posted 18 July 2017 - 21:03
dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 20:41, said: WTF. Bine ca nu trebuie sa-i faca un oral toate babele prezente. Noi am scăpat de asta,pentru că au murit în spital,deci automat a fost făcută autopsie. A fost "aranjată" treaba cu cel de la morgă. Că a făcut sau nu,nu știm sigur,pentru că tot el a îmbrăcat pe cei decedați,noi decât i-am "preluat"(prin firma mortuară),și i-am dus la capela bisericii. Binențeles că totul a fost contra cost,dar a fost o sumă de 50 lei(deci relativ mică). Nu am mai dezbrăcat morții să vedem dacă a făcut ce trebuia.Oricum,nu s-ar fi cunoscut(din cauza inciziilor de la autopsie). În general cutumele astea le respectă doar cine vrea să le respecte.Ca frecvență cred că sunt mai respectate la sat/comună,decât la oraș. Însă,dacă nu sunt posibilități financiare,nu se fac(cele ce țin de partea financiară). Și mai ar fi o explicație: Când moare cineva drag,mulți fac tot ce pot pentru persoana decedată,pentru că l-au iubit("le-a fost drag"). Inclusiv toate aceste obiceiuri. Chiar dacă în mod normal nu le-ar considera necesare pentru mort. |
#26
Posted 18 July 2017 - 21:18
Dude_2nd, on 18 iulie 2017 - 21:01, said:
citeste prima propozitie si ultima din citatul tau, selectat de mine, si vei vedea ca te contrazici. a ierta pacatele unui mort, presupune tocmai trecerea lui din tabara celor pacatosi, rai, in cea a dreptiulor, cu pacatele iertate. Asadar, slujba, asa cum spuneam nu presupune ispitirea lui Dumnezeu de a muta sufletul din iad in rai, ci iertarea pacatelor usoare ale mortului. Mai ales ca daca extrapolam, la catolici exista pe langa rai si iad, purgatorul acolo unde ajung cei cu pacate usoare si unde stau o perioada variabila de timp pana se fac vrednici de a ajunge in rai. Iar perioada aceea variaza in functie de cate fapte de milostenie si rugaciuni fac cei vii ramasi, pentru sufletul lui. Acuma eu nu ma contrazic cu tine, nu am treaba. Eu iti explic doar de ce considera ortodocsii necesara slujba si rugaciunile pentru cei morti. Din punctul lor de vedere. Ca altii cred altfel, e fix treaba lor. Edited by dan1980_25, 18 July 2017 - 21:22. |
#27
Posted 18 July 2017 - 21:25
ASCENDED, on 18 iulie 2017 - 20:36, said:
Sunt niște obiceiuri(cutume,sau cum le-o mai zice),care nu este obligatoriu să le faci. Și eu sunt din sudul țării,dar de obiceiul cu datul patului nu am auzit. Da,masă și scaune,foarfecă,sau alte mărunțișuri. Nu prea cred. Edited by Cr1spy, 18 July 2017 - 21:29. |
#28
Posted 18 July 2017 - 21:27
cred ca ma mut in sud. Vad ca se poate face avere daca ai norocul sa fii la butoane la inmormantari. Mai deschid un magazin sh de mobila, costume etc.
Edited by dan1980_25, 18 July 2017 - 21:28. |
|
#29
Posted 18 July 2017 - 21:29
ASCENDED, on 18 iulie 2017 - 20:36, said: La noi,mortul trebuie înțepat în buric de 3 ori cu o andrea. Inteleg sa fie intepat in inima cu o andrea de lemn dar in buric de ce ?Intepatul in inima are mai multa logica decat intepatul buricului , de trei ori. In DB se da pat , imbracaminte + incaltaminte,plapuma, masa , scaune , mobila pentru o camera intreaga plus la fiecare nush cate zile trebuie sa faci pomeni. |
#30
Posted 18 July 2017 - 21:31
dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 21:27, said:
cred ca ma mut in sud. Vad ca se poate face avere daca ai norocul sa fii la butoane la inmormantari. Mai deschid un magazin sh de mobila, costume etc. Edited by Cr1spy, 18 July 2017 - 21:32. |
#31
Posted 18 July 2017 - 21:34
Dude_2nd, on 18 iulie 2017 - 21:01, said:
cand un om e mort, soarta lui e pecetluita, nu se mai poate schimba nimic oricat L-ar ruga - ispiti de fapt - omul/popa pe Dumnezeu. Noua_pe_site, on 18 iulie 2017 - 21:29, said:
Inteleg sa fie intepat in inima cu o andrea de lemn dar in buric de ce ?Intepatul in inima are mai multa logica decat intepatul buricului , de trei ori. In DB se da pat , imbracaminte + incaltaminte,plapuma, masa , scaune , mobila pentru o camera intreaga plus la fiecare nush cate zile trebuie sa faci pomeni. Edited by dan1980_25, 18 July 2017 - 21:35. |
#32
Posted 18 July 2017 - 21:36
dan1980_25, on 18 iulie 2017 - 21:27, said:
cred ca ma mut in sud. Vad ca se poate face avere daca ai norocul sa fii la butoane la inmormantari. Mai deschid un magazin sh de mobila, costume etc. |
#33
Posted 18 July 2017 - 21:41
Steetch, on 18 iulie 2017 - 17:12, said:
Oameni buni, inainte de a ma face din nou de panarama - ca imi sar muierea si rudele in cap - stie careva sa imi explice de unde atatea diferente intre obiceiurile de ingropaciune la ortodocsi in tara asta? Suntem la un parastas de 40 de zile in sud-estul tarii si ma iau de cap din cauza listei de cheltuieli si a listei de obiceiuri. Am fost la inmormantari si prin Brasov (rude), dar n-au fost atatea de cumparat si de facut. Cine dicteaza cheltuielile si obiceiurile astea, de te calicesc? Daca sufletu' ajunge unde trebuie s-asa, s-asa, care e spilu'? Nu e nici unul la fel ca celalalt in privinta obiceiurilor, chiar daca unele dintre ele se aseamana, nu coincid intru totul. Si asta e pe durata vietii unui om. Dar pe durata existentei umanitatii/comunitatii in cauza? Cand au venit cei ce au adus/impus crestinismul, nu au avut cum sa rada totul (ar fi vrut ei), vechile obiceiuri sau impletit cu cele noi. Si, oare de cate ori au venit noi credinte peste cele vechi? Aceste traditii sunt covarsitor populare/babesti, nu actual teologice. Edited by altnume, 18 July 2017 - 21:42. |
|
#34
Posted 18 July 2017 - 21:41
#35
Posted 18 July 2017 - 21:41
#36
Posted 18 July 2017 - 21:46
Cr1spy, on 18 iulie 2017 - 21:25, said: Esti din sud si n-ai auzit ca se da pat, masa, scaune, sifonier...costum nou de haine, cu pantofi si...palarie. Nu prea cred. Costum nou de haine,cu pantofi și alt accesoriu de îmbrăcăminte,da.Când se face parastas(pomană) de 1 an. Dar de șifonier și pat,nu.Poate o fi în alte locuri(sudul e mare). Și da,trebuiesc să fie noi toate.Nefolosite de alt om. Apropo de rromi,să vezi ce pomeni fac ei. Practic,la înmormântare se duc cu porcul tăiat în cimitir și acolo în fac bucățele,și îl frig pe loc(pe grătar,bineînțeles). Și dau de pomană pe săturate. Nu merge afacere pe segmentul ăsta(cu mobilă). Pentru că mulți sunt mai nevoiași,iar mobila trebuie să fie cât mai ieftină. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users